Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Jak bych si představoval nástupce dooma je jeho mod project brutality v dnešní grafice. Neskutečné mě to bavilo a vůbec mě nevadilo že grafika je z doby kamenne
Nema nekdo zkusenosti s novym brutal modem? Konkretne veze 21. Jdem mi o brutalovske zbrane. Lze je najit pri beznem pruchodu urovnemi, nebo si je musim nacheatovat.
@Aaron_Hill (07.12.2017 15:35): Ja som na X360 dohral Wolfensteina 3D a to ovládanie nemalo chybu. Jediná škoda, že to nebolo v širokouhlom rozlíšení. Ani Doomy nie sú.
A skúšal som prvý aj druhý Doom, keď som mal ešte Gold, ale mulťák som nerozchodil. Každopádne splitscreen funguje. Myslím, že aj kampaň by sa mala dať hrať coop v splite.
Tedy, hrát Doom II na Xboxu 360 má něco do sebe :). Minimálně kvůli multiplayeru to může být supr sranda. Přemýšlím o koupi plné verze. Na PC už bych se k nějakému poctivému paření těžko kdy dokopal.
@Tommywise (03.12.2017 15:32): mám obavu ze Projekt Brutality pod ZDoomem asi nepojede. Z hlavy nevím, ale zkus dat softwarovou akceleraci, jestli ji PB nabízí.
Zkusim se podrobně mrknout az zítra doma, jsem v práci.
EDIT: GZ Doom 3.0.0 možnost přepnutí do hardwarové akcelerace nabízí, ale u Project Brutality fakt teď nevím.
Snad si nechceš zahrát tohle ? :-) To nevím jak Ti to půjde...

Mam problem s rozjetim modu na Doom: Project Brutality... moje graficka karta (Intel G41 Chipset) totiz nepodporuje OpenGL a an netu sem nemohl najit zadny ovladac ktery by sel nainstalovat s podporou OpenGL ,da se to nejak obejit?
@Všivák (22.11.2017 10:58): Ty jo, to bych musel hrát celé znovu, nerad píšu komentáře k věcem, které jsem dohrál před dvaceti lety. Ale líbil se mi nápad se zaměřováním, inventářem, používání předmětů a v neposlední řadě mám rád styl Raven Software (jejich věci mají specifickou atmosféru, i pozdější sci-fi záležitosti jsou hodně ovlivněny těmi původními fantasy věcmi typu Black Crypt nebo Shadow Caster).

Celé mi to přišlo stejně jako tuším Andreji nebo ICEmu jako "hra pro všechny, kterým přišel Doom příliš jednoduchý a Systém shock příliš složitý".

EDIT: A teď se koukám, že to mám jako jediný v dohraných věcech.
Good Morning Phobos dojetej. Fíha! Statistiky z Map 30. Jel jsem klasicky kampaň, nepodváděl, neskákal, nepoužíval všelijaké fígle, hrál to, jak se má. UV obtížnost.

Verze wadu finální, port PrBoom Plus GL z května 2015, config z roku 2011.

Mapy nemají správný název levelů. U statistik obrazovek jsou nové názvy úrovní, ale při zobrazení 2D mapy jsou tam ty původní z Doom II.

V Prboom Plus GL je nutné mít zapnutou rychlou chůzi/běh. Jedině tak jde dosáhnout některých secretů. V tomto enginu je pohyb postavy rychlý, že akorát uplatní hráč správný pohyb, přesně designovaný pro určitá místa ve hře. Dobře se rozeběhnout, z patřičné vzdálenosti, vhodně namířit postavu.. A pokud si inkriminovaných míst všimnete, půjde jich s umem dosáhnout. I tak je to ale mnohdy obtížné. Závisí na tom i dosažení secret exitu do Map 32.

Map 01 – První mapa má jen jeden secret, ale pekelně těžký. Jeho princip neprozradím, ale jde fakt o dobrou zkoušku nervů a trpělivosti hráče. Na začátek vážně hardcore!

Map 05 – Jeden grafický bug. Závažný je, protože jde o místo, kde může hráč objevit sebratelný předmět. Obrázek 1 a Obrázek 2 a Obrázek 3.

Map 12 – Mapa velmi zajímavá a pěkná, ale vůbec není nutné ji celou proběhnout, najít trojici klíčů a zneškodnit většinu nepřátel. Z nějakého důvodu je exit přístupný již hned od začátku, má modré označení, ale aktivovat šel i bez vlastnictví modré karty. Přičemž po zisku modré karty mi nebylo jasné, kde ji lze použít. I přesto jsem mapu regulérně celou přešel, našel secrety a až poté šel do onoho exitu. Tudíž jde o game design chybu.

Map 15 – Secret exit, který vede do Map 31, není vůbec klasický secret. Při objevení skrytého exitu to nezapočítá nově objevený secret. Přesto, mapa obsahuje secretů pět, ale já jich našel jen čtveřici. Možná jde tedy o bug, že to ten secret fakt chybně nezapočítalo. Byť byl mnou samozřejmě nalezen.

Map 29 – Na začátku se stačí opřít zleva těch sloupů s modrými loučemi, nacházejícími se napravo, dobře namířit na škvíru k zablokovanému mostu, rychlou chůzí následně překonat propast nad lávou. Pokud hráč o nic nezavadí, podaří se mu toho zavřeného mostu dosáhnout. Strafování, skok, rocket jump a cheaty nejsou nutné. Jde o dosti obtížný úkon, přesto se ale jedná o game design chybu. Takovéto způsoby procházení by neměly ve hře vůbec být, je-li přímá cesta zamčená a tolik na očích. Obrázek 1 a Obrázek 2.

Map 30 – Mapa se hraje dobře, zásob dost, BFG to jistí. Jsou tam dvě nesmrtelnosti. Jednotlivé části jdou komplet vyčistit, proběhnout. Nepřátelé se samozřejmě obnovují, jak je v závěru běžné, ale to pár chvil trvá. Přesto byl finální výtah docela fuška. Nepovedlo se mi zopakovat. U červeného křesla s Cyber Demonem je logická hádanka, proto jsem tam měl loni v prosinci problémy, zřejmě.

Map 32 – Je tu přítomno osm secretů, přičemž minimálně dva jsou dost originální. Jeden je skrytý jen kousek od startu levelu, ale k jeho objevení je potřeba provést specifický úkon. A druhý z těchto myšlených secretů obstarává ukrytý teleport. Místo s tímto teleportem není secretem jako takovým, přestože si jej hráč nemusí vůbec všimnout. Ale rozhodně se vyplatí jej objevit a zjistit jeho účel. Mně se podařilo najít šestici secretů.

Perfektně jsem si tenhle megawad užil. Opravdu profesionální práce. Chyb minimum. Vyladěná a kompaktní hratelnost. V průběhu hraní absentují pistol starty, krom začátku v Map 1. Obě tajné úrovně byly fakt výzvou.
Tak jsem si včera projel původní Aliens Total Conversion a musím konstatovat, že ten design je i přes svůj věk opravdu nadčasový. Atmosféra by se dala krájet, spletitá bludiště a komplexy, adrenalinové souboje s nutností šetření munice. A i když se objevuje pár hluchých míst, skvěle jsem si to užil v kombinaci s Alien soundtrackem, který tomu všemu dodává grády.
@Garret (28.02.2017 21:21): Tak to opravdu zní dobře ty tvé zážitky. Na jakou obtížnost jsi hrál ? Já si dělám teoretickou přípravu sledováním alieni kvadrilogie :-)
A sumiruji si poznámky k budoucímu článku.
@leebigh (24.02.2017 06:37): dohráno :-)

škoda technických problémů se světlem a zvukem, ale jinak spokojenost. mám chuť si znovu střelit nějakou aliení hru :-)

moje dojmy:
E1M1: 50minut

Hedleys Hope v celé své kráse. Začíná to velmi zvolna nahodilými potyčkami, později už je to slušný saigon. Původně jsem měl za to, že se alieni respawnují, ale jejich počet je pevně dán. A že jich bylo! Chcípl jsem nesčetněkrát, ale nakonec se mi podařilo vystřílet 85% nepřátel. Trochu jsem bloudil, často jsem nevěděl kudy kam po zmáčknutí tlačítka, takže nezbývalo nic jiného, než se obrnit trpělivostí a prošmejdit každý kout. Mapa je obrovská a líbilo se mi propojení jednotlivých částí ventilačními šachtami. Hodně dobrá designerská práce...

E1M2: 25minut

Začátek se nese v klidném tempu alieního kvičení, ale co následuje v druhé třetině je totální armagedon. Padlo několik pokusů všechny alieny zlikvidovat, ale nedařilo se mi. Nevěděl jsem kudy kam a až yt mě nakopnul správným směrem. V komunikační místnosti se otevřely celkem lehce ignorovatelné dveře, které vedly k exitu. A já to zkoušel nesčetněkrát přežít, za pomocí tří stacionárních střílen... jakmile holky přišly o veškerou munici, byl jsem namydlenej. Alienů je víc, než kolik jsem stačil s plamenometem likvidovat. Obyčejná pulzní puška ani brokovnice už na takové počty nestačí.

E1M3: 1hod 5min

Kvůli problémům se zaseklým zvukem světlic a kvůli neschopnosti střílet a zároveň si svítit baterkou, jsem v částech alieního hnízda nic neviděl, takže bylo potřeba zasáhnout do brightness. V kontrastu s klaustrofobním hnízdištem jsou koridorové části hodně rozsáhlé a snadno v nich lze ničit alieny po stovkách. Část s královnou byla trochu overkill a příliš jsem si nebyl jistý, co se po mě vlastně chce, ale nakonec jsem to zdárně dokutálel do konce.

E1M4: 10min

Krátká boss fight mapa, nikterak zajímavá nebo zábavná.

@mvp23 (28.02.2017 00:40): Určitě mnozí doomeři jsou na tom mnohém lépe. Zejména co se týká megawadů, které zaberou dost času
Právě že se snažím hrát i jiné hry a nevázart se jenom na Doom
@mvp23 (27.02.2017 18:56): Já bych to odhadoval asi kolem stovky. Od mého "blogového" období co dohraji, to se objeví na stránkách. Ale bohužel takové to zlaté období cédéček s levely si netroufám hodnotit, protože tu spoustu různých zkoušených map si už opravdu nepamatuji, Byla tam mezi tím několikaletá pauza, kdy jsem ani neměl počítač, takže si to už fakt nepamatuji.
Taky když jste na konci levelového tlačítka tak do něj bouchnete pěstí jakože jste ho zmáčkly? :)
@leebigh (27.02.2017 08:02): jj, 2014, co jsi tu postoval. musím ale říct, že některé věci se mi více líbily v těch starších verzích (porovnáno s yt) - např. baterku je potřeba vytahovat jako v Doomovi 3 a velký bug jsou světlice, které vydávají zvuk napříč celým levelem. čím víc jich vyhodím, tím větší rachot to je...