Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Doom II: Hell on Earth

86

Diskuze

« Novější Starší »
Vyzkoušel jsem tuhle verzi Brutal Doomu, tentýž megawad z příspěvku ze dne 22. 5. 2015.

Nutné hrát s tím novým HUDem, jinak nemusí vše správně fungovat. Obtížností je tam deset, Ultra-Violence je šestá. Což je ideál, ale snadno v ní skončíte bez nábojů. Naštěstí ten první level Kitany má výborně navržený design a obsažené secrety, takže si lze snadno doplnit náboje a je to pak brnkačka.

Tato verze Brutal Doomu vyžaduje nejnovější build GZDoomu, který používá gzdoom config. Ale jdou tam dát dříve používané hodnoty ze zdoom configu.

Co mě zaujalo, krev již zůstane, nijak nezmizí, hráč si může vysílačkou přivolat parťáka na pomoc při soubojích, jde sebrat item na nesmrtelnost, ten novej HUD, particle efekty jsou obecně o něco hezčí, hra má větší drajv, u zamčených dveří následuje docela povědomá hláška. Výborně testovatelné v prvním levelu Kitany, kde jsou i tužší protivníci.

Osm obrázků na ukázku.

Screenshot 1. Screenshot 2. Screenshot 3. Screenshot 4. Screenshot 5. Screenshot 6. Screenshot 7. Screenshot 8.
Dohráno. Lepší oslavu 20 výročí si Doom II: Hell on Earth nemohl přát. Další z megawadů, který se mi vryl pod kůži.

V rámci kampaně, s Brutal Doom na pátou obtížnost. Bez cheatů, skoku a skrčení, pouze několikrát uplatněn rocket jump :) Když nevím, jak dál, jsou tam vertikální místa, najdu více secretů, ve snaze nějak dokončit mapu, je tato možnost to jediné, co mi zbývá. Přesto si tyto wady vždy užiji, protože jsem v nich já svým pánem.

Absolutní master piece mapy, 10, 13, 22 a 28.

Herní doba 20:22:30 hod. Závěrečná třicítka opět originál sám o sobě. Dobře promyšlená, složitá, ale v samotné závěrečné bitvě nesmírně lehká. Byť princip stejný. V celém megawadu přemíra secretů, ve 22 mapě z 34 možných nalezeno 27 z nich.

Ve verzi 1.04 objeveny dva grafické bugy, ty následně reportovány autorovi modu.
@leebigh (09.03.2015 15:46): Jj, recku uvítám :) Když jsem to prvně spustil, hned jsem našel secret, pak pár zbraní, sejmul první nepřátele a hra se rozjela. Následovaly výbuchy z rozstřelených sudů, což nemělo vůbec chybu! A čtvrtá obtížnost Veteran, super :)
Nová totální konverze DSDoom3, na kterou jsem čekal pár let :) Obrázky už nejsou dostupné všechny, ale fakt mě to kdysi hodně zaujalo! Zatím dostupná beta.

Doporučuji hrát s tímhle WOSHUD.PK3 pal_plus.WAD, je to pak pěkně tmavé. Ke stylu grafiky se hodí, akorát ten HUD překrývá část zbraně. Mělo by ale jet OK.
@leebigh (06.10.2014 22:51): To je klidně možné Já si na to ale postupně zvykl, nechápu, že mi to nejdříve vadilo. A z dálky vypadaly fakt suprově. Pěkný bylo i vrhaný světlo okolo, to v tmavších prostorách dobře osvětlovalo.
U příležitosti 20 výročí jsem si opět zahrál původní Doom II kampaň. Stále parádní řežba, umocněná nyní hodně populárním Brutal Doomem.

Hráno přesně s tímhle:

Brutal Doom v19d Enhanced Edition
http://forum.zdoom.org/viewtopic.php?f=19&t=37428

BTSX HUD v2.1a for Brutal Doom (Silver+Gold skin) – Gold Skin
http://www.moddb.com/mods/brutal-doom/addons/btsx-hud-v20-for-brutal-doom

BRUTAL DOOM - CLASSIC MUSIC - ENHANCED
http://www.moddb.com/mods/brutal-doom/ad ... assic-music-enhanced


Několik postřehů z hraní starší verze BDEEv19c.

– Obtížnost číslo pět je slušně vyvážená, že se tváří jako základní Ultra-Violence.
– V určitých ohledech mi to ale přišlo strašně jednoduché. BFG 800, Dvouhlavňovka 200 a Raketomet 120 kapacity.
– Při cestování teleporty a rozcucnutí nepřítele může dojít ke game overu, ať už hráč má nebo nemá dostatek životů. V Master Levelech jsem takto na jednom místě uvíznul.
– Vícero itemů, komplet nové skiny zbraní, jejich chování. Z nepřátel občas něco vypadne, zůstane po nich.
– Tapetování okolí hektolitry krve opravdu stojí za to. Čím víc potvor, tím líp. – Razance výbuchů nebývale silná, konečně ty barely mají význam.
– Mastermind disponuje ničivou a impozantní útočnou silou, patrnou zejména v souboji s Cyberdemonem.
– Nově zpracovaná grafika krvavých jezírek, kyseliny, lávy apod.
– Jakmile vás nepřátelé zpozorují, nastává totální mela, nemá smysl se jen tak někde zdržovat. Chce to naopak měnit pozice, dokud není vše vystřílené.
– Pain Elementálové už nejdou sejmout motorovkou, to vždy způsobí velký výbuch.
– Mancubosové naopak moc odporu motorovce nekladou.
– Lost Souls jsou tu poměrně pěkné.
– Vizuálně dobře vypadá s mnou pracně nakonfigurovaným Hard Doom configem.
– Bez problému kompatibilní s PAL Plus Wadem.
– Přesnost střelby rapidně klesá s použitím rotačního kulometu. Takhle nějak to v reálu nejspíše vypadá. Super!
– Ty serepetičky se vztyčeným prostředníčkem, fatalitami, third person kotouly a tak, jsem nepochopil. A z toho důvodu ani moc nepoužíval.
– Novej HUD je dost stylovej, jeho stříbrnou variantu mám v modifikacích Back to Saturn a Weapons of Saturn.
– Nelze standardně aktivovat cheaty, chce to zřejmě nějaký parametr do konzole.
– Remasterovaná hudba srší strhujícími melodiemi, dostupná pro Doom 1, 2 a oba Final Doom Wady. Tudíž zabírá pár set MB.
– Docela působivé planoucí louče. Particle Fire Enhancer, Hard Doom a Brutal Doom, ve zmíněné trojici add-onů vypadají pokaždé trochu jinak.
– Zajímavej vzhled fašounů ve Wolfenstein mapě.
– Torza těl vysící ze stropu můžou zavázet, takže se stačí buď skrčit nebo je rozkopnout (Q).
– Akci s protivníky si lze usnadnit v kooperaci s parťákem, tzn. sidekickem. Necháte-li ho naživu.
– Částicové efekty ohně a kouře oplývají adekvátrní realističností, hlavně při útoku Mancubusů, je tedy důležité si dávat pozor na spálení.

Download přesně mnou odehraného Brutal Doom v.19c - Enhanced Edition. Hráno v GZDoomu v.1.8.9999.0.
@PavelU (17.08.2014 17:52): no počkej, samotný port přece nemá vliv na obsah té modifikace. jinak ona ta obtížnost mi přijde po Brutal Doomu naprosto v pohodě, protože nepřátelé jsou mnohem pomalejší, stejně tak projektily. pavouky ustřílím, ale tak nějak mi přijde, že je to bug a že by tam tou dobou ještě neměli být...
@Garret (17.08.2014 17:38): V PrBoomu Plus byl začátek téhle mapy docela těžkej, Nepřátelé poměrně rychlí, ve větším počtu. To ale byl asi záměr té konverze, aby přestřelky sršely intenzivností a obtížností. Taky záleží na počtu nábojů, secrety a tak. V GZDoomu nevím, zatím. Přijde mi to jinačí ale, to jo.
tak nevim, ve třetí mapě se na mě vyhrne 14 mini-Krangů (mechanické mozky), přitom s obyčejnou brokovnicí je ustřílet není zrovna sranda. koukal jsem na video na YT a ten týpek má stejnou obtížnost (UV), ale má tam impy... (prvních 15sec). sice to není Brutal Doom, takže se to dá vystřílet celkem bez problémů, ale něco mi tady nehraje...
@Garret (17.08.2014 13:04): Díky za info. Čím víc funkčních portů, tím líp. PrBoom Plus je už odzkoušen, zbývají ty další. Asi to v GZDoomu dám taky, Zde se totiž o dost lépe míří, nahoru/dolů, je tam zaměřovací křížek. Zatím jsem ve druhém levelu a jde to dobře.

@leebigh (17.08.2014 14:26): STRAIN aktuálně hraji pod configem z Hard Doomu.
@Garret (17.08.2014 13:04): Mně se pod GZ Doomem hned ve druhém levelu nekorektně zobrazovala obloha. Je ale možné, že to je dané tím, že používám Open GL nastavení, na které Strain není stavěn. Jestli máš nastaveno klasické zobrazení bez různých akcelerací, tak to třeba funguje dobře. Zas tak jsem se v nastaveních nevrtal, budu muset prozkoušet.
@PavelU (16.08.2014 17:44): už to fičí, díky. co přesně si myslel tím, že v GZDoom nefunguje správně? zkoušel jsem to na GZ a zatím to jede. jsou tam nějaké bugy?
@Garret (17.08.2014 01:13): Já jsem v 9 mapě a chvilku jsem pobíhal jen s bersekrem a pěstí, fakt hardcore. Měl jsem začít s TNT :). Ale některé mypy naopak naprosto bez problému...
@PavelU (16.08.2014 17:02): myslim ten Strain. Doom II mám ze Steamu, bych měl mít snad nejnovější verzi. poté ZDoom a Strain jsem stáhl z odkazu níže i s fixem a postupuju podle návodu, ale jakmile spustím baťák pro rozbalování Strainu, vyhodí to chybu. stejně tak mi to nejde rozbalit normálně přes winrar
@Garret (16.08.2014 16:51): Myslíš PrBoom Plus? Je fakt, že na té stránce je jen win32 build, ale mně to jde. Asi proto, že používám 32bit verzi Win7. Nicméně ten archiv stačí pouze rozbalit do složky, vytvořit si zástupce glboom-plus.exe a řídit se částí tohoto parametru glboom-plus.exe" StrainFix.WAD Strain_Jive.WAD . Jetli to ale fakt Win64bit nebere, tak je to velká nevýhoda těchto source portů. V ZDoomu by to ale mělo jet, snad. Ta OpenGL akcelerace v PrBoomu Plus byla nicméně velmi pěkná.
3. 7. 1997 vyšla zřejmě ta nejlepší totální konverze všech dob! STRAIN. Já si ji přitom plnohodnotně zahrál a užil až o dlouhých sedmnáct let později. Musím ocenit její genialitu, projevující se už od prvních úrovní, skrze dobrý a propracovaný level design, řadu originálních nápadů, líbivou, notně upravenou grafiku, změněné, rapidně vylepšené vlastnosti nepřátel, majestátní secrety, včetně způsobu jejich objevování. A zábavu samotnou, až jsem kolikrát nevěřil svým očím. Úplnej závěr fakt pěknej, i když docela jednoduchej.

- Malí Cyber Démoni, to se hned tak neokouká :)
- Logické hádanky formou spínačového festu, což může klidně skončit mega zákysem.
- Je tu ohnivý plamen ubírající životy, jako zůstatek po padlých Polydronech.
- Veškeré potyčky mají spád, ať už počtem potvor, jejich typovou rozmanitostí, nebo vhodným vybalancováním dostupných zbraní.
- Častý pocit deja vu, přestože ty mapy pak vypadají úplně jinak.
- Opět perfektní hudba, dokreslující podmanivou atmosféru.
- Berserk nahrazující ten starý, ačkoli vypadá a střílí zcela odlišně.
- 32 klasickejch, poměrně stylovejch levelů.
- Čistě puzzle mapa 21. Měl jsem na dosah i červenou kartu, zbytek mi už ale nešel.
- Pár velmi nápaditých a rozsáhlých úrovní v tech based hávu.
- Dostatek secretů, ti nejzkušenější a nejtrpělivější hráči si tedy přijdou na své.
- Zcela nová obdoba BFG, používající munici ze zbraně č. 5, vhodná na bílé Demon Lordy.
- Unknown je název jedné z map, stejně se jmenuje i můj oblíbený film s Liamem Neesonem.

Level 31 neotřelý sám o sobě. Hafo secretů, jedna nová zbraň, vyžadovaná červená karta. Exit kdesi uprostřed toho neustálého pobíhání. Ale dlouho jsem odolával, nutkání objevit průchod do 32 bylo silnější. Přestože šlo atmosférou a pojetím o hardcore jako řemen. Nakonec splněno komplet, ani nevím jak :) Platilo tu základní pravidlo, každý další spínač a nepřítel rovná se cesta dál v té spleti chodeb, poschodí a výtahů. Asi ten nejkomplexnější secret level vůbec, byť vypadal tak jednoduše :)

Rozehráno 7. 8. 2014 a dojeto 15. 8. 2014.

Přešlé na Ultra-Violence obtížnost, v rámci kampaně, všecch 32 úrovní, bez použití cheatu. V portu PrBoom Plus GL. Mnou použitá verze StrainFix.zip – release date 2005. Podrobnosti ohledně spuštění v tomto seznamu na číslici 72. Tatáž verze je i v nástěnce mezi modifikacemi ke hře.

Osm nejzajímavějších map z celého megawadu 6, 8, 18, 23, 25, 28, 30, 31.

Dosažená herní doba, dle statistik, po dohrání 14:50:56 hod.

Zahraniční dobové reference od hráčů tady nebo zde, včetně downloadu původní verze a významu celého názvu této podařené konverze.

S.T.R.A.I.N na DoomWadStation. Anglická recenze z roku 2011.
@Matthias (09.08.2014 15:34): to je přesně ten typ, co mi moc nesedí. mám to rád jednoduché, co má hlavu a patu a kde si můžu pořádně zarejdit. když neustále hledám cestu, pořád někam padám nebo se pohybuju v nějakém fantasmagorickém prostředí, moc mi to nejede...
@Matthias (09.08.2014 15:10): jak vznikala je jedna věc, ale výsledný efekt zase není tak tragický, jak popisuješ (tj. "Třeba hned mapa 3 je naprosto pitomá. Jen chodba… chodba… další chodba… dveře… další chodba. ").

já nikdy žádnou mapu nedělal, řídím se jen pocitem ;)
@Garret (09.08.2014 14:59): Tak podle mě ta mapa vznikala asi takhle:
1) Velká kostka
2) Do ní se nacpe kruh, tam pak menší kruh a ještě menší kruh. Kruhy uprostřed budou stěny.
3) Čtyři kruhy ven a hromada teleportů.
4) Schody po stranách na balkóny formou ctrl + c a ctrl + v
5) Nějaký ty chodby a místnosti na severu, jihu, výhodě a západu.
6) Jednoduchá místnost bokem, ve které se začne, a ze které se hráč teleportuje do hlavní části.
7) fuck yeah, well done :D

Sorry, dělám mapy do Dooma už dlouho
Souhlasím, také mi první Doom přijde mnohem lepší. Třebaže je dvojka na první pohled skoro stejná, také už jsem si jí, zvláště kvůli imo horšímu level designu, neužil zdaleka tolik a ani nemám příliš chuť se k ní vracet (na rozdíl od jedničky).

Hmm, to mi připomíná, že bych už konečně mohl koupit tu BFG edici a první Doom zase pořádně prohnat.
Můžu doporučit Zones of Fear v brutal doomu :-)
stačí na ikonku, která zapíná brutal doom přetáhnout (drag and drop) soubor zof.wad :)
Mám taky radši Doom2, a s brutal modem to byl fakt brutál, solidní obtížnost a neskutčná hratelnost, za mě brutal mod, nejlepší mod.

Neví někdo náhodou jestli se nědělá na brutal modu i do Final Doomu?
Líbilo se mi jak se v jedničce odškrtávaly ty základny.
tak Brutal Doom II dohrán na 100%, včetně tajného a supertajného levelu. musím souhlasit s Karasem, že dvojka už svým designem není tak zábavná, jako jednička. btw, přesně před 10ti lety jsem dohrál poprvé Doom II & I.
@Matthias (07.08.2014 11:46): Pořadí wadů je zcela náhodné, nemá to žádný význam. Dával jsem do kupy, jak jsem na ně na svém fóru narazil, nějaké tam postupně doplňoval, až to přesáhlo stovku. Nicméně si myslím, že ZoF je tam zaslouženě, i mezi těmihle jmény :)
Vytvořil jsem si must have to play seznam megawadů k Doomu II :-) Má to pět stránek, dodatek na konci je už na šesté. Mohlo by to být užitečné i pro ostatní. Za pomoc s realizací děkuji i Leebighovi :-)
hmm, taxtím tajným levelem Wolfenstein, do kterého jsem se tak těšil, jsem si pěkně naběhl. vstupoval jsem tam s plnou polní a 200% zdraví a brnění a nejsem schopnej ho dokončit. teď myslim Brutal verzi.