Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

wow, co clovek, to nazor. Davat Days Gone 40 % mi prijde fakt kruty. Za me je to nejlepsi hra s touhle tematikou. Naprosto luxusni technicky zpracovani a zatim nejlepsi PBR a nasviceni v openworldu na UE4, skvely ovladani a asi nejlepsi zpracovani zbrani a strelby v 3rd person – daleko lepsi nez v rade mensich a linearnejsich titulu.
@pajmič (27.02.2024 11:15): ta důvěra od gogu mi přijde až zbytečně přehnaná. Měsíc na vyzkoušení mi přijde dost extrém. Podle mě to nikdo moc neví, protože si neumím představit, že by se to nezneužívalo.
@Cobot (26.02.2024 12:36): Že jo, vid. Oproti Steamu trochu rozdíl, no. Ale hlavně mám více času. Kdybych si DG koupil na stýmu, ty dvě hodiny by nebylo dostačujících. Než bych si uvědomil, že mě hra vůbec nebaví, bylo by už pozdě.
@M.a.t.t. (26.02.2024 15:46): Z technického hlediska je to působivý, hlavně když vezmeš v potaz, že to naprogrammovali na konzoli a jak pěkně to vypadá. Technický stav jsem nikdy nekritizoval, btw. Ale z hlediska designu? Kosení hordy nepřátel jsem poprvé už zažil v Serious Samovi před 22 lety. A ta hra nebyla pochopitelně první ani poslední, která měla legii bezmozků na tebe se hrnoucích. Kdyby Days Gone byla čistě MP coop řezničina, bylo by to super, nebo by to alespon byla mnohem lepší hra. Ale ta nudná, generická omáčka okolo je prostě vopruz jako snině, alespon pro mě. :)

@Solidor (26.02.2024 15:29): My se tu hádáme? Já měl za to že civilizovaně diskutujeme, to je přeci prima, ne? Ikdyž spolu nesouhlasíme tak můžeme svoje názory v pohodě respektovat. :) Škoda, že si již nepamatuješ ty skilliy a herní mehacniky, neb by si uzřel že mám pravdu :D
@pajmič (26.02.2024 14:25): Hordy pozostávajúce aj z 500 zombíkov loviacich ako skupina sú za mňa dostatočne unikátny dizajnový prvok. Ak si ochotný uznať Horizon a jeho špecifické súboje, mal by si uznať aj toto.
@pajmič (26.02.2024 14:25): I kdybys měl náhodou pravdu ve všem ostatním, tak DG není survival pro masy. Na to se hraje příliš "nepříjemně". Nebudu se hádat ohledně skillů nebo herních mechanik, protože už to je docela dlouho co jsem všechny ty hry hrál.

Asi ti vrátím ty prachy, co jsi mi dal za předchozí argument, protože tím ovocem jsi ho překonal :)
@Solidor (26.02.2024 12:38): Ale já neporovnávám "stigmata dnešní doby", nýbrž poukazuji na unikátní herní či designový prvek, který Exodus a Dying light mají. v DG ale nic takovýho není, což by bylo ok, kdyby stelath, gunplay, kraftění atd. bylo super, nebo alsepon nadstandardní, což není. Že se ti nelíbí parkour v fps nijak nesnižuje jeho neotřelost. Objektivně dává hratelnosti dynamiku, dobře je zakomponovaný do stealthu (hlavně v noci, kdy se musíš vyhybat mutantům) a také se dobře váže na rozvojový strom protagonisty. DG má nesmyslný generický skilly jako "po hedshotu se ti magicky doplní zdraví" nebo "po steath killu se ti obnoví výdrž" třeba Exodus nic takovýho nemá, nemá žádný uměný navyšování abillit či skillů. Součástky do zbraní si musíš najít na mapě, aby jsi mohl kraftit. Exodus je surivval, Days Gone je pseudo survival pro masy....dun dun dun.

Jablko a hruška jsou stejného druhu (jádrový), takže nevidím ve srovnání problém. Ono jde spíš o to, jaký kvality to jablko, či hruška je, že? Pak kdo tu slovíčkaří :)
@Bursoft (26.02.2024 11:57): tak on ten začátek nebyl nějak špatnej, "onboarding" tam asi je. Jen je ta druhá část hry prostě ještě lepší. A zrovna z hlediska high level designu (ubisofťárna) se moc nemění, spíš je ta druhá část lepší příběhově, máš tam větší toolset, je tam víc adrenalinovejch soubojů s hordama a tak.
@pajmič (26.02.2024 11:10): Jsi odborník ve slovíčkaření :)
Za mě: Dying Light jsem dal 60%, i protože se postupem času ta hra zhoršovala a neměla jedinou zajímavější postavu. Plus parkur v FPS je otřes.

Exodus u mě za 80% (jako DG), ale během hraní mě nenapadlo porovnání. Jablka a hrušky.

Survival, zombíci, kraftění a stealth jsou stigmata dnešní doby, na základě kterých se nedá porovnávat. Ale tvůj názor ti neberu, jakkoli je v tomto případě mylný.
@BUMTARATA (26.02.2024 12:05): Na ten survival mod jsem to právě hrál, vubec mě to nepřesvědčilo. Pořád to byla arkáda. Apropo, pokud si pomatuju, Far Cry primal měl hardcore mod bez HADA (stejná kravina jako DG). Nevím, zdali to maji i novější Far Cry hry. Každopádně je zcela patrné, že "survival/hardoce" mod pro ty hry nebyl původně vůbec zamýšlen. A ke konci vývoje to tam prostě prdli aby byl bumratata happy :) Prostě pokud dělám survial hru, tak od základu se všim všudy a nenažim se uspokojit jak casuály tak ten zbytek. Protože konečný výsledek stojí většinou za prd.
@pajmič (26.02.2024 11:10): Hlavní marketingovej tahák jsou nepochybně hordy, za mě z toho ale pozoruhodnou hru dělá survival mód, kterej to dost promění, měli bejt odvážnější a udělat z toho jedinou možnost, jak tu hru hrát. Tyvole, kéž by Ubisoft dělal takovýhle hry!
Nehrál jsem, tak to nechci nějak extra komentovat, nicméně pokud tvrdíte, že druhá půlka hry je lepší, jak první, něco je v tom designu špatně. Přeci hra musí mít nějaký onboarding, který zaujme hráče na první dobrou. Pokud to ze začátku vypadá jak typická ubisofťárna a tváří se tak třeba 20 hodin (což si u open worldu umím představit), tak se nedivím, že by to hromadu lidí odradilo.

Mě osobně to láká skrz to prostředí (mám to asi podobně jak Paul), plus nejsem alergickej na ubisoftí pattern, pokud si to dávkuju v nějaké rozumné míře.
Jen pro ujasnění: Pochopitelně jsem rád, že si tu hru jste schopni užít. A těší mne, že jste ochotni o tom se mnou diskutovat. Jen se prostě snažím pochopopit v čem je to jako tak super. :D Tohle je dost možná první hra, kde mi většina zdejších komentářů nedává ani za mák smysl :)
@Paul (26.02.2024 11:31): To je bohužel pravda. Ale to se dá říct o budgetovkách nebo showelware, co mají nějak zakomponovaný stralth. Jak jsem řekl. Je to jak City interactive se Sony štemplem. Pokud by to němělo za sebou onu značku, nikdo by tu tady po tom ani neštěk.
Já z toho nic nehrál, ale lákala by mě ta jízda na motoce :)
@Solidor (26.02.2024 10:17): "která dnešní AAA hra ji má?" To je mi argument za všechny prachy! Níže jsem ti dal dva příklady. Metro a Dying light. Žánrově podobný hry (survival, zombíci, kraftění, stealth), ale obě měli alespon jeden unikátní nebo výborně udělaný aspekt/fíčuru, která je odlišovala od zbytku. I třeba ten Horizon má ty robo dinosaury a fighty s nima. Na čem je unikátní tohle? To, že to vypadá jak Ride to Hell retribution zombie edition? :D
@pajmič (26.02.2024 09:52): já bych tedy řekl že Metro Exodus i Dying Light jsou lepší hry než Days Gone, nicméně Days Gone jsem si taky dost užil. Mám slabost pro severoamerickej pacific northwest, takže setting mi sedl dokonale. Na motorce se skvěle jezdilo. Herní mechaniky (akce a stealth) fungujou dobře. Příběh je zezačátku divnej, obecně první půlka hry je slabší než druhá, ale ke konci jsem už měl ty postavy vcelku v oblibě. Je to docela imersivní. Graficky skvělý (až se nechce věřit že je to Unreal 4). Souboje s hordama byly skvělý a něco co jsem v moc jinejch hrách neviděl. Za mě prostě solidní osmička.
@Solidor (26.02.2024 10:17): +1 viď aj to video, čo som postoval nižšie. Toto je totiž presne ten hry, čo nevyloží svoje tromfy od úplného začiatku a tým môže kadekoho odradiť. No čím dlhšie ju hrá a naladí sa na ňu, tým je to nakoniec lepšie. Za Ubisoft šablónu to môže označiť iba niekto, kto tomu nedal dostatok času.
@Solidor (26.02.2024 09:45): Aha, i protože to bylo "neúspěšný" máme odlížet od zcela značných nedostatků a naprosté neoriginality, která smrdí Ubisoftem na sto honů? Ale no tak. Co je to za logiku? :)

Čím je tahle hra lepší než třeba Dying light, který se ozvláštnil tím parádně zakomponovaným parkourem? Čím je tahle hra lepší než Metro Exodus, která defakto je pravým opakem toho Ubisoft/Sonylike designu? Mimochodem Exodus má stejné hodnocení a Dying light nižší než DG. What? :D
@jones1240 (26.02.2024 08:35): V tý hře je snad každý herní, příběhový a designový klišé za posledních 15 let. AI je tupá jak mlok, polovina tábora vždy zádama k tobě, aby jsi se k nim mohl přes křoví, ze kterýho ti čumí hlava, přiblížit a následně umně stisknout tlačítko a připadat si jako king gamerů. Nejvíc mě pobalilo Solidorovo finální konstatování v komentáři "Vývojáři udělali AAA hru, která není pro masy" :D :D Co to ten hoch proboha hrál?

No nic, unnistall, refund a nazdar. Zůstantě zhulení, vy v tom zelenym :)
Asi nejgeneričtější PS4 pičičanda, jakou jsem měl to nepotěšení hrát. Je to jako hrát starý hry od City interactive jen se 100x větším rozpočtem. Pozlacený fekál. Nechápu ty super kladný komentáře a hodnocení zde.
@Korbitch (03.11.2022 08:23): Beru to z toho pohledu, že si můžeš z kapsy vytáhnout náhodný bordel a vyrobit z něj 6 molotovů, v brašně na motorce skladovat více než 1000 nábojů, tu motorku příkazem vytáhnout z jezera a tak podobně.
Realizmus sám o sobě má smysl pokud nějak obohacuje herní náplň, což si myslím tento případ není. Není tam žádná mechanika například nutnosti motorku skrývat aby ji třeba někdo neukradl nebo nerozbil. Vrátit se k ní v podstatě jen znamená držet W a čekat. Mě osobně v těchto hrách baví pobíhat v některých lokacích pěšky a muset se pak vracet mě nebavilo, takže jsem pobíhal podstatně méně.
@LIUWIL (komentář): Přivolat motorku ala Witcher, tak to mě zabilo :D V rámci žánru se Days Gone snaží působit víceméně co nejvíc realisticky, takže já bych to vnímal spíš jako zápor a k motorce i přesto běhal.
@Walome (27.06.2022 11:09): DG byl po vydání zabugovaný, s mnoha technickými problémy. díky tomu dostávala "průměrné" hodnocení (v řeči DH to je +/- 70%) a to není na žádné trhání rekordů. teprve až časem to opravili a dneska už je to, s trochou nadsázky, úplně jiná hra.
@Walome (27.06.2022 11:09): PR to mělo dobrej, aspoň na začátku. Ten E3 trailer s tou hordou na pile nabudil spoustu lidí. Blbý bylo, že pak bylo ticho po pěšině. Ono hlavně prodeje zvedla hodně PC verze a nebýt jí, tak bych si to nikdy nezahrál, protože nejsem fanoušek stříleček na gamepadu xD
@kristmeister (25.06.2022 17:35): tak problém byl ten, že většina lidí se k tomu dostala až díky ps+ a i tvůrce hry se nechal slyšet, že je sice fajn, že se hra lidem líbila, ale že si ji měli koupit za plnou cenu :D 



Ono to mělo mizerný PR. Prostě Zombie Hra: The Game. To, že to má super postavy a zábavnej gameplay se holt člověk dozví až během hraní. Nicméně já za to dal pětikilo a přijde mi to adekvátní.
Tak mám dohráno na 100%, O'Brian zavolal když mi chyběly poslední dvě hordy. Ten secret ending mě solidně navnadil na pokračování, jen škoda, že ho Sony smetlo ze stolu. Baví mě zombie hry a filmy, kde se jakoby zkoumá jejich fungování a původ. V challenges jsem se taky slušně vyřádil a všude mám zlatý nášivky, ale dát zlatou na všech podvýzvách...na to už nemám nervy xD
True ending kterej každej čekal od půlky hry :D ono je holt podezřelý když je jedna postava celou hru ve skafandru.

Horda by se možná donekonečna respawnovala nebo by tam pak byla nová, myslím, že jsem na to pak koukal (nebo to i zkoušel, netušim už). Hordy jsou fajn, je tam supr to, když s nima začínáš, tak jsi úplně v prdeli a ke konci už je mastíš celkem s přehledem ALE když je podceníš tak tě sejmou. To je hrozně fajn.
@kristmeister (22.06.2022 20:46): Čítam ťa, ale ty nečítaš mňa :) V podstate len čakáš na jeden príbehový telefonát a viem, že ten trigger je trochu problematický, takže môže to trvať, kým sa k nemu dostaneš. Presné detaily ti neviem povedať, pokojne skús medzičasom plniť nejaké hordy, ale garantujem ti, že nie je nutné vyzabíjať ich všetky. Ak teda nechceš naďalej spochybňovať moju osobnú skúsenosť, pamätám si to totiž viac než dobre.

PS: Jediná ďalšia možnosť, ktorá ma napadá, že si nesplnil epilógové misie, ktoré naskočia po dohraní hlavnej línie, ale to už musíš vedieť ty.
Tak mám "dohráno". Konec byl fajn, teď už jen vyzabíjet hordy pro true ending. Akorát by jich nemuselo být tolik.

Docela by mě zajímalo, co by se stalo, kdybych hordu na pile vymlátil dřív než dojdu k tomu úkolu, kterej to po mě chce.