Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Hocus Pocus

65
16 hodnocení Platformy
Žánr:
akce > arkáda *
akce > plošinovka
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
1994 PC
Vývojáři:
Oficiální stránky:
http://3drealms.com/catalog/hocus-pocus_20/
V plošinovce Hocus Pocus hráč ovládá mladého kouzelníka, se kterým se musí probojovat přes 36 levelů, rozdělených do 4 epizod. Cílem každé úrovně je najít předem určený počet krystalů, po jejím dokončení se objeví počítadlo score, které kalkuluje množství nasbíraných pokladů a "time bonus", pokud hráč úroveň dokončil v časovém limitu. Každá epizoda je zakončena souboji s bossy.

Hocus Pocus je plynule scrollující 2D plošinovka s VGA grafikou. Hra byla distribuována sharewareovým gigantem Apogee, první epizoda byla k dispozici zdarma, další tři si hráč musel dokoupit.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 55
Já bych tenhle kousek až tak nezatracoval. Hocus Pocus je lehoulince nadprůměrná plošinovka. Těch dvou babek ve výprodeji na GOGu vůbec nelituju a jako jednohubka víc než vyhovující. Moc se mi líbí čistý a plynulý dojem z hraní. Kouzelník Hocus dělá přesně to, co chci, plošinky dostatečně velké, potvory poměrně nenáročně odstřelitelné a celkově ta obtížnost na moderate je taková... řekněme opravdu střední. Hra příjemně odsýpá bez nutnosti stonásobného opakování stejných pasáží (i když ani tomu se pravděpodobně úplně vyhnout nedá, protože ukládat lze pouze mezi levely). Projednou jsem nehledal u hry výzvu a chtěl jsem si jen pár dnů po práci nestresově zahopsat, a tohle přání mi Hocus Pocus splnil kvalitně.

Na to, abych šel s hodnocením objektivně výše, je ale hra moc generická a tuctová. Leveldesign je sice celkem povedený (každý level je malé bludiště namísto klasického lineárního tunelu), ale zhruba od poloviny hry mu už dochází dech kvůli neustálé recyklaci nápadů. Poslední, čtvrtá epizoda, už působí vyloženě navíc, tj. aby se neřeklo. Stejnou výtku lze mít mj. i k prostředí, bonusům, potvorám, bossům,... Černokněžník ve špičatém klobouku, stojící na místě a metající v pravidelných intervalech ohnivé koule? Eh. Ten byl možná "nejzajímavější"... Ač řemeslně zruční, autoři nejvíce hřeší na nedostatek fantazie a originality. A na Hocus Pocus se tak až příliš snadno zapomíná. Spíše než celou hru, doporučuji vyzkoušet jen asi nejpovedenější shareware epizodu (pořád ještě stáhnutelnou z webu 3D Realms).

Pro: čistá hratelnost, funky soundtrack

Proti: totální nedostatek invence

+11+11 / 0
  • PC 70
Hocus Pocus je pro mně velice oblibeným zabijákem času. Hra neútočí na smysly přemirou akce, či nezaměstnává mozek potřebou taktizování. Je zkrátka jednoduchá a nikam hráče nežene (samozřejmě s vyjímkou, pokud hráč nemá rapid fire a nechce o něj zbytečně přijít).

S Hocusem jsem se poprvé setkal kolem roku 2002, v dobách kdy na ČÉTÉčku letěli simpsonovi, přátelé atd. a Hocus Pocus byla jedna z her, kterou jsem tehdy přitom "pařil".
Díky tomu mám tuto hru spojenou s celkovou nostalgií a pocitem klidu.

Hocus Pocus nevytrhne tím, že by si udržel originalitu dokonce čtvrté epizody, zkrátka už v druhé epizodě jste z něho viděli vše. Ale to pohádkové zpracování u mně stále boduje, zvláště když hráč vedle toho slyší z televize, jak Joey vydírá Chandlera a Moniku aby se jejich prvorozené jmenovalo Joey.

70%
+2+2 / 0