Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Cyberpunk 2077

  • PC 60
Po dohrání hry jsem si sepsal pro a proti, nejspíš jsem na něco zapomněl. Kdybych měl sepisovat všechny bugy, na které jsem narazil, psal bych mnohem déle, vypsal jsem tedy jenom ty hlavní. Seznam jsem nijak neseřazoval, psal jsem, jak mě napadlo.

+ Město je dobře udělané co se architektury týče. Velké budovy, zajímavé. Dodává opravdový pocit velkoměsta a vysoké budovy skoro až způsobují závrať (v dobrém slova smyslu).
+ Graficky to vypadá většinou dobře, ikdyž to hodně shazujou modely npc na ulici a jejich animace. Grafika je dobrá hlavně co se týče prostředí. Na nižší nastavení jsou odrazy, hlavně u silnic dost zrnité, více než v jiných hrách.
+ Pocit ze střílení je OK, není to špice, ale není zlý.
+ Johnny je cool a je dobrý element do vyprávění příběhu. V jeho questech se hráč vrací v čase a hraje za něj. Gunplay je v těch chvílích nejlepší ze hry (vysoký dmg Johnnyho zbraně ruší bulletsponge).
+ Zapamatovatelné postavy z hlavního a některých vedlejších questů (Panam, Judy, Viktor, Claire, Takamura, Jackie atd.).
+ Zakoupitelné auta vypadají dobře, mají detailní modely a interiéry, (levné ne tolik).
+ Návštěvy "deepnetu" jsou zajímavé, až děsivé a tajemné, bohužel potenciál není moc využitý. Deepnet jsem navštívil za hru asi 4x.
++ Hlavní story je povětšinou dobrá, zapamatovatelné momenty a zvraty.

- Úplně všechno se buguje, jednou mi hra shodila i ovladač grafické karty. Kvůli bugu jsem hru musel celkem asi 5x restartovat (různé důvody, broken quest atd.).
- Při rychlé jízdě autem (např po dálnici) hra přestane po chvíli spawnovat auta a chodce. Velký immersion break
- V mapě se nedá vyznat, není v ní vidět nic kromě ikon, nikdy předem nevím kam vlastně jedu.
- Minimapa se při jízdě autem neoddálí, s rychlými auty je skoro nemožné nepřejet zatáčku.
- Navigace na minimapě často navádí špatně, je podivně odsazená na pravý kraj cesty. Funguje podle jízdních pruhů, často tedy navádí zbytečně na místo, kde se podle jízdních praviděl dá otočit o 180°, aby hráč mohl jet opačným směrem.
- Přišlo mi, že tak 80% sidequestů je "zabij" (cyberpsycho) - sidequesty jsou na mapě označené jako ! a dokud se hráč nedostaví přímo na místo, nemůže vědět o jaký quest se jedná. Tím, že se tato informace odhalí až na místě, hráč nemůže ani vědět, jestli má na tento quest potřebný lvl, cyberpsycho pak může být "nezabitelný" kvůli vysokému lvl.
- Skoro všchny cyberpsychouše jde cheesnout s použitím prostředí. (vylezením na auto, na střechu, chození dokola kolem objektu.). To ještě hrozně podporují energy zbraně, které střílí skrz zdi a jde k nim nasbírat několik stovek nábojů.
- Ve hře není garáž, auta jsou uložené v menu.
- Nakupování aut přes questy "kup auto, je tady a stojí X tisíc E$". Tyhle questy zahlcují deník, není u nich obrázek auta, jsou rozmístěné všude po mapě. Pokud chci vědět jak auto vypadá, musím k němu dojet.
- Auta se nedají vylepšovat, upravovat vzhled, nic, jsou v podstatě k ničemu, protože Jackieho motorka je OP a lze získat hned po prologu.
- Pouliční závody jsou zkrátka trapné (AI podvádí, drží se u hráče). V questu s Claire byly tuším 4, jestli jich je ve hře více jsem už nezkoumal.
- Ve hře chybí garáž, auta jsou pouze v seznamu pod klávesou V.
- Písničky v rádiích se často opakují. Rockové rádio hraje i rap (???).
- Ve hře se strašně špatně míří, přes hledí jde špatně vidět a často se stává že minu i když vystřelím přímo na nepřítele. Doufám, že to třeba není kvůli statu "evasion" u nepřátel.
- Bulletsponge.
- Vyhnutí je nabindováno na dvojitý stisk klávesy pro pohyb do strany - nepoužitelné pro uhýbání útokům na blízko. Často se mi taky stávalo že jsem omylem vylezl z krytu, ikdyž jsem se chtěl jenom kousek posunout.
- Crafting je k ničemu. V době kdy padají fialové zbraně se teprve dají craftit slabší tiery.
- Crafting playstyle ničí savefile zvětšováním jeho velikosti (8MB limit, nejspíš kvůli velkému počtu předmětů v inventáři).
- AI je hrozné. Chodci nemají téměř žádné, despawnují se před očima, za očima. Chodí od ničeho k ničemu, jediné co umí je jít k automatu na pití, pak bloudí dál. Animace obyčejných npc jsou dost hrozné, horší jak v indie hrách.
Nepřátelé jsou úplně slepí, na minimapě jde vidět jejich zorné pole, které odpovídá skutečnosti, stealth tedy v podstatě probíhá přes minimapu.
- Chodci nereagují na vytaženou zbraň.
- Policie je jedna z nejhorších věcí na hře. Po vyvolání hvězdy stíhání (stačí i žduchnutí do chodce) se cíleně spawnují za zády hráče, včetně dronů. Honičky s policií neexistují, stačí zajít za roh (byly v GTA 1997). Poté se despawnují. Některá NPC nereagují na přestřelku ani na policii samotnou. Udělali by líp kdyby do hry policii vůbec nedávali.
- Sbírání itemů je o ničem, nejjednodušší vzít všchen odpad (doslova "junk") a prodat u obchodníka pomocí klávesy J. Stejně se zbraněmi.
- Varianty zbraní jsou většinou o ničem, jedná se skoro čistě o staty. Jsou výjimky (AI zbraň Skippy). Z každého enemy padne zbraň - plní se inventář, kvůli obrovské nosnosti lze ale sbírat vše.
- Obchodníci se zbraněma mají omezený počet nábojů které u sebe mají, je třeba jezdit po městě k různým obchodníkům pro nakoupení dostatku nábojů.
- Po prodání předmětů problikne celý inventář, hodně matoucí, někdy se i přehází itemy
- Ve hře není transmog, celou hru hráč vypadá jak idiot.
- Mojemu V celou hru chyběly vlasy, objevily se až v poslední lokaci ve hře.
- Volba původu je skoro úplně k ničemu, za celou hru se mi stalo jednou, že by odemknutá volba v dialogu nějak ovlivnila průběh děje, většinou se jedná o zbytečný kec, kdy hráč ani neví o čem vlastně V mluví, protože to v příběhu nezažil.
- Ve hře není holič, nedá se měnit účes (snad přidají časem).
- Talenty jsou z 90% procentuální bonusy, hrozně nevyužitý potenciál. Cyberware jsou drahé a nevyplatí se, většina jsou další stat bonusy.
- Instalace cyberware probíhá stejně jako koupení předmětu, čistě přes menu u obchodníka.
- Po vylepšení atributu na lvl 20 není jasné co dál s atribut pointy, jedině dát do atributů které jsou v mém playstyle k ničemu. Většina bonusů z atributů je stejně typu "+1% crit chance", takže na tom až tolik nezáleží.
- V deníku se u úkolů nezobrazuje "historie" úkolu, což je problém, protože questy se přijímají automaticky, kdykoli. Nevím potom, co je který quest nebo co vlastně dělám.
- Apartmán je úplně k ničemu, není důvod se tam vracet.
- Skoro všechny reklamy ve městě jsou erotické, přitom v celém městě jsem našel jednu jedinou "použitelnou" prostitutku.
- Inventář na klávese O (těsně vedle ???).
- Některé questy jsou neskutečně táhlé, pořád samé mluvení a chození z A do B (detektiv River questy), bralo mě u nich spaní.
- Braindance jsou nuda, gameplay je v nich zbytečný a zdlouhavý (hledání svítících předmětů v prostředí).
- Hackování spočívá v namíření na objekt a vybrání hacku pomocí kolečka. Občasná hackovací minihra má obtížnost jak pro děti ve školce (poznej písmenka).
- Za celou hru jsem ani jednou přímo neviděl svůj neořezaný penis v akci.
+25 +34 −9