Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

pozor možné spoilery (zkažení překvapení - já osobně jsem před hraním hry viděl letmo celkem asi jen minutku z herních záznamů či trailerů)



- jo tak už jsem si zkusil odpočinout a i v herních tipech se mi nedávno zobrazilo info o těch mohylách

- jsem si říkal, kam se poděli ti duchové - doručování zásilek byla naprostá pohodička, ale jen co jsem si nabral tu hlavní příběhovou zásilku tak se hned vrátili, ale i přesto jsem zkusil vlízt do strašidelného lesa na motorce, protože jsem tam potřeboval doručit ještě nějakou objednávku, a hned pak jsem nahrával hru, uloženou kousek před tím lesem

fakáč
štelování kamery

jak hraju já
Jinak jen tak obecně - jsem hodně překvapený, že DS nabízí regulérní systém ukládání.

Nejsem si jistý, zda by této hře neslušelo spíš fatální čelení následkům.
@SilentWolf (13.11.2019 09:05): No já to naprosto chápu, to nošení balíčků je sice do jistý míry relaxační, ale taky docela zbytečný natahování herní doby. Jednoduše řečeno, po pár hodinách je to nuda :D Musíš nosit několik hodin balíčky aby ses dočkal pokračování toho skvělého příběhu a to holt spoustu lidí dřív omrzí. Na Jedie se taky těším :)
@SimonEndt (13.11.2019 08:24): když už jsi to dohrál, bez spoilerování - jen stručná odpověď. Ta pětice levitujících postav jsou Mikkelsenovci a on sám - nebo něco jiného? Na tu záhadu se těším nejvíc a proto doufám, že to není Cliff a jeho soldiers. :D
@raisen (12.11.2019 19:12): Hele, to bude hodně záležet na tom, jak moc tě to poslíčkování chytne. Já mám odehráno zhruba 40 hodin a jsem teprve v páté kapitole, prý je jich šestnáct. ¯(°_o)/¯
@Drolin (12.11.2019 19:32): Ahaa! Jo, já hodnotím často i bez dohrání, většinou po tom, co jsem schopen si na tu hru vytvořit nějaký názor :))

Odhadnout letošní GOTY je celkem těžký. Resident Evil 2 byl po všech stránkách výborný, ale pořád je to "jen" remake a to nemusí všichni ocenit. Metro Exodus mělo obrovskou kontroverzi s EPIC storem a Death Stranding má poměrně stereotypní gameplay a neskutečně výborně zpracovaný příběh + v USA je poměrně negativně přijato (v Evropě a Asiii se prodává i se přijalo dobře).

Rozhodně můžu říct, že co jsem měl možnost hrát a vidět za tenhle rok, tak Death Stranding ve mě zanechalo největší stopu. Ale to mluvím jen čistě za sebe.


@Gordon (12.11.2019 19:33): To je tím, že vůbec nesleduješ můj profil se seznamem vycházejících her! :))
@SimonEndt (12.11.2019 19:27): 51 hodnocených, 13 dokončených!

To už je slušný základ na kvalifikovaný výběr GOTY, proto se ptám :)). A vidím to asi podobně, tento rok toho bylo hodně povedeného a ještě více kvalitních portů, remastrů. Death Stranding se mi zdá zatím z novinek nejzajímavější, ale vyzkouším až na PC.

@Gordon (12.11.2019 19:21): Ten už to nestihne :(
@Drolin (12.11.2019 19:16): @Drolin (12.11.2019 19:16): 51? Kde jsi to vzal? :D Podle DB mám z toho roku dohraných 13 her.

Každopádně taky jsem o tom přemýšlel, Game Awards jsou 12.12 a do té doby vyjde už jen Star Wars: Jedi Fallen Order, který by s tím mohl taky zamíchat. Moje tipy na nominaci by mohly být Resident Evil 2, Metro Exodus a možná i ten Death Stranding (je to ještě dost živý). Sekiro je sice skvělý, ale není tak mainstream, to samé mi přišlo u The Outer Worlds, že se o té hře zas tolik nemluvilo i přes její kvality. Uvidíme co přinesou ještě Star Warsy. Abych nezapomněl, na Borderlands 3 byl sice hype, ale netipoval bych to na GOTY.

@Gordon (12.11.2019 19:21): Ten Doom Eternal, na který všichni čekali a který se odložil? :P
@Gordon (12.11.2019 19:10): Jak to tak bejvá u těchto psychologických příběhů, mám svojí teorii, ale netvrdím, že je správná :) Oni většinu vysvětlí, ale i tak dost věcí nedává moc smysl, natož ten logický smysl. Resp., i když jsem si přečetl nějaký lore, tak stejně je to ... podivný ...

@raisen (12.11.2019 19:12): Uff, nebylo to u mě takže se nepodívám na čísla, ale odhadem tak 25-30 hodin asi. Doslova ale polovina doby byla videjka (na youtubu je 12 hodinový sestřih všech cutscen).
@BUMTARATA (12.11.2019 16:55): jo, díky za info - dneska v noci, až se vrátím zpět k hraní - tak to vyzkouším, jestli na tom místě kde jsem odpočíval něco zbyde. Musím říct, že se to opravdu dost vyplatilo - to, že Kojima odešel od Konami - že byl zrušen ten nový připravovaný Silent Hill.
nevíte náhodou někdo, co jsou zač ty věci zbylé po jiných hráčích které mají podobu hovna, ale přitom se ve hře dá v přírodě pouze močit a ne kadit pokud vím??? - po močení někdy vzniknou houbičky, které se někdy také přemění v korály s těmi létajícími brouky

- já v plnění hlavních úkolů nijak nepospíchám - nahráno přes 20 hodin a řek bych že jsem pořád někde na začátku, protože jsem zatím nepotkal žádného bose, jestli tam vůbec nějací speciální bosové jsou, tedy.

- moje první bojové setkání s mezky - předtím jsem jen utíkal, ujížděl, nebo je vyřadil nenápadně jednoho po druhém

- moje první umístění značky: vyskoč

- ta návštěva soukromého pokoje, mě vždy pobavila až k hlasitému zasmání - zatím jsem asi pokaždé objevil novou animaci jednou dokonce vstal a šel si ten pohled té kamery sám poštelovat
Jako můžu říct, že ty šílenosti co do té hry Kojima ke konci narval ... to člověk neví, jestli se má smát jak je brilantní humorník a nebo se divit, jak mu to sakra může projít :D
Aneb když mistr vývojářských trolu donutí zlenivele hráče grindu a chození a ještě se jim to líbí. +1 maestro Kojima :)
Ten Soundtrack je skvělý. Dneska tomu musím po práci aspoň 3h dát, mám chuť jen doručovat a malinko nabrat hvězdičky na nový equip než vyrazím do hor.

Každopádně by mě zajímalo, co vše mění obtížnost. Hraju na nejtěžší a... největší nepřítel je stejně fyzika. Mezci jsou tupí jak mezci a BTs jsou nejméně nebezpeční nepřátelé ve hrách ever.
mám za sebou prolog, vůbec nevím o čem to je, ale neskutečně mě to vtahuje. ten začátek v jeskyni, jaxe oba snaží být potichu, jsem v sobě dusil kašel, abych je neprozradil :-D
Rule 34 nijak stagnuje, asi jsou všichni stále zaneprázdněni hošením balíčků bo to nikoho nezajímá, nebo DS hrají opravdu vyspělí lidé :(
@pajmič (11.11.2019 12:49): Tak on není fetch quest jako fetch quest. Obvykle patří k tomu nejnudnějšímu, co můžeš ve hře dělat, protože už samotný pohyb světem je nudný. Zde byla snaha, aby to naopak byla ta nejzábavnější část. Jestli se jim to povedlo, nechť každý posoudí sám.

Co se animací pohybu týče, bezesporu patří k jedněm z nejlepších, co lze v současných hrách vidět. Všimni si, jak realistický a členitý je terén. To pak dá rozum, že to vždycky nelícuje, ale když se budeš pohybovat nějak rozumně, tak povětšinou to bude vypadat brilantně.

@SilentWolf (11.11.2019 12:54): Myslím, že se po tobě chce, abys doručoval, ne prozkoumával. To na tom naopak oceňuji, že tě to nesvádí z cesty. Narativně ten svět má být víceméně prázdný. Akorát ta multiplayerovou složka mi tu imerzi trochu narušuje.

Osobně se mi zatím jako nejslabší jeví doprovodné texty (e-maily, záznamy rozhovorů) a otrocký český překlad tomu dvakrát nepomáhá. Neustále přicházející zprávy typu „jsi nejlepší, Same, nevíme, co bychom bez tebe dělali, však jsme jenom malé děti, co si ani samy zadek neutřou“ jsou utrpením.
Na mě ty filmečky hodně působí, tuhle tajemnou tematiku zbožňuju. Dá se říct, že na každej další filmeček se těším tím víc, čím víc musím vozit ty debilní zakázky.

A jestli ve finále bude nějakej šílenej dějovej převrat, který nemá obdoby, tak ano, odpustím mu tu prázdnotu světa, která mě teď štve.
@pajmič (11.11.2019 13:33): tak nevím no, na jedné straně máš například skvělé politikaření a hlavní příběhovou linku ale kvůli levelování tě hra nutí nosit maso jakýmsi elfům do lesa. Na druhou stranu zde máš na doručování založenou celou hru a třeba nasadit si speed exoskelet a běžet se zásilkou, která musí být nesena v ruce přes území plné BT bylo děsně cool. Jen kdyby ty vozidla měly lepší fyziku.

Stále doufám, že tam bude nějaký závod z časem, podobně jako v intru hry. Čekal jsem, že ty přírodní překážky budou trochu větší, než jen BTs a Timefall. Třeba jako blowouty ve Stalkerovi. Snad to všechno ještě přijde. Zatím je to takové až moc obyčejné, a kvůli až moc detailním trailerům se zatím člověk dozvídá stále jen věci, které už viděl - jen v kontextu. Ukázal toho podle mě zbytečně moc.

Ale kapitol je 16 a jsem v páté. Tak hádám, že něco ještě zažiju.. :D teď bych se ale hrozně rád vrátil zase do první lokace a jen si tam tak chvíli nosil zboží a získával hvězdičky.. :D každopádně mě čekají hory. Na ty se moc těším, ale asi budu hrát až zítra.

Ale popravdě... až vyjde Fallen Order, asi ho budu hrát na úkor DS. :D Blasphemy!
@SilentWolf (11.11.2019 12:54): Já mám prostě celkový dojem, že tohle je hra pro velmi specifický hráče, s vělmi konkrétními preferencemi. Hodně recenzí/dojmů na netu a YT jsou plný protimluv a pokryteckých blábolů. Co je někde jinde neodpustitelné, je tady najednou cool, protože Hideo.
@pajmič (11.11.2019 12:49): jo, máme podobné dojmy. Taky bych uvítal trochu víc motivace k prozkoumávání toho podivného světa, ale zatím mi to přijde, že kdykoliv se vydám na vlastní pěst někde do zajímavě vypadající lokace, tak mě hra ztrestá tím, že tam nic není a musím se složitě vracet.

Snad jediná věc tam jsou ty paměťové čipy. Ale třeba ten svět nějaká tajemství která nejsou spojena s příběhem ještě skrývá. Ale zlatý Red Dead Redemption 2 v tomhle.

A příběh bude vysvětlený prý kompletně a smysl dávat bude.
Jinak přes víkend jsem u kamarádky hrál asi 4 hodin a dalších 6 hodin viděl jako divák, takže mohu přinést své neúplné dojmy.

The Good
+Hra vypadá úchvatně, obzvlášt na pořádný bedně, o tom se nemůže nikdo přít. Celkově to je technicky precizní, žádný doskakovýní objektů, textur apod.
+Dobrý dabing, dobře udělané, leč tradičně veledlouhé cutscény.
+Překonávání terénu je občas zábava, ale hodně rychle to omrzí.
+Místy slušně hutná atmosféra, obzvášt když prší a vylezou "potvory"

= Příběh nemohu posuzovat, nebot jsem z něj viděl a hrál relativně málo, ale jak znám Kodžimu, bude to slepenec smysl nedávajících událostí, nad kterými budou hmozí žasnout, jak je to neskutečně komplexní, jelikož to nechápou stejně jako mistr Kožima sám :D

The bad
Ovládání vozidel je hodně toporný a nedodělaný, občas sme se hodně nasmáli nad tím, jak funguje fyzika a jak vehikly reagují.
-Animace pohybu jsou neskutečně špatný, někdy až komický. Na to, že se jedná o hru, kde nachodítě 80% veškerého času, docela trapas.
- Souboje ala smash one button to win. Umělá demence po lobotomii.
-Svět je absolutně prázdný a mrtvý, nedá se v něm nic dělat.

To nejhorší nakonec.

Tahle hra je jeden mega, super UBER fetch quest proložený cuscénama! Ten, kdož bičuje na fetch questy v jiných hrách, ale brání DS je pokrytecký přizdizmrd!

-