Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@FildasCZ (25.12.2020 10:23): Co jsem se tak dočetl, tak na vině je především vedení společnosti, které vyžadovalo po vývojářích nekonečné přesčasy, místo delšího odkladu, který by hra potřeboval, na což vývojáři upozorňovali. Těžko říct, kde je pravda, ale ve firmě prý teď vládne celkem velká rebélie, kdy je komunikace na firemních sezeních mezi vedením firmy a vývojáři dost vyhrocená.
Co se týče refundu, tak nedávno vyšla zpráva, že se Cyberpunku i se započtením refundací prodalo 13 milionů kopií. Otázka je, o kolik studio přišlo vydáním absolutně nedodělané hry. Především v kombinaci, kdy hra nemá žádnou ochranu a v release day se již objevila na warez. Nebýt těch problémů, tak by asi hravě mohli poškádlit Zaklínače 3 s 28 miliony prodaných kopií, ale takhle to bude velkej problém.

Mám nahráno asi 30 hodin a musim říct, že se dost bavim. Desing světa je fakt mistrovský dílo, ale zároveň musím říct, že jsem zabugovanější hru ještě neviděl. Navíc, je na ní poznat, že jí chybí rok intenzivního vývoje, což je největší problém, protože to se patchema prostě neopraví. A jestli jo, tak za dva tři roky.
odkaz Jinak tady většina slibů.Tohle by se nemělo tolerovat u žádného studia.Pak budou flákat vývoj a radši to narvou do marketingu.A budou vycházet srance čím dál víc.
Chtěl bych se zeptat, hraji Cyberpunk a zajímá mě jestli můžu nejprve dohrát jen hlavní příběh a jakmile ho dohraji tak můžu hrát zbytek vedlejších misí? Jde mi o to, aby jak bude hra dohrána se mi to nevyplo a veškeré vedlejší mise bych neměl splněné. Děkuji za odpověď
@Sajbrspank (komentář): - Chodci nereagují na vytaženou zbraň.
Očividně autoři něco neudělali správně. Ne každý si koupí a dopředu přečte knihu o světě Cyberpunku, nicméně důvod proč nikdo nereaguje:

"Not long after the mob wars were a distant memory and Night City had become a relativity peaceful place, with the downtown area being policed at all times. However many dangers still remained, and the scars of previous conflicts had not yet healed. Weapons are commonplace in everyone's day to day lives and it would not be out of the ordinary to see a gun next to a briefcase on the sidewalk."

Zdroj odkaz

PS: když jsem si přečetl historii světa, něco o kolapsu, městech, válkách apod. tak nezbývá než dodat že novodobá historie je tam podobně "ujetá" jako u Shadowrun odkaz, respektive je temnější.
Jako hráč/gamemaster papírových stolních RPG systému jsem preferoval Shadowrun protože u něj mohli hrát i zájemci o magii. Popravdě neznám nikoho v celé ČR/SR kdo by tenkrát v devadesátkách hrál Cyberpunk 2020 papírové stolní RPG.

Nezbývá než doufat, že jednoho dne CDP nebo někdo jiný udělá podobnou hru z prostředí Shadowrunu.
Je někdo, kdo má páru, proč to vydali nedodělané ( nestíhám ty kvanta příspěvků číst všude) ? Kromě akcionářů ? Co je větší zlo ztráta fanoušků či akcionářů ? Když defakto hra se zaplatila skoro 4x :). O kolik asi tak přišli refundem :)

Upřímně já byl raději proto, aby hra vyšla později. Pokud už věděli v roce 2016, že konzole to nebude stíhat, tak 4 roky jsou sakra dost na to :).

A mohli to udělat, jako to dělají jiné studia, že vydají hru, jak na konzoli, tak na pc, ale poměrně osekané. A ne, že to vydají na konzole nefunkční defakto :). SI tak říkám, co si asi tak mysleli? Že hele oni to fanoušci přežijí atd ?
Kolik her vyšlo rozbitých atd :) a nebylo kvůli tomu takové halo.

Jen k zamyšlení.
Půl pátý ráno po štědrém, asi bych měl jít spát, ale mě se to Night City (příhodnej název) fakt blbě opouští

https://abload.de/img/desktopscreenshot20204sjz7.png
https://abload.de/img/desktopscreenshot2020nbk3b.png
https://abload.de/img/desktopscreenshot2020h5jeb.png
https://abload.de/img/desktopscreenshot2020t1kgr.png
https://abload.de/img/desktopscreenshot202028j9y.png (někdo v týmu má rád From Dusk Till Dawn? :))

A Panam unboxuje kolektorku..
https://www.instagram.com/p/CJMEkbmgvUt/
Tak minimálně to mohlo fungovat tak, že jako člověčí holátko mám fog of war a z gigů si musím vydělat prachy na augmentace, který mi zviditelnění mapu, který mi dovolí přejet z vnějších districtů do downtownu apod. Jako u mě ta hra teď balancuje někde kolem 8/10 i přes tu nálož glitchů, ale nemůžu si pomoct, že v mnoha směrech to mohlo být mnohem dotaženější skrz mechanismy i různé featury.

Je to fakt kurevsky dobrej early access.
@Cathan (24.12.2020 21:29): jasně, to beru. Jsou to dva různý přístupy, ono i mapa zaměřená na jedno velký město je něco jinýho, než mapy ve Falloutu/KCD. Ale čistě z design hlediska by mě zajímalo, jak moc by to změnilo zážitek, i když by to logicky moc nedávalo smysl (dvojnásob když V už je v NC půl roku).
Ahoj dotaz ohledne konce rozhodl jsem de pro V ze bude zit ale bylo mi receno ze bude zitnjen 6 mesicu, je mozno mu to nejak prodlouzit muze to byt treba tim ze johny ma v menu 60% a v jen 40% jde mu nejak prodlouozit ziti ??
@Paul (24.12.2020 21:04): Hm, ale na rozdíl od Cyberpunku to v KDC dává smysl :D
Vzpomínám si, že jsem se v Deus Ex: Human Revolution neskutečně vztekal, že teda údajně hraju za vyspělého androida, ale nemám ani pořádnou navigaci. To prostě nemá logiku. Sci-fi jsou jsou ta výjimka, kde ty zjednodušující mechaniky mají i RP význam.
@Charllize (24.12.2020 19:48): Já bych neřekl, že je ten open world Cyberpunku nějak prázdnější nebo že se toho v něm děje méně, než ve Falloutu 4. Ale ty hry jsou jinak navržený. Fallout je o chození a prozkoumávání mapy a její postupný mapování a objevování. Docela by mě zajímalo, jak by se Cyberpunk hrál, kdyby na začátku hry na mapě nebyly vůbec žádný ikony, samotná mapa by měla fog of war (např. by byla v černém jen s vyobrazením čtvrtí, a červenala by až s "manuálním" prozkoumáváním) a všechna místa by bylo potřeba najít.

Možná by to někdo mohl omodovat. Protože ač mi ten icon overload design žíly netrhá, postupný prozkoumávání města a nutnost si všechno najít by zážitek (minimálně mě) ještě zlepšilo.

A co teprv kdyby to udělali jako v hardore mode KCD a ani mi nedali ikonu sebe samýho, a veškerá navigace by byla na základě prostředí a landmarks. Kurva to chci :D
No nedá mi to a instaluji tu svou slim PS4 verzi. Doufám že mi pak neodletí někam do vesmíru :)
@Wulfgar (24.12.2020 19:44): právě. Snad poprvé mám skutečně chuť zkusit si jinou variantu rozhodnutí. Jako já zas až tolik RPG nehrál abych to mohl vyzvyhovat na top laťku a taky záleží kdo co od rpg očekává. Toto asi rozhodně není klasika. Vidím posun hlavně v tom, že se to hraje jak skutečně interaktivní film.

@Charllize (24.12.2020 19:09): jako je fakt, že by se mi tam líbila možnost budovat si impérium. Myslím něco ve stylu Vice City. Jinak ale kulisa to asi je ale docela promakaná. Star Citizen má x planet. Mimo jiné tu Cyberpunkovou ale věřím, že tu je o dost větší důraz na detaily. Já to mám tedy jen z gameplay videí ale je to dost vidět.
@Wulfgar (24.12.2020 19:44): Open world ma nabizet gameplay moznosti, kdyz je kulisa slouzi jen jako plocha pro presun mezi ukolama/misema s minimem interakce bez prvku nahody a zapojeni hrace. A tohle ma proste CP tak na pul cesty..spis na ctvrt.
Vsak si zkus v CP jen tak probihat to mesto, bez ukolu, bez mise bez urceneho cile, za chvili te to prestane bavit protoze tam vlastne nic moc neni a nic moc tam delat nejde. A pak zkus to same treba v ELEXU nebo Falloutu 4, budes tam chodit hodiny a porad neco noveho objevovat, neco se bude dit a budes to ridit ty svojim hranim.
Chapu ze nekterym hracum tohle nechybi a vyhovuje jim jen jet podle sablony misi a ukolu, ale pak ten open world fakt ztraci trochu smysl.
Uz ve stare Shenmue byl ten otevreny svet neskutecne interaktivni a bylo tam milion veci mimo hlavni a vedlejsi mise. chapes. Kdyz tam byl herni automat s nejakou hrou tak to slo hrat :D
@Feidias (24.12.2020 19:02): Já si taky myslim, minimálně ten způsob vyprávění a práce s postavama a hudbou je o level jinde než jakákoliv jiná hra. A konečně po dlouhý době někdo vyrobil svět, kde rozhodování neni černobílý a blíží se reálnýmu světu (jediný co mi zase trochu vadilo, že tě hra nutí podvědomě všechno odkejvat a přijmout všechny questy, pokud chceš vidět co nejvíc obsahu). Každá postava má navíc svoje vlastní zájmy a některý tě třeba v pohodě využijou, když se necháš. Což je boží.

@Charllize (24.12.2020 19:09): No ale vezmi si, že jde jen o to, co očekáváš od her obecně. Co si budem, každá open world hra pracuje s prostředím jen jako s kulisou. Jakože každá. Bez vyjímek. Je dobrý si to uvědomit a je to úplně v pohodě, některejm se to daří líp, některejm hůř. Každopádně nevim co bys čekal nebo jak bys chtěl aby se ten open world svět bez hráčovy interakce choval. Cyberpunk tohle podle mě zvládnul v rámci možností (časovejch a technologickejch) dost dobře.
@Feidias (24.12.2020 19:02): Jako je to podle me tak na pomezi posunuti a neceho co je hokus pokus. Treba ta fps interakce je super..ale to mel docela dobry uz Mirrors Edge. A plno veci tam je na pul cesty. Za mne je asi nejhorsi ten open world ktery je zase spis jen kulisa, jak CDPR ma ve zvyku. Co se toho tyce tak neposunuli nikam nic, spis byli radi ze to udelali aspon tak jak to je:) Myslim ze UBI, Bethesda, Pirane, Warhorse nebo Monolith soft jsou v tomhle mnohem ale mnohem dal.
Abych si tu prihral polivcicku :) Xenobalde X je naprosto ucebnicovy priklad toho jak ma vypadat vertikalne/horizontalni open world. Da se dostat na kazdy centimetr toho sveta. Svet se da projizdet, proletet, probehnout a vsechno sedi jak prdel na hrnec. Samozrejme opet nejde mit vsechno, pribeh a postavy ma CP uplne na jine urovni. Jo a bylo to pri vydani vzasade bug free, dostalo to dva nebo tri mensi patche. Monolith soft ma 250 zamestnancu.
https://www.youtube.com/watch?v=nE0ZH_2NjPw
@Wulfgar (24.12.2020 18:30): ty mě ale přijde, že ta hra v lecčem posouvá laťku. Určitě to není pro každého to nej a technicky tam jsou problémy ale jestli to bude chtít někdo napodobit nebo překonat tak bude mít sakra co dělat. Hrál jsem teď pár vedlejších misí a též úplně super.
@Bursoft (24.12.2020 13:23): Jakoby takhle by se dal rozpitvávat každej detail, co v tý hře neni a mohl by bejt. Chápu to zklamání, jestli to vývojáři někde slibovali, každopádně je taky potřeba si realisticky zhodnotit, jakou hru je schopnej tým 500 lidí vytvořit během 4 let, všechno co bychom chtěli v tý hře prostě nebude.

A je fakt, že spousta lidí měla až absurdně nesplnitelný očekávání, protože si mysleli, že ta hra bude revoluční úplně ve všem. Já čekal akorát skvělý příběhový first person RPGčko v dobře vybudovanym světě a dostal přesně to co jsem chtěl.
Zenisek rika v rozhovoru o prekladu CP, ze tam je neco pres milion slov, tj. asi 3500 normostran, tzn. jako cca 13 knizek. Husty.
Psát o téhle hře cokoliv do komentářů nebo diskuze mi přijde jako zbytečný, protože už tady padlo vše, co o tom padnou mohlo a vystihlo se to mnohem lépe, než jak bych to zvládl já :D Každopádně doufám, že kromě opravných patchů přibude do Cyberpunku i nějaký (klidně DLC) obsah, protože návrat do Night City, něčeho tak krásného a zároveň hnusného si nenechám ujít.
Jinak chlapci dám vám takový malý tip. Poblíž Rocky Ridge je tunel, v tunelu je supr kára, která se vám přidá do sbírky, když do ní nastoupíte :)
@Wulfgar (24.12.2020 13:15): A přesně takový prkotiny oddělují dobré hry od těch nejlepších :) .. hlavně devové slibovali, že augmentace budou i vizuálně upravovat tvoji postavu.

Už jen to, že tvoje postava není vidět v žádných odrazech je strašná škoda a zase, jen usnadnění práce, aby nemuseli dělat extra animace pro 1st person, stačí, co dělá tvůj vlastní stín :D
@Wulfgar (24.12.2020 13:15): nevím v čem se liší tělo V a těla NPCček, které tyto augmentace mají. Zas tolik práce to nebylo a ano.. jednalo by se v podstatě o prkotinu, ale o prkotinu kolem které se ten žánr točí.
@SilentWolf (24.12.2020 12:16): Jako to by bylo sice krásný, ale vezmi si, jak extrémně dlouho by se něco takovýho muselo programovat a designovat. Takový sebevrazi zatim ty designeři nejsou :D ono by to nemělo žádnej vliv na gameplay, takže mi přijde logický věnovat čas něčemu jinýmu a né takovýhle "prkotině".. Stejně máš na sobě pořád oblečení a jediný co vidíš trochu častějš jsou ruce..



@Paul (24.12.2020 12:20): To je přesně můj plán, zatim si dodělám aspoň všechny gigs ať to mam kompletní a budu se těšit na budoucí DLC a updaty.

Obecně to rozhodování mi přišlo asi o něco lepší v Zaklínačích, tam výrazně víc ovlivňovalo svět okolo mě. Občas se tam stalo, že to co jsem udělal v nějakym questu před pár hodinama bylo aspoň nějak zohledněný nebo zmíněný pozdějš ve hře, to v Cyberpunku zas tak dobře nefunguje, ale může to bejt jen můj dojem a akorát jsem třeba nedával větší pozor :D Každopádně jinak ta hlavní story funguje fakt dobře.
@SilentWolf (24.12.2020 12:16): Toto mě hodně zklamalo taky. A pamatuju si na nějaký rozhovor s vývojáři, že budeš muset balancovat všechny augmentace, abys neztratil lidskost a nestalo se z tebe něco jako ten Arasakyho bodyguard. A já se právě těšil, že ze sebe udělám takovýho madafaka terminátora. Jediné, co je vidět (aspoň zatím), jsou ty upgrady rukou. Z jednoho gigu jsem náhodou našel legendární monostrunu (stojí za hovno), tak teď mám hnusný ruce a nejde to už vrátit zpět, leda vyměnit za něco jinýho :D
@SilentWolf (24.12.2020 12:08): přes 90 hodin a ani nevím kdo je Rivers. Ale s Panam jsem teď přespal za pouštní bouře v chajdě...yes maam :) A souhlas že je supr, že nejsou všechny postavy nepřirozeně bisexuální.

@Wulfgar (24.12.2020 12:14): rozehrávat to hned znovu je zbytečný. Počkej rok či dva jako já, pak tam budeš mít aktualizace, datadisky, DLC, dáš si to za druhý pohlaví, odlišnej background, jinou classu a hned to bude fresh.
Ale souhlas že pokud je konec determinován jen rozhodnutím na konci, tak je to škoda - ikdyž je to docela tradice žánru (snad všechny Deus Ex to měly stejně). Na druhou stranu, takový KCD mělo konec jen jeden specifickej a nevadilo, záleží na zpracování.
Mě včera hodně naštvalo, že se asi opravdu augmentace vůbec neprojevují na těle. :/ snad to nějaké DLC změní. Představoval jsem si že to bude prostě maximální volnost v tomhle.. jakože postavu půjde zmršit až do Lizzy Wizzy podoby apod.. :-D minimálně aspoň jak Takemura.
Tak po 70ti hodinách dohráno. Ta hra má neskutečnou atmosféru, smysl pro detail je totální mindfuck, je neuvěřitelný jak je to město vymodelovaný, něco takovýho jsem ve hrách fakt ještě neviděl.

Storytelling je naprostej top, postavy jsou geniálně napsaný, hlavní a vedlejší mise skvělý, i ty gigs dost často překvapí originalitou. Je trochu škoda, že vaše rozhodování v průběhu misí nemá zas tak velký důsledky na další postup hrou a to důležitý rozhodnutí je až v poslední misi. Která se dá kdykoliv hrát znovu a jinak, to je pro mě trochu wtf, znovuhratelnost tim za mě dost utrpěla, nemam teď důvod to rozehrát znovu.

Stealth je funkční, hacking dost OP ale zábavnej, gunplay je fajn (většinou jsem hrál s revolverem a sniperkou, občas přepnul na brokovnici), souboj na blízko jsem nezkoušel.

Policejní systém, jízdní model, zhovadilej interface a dementní deník byly pro mě hlavní negativa (bugů jsem měl minimum), na který jsem si ale brzo zvyknul a nenarušovaly mi zážitek z hraní.

Po prvních 10ti hodinách jsem si myslel že to bude tak 7-8/10 maximálně, po dohrání bych dal 9-10/10, za mě výbornej herní zážitek.
@kristmeister (24.12.2020 10:38): věřím, že to bude super. Protože to byla už Panam, i když hraju za ženskou. A to bylo dobře udělané. Šlo udělat několik pokusů, kde naznačovala, že nemá zájem, až to nakonec řekla přímo, ale bylo vidět, že ji na V hodně záleží ( a naopak).

A když jsem já odmítal Riverse, bylo fajn sledovat ty interakce s jeho sestrou apod..

Prostě jo. Stojí to na postavách. A docela cením, že se nevydali cestou všichni pro všechny. :-D protože mi to takhle přijde jako pádný důvod (ač pro mě asi ne) zkusit druhé pohlaví.
@marwel (24.12.2020 08:21): nevím úplně jak tvoje srovnání s Outer Worlds mám chápat (v jakém smyslu), za mě je každopádně Cyberpunk kvalitativně (po stránce aspektů na nichž mi záleží) úplně jinde. OW byla slušná hra, ale prakticky nic si z nich rok po dohrání nepamatuju. To u Cyberpunku ani zdaleka nehrozí. Ale jak jsi napsal, sto lidí, sto chutí.