Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Doom II: Hell on Earth

86

Diskuze

« Novější Starší »
prej byl uz k videni doom 4. ohlasy zatim nic moc :) at zije brutal doom!
@leebigh (17.07.2014 17:43): Bylo to jednoduché, akorát to před instalací toho editoru po mně chtělo ještě nějaký MS software :) Naštěstí se sám stáhl a nainstaloval, jelikož to mělo poměrně dobře řešený instalátor. Nicméně, na ModDB.com je to ke stažení komplet v již upraveném WADu, kde jsou obsaženy všechny čtyři epizody. Dej si do Googlu název add-onu a bude to jeden z odkazů hned na první stránce. Velikost WADu je 6,62 MB.
The Lost Episodes of Doom II pro druhý díl Dooma :)

Jak píší na fóru, je nutné pomocí editoru Slade 3 nakopírovat soubory map z původního JPTR_V40.WAD do LostEpisodes2-1_Patch.WAD. Ve hře pak budou plné čtyři epizody o osmi úrovních, což dává klasický megawad o 32 levelech. Nová je pouze ta čtvrtá epizoda, ale jedná se tak v podstatě o totéž, co byl svého času už The Ultimate DOOM. Re-edice a datáč zároveň :) Design té nové části je poplatnej stylu původních tří epizod z roku 1994, přesto má slušnou atmošku. Spouští se tedy jako regulérní Doom II mod, první díl Dooma netřeba, přestože při spuštění tam je normálně uvedeno jen Doom.

Spustit mi šly všechny epizody, obsažen je i nový HUD, trochu podobný tomu z PrBoom Plus GL portu. Zkoušel jsem pouštět jak defaultní GZDoom, viz dva obrázky, tak i Hard Doom, ale nejspíše to dám asi s tímhle PFEnh.PK3 DoomHDv03.PK3 pal_plus.WAD Dynamic Lights test.WAD.

Obrázek z E4M1 a E4M2.
Tak mě Brutal Doom donutil po letech dohrát komplet Ultimate Doom + Doom 2 a tady je můj malý výlev:

Hodnocení modu:
Naprostá paráda! BD oživuje gameplay spoustou drobností a celkově činí hru ještě více zábavnější. Nové zbraně jsem sice nepoužil ani jednou (hlavně jsem se o nich náhodně dozvěděl těsně před koncem), 3rd person fatality spíše ruší, ale jinak prostě bomba. Díky za doporučení a zároveň doporučuju dál.

Doom 1:
Všechny 3 epizody prvního Dooma jsem projel s nadšením, bez stresů a i bez větších obtíží i na Ultra Violence. Je pravda, že mouselook a samopal místo pistole s možností přiblížení je už trošku overkill kombo, ale ve čtvrté epizodě (Ultimate Doom) jsem za to byl rád, protože obtížnost vzroste o pár set procent. Spokojenost.

Doom 2:
Tady už se nevyvaruju určitému zklamání. Před 15 lety jsem byl z D2 úplně odvařený, bohužel po letech přichází vystřízlivění a musím kriticky konstatovat, že některé mapy jsou prostě vyložený ultrahumus. Příkladem budiž mapa číslo 5 (ona už ani 4 není nic moc), která je vyloženě hyperchlív. To jsem si u D1 neříkal nikdy.

Ve zkratce - stařičký Doom toho má i dnes spoustu co nabídnout a pokud ho okořeníte bonusem typu Brutal Doom, dostanete parádní odreagovačku. Mrzely mě některé vyloženě špatné mapy u Dooma 2, ale to je asi věc názoru. Každopádně skvěle strávený čas, určitě to nebylo naposled... ;-)
Projekt Total Chaos, ždímající Doom engine z roku 1993 na maximum.
Navíc i změna hratelnosti. kdy má jít o survival RPG/FPS.
Vizuálně jde o impresivní záležitost.
Nový nadějný český megawad ve vývoji - Bloodstain od talentovaného Pipicze :-)
Spuštěny stránky projektu, od mé publikované novinky před cca 2 lety je vidět mnoho udělané práce a velký pokrok.
Právě jsem se naprostou náhodou dostal k šílené haluzi jménem The Sky May Be. Nedá se příliš hrát (myšleno ne normálně), protože v ní tvůrci velmi svérázným stylem parodují všechny možné designérské chyby ostatních tvůrců wadů, do tohoto guláše přidali hromadu narážek na operační systém Windows 3.11 a popkulturní odkazy. Hraje k tomu Bachovo "Brandenburg concerto no. 3". Síla.

Další věc, která mě zaujala, je demake Half-Life. A hodně podařený je Legacy of Suffering.
čau zkoušel někdo rozjet multiplayer přes lan v zandronu s brutal doomem ?
Tak jsem nakonec vyzkoušel a podařilo se mi nakonec najít americkou verzi ROM, která funguje. K nalezení zde - pozor na pomalý download.
Vizuálně se mi tento port na notebooku jeví takřka identicky jako Doom Absolution, který ovšem umožňuje využít legální zdroje. Otázkou je funkčnost a bugy, to z jednoho spuštění posoudit nelze.
@PavelU (27.02.2014 23:17): Upřímně já Absolution verzi nemam a ani jsem nehrál. Ta verze co mám já je Doom64EX v zip verzi má 10Mb. Jsem v třetím levelu a žádné chyby zatím. :)
Pro ,,leebigh ´´ to co mám já stačí jen rozbalit a spustit, nic navíc není potřeba.
@ChimeraEye (27.02.2014 22:30): Mám dohránu tu Absolution konverzi, o níž se zmiňuje leebigh. Zbývá mi projet jen Outcast levely. Nicméně s tou konverzí to nebylo tak žhavé, jak jsem původně očekával. Jelikož jsem narazil na spoustu bugů, často musel nějakou pasáž opakovat... Dělalo mi to prostě psí kusy. Ale jako zpestření Dooma 2 poměrně slušné, hlavně ta grafika a design. Hrána přesně tato verze, ke stažení pod recenzí.
Jaké jsou tam rozdíly oproti Doom 64: Absolution ? Předpokládám , že video pochází z modu Doom 64 EX, který ovšem vyžaduje mít ROM z Nintenda (dá se hladce najít na netu).
Jestli je to to samé a liší se to od Doom 64 Absolution jenom technicky, tak to již mám úspěšně za sebou a taktéž doporučuji :-)
@Matthias (komentář): Velmi pěknej komentář. Za oblibou druhého dílu jsou rozsáhlejší mapy, více nepřátel, jedna dlouhá kampaň a asi i ta dvouhlavňovka. To s tebou tedy souhlasím. Já si už natolik zvykl na ten moderní level design v nových wadech, např. No End in Sight - Beta 2.2 pro Ultimate DOOM, Hellbound k DII, a teď třeba mapy 12 až 19 (včetně obou tajných) v Evil Tech Soul of Megawad. Tento nesmírně komplexní, rozsáhlý a fakt náročný styl level designu je něco přesně pro mě.

Co se Doom II konce týče, tak úplně jiný je v JENESIS megawadu.
Dohráno, Doom II The Way id Did.

Přešlých 31 levelů v rámci kampaně na UV obtížnost.

- Opravdu plno secretů, odhaduji 100 minimálně :) Osobně nalezeno cca 50.
- Hopsací plošinky ala ZoF jsou tu taky, ale naštěstí řešené úplně jinak.
- Ten devadesátkovej vzhled byl fakt super, takovej jednotnej, do Dooma II se hodící.
- Dobře řešení nepřátelé, většinou se vždy odněkud objevovali, čímž nastávala pořádná vřava.
- Mapy poměrně jednoduché s herní dobou 20-30 minut.
- Jednou použit klasický skok a rocket jump, jinak bych tam zkysnul.
- 31 mapa byla něco, co se jen tak nevidí.
- Vybalancovaná obtížnost skrze dobře umístěné zbraně a množství nepřátel, odvislé na objevování secretů.
- Kyselina, kyselina, kyselina.. byla fajn, nijak přehnaná, ale potěšilo mě její využívání.
- Úplný závěr opravdu perfektně udělán, nepostrádající obvyklou akci, secret, komplexnost, zběsilý pohyb. Princip totožný s naprostou většinou megawadů, viz konec Dooma II. Zde je ale ten konec zvládnut asi nejlíp, bych řekl.
- Stokrát lepší, jak první díl Doom The Way id Did.
- Název poslední mapy stylovej :)
- Mnou dosažená herní doba 10:20:56 dle statistik. Taková menší jednohubka, kterou jsem zhltnul za pár dní.

Jestli opět vyhraje, dám si opáčko. Teď jdu zkusit tohle, či něco podobně starého.
@leebigh (11.11.2013 22:06): JENESIS byl někde úplně jinde. Naprosto realistický a logický level design, hodně chytlavé, nápadité. To samé je v podstatě i No End In Sight pro UD (snad vyjde opravená finální verze), ze kterého jsem před Eternal Doom byl odvařený asi nejvíc. Zhruba kolem osmé/desáté mapy už budeš v JENESIS disponovat silnějšími zbraněmi a půjde to líp.

@leebigh (11.11.2013 22:06): Nikdy nedej na první dojem, je to neskutečný nářez! Už 12 mapa a nemůžu přestat. Má to přesně to, co mám na devadesátkových megawadech rád. Často šikmá symetrie map, odkrytí stěn, které zpřístupní snadný průchod na jejich začátek. Dobře rozmístění nepřátelé, že je to kolikrát pěkná vřava. Parádní secrety, vybalancovaná obtížnost, kdy ve vhodnou chvíli použiji BFG, co byl v nějakém secretu o mapu zpět. Poměrně spletité cesty, vícero nutných klíčů. Plnohodnotné využívání kyseliny, tenkrát ještě letěla, ne že ne :) Prostě hardcore oldchool ze zlatého věku doomovek :) Je neuvěřitelný, že někdo něco takového dokázal v dnešní době vytvořit. Smekám !!!
@PavelU (11.11.2013 21:07): Mé dojmy jsou víceméně shodné, zpočátku mi to připadalo jako Doom jednička. Taky jsem zkusmo spustil Tebou přidaný megawad Jenesis a ten taky stojí za to. Akorát trošku je na můj vkus tužší.
leebigh: Díky za oznámení Doom 2: The Way id Did v nástěnce. Konečně jsem to vyzkoušel, není to špatné, ale od toho designu bych přece jen čekal víc. Jel jsem první tři mapy na UV a bez ukládání. Až po sedmdesáti zabitých mě dostali kulometčíci ve třetí mapě :) Plusem je, že to používá původní grafiku, tudíž jsou funkční mnou upřednostňované grafické add-ony.
[neexistující příspěvek]: to víš, originál je jen jeden XD
Esence naprosté dokonalosti, emocionálně zasahující každého, kdo si ji zahraje.

Epické mapy, elektrizující hudba, enormní propracovanost hádanek a designu, eskalující obtížnost. To vše dohromady tak poskytuje poměrně expresivní atmosféru a zážitek. Prostě Eternal Doom! Od dávno etablovaných vývojářů z Team TNT.

Přešlých všech 32 levelů v rámci kampaně na UV obtížnost.

S původní hrou to nemá mnoho společného. Ale alespoň je vidět, jak se psala historie Doom komunity.