Sworn to protect. Born to kill.
Pomáhat a chránit zní vzletně, v Grant City však poněkud prázdně. Jack Slate je polda z 87. okrsku, jehož ztráta důvěry v systém nepřipravila o smysl pro spravedlnost. Přidala naopak na razanci jeho policejní práce, a tak se za probíhající války gangů Jackovo vymáhání práva příliš neliší od uplatňování stanného. Kdo poruší zákon, bude zastřelen, nebo potrhán psem.
Neonoirem prodchlé noci v mrazivé metropoli s občasným sněhem a deštěm připomenou úvodní titul ze série Max Payne. Nesmlouvavý mstitel, který bere spravedlnost do vlastních rukou, nejdřív střílí a nikdy se neptá je v tomto žánru vděčným motivem. Dokládá to The Punisher (2005), El Matador, Made Man a Reservoir Dogs z roku 2006 i Stranglehold (2007).
Retribution je úplnou předělávku prvního (2002) ze čtyř Dead to Rights. Střelbu zpoza překážek doprovází chvaty, nepřítel může být zmlácen do bezvědomí, posloužit jako živý štít, či se proletět z výšky. Během boje vás na slovo poslouchá věrný hafan Shadow. Hrát přímo za zvíře si žádá častý stealth přístup. Na zločince totiž máte čuch a víte o nich dříve, než oni o vás.
Tak premiérově dohrána má první X360 hra na PC. Je s podivem, jak moc je to odlišné od předchozích her. Vzhledem k tomu, že lze vždy mít jen jednu hlavní a jednu pomocnou zbraň, do níž lze vždy mít jeden zásobník ve zbrani a druhý v ruce, tak člověk neustále bojuje s nedostatkem munice. Žádné bezhlavé kropení. Tohle je třeba hrát jako taktický cover shooter! Musím ocenit hudbu a distopickou atmosféru. Mise za psa jsou prima, ale celkově je to jinak vcelku repetitivní a tak nějak zbytečné. Koketoval jsem mezi 65 a 70 a budu hodnej. Dám 70.