Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Dead Effect

60
29 hodnocení Platformy
Žánr:
akce > 1st person akce *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
17.12.2014 PC
Vývojáři:
Oficiální stránky:
http://deadeffect.com/
Dead Effect je FPS střílečka od českého studia inDev Brain. Hra původně vyšla v roce 2013 pro mobilní zařízení, posléze se ji vývojáři rozhodli vydat i na PC a MAC.

Příběh hry je zasazený na palubu vesmírné lodi ISS Meridian, kde si nejprve vyberete ze dvou hratelných postav. Těmi jsou Gunnar Davis a Jane Grey. Když se na samotném začátku hry probudíte z cryospánku, zjišťujete, že zbytek posádky byl vyvražděn a loď je nyní plná zombíků, kteří vám jdou po krku. Na vaší cestě za přežitím vás kontaktuje tajemný doktor Wagner, který vám předává instrukce a pomáhá vám. Otázkou však je, co je Wagner vlastně zač?

Hratelností je hra klasickou střílečkou ve stylu starých her jako Doom 3. Hráč jde osamoceně vesmírnou lodí a bojuje proti hordám zombíků. Mezi misemi lze nakupovat novou výzbroj za peníze získané během hry. Kromě příběhového módu je k dispozici i survival mód, v němž musí hráč přežít co nejdéle a pozabíjet tolik nepřátel, kolik jen může. Tento mód připomíná jinou českou hru, Dead Trigger.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 65
Dead Effect, prvotina českého studia BadFly, je budgetová 3D akce, konvertovaná z mobilních platforem pro PC. Nečekal jsem žádný zázrak, ale musím konstatovat, že jsem byl z klonu Doom 3 příjemně překvapen.

Kosmická loď je zamořena zombie invazí díky vědeckým experimentům a na nás je, abychom vyčistili stanici od záplavy shniláků a zneškodnili nebezpečného vědátora. Prostředí je na poměry svého mobilního původu a engine Unity zpracováno poměrně solidně, grafika neurazí a jediné co mě mrzelo, bylo velké množství zdánlivě interaktivních panelů, jež se přímo nabízely k aktivaci. Ale skutečně funkčních prvků je minimum a jedná se v podstatě o výtahy a hackovací terminály.

Hlavní náplní hry je arkádová likvidace žijící smrti - paluba kosmické lodi je přímo prolezlá zombíky v různém stadiu rozkladu. Většina se chová poměrně stereotypně a plouží se k nám s jediných cílem - okousat naši tělesnou schránku až na kost. V průběhu kampaně se později objevují zpestřující nové typy nepřátel s odlišným chováním i útoky. Nemrtví se plouží poměrně pomalu, a tak jejich likvidace je poměrně snadná. K tomuto účelu bych očekával bohatou paletu zbraní, ale hra nás limituje pouze dvěma volnými sloty - můžeme tak nést pouze jednoruční a obouruční zbraň.

Levely jsou bohužel poměrně lineární a koridorovité. Akce se tak mnohdy omezuje pouze na pomalý ústup před hrnoucími se nepřáteli za permanentně stisknuté spouště zvolené zbraně s tichým modlením k hernímu pánubohu, že nebudeme muset přebíjet. Pokud se objeví prostornější lokace, tak se boj stává mnohem zábavnější. Kličkování a úhybné manévry mezi zombíky měly grády a škoda, že podobných míst není více. Navíc je chůze hráče zoufale pomalá, a to i když aktivujeme značně omezený sprint. Neprozřetelně jsem před jednou seancí zapnul starého dobrého Dooma a při Dead Effect jsem si pak připadal jako udýchaný hlemýžď.

Konverze z mobilů a tabletů se projevuje v systému monetizace. Ne, hra koupená na Steamu opravdu nemá mikrotransakce. Ovšem v menu je dostupná široká nabídka zbraní, které si musíme zakoupit za nasbírané peníze. Nebo za zlaté cihličky, jež občas z nepřátel vypadnou. A ukončení základní kampaně opravdu k nákupu prémiových kousků nedostačuje. Zájemci o atraktivních arzenál (kuše, motorová pila, lepší brokovnice) musí podstoupit opakované hraní, aby si na ně vydělali. Navíc jste omezeni chudým inventářem. Já jsem si tak po celou dobu hraní pohodlně vystačil se základním samopalem obohaceným upgrady, jehož dlouhá doba palby do přebití mi bohatě vyhovovala.

Průchod hrou byl hladký a plynulý, orientaci v úrovních pomáhala přítomná nápověda. Bloudění i díky lineárnímu prostředí opravdu nehrozí. Obtížnost je nastavena poměrně nízko, a tak je hra příjemnou oddechovkou pro odreagování. Maniakální sběrači mohou sbírat tablety s doplňujícími informacemi o situaci na lodi, podobně jako v Doomu 3. Nebo třeba šmejdit po skříních, kde však většinou najdeme pouze munici, případně tablet. Na stěnách se občas nacházejí orby, které po sestřelení navyšují procentuální úspěšnost na konci levelu.

Ačkoliv výtek, co jsem uvedl, je celá řada, z jakéhosi neznámého důvodu mě hra přikovala k monitoru až do té doby, než jsem dokončil kampaň a splnil doplňující survival mise. Kombinace generického, avšak zábavného příběhu, nespočet rozprsknutých hlav nepřátelských zombies a přijatelná obtížnost i pro běžné hráče pomohly namíchat herní koktejl, který sice není ničím převratný v mezích svého žánru, ale na pár hodin dokáže pobavit a odreagovat. Za přijatelnou cenu se rozhodně Dead Effect vyplatí.
+22
  • PC --
Dead Effect je primitivní pukačka šišek, která si neklade za cíl se s něčím srovnávat. Vypadá slušně, zombíci hezky čvachtaj a stříkaj a dá se dohrát za 2-3 hodiny, což je dost na to, aby se člověk nezačal nudit nad stereotypní hratelností.

Jasně, měl jsem sepsanou áčtyřku připomínek a věcí, které mi přišly zbytečně neošetřené, ale nemá význam je vyčítat hře původem na mobily, která stojí jedno pívo (ve slevě).

Nechal jsem si jen dvě připomínky, které bych chtěl vypíchnout a tím to ukončit:

1. V klasickém runu kampaní není možno našetřit dost kreditů na upgrade nebo nákup zbraní, což mi osobně trochu vadilo. Autoři do hry přidali herní mody, ve kterých je možno chybějící kredity doplnit a kdykoli se s nimi zase vrátit do kampaně. Mám ale pocit, že většina hráčů tuto možnost úplně ignoruje a prostě hru dohraje se základním arzenálem, stejně jako já. Na New Game + zase hra nenabízí žádné lákadla, které by mě přiměly si to sjet ještě jednou.

2. Autoři se dopustili velké designové chyby, kterou jsem viděl naposledy v Soldier of Fortune. Tehdá jsem zmateně běhal po levelu a netušil jsem, proč jej nemůžu ukončit. Nakonec bylo potřeba zastřelit vzdávajícího se vojáka, aby se spustil skript. Toho jsem samozřejmě sejmul v ráži víceméně omylem... Dead Effect vyžaduje po hráči vystřílet všechno neživé, aniž by mu to dal nějak najevo, takže jsem opět zmateně běhal po levelu netušíc, že tomu poslednímu plazícímu se zombíkovi musím taky puknout šišku, abych byl schopen hackovat dveře o dvě patra výše. Tohle jsou docela zásadní věci, které by se prostě stávat neměly...
+17
  • PC 60
Dead Effect je rozporuplná FPS od českých vývojářů, která vyšla původně na mobilní platformy. Její původ je vidět v pomalejším tempu pohybu i v technickém zpracování, které neurazí, ale v době vydání bylo spíše podprůměrem. Atmosféra je inspirovaná hrami Doom 3 a Dead Space, z Dooma 3 je převzatá i klasická hratelnost a sbírání příběh doplňujících PDA.

Kampaň obsahuje 12 misí, které nezaberou zkušenému hráči mnoho času. Hru prodlužují dva režimy hry o přežití a možnost zopakovat kampaň na obtížnost New Game +. Všechny mise se odehrávají v prostředí vesmírné lodi, které je po čase dost stereotypní. Mezi misemi si za nasbírané kredity vylepšujete svůj arzenál, čož hru na nějakou dobu oživuje. Na Steamu jsou k dispozici achievmenty. Většinu dostanete za normální průchod hrou, ale některé vyžadují odehrání mise např. jen s jednou zbraní nebo bez léčících stanic. Ve výsledku není obsahu vzhledem k ceně tak málo jak se může na první pohled zdát. Pro fanoušky žánru jde o poměrně levnou a českou zábavu.
+15
  • PC 65
Je to taková jednohubka. Nepřináší to nic nového. Je to krátké. 12 misí uběhne jako nic. Můžete v různých herních módech, či opakování misí sbírat kredity a zlato. Můžete si postupně vylepšit všechny zbraně. Můžete to dorazit na nejtěžší. Můžete splnit všechny achievementy. Pohud vás to bude bavit. Mě docela jo. Aspoň teda nějakých těch 7 hodin.

Vzdáleně mi to systémem hraní připomělo trochu dokonce i Diablo. Akorát toho obsahu tolik nenabízí. Jen jedno monotóní prostředí jak vyšitého z Dooma 3. Spíš mi to ale víc připomínalo Dead Space. Je to skoro zadarmo a grafika je hodně nenáročná. I na mé obstaróžní šunce jsem hrál na plné detaily.

Pěkná konverze. Na tabletu to musí být nářez.

Škoda, že neni atmosféra trochu víc děsivější. Když teda nepočítám děsivě béčkovou hudbu. Celá hra se nese v dost béčkovém střihu. Příběh nic nevysvětlí. Nic neřekne. Kdo je ten bojující hrdina? Kdo je ten šílený padouch? Ani ty tabulky toho neřeknou mnoho. A to jsem jich sebral víc jak polovinu. Loď vůbec nevypadá jako nějaké hybné těleso. Chtělo by to nějaký výhled do vesmíru. Jakékoliv zpestření prostředí.

Romero naučil zombii střílet. Tady umí dokonce házet odjištěné granáty!

Samotná akce je zábavná. Ustřelování hlav. Vylepšování zbraní. Házení granátů. Nejvíc jsem si ale užíval zpomalování času. Připadal jsem si při něm jak total king. Snaha o znovuhratelnost je zřejmá. Ale proč, když můžete na střední projít hru se základním samopalem a je to pořád tak stejné? Opakování už tady zábavné moc není. Pokud teda nejste magoři, co musí splnit každý herní úspěch.

Steam čas: 6,8 hodin
Obtížnost: Normal
Achievementy: 30 z 61

Pro: pohodové střílení, ustřelování hlav, nenáročné na hlavu a počítač

Proti: repepetivní protředí, šílená hudba, slabá atmosféra, nic neříkající příběh

+13
  • PC 70
Myslím, že mi tahle hra bude ještě chvilku brouzdat v mozku. Zanechala ve mně totiž dost zvláštní dojem a to spíš v tom kladném smyslu.

Tahle střílečka si na nic nehraje. Dá vám zbraně, hordy nepřátel a máte za úkol se prostřílet na druhou stranu. Atmosféra je ponurá, situace zoufalá, zbraň mizerná, no prostě děs. Postupem času procházíte vesmírnou lodí určenou ke kolonizaci nějaké planety a vaše postava i zbraně nabírají na síle. Jde to ale pomalu, takže je rozumné si odskočit k některé "bonusové misi", dají-li se tak módy Survival a Biohazard nazvat. Tím našetříte kredity a můžete si vylepšit nebo nakoupit zbraně nebo munici. Časem zjistíte, co se na lodi stalo a nakonec... no uvidíte sami. Příběh je jen kulisa, nic podstatného, takže se tím nebudu zabývat hlouběji.

Je to možná zvláštní, ale právě v módu Biohazard (nabíhající vlny nepřátel) mě nejvíc bavila poslední mapa, která je jak nějaké skladiště poblíž elektrárny či továrny. Tahle mapa se vůbec nepodobala standardním "arénám" v designu vesmírné lodi a působila nesmírně osvěžujícím dojmem. Hrál jsem ji mockrát s různými zbraněmi, protože každá kombinace přináší úplně jinou výzvu a jiný zážitek. To znamená znovuhratelnost i na deset či více hodin, přestože kampaň se dá dojet do konce tak za tři. Tohle považuju za největší plus, protože mi to dává možnost si vyrobit zábavu podle svého. Tím se dají naspořit kredity a zlato, nakoupit jinou výbavu, a jít do toho znovu - jinak.

Po technické stránce jsem taky spokojený. Grafika je solidní, minimálně na původně mobilní hru. Hudba je excelentní (součástí Steam verze je i soundtrack) a baví mě i mimo hru.

Pokud bych měl něco vytknout, tak je to asi systém oživování za kredity. Pak mi taky úplně nesedělo to, že se chodby a místnosti na lodi neustále opakují a mění se jen mírně. Sice se podle příběhu pohybujete v různých částech, ale všude to vypadá naprosto stejně, což tak od půlky hry začíná vadit.

Chcete-li střílečku, u které si můžete zařádit, rozprsknout (doslova) stovky zombie hlav a užít si chvíli strach a chvíli pocit totální nesmrtelnosti, pak můžu tuto hru vřele doporučit. Nečekejte od ní nic světoborného a nebudete zklamaní.

Pro: Intro, hudba, možnost vybrat si výbavu a tím i ovlivnit celý zážitek, s vylepšenou útočnou puškou se střílí jedna báseň

Proti: Placené oživování, zbraně jsou zamčené a odemčení je dost drahé, repetitivnost prostředí

+12