@7c (07.06.2025 13:46): Můžu koupit, nemusím koupit. Diskuze o původu výrobku a jeho "morálnosti" je setrvale relevantní. Od čínského oblečení až po drahokamy z Afriky. Kde má kdo meze je na osobním zvážení. Ale dávat odpovědnost toliko korporacím je, logicky, jen rezignace na osobní zodpovědnost.
Diskuze
@7c (07.06.2025 13:46): Velmi střízlivě shrnuto, také se snažím se být člověkem nejenom fyziognomicky a nepodléhat davovým psychózám a předsudečně nenávistné my vs. oni mentalitě.
Nu, ale již ke Atomic Heart samotnému, Stalker 2 mě zklamal asi nejvíce víc než nedopečeným A-lifem, opravdu považuji stacionární mutanty a spawnující se příšery za zády v AA-AAA hře z roku 24´ za neakceptovatelné. Oblivion Remastered mě zase utvrdil v tom, že magie Bethesdy co do artstylu je definitivně pryč, že už neumí ani RPG jako žánr ukázal Starfield. Atomic Heart bylo na první hru studia malý zázrak, ale nebylo to bez muh a u dvojky nebudu shovívavý. Nesmí se opakovat situace s rozbitými achievementy, kontaktní souboje měly na můj vkus také dost janku, open world segmenty nebyly zdaleka tak zajímavé jak mohly být. Hodně to nesla atmosféra jako série Bioshock, Metro a právě Stalker, ale jen to na úspěšný druhý díl nepostačí, tak doufám, že se v M-Fish poučili ze svých chyb.
Nu, ale již ke Atomic Heart samotnému, Stalker 2 mě zklamal asi nejvíce víc než nedopečeným A-lifem, opravdu považuji stacionární mutanty a spawnující se příšery za zády v AA-AAA hře z roku 24´ za neakceptovatelné. Oblivion Remastered mě zase utvrdil v tom, že magie Bethesdy co do artstylu je definitivně pryč, že už neumí ani RPG jako žánr ukázal Starfield. Atomic Heart bylo na první hru studia malý zázrak, ale nebylo to bez muh a u dvojky nebudu shovívavý. Nesmí se opakovat situace s rozbitými achievementy, kontaktní souboje měly na můj vkus také dost janku, open world segmenty nebyly zdaleka tak zajímavé jak mohly být. Hodně to nesla atmosféra jako série Bioshock, Metro a právě Stalker, ale jen to na úspěšný druhý díl nepostačí, tak doufám, že se v M-Fish poučili ze svých chyb.
@Bellerofontes (08.06.2025 07:00): To co popisuješ je pravda pouze v případě, že člověk hovoří k lidem, přístupným racionální argumentaci. Že tomu tak není vždy a že je v takových případech racionálně argumentovat kontraproduktivní (utvrzuje dotyčné v bludu místo jeho vyvrácení) zjistil už Leon Festinger v roce 1956. Dále viz teorie kognitivní disonance.
@7c (07.06.2025 13:46): Spíše ti, co mají co říct, to říkají. Jestli někdo má erudici či kompetence v určitém odvětví, ale nechává si to pro sebe či svůj okruh přátel, pak očividně nemá co říct. Je to jako tvrdit, že boháč by "mohl" rozdat své bohatství nemajetným a že by to "mohla" být zajímavá podívaná. Mohla, de facto není, protože se tak neděje.
Oscar Wilde má proslulý citát o masce, který napovídá, že přestože setkání tváří v tvář má svoje, dojem z něj je ještě zrádnější. Lidé schovaní za avatarem a zdáním anonymity se snadněji uvolní a projeví.
@Fritol (07.06.2025 09:08): Připomněl bych, že o zabezpečení této hry se postaralo Denuvo; dobrý na to nezapomenout.
Oscar Wilde má proslulý citát o masce, který napovídá, že přestože setkání tváří v tvář má svoje, dojem z něj je ještě zrádnější. Lidé schovaní za avatarem a zdáním anonymity se snadněji uvolní a projeví.
@Fritol (07.06.2025 09:08): Připomněl bych, že o zabezpečení této hry se postaralo Denuvo; dobrý na to nezapomenout.
@Gordon (07.06.2025 14:19): jako je to tam hrůza a děs. O tom nechci vůbec polemizovat.
NKFRZ nedávno natočil video o tom jak někteří jeho kámoši co nebyli Z tak začínají být z důvodu "Cope". Prostě fakt humus no.
NKFRZ nedávno natočil video o tom jak někteří jeho kámoši co nebyli Z tak začínají být z důvodu "Cope". Prostě fakt humus no.
@Feidias (07.06.2025 13:48): V rusku s vážnou tváří prodavají na pultících knížky, kde darth vader se svým křižníkem se spojí s putinem a sjednotí svět a obnoví sovětský svaz, samozřejmě, že nad tím rusové tečou.
@Fritol (07.06.2025 11:39): jestli peníze inkasují Ruští oligarchové, kteří jsou součástí toho zrůdného režimu, tak to není ok souhlasím!
Co se týče ale studia samotného, tak jsem trochu víc rozpolcený. Udělali hru, kde sice je hlavním hrdinou agent KGB. Člověk se nad pozastaví, ale nepůsobí to na mě, že by to bylo bráno vážně. I když v Rusku, těžko říct no.
Nechce se mi odsoudit vývojáře za to, že udělali hru. Je jako dost ujetá. Chci to furt jenom brát jako hru doufajíc, že to tak fakt je a hra to ve výsledku zas špatná není.
Humor je tam místy ok. Jindy slabšího zrna, ale retro futuristický design (a teď pomíjím ty uchylarny, kterých jsem se bál, že jich bude víc) je dost dobrý! BioShock venku prostě zatím jiný nemáme a třeba teď na Summerfestu to byla spolu s Japonskou noirovou detektivkou a Death Stranding snad nejzajímavější hra pro mě osobně.
Jako je byl to slabý ročník a naštěstí existuje hromada skvělých her, takže to není žádná tragédie.
Co se týče ale studia samotného, tak jsem trochu víc rozpolcený. Udělali hru, kde sice je hlavním hrdinou agent KGB. Člověk se nad pozastaví, ale nepůsobí to na mě, že by to bylo bráno vážně. I když v Rusku, těžko říct no.
Nechce se mi odsoudit vývojáře za to, že udělali hru. Je jako dost ujetá. Chci to furt jenom brát jako hru doufajíc, že to tak fakt je a hra to ve výsledku zas špatná není.
Humor je tam místy ok. Jindy slabšího zrna, ale retro futuristický design (a teď pomíjím ty uchylarny, kterých jsem se bál, že jich bude víc) je dost dobrý! BioShock venku prostě zatím jiný nemáme a třeba teď na Summerfestu to byla spolu s Japonskou noirovou detektivkou a Death Stranding snad nejzajímavější hra pro mě osobně.
Jako je byl to slabý ročník a naštěstí existuje hromada skvělých her, takže to není žádná tragédie.
@RNDr. Gunár Pavel (07.06.2025 13:37): Lidé jsou nesnášenlivější na internetu, protože polarizace (my vs oni) přináší sledovanost a přináší více kliknutí (klasická ukázka je Quora, ze které se v posledních letech stal vyloženě "clickbait" - s "dotazy" typu "Proč si většina X myslí, že Y je naprostá hloupost/genialita?"). A bude to čím dál horší - obzvlášť když se hádek účastní všichni a nejvíce se vyjadřují ti, kteří o tom nic neví a ani nemají co říct (tedy kromě invektiv a rozdmychávání ohně) :)
Dost často ti největší internetoví "nepřátelé" s vyhraněnými opačnými názory po setkání naživo zjistí, že se vlastně ve většině věcí shodnou a dokážou dobře bavit, a to polarizující téma je prostě jen jedno téma (ať už jde o hru, hudbu, politiku nebo sport).
Na druhou stranu si tohle myslím (doufám) lidé čím dál víc uvědomují, takže že se internet snad časem taky trochu uklidní, těžko říct.
Dost často ti největší internetoví "nepřátelé" s vyhraněnými opačnými názory po setkání naživo zjistí, že se vlastně ve většině věcí shodnou a dokážou dobře bavit, a to polarizující téma je prostě jen jedno téma (ať už jde o hru, hudbu, politiku nebo sport).
Na druhou stranu si tohle myslím (doufám) lidé čím dál víc uvědomují, takže že se internet snad časem taky trochu uklidní, těžko říct.
@Fritol (07.06.2025 13:28): Klid, Frite, sniž si plamen. Stalker 2 je pro mě zklamáním po všech stránkách, když si vezmu, že to bývala má nejočekávanější hra a nejsem zdaleka sám. Ostatně s Bethesdou jsem zažil to samé, od Falloutu 4 je nepodporuji. S politikou to nemá co dělat.
Ke zbytku už jsem se již vyjádřil. Respektuji tvé názory.
@kristmeister (07.06.2025 13:18): Je to jako by se zejména po roce 2019 něco trvale rozbilo a lidi jsou nesnášenlivější než kdy dříve, to je ale spíš otázka pro sociology.
Ke zbytku už jsem se již vyjádřil. Respektuji tvé názory.
@kristmeister (07.06.2025 13:18): Je to jako by se zejména po roce 2019 něco trvale rozbilo a lidi jsou nesnášenlivější než kdy dříve, to je ale spíš otázka pro sociology.
@AlieN (07.06.2025 12:27): Asi tak. Tj. nejde o nějaké moralizovaní ve smyslu "zabíjet lidi špatné" (tedy pokud nejsou opálení, pak je to obrana demokracie) a můj pra-pra-pra-pra-pradědeček byl zabit Turky, ale že jde o invazi skoro sousedů, s dopady na nás (neznám nikoho ze Súdánu, Jemenu nebo Palestiny, ale z Ukrajiny/Ruska mám hodně známých/přátel/kolegů). Valve a MS je asi celkem jedno, kdo to tu obsadí, hlavně, že budou prodeje (tj. business je business, a je to vcelku pochopitelné).
A zrovna nákup ruských her asi vojenskému průmyslu nejspíš moc nepomůže (taky otázka, který z oligarchů je takový vlastenec/fanoušek invaze, že zisky věnuje státu místo koupě další jachty/fotbalového klubu/zásilky kokainu/divadla/vývojářského studia), i když by šlo o vývojáře sídlící v Rusku.
Lepší varianta by byla nedodávat do Ruska industriální zařízení pro výrobu zbraní (pokud by tedy mělo být cílem Rusko nepodporovat, samozřejmě), ale to by pro firmy v ČR nebo DE znamenalo nižší zisky, takže to nehrozí :)
Takže klasika - korporace prodává vybavení za miliony - ok, hlavně, že odvádí daně. Hráč koupí hru - totální zrádce a podporovatel totalitních režimů :)
A zrovna nákup ruských her asi vojenskému průmyslu nejspíš moc nepomůže (taky otázka, který z oligarchů je takový vlastenec/fanoušek invaze, že zisky věnuje státu místo koupě další jachty/fotbalového klubu/zásilky kokainu/divadla/vývojářského studia), i když by šlo o vývojáře sídlící v Rusku.
Lepší varianta by byla nedodávat do Ruska industriální zařízení pro výrobu zbraní (pokud by tedy mělo být cílem Rusko nepodporovat, samozřejmě), ale to by pro firmy v ČR nebo DE znamenalo nižší zisky, takže to nehrozí :)
Takže klasika - korporace prodává vybavení za miliony - ok, hlavně, že odvádí daně. Hráč koupí hru - totální zrádce a podporovatel totalitních režimů :)
@RNDr. Gunár Pavel (07.06.2025 13:07): Politiku probírat nechceš, ale v DH diskuzi se objevíš prakticky jenom tehdy, když se řeší politika. Asi jako posledně když si zesměšňoval podporu GSC. Ty si taky dobře průhledný. :D
Jinak whatever, ja tu upozorním na přímou podporu země, která má Českou Republiku na seznamu nepřátel a neuplyne týden, kdy by nám nevyhrožovala atomovkami na Prahu a totálním zničením, a tady se zase začne řešit co EU, západ, Izrael… nevšiml jsem si, že by nám Izrael, Palestina nebo Turecko vyhrožovali atomovkami. Ale je mi úplně jasné, o co některým ve skutečnosti jde.
Modi to tu stejně promažou a můžete tu zase oslavovat.
Jinak whatever, ja tu upozorním na přímou podporu země, která má Českou Republiku na seznamu nepřátel a neuplyne týden, kdy by nám nevyhrožovala atomovkami na Prahu a totálním zničením, a tady se zase začne řešit co EU, západ, Izrael… nevšiml jsem si, že by nám Izrael, Palestina nebo Turecko vyhrožovali atomovkami. Ale je mi úplně jasné, o co některým ve skutečnosti jde.
Modi to tu stejně promažou a můžete tu zase oslavovat.
@RNDr. Gunár Pavel (07.06.2025 13:07): Nejsmutnější je, že když si člověk bude chtít jít pokecat o Atomic Heartu na DH, tak asi nemá šanci.
@AlieN (07.06.2025 12:27): Koupí Atomic Heart zákazník podporuje Microsoft/Sony/Valve, francouzské vydavatelství Focus a nadané vývojáře ve výsledku vznik dobrých her. Nic víc, nic míň. Ale na své vlastní vývody, stejně jako na hlasování svojí peněženkou máš samozřejmě plné právo, tak jej dál uplatňuj.
Nejsem politik ani žádný sériový výrobce narativů z PR sféry, tak si mohu konzistentní morální kompas i dovolit a „totalitní“ nemluvňata, ženy, adolescenty, příslušníky náboženských a sexuálních menšin, ale i členy většinové společností, která se kolektivně ničím neprovinily, aby si zasloužila takové utrpení, jaké ji západ jenom za posledních 20 a něco let připravil, si nebudu schovávat za nějakou anonymní entitu, abych tak mohl zavírat před jedním zlem oči. Pošlapání elementárních lidských práv (třeba na život) v masivním měřítku v důsledku industrializovaného zabíjení totiž nepodporuji u nikoho. Že jsou pro tebe někteří lidé lidmi méně než ostatní lidi se mi sice docela příčí, ale napravovat tě nemíním, nejcennější vždycky je, když si člověk určité věci časem uvědomí sám a nebo taky ne, ale což, nikdo není dokonalý.
A protože se na DH nemá probírat politika, což byla jedna z věcí, kterou jsem sám onehdy usilovně prosazoval kvůli neskutečné toxicitě z toho plynoucí a hnojení debat, které měly být o hrách, tak rozmluvu na toto téma považuji za uzavřenou.
@Phoenix (07.06.2025 12:08), @Paul (07.06.2025 12:00): Spousta lidí bohužel nedokáže vidět věci komplexně, protože jejich emoce se nezajímají o jim nevyhovující fakta. Pak obhajují neobhajitelné, protože to přece dělají „naši“, to je sektářství na úrovni roku 1300. Z toho jsem už naštěstí vyrostl a regres nejedu.
Nejsem politik ani žádný sériový výrobce narativů z PR sféry, tak si mohu konzistentní morální kompas i dovolit a „totalitní“ nemluvňata, ženy, adolescenty, příslušníky náboženských a sexuálních menšin, ale i členy většinové společností, která se kolektivně ničím neprovinily, aby si zasloužila takové utrpení, jaké ji západ jenom za posledních 20 a něco let připravil, si nebudu schovávat za nějakou anonymní entitu, abych tak mohl zavírat před jedním zlem oči. Pošlapání elementárních lidských práv (třeba na život) v masivním měřítku v důsledku industrializovaného zabíjení totiž nepodporuji u nikoho. Že jsou pro tebe někteří lidé lidmi méně než ostatní lidi se mi sice docela příčí, ale napravovat tě nemíním, nejcennější vždycky je, když si člověk určité věci časem uvědomí sám a nebo taky ne, ale což, nikdo není dokonalý.
A protože se na DH nemá probírat politika, což byla jedna z věcí, kterou jsem sám onehdy usilovně prosazoval kvůli neskutečné toxicitě z toho plynoucí a hnojení debat, které měly být o hrách, tak rozmluvu na toto téma považuji za uzavřenou.
@Phoenix (07.06.2025 12:08), @Paul (07.06.2025 12:00): Spousta lidí bohužel nedokáže vidět věci komplexně, protože jejich emoce se nezajímají o jim nevyhovující fakta. Pak obhajují neobhajitelné, protože to přece dělají „naši“, to je sektářství na úrovni roku 1300. Z toho jsem už naštěstí vyrostl a regres nejedu.
@Paul (07.06.2025 11:21): Kypr je zástěrka a daňový ráj aby se předešlo na oko tomu, že ve skutečnosti stále vyvijí tu hru v moskvě.
Nemůžu se dočkat na tu druhou párty v sovětském stylu, Machine games taky měli tématickou párty k wolfovi v... oh wait...
Nemůžu se dočkat na tu druhou párty v sovětském stylu, Machine games taky měli tématickou párty k wolfovi v... oh wait...
@RNDr. Gunár Pavel (07.06.2025 11:47): Zaměňujete honbu za nějakou absolutní morálností s prostým pragmatickým odporem k sebevražednému podporování někoho, kdo by to tady nejraději obsadil svými tanky tak jako už to udělal v minulosti.
Takže ano, oproti tomu že Rusko útočí na Ukrajinu kvůli tomu že se chce stát naším spojencem mám totalitní země na Blízkém východě na salámu rozhodně mnohem víc.
Takže ano, oproti tomu že Rusko útočí na Ukrajinu kvůli tomu že se chce stát naším spojencem mám totalitní země na Blízkém východě na salámu rozhodně mnohem víc.
@RNDr. Gunár Pavel (07.06.2025 11:47): +1
Přestat hrát sérii Far Cry, protože autoři prvního dílu jsou Turci a Turecko dodnes okupuje polovinu Kypru (o neustálém vyhrožování Řecku nemluvě). Přestat hrát jakékoli japonské hry, protože se Japonci dodnes neomluvili za Nanking atd. (a s tím rovnou přestat číst japonské komiksy, sledovat anime...). Přestat hrát Stalkera, protože se Ukrajinci stále neomluvili Polákům za Volyň (a naopak hlavního ideologa podobných masakrů považují za národního hrdinu).
Pokud bychom byli konzistentní, nejsem si jist, že bychom měli co hrát, číst, sledovat a poslouchat (a čím jezdit viz např. Ford, že).
Přestat hrát sérii Far Cry, protože autoři prvního dílu jsou Turci a Turecko dodnes okupuje polovinu Kypru (o neustálém vyhrožování Řecku nemluvě). Přestat hrát jakékoli japonské hry, protože se Japonci dodnes neomluvili za Nanking atd. (a s tím rovnou přestat číst japonské komiksy, sledovat anime...). Přestat hrát Stalkera, protože se Ukrajinci stále neomluvili Polákům za Volyň (a naopak hlavního ideologa podobných masakrů považují za národního hrdinu).
Pokud bychom byli konzistentní, nejsem si jist, že bychom měli co hrát, číst, sledovat a poslouchat (a čím jezdit viz např. Ford, že).
@Fritol (07.06.2025 11:39): no, doufám, že ze svého vysokého koně také bojkotuješ Microsoft, který Mundfishům dali tunu peněž za day 1 gamepass, Valve, kteří jejich hry inzerují a prodávají, Focus Home, kteří jim platili část vývoje a Geoffa, který neměl problém jejich hru inzerovat včera celému světu. A taky doufám že bojkotuješ hry vytvořené v EU, vzhledem k tomu kam EU posílá peníze, a v Izraeli, vzhledem k tomu co se děje na blízkém východě. Určitě bys nechtěl být pokrytec.
@RNDr. Gunár Pavel (07.06.2025 11:47): neprospívá, ale některým lidem dělá dobře na egu.
@RNDr. Gunár Pavel (07.06.2025 11:47): neprospívá, ale některým lidem dělá dobře na egu.
Paul (07.06.2025 11:21): Obvinění z „whataboutismu“ in 3, 2, 1... přitom jde o prostý kontext, lidi celé poslední dvě dekády a něco nekriticky nakupovali hry nezřídka přímo či nepřímo glorifikující útočné války Spojených států a jejich spojenců od společností, co byly často vyloženě jedna ruka s inkriminovanými armádami a nikdo nečelil alarmistickým pokusům o character kill. Dodnes jsou i tací, kteří falešným casus belli pro ty války, stejně tak v jejich „spravedlivost“ věří a ty miliony mrtvých, které ony novodobé kruciáty způsobily, mají víceméně na salámu. Drtivá většina lidí ty hry ale tehdy (i dnes) kupovala, protože se chtěli bavit a nesledovali tím nějaký zlý úmysl či podporu násilí ve skutečném světě. Kromě toho, na co jdou vlastně naše daně přímo nekontrolujeme ani v rámci tohoto státu. Selektivní morální alarmismus a předjímání o čem jak kdo předem smýšlí a tím pádem jaký je to vlastně špatný člověk ničemu neprospívá.
@Paul (07.06.2025 11:21): Jojo a uplně budeme ignorovat všechny ty informace o tom, že mezi investory Mundfish jsou sankciovaní oligarchové a především že sídlo na Kypru je jen na oko, ale všichni vývojáři sedí v Moskvě a tedy peníze vývojáři i majitele utrácí především v Rusku, kde projdou největším zdaněním.
Obhajuj si to jak chceš.
Obhajuj si to jak chceš.
@Fritol (07.06.2025 09:08): Pokud se ptáš, zda se mi líbí co Ruská armáda dělá na Ukrajině, tak ne, nelíbí. Stejně tak se mi nelíbí co se děje v Gaze (a co sponzoruje US), nebo co se děje nemuslimům v Sýrii (a co sponzoruje EU). Nicméně pokud vím, tak Mundfish má HQ na Kypru a v Jerevanu, takže ani nevím jestli v Rusku ještě platí daně. Ale Atomic Heart vznikal dávno před válkou, ten tým má špičkový vývojáře z celýho světa, a přijde mi hodně nefér spojovat pouhý nadšení z jejich práce s podporou války.
@Fritol (07.06.2025 09:08): Je to hnus.
@Paul (06.06.2025 23:33): A ještě pomůžou vydat tu hororovou Ill, z jejíž traileru jsem byl oficiálně vzrušen xD
DH už se zas nemůže dočkat, až pošle další peníze na denacifikaci školek, sámošek, nemocnic a zlotřilých útočných tramvají? Velkej těšing, hajp?
@Paul (07.06.2025 00:22): No, hlavně že tam je tolik záběrů na... kočičky, to určitě prodá jejich vysněné universum, kde musíme zachránit svět (x3).
Taky super nápad, že budem používat obě ruce!
Taky super nápad, že budem používat obě ruce!
@Gordon (07.06.2025 00:11): hmm, nevim a je mi to u prdele.
@Paul (06.06.2025 23:33): hmm, budou zas dělat párty v sovětské tématice?
Oznámena dvojka, nejlepší trailer show. Velkej těšing, Geoff zmínil že by to mělo jít víc do RPG. A pak dělaj i nějakou MMO věc wtf (ale trailer taky dobrej).
https://www.youtube.com/watch?v=liXZ1ZRAvZI
https://www.youtube.com/watch?v=liXZ1ZRAvZI
@kristmeister (14.03.2025 13:17): zas až tak mě to neuráží. Jen by ty vtipy mohly být místy lepší:).
Asi si to někdy dám až na to bude nějaká slevička kromě právě Trapped in Limbo. To není pro mě. Zatím mi stačí základ.
Asi si to někdy dám až na to bude nějaká slevička kromě právě Trapped in Limbo. To není pro mě. Zatím mi stačí základ.
@Feidias (14.03.2025 12:30): Jojo před měsícem a taky je nejlepší. Jestli nemáš rád úchylný humor, tak se prvnímu vyhni, protože je hodně o NOŘE :D a druhý "Trapped in Limbo" je takovej velkej vtip sám o sobě.
@kristmeister (13.03.2025 08:12): koukal jsem teď právě na recenze těch DLC a překvapilo mě, že poslední vyšlo před měsícem.
Po 11 hodinách stále panuje nadšení. Je vidět, že na tom fakt roky makali!
Ten trapně úchylný humor to za mě celé zbytečně kazí. Asi to tím chtěli zatraktivnit no:). Přitom je to jinak fakt dobrá hra!
Level designéři se na těch různých prostorách fakt vyřadili. Asi se mi to líbí i proto, že to místy připomíná mnou milované Thé Invincible. Líbí se mi, že tam jsou i pasáže kde se nestřílí a ta ukecaná rukavice mě zatím až tak neštve. Občas má dobré hlášky.
Co jsem hned vypnul tak bylo rádio u Moskvičů. Ruské disko na mě bylo příliš autentické. Naopak hudba obecně je super!
Obecně nemám rád bossfighty, ale musím říct, že ten první boss byl fakt originální.
Inu tolik moje dojmy:)
Po 11 hodinách stále panuje nadšení. Je vidět, že na tom fakt roky makali!
Ten trapně úchylný humor to za mě celé zbytečně kazí. Asi to tím chtěli zatraktivnit no:). Přitom je to jinak fakt dobrá hra!
Level designéři se na těch různých prostorách fakt vyřadili. Asi se mi to líbí i proto, že to místy připomíná mnou milované Thé Invincible. Líbí se mi, že tam jsou i pasáže kde se nestřílí a ta ukecaná rukavice mě zatím až tak neštve. Občas má dobré hlášky.
Co jsem hned vypnul tak bylo rádio u Moskvičů. Ruské disko na mě bylo příliš autentické. Naopak hudba obecně je super!
Obecně nemám rád bossfighty, ale musím říct, že ten první boss byl fakt originální.
Inu tolik moje dojmy:)
@Feidias (13.03.2025 06:38): Jojo je to komplet mapa. No kdyby tě to bavilo, tak doporučuju DLCs, tam už je těch úchyláren víc xD
@Korbitch (12.03.2025 14:13): ty, já jsem právě, že těch uchyláren tam není až tolik jak to vypadalo zbtrailerů. Horror obecně není můj šálek kávy, ale spíš ten retro futurismus. Nevím jestli se tu najde někdo kdo pamatuje Vzpouru Mozků z Abíčka. To je přesně ono. Ti roboti jsou udělání parádně.
@kristmeister (12.03.2025 15:04): aha, takže to už je asi komplet mapa tedy. Jako je to tak rozumně velké.
@kristmeister (12.03.2025 15:04): aha, takže to už je asi komplet mapa tedy. Jako je to tak rozumně velké.
@Feidias (12.03.2025 13:54): Vedlejšáky nejsou, místo toho můžeš hledat komplexy, ve kterých jsou upgrady zbraní. A jestli si pamatuju správně, exteriéry můžeš prozkoumávat neomezeně, kromě asi závěrečného úseku.
@Feidias (12.03.2025 13:54): Oblasti netuším. Přestalo mě to bavit asi ještě dřív, než jsem si něčeho takového mohl všimnout. Já upřímně doufal trochu víc v hororovou atmosféru. Když tam v komplexu naběhl ten robot s laserovým paprskem z očí, tak to mělo šťávu. Pak to je spíš akční a začalo se vytrácet to prvotní kouzlo. No, ale časem se mi to v palici srovná a vrátím se k tomu, protože v jádru je to dobrá hra.
@Korbitch (12.03.2025 05:48): jsem cca 3 hodiny venku. Líbí se mi to zatím dost. Chtěl jsem si zahrát Prey co se odehrává venku:), což docela dostávám.
Nicméně je jasné, že to není tak vychytané. Už teď vidím, že mapa je docela rozsáhlá. Baví mě prozkoumávat, ale je otázka na jak dlouho. Vedlejší mise koukám chybí.
Celé to ale fakt parádně! Na té mapě se budou postupně odemykat další oblasti? Laserový plot je tam docela často.
Robotů je tam tak akorát. Když se člověk vyhne kamerám tak to celkem jde.
Nicméně je jasné, že to není tak vychytané. Už teď vidím, že mapa je docela rozsáhlá. Baví mě prozkoumávat, ale je otázka na jak dlouho. Vedlejší mise koukám chybí.
Celé to ale fakt parádně! Na té mapě se budou postupně odemykat další oblasti? Laserový plot je tam docela často.
Robotů je tam tak akorát. Když se člověk vyhne kamerám tak to celkem jde.
@Feidias (10.03.2025 08:53): Ten začátek v podzemí je, alespoň pro mě, paradoxně lepší. Interiéry mi přijdou lépe zpracované. Venku to špatně úplně není, ale začne se to pak přehánět s hlavolami. No a když jeden se neustále opakuje a navíc nemá moc logiku a děláš ho víceméně naslepo... Přestalo bavit. Ale šanci tomu ještě dám.
@Korbitch (10.03.2025 08:04): ok. Zatím to jako není špatné, ale doufám, že se to trošku rozjede.
@Feidias (10.03.2025 06:09): Pár hodin. Pak se nahoře naběháš až až.
Za jak dlouho se dostanu napovrch? Ten úvod namlsá na parádní exteriéry a teď "jen bloudím chodbami".
@kristmeister (30.11.2023 08:42): Neva, beru to tak, že se tam teď vybavím a pak budu pokračovat v příběhu nerušen. Ale jen se do nich dostat je výzva.
@SavageCZ (30.11.2023 08:24): to rozhodně, jen je tam blbé, že většinu si tam musíš najít a úplně odbočit od příběhové linky :)
@kristmeister (30.11.2023 07:44): Při druhém průchodu tomu rozumím, ale jinak by bylo škoda se připravit o ty puzzle. Hraju to na nejvyšší takže materiály a vylepšení se více než hodí.
@SavageCZ (29.11.2023 21:43): já je třeba při prvním průchodu dělal až v poslední třetině hry. A u druhého jsem udělal jen dvě kvůli upgradu na ákáčko a railgun xD
@kristmeister (29.11.2023 20:35): Dík, jsem teď sice uvnitř komplexu a huba mi padá z toho co se děje, ale prošmejdím to hned jak to půjde.
@SavageCZ (29.11.2023 20:06): jj dají
@Paul (29.11.2023 20:02): OK, díky. A dají se projít všechny najednou teda?
@SavageCZ (29.11.2023 19:55): Co si pamatuju tak jsou zcela optional, takže je prioritizuj pokud je chceš mít hotový.
Mám prosím dotaz. Ty testovací oblasti. Povede mě k nim hra v rámci příběhu nějak ,nebo je lepší je vybrat hned?
@martinelk (06.03.2023 16:33): Súhlasím, ale to CoD by som prijímal len veľmi ťažko. Ja by som napríklad prijal, keby bolo vonku menej robotov, resp. nerespawnovali sa, aj keď to dávalo zmysel. Akonáhle som sa dostal von, tak hra dosť strácala na atmosfére. Mohli to pokojne okresať, lebo herná doba AH by bola aj bez tých zbytočných 5 hodín stále nad 12 hodinami. AH nie je ako dnešný mainstream a to je dobré.
Ruda z Pařanského ráje vydal cz lokalizaci.
Koukám, že nejsem sám koho ten konec rozladil. Chtěl jsem tomu dát 70%-75%, ale ten konec mě tak znechutil že jsem musel o stupeň dolů. Hra to není špatná ale podle mě tam měl být někdo, kdo odřeže přebytečný tuk a udělá to víc údernější. Celá hra je taková rozvláčná a zdlouhavá, příklad je hned na začátku, kdy musíte hledat 4 kontejnery pro ten strom. To je přímo ukázkové, tam by stačilo říct najdi 1-2 kontejnery a mnohem víc to zahustit a udělat lineárnější ale víc zapamatovatelné. Prostě mi tady schází trošku toho Call of Duty :D, tím myslím udělat to víc sevřenější a bombastičtější ( já vím, zní to hrozně ). Např. většina interiérů se mi už slily do jedné masy ( to i díky de-facto stejným testing ground ). Otevřený svět v tomto podání mi přišel úplně mimo, byl spíš neskonale otravný než zajímavý.
No a ten konec to teda dorazil. Během pár minut se to celé honem honem uzavře, a ten twist s Charlesem je dementní a na sílu tlačený.
No a ten konec to teda dorazil. Během pár minut se to celé honem honem uzavře, a ten twist s Charlesem je dementní a na sílu tlačený.
@Sajbrspank (05.03.2023 19:50): s tím závěrem zcela souhlasím, taky mi přišel zbytečně uspěchaný a neměl takový dopad jak jsem doufal. Ani jeden. A je to důvod proč jsem dal silnou osmičku a ne devítku :)
@Paul: Jojo, kdysi jsem právě viděl ten teaser "Pushistov", který mi utkvěl v hlavě jako už dlouho nic. Perfektní daylight horror. A úplně stejně jako ty jsem později začal přemýšlet, jestli se mi to nezdálo :D Jak jsem psal, na ty dialogy jsem si zvykl a potom už mi moc nevadily. Kdyby P-3 nevedl několika odstavcové rozhovory s Charlesem co 3 minuty, dal bych klidně 90.
No a co se příběhu týče, hlavně mě prostě zklamalo to provedení konce.
Někdy to vypadalo, že P-3 už konečně pochopil, že Sechenov není spasitel a kladná postava, aby v další cutscéně zase tvrdil, že by to boss nikdy neudělal. No a ten závěr, kdy se nějakým způsobem teleportuje k Zině, tak tam mi přišlo že to šlo všechno do háje. Přišlo mi to jako naprostý chaos, divné cutscény, divné střihy, závěrečný bossfight s baletkama neměl moc dopad a byla to celkem nuda. Zvrat s Charlesem byl celkem OK, nečekal jsem to, ale tím jak strašně uspěchaně to působilo, tak to na mě nemělo skoro žádný dopad. No a jak tam pak úplně na konec střelili to minutové video s fotkama a řekli k tomu konci 5 vět, to mě zničilo úplně :D Tak mě to zklamalo, že jsem musel snížit hodnocení, i když jsem nechtěl.
Kdyby si hra udržela celou dobu takovou kvalitu cutscén a výpravy jako má na začátku (to intro je masterpiece), tak bych dal klidně 95 nebo i 100.
Asi si dám druhé kolo, více to prosvištím a možná mi to více sedne no :D
No a co se příběhu týče, hlavně mě prostě zklamalo to provedení konce.
Někdy to vypadalo, že P-3 už konečně pochopil, že Sechenov není spasitel a kladná postava, aby v další cutscéně zase tvrdil, že by to boss nikdy neudělal. No a ten závěr, kdy se nějakým způsobem teleportuje k Zině, tak tam mi přišlo že to šlo všechno do háje. Přišlo mi to jako naprostý chaos, divné cutscény, divné střihy, závěrečný bossfight s baletkama neměl moc dopad a byla to celkem nuda. Zvrat s Charlesem byl celkem OK, nečekal jsem to, ale tím jak strašně uspěchaně to působilo, tak to na mě nemělo skoro žádný dopad. No a jak tam pak úplně na konec střelili to minutové video s fotkama a řekli k tomu konci 5 vět, to mě zničilo úplně :D Tak mě to zklamalo, že jsem musel snížit hodnocení, i když jsem nechtěl.
Kdyby si hra udržela celou dobu takovou kvalitu cutscén a výpravy jako má na začátku (to intro je masterpiece), tak bych dal klidně 95 nebo i 100.
Asi si dám druhé kolo, více to prosvištím a možná mi to více sedne no :D
@Sajbrspank (komentář): Díky za linky na ty koncept videa v komentáři. Konečně jsem tam našel tohle video , který jsem si letmo pamatoval a chtěl si ho po dohrání zase zkouknout, ale na oficiálním atomic heart/mundfish kanále nikde nic a vygooglit se mi ho taky nepovedlo, tak už jsem si skoro myslel že se mi to jen zdálo a neexistuje :)
A dobrej koment, víceméně souhlas (příběh a dialogy mi přišly asi lepší než tobě, ale velkou roli v tom hraje ta ruština ve který jsem to hrál).
A dobrej koment, víceméně souhlas (příběh a dialogy mi přišly asi lepší než tobě, ale velkou roli v tom hraje ta ruština ve který jsem to hrál).
@Paul (03.03.2023 11:30): ono záleží....sice skončíš v limbu, ale setkáš se s Ekaterinou. Takže nějaké plus tam alespoň je :D
@kristmeister (03.03.2023 08:38): jasně, ale ten kdy na to kašleš tak neskončíš v limbu a nenecháš se zmanipulovat charlesem. Takže je depresivní méně. Ale přijde mi že původně hra měla jen ten hlavní konec a tenhle odcházecí tam dodali až po nějakém focus testu kdy testerům ten hlavní přišel příliš depresivní.
@Blaiddtom (03.03.2023 09:38): Já mám pocit, že nás to na gymplu i učili, ale to už je tak strašně dlouho. Pak ještě člověk chodil na hudebku, kde byl zase jinej kánon xD
@kristmeister (03.03.2023 09:37): No prave takto kriticke informacie nas na skolach neucia ! :D Tiez som si to musel vyhladat az par rokov dozadu, ked som o tom vsade pocuval a netusil co to znamena.
@Blaiddtom (03.03.2023 09:34): Stihl no, docela fail. Učivo ze základní školy :D ono já si doteď vystačil s true ending a alternative ending xD
@kristmeister (03.03.2023 09:23): Kánonický je konec, ktory je povazovany za skutocny/spravny.
Vidim, ze uz si si to stihol vyhladat :D
Vidim, ze uz si si to stihol vyhladat :D
@BUMTARATA (03.03.2023 09:14): asi jsem dodnes žil v iluzích, ale myslel jsem, že kánonický konec znamená fiktivní :D
Kdyžtak když mi to nějaká dobrá duše vysvětlí.
EDIT. Jo aha, tak ono je to přesně naopak.....no nic, zase jsem o něco moudřejší.
Kdyžtak když mi to nějaká dobrá duše vysvětlí.
EDIT. Jo aha, tak ono je to přesně naopak.....no nic, zase jsem o něco moudřejší.
@Paul (03.03.2023 08:22): Rozdat? To nezní tak depresivně.
@kristmeister (03.03.2023 08:38): Proč se tomu říká true ending, když kanonickej je ten druhej?
@kristmeister (03.03.2023 08:38): Proč se tomu říká true ending, když kanonickej je ten druhej?
@Paul (03.03.2023 08:22): Však to je true ending, ten druhej je kanonickej :)
Depresivní jsou oba, protože Kollektiv je spuštěný tak jako tak, akorát buď Charlesem anebo Sechenovem. Mě třeba nejvíc přišlo depresivní jak jsi šel kolem tý výstavy těch robotů a na těch cedulích byly ty popisky, kolik to dokáže sejmout lidí za hodinu. A ten hlas ti ještě říkal, jakým způsobem :D
Depresivní jsou oba, protože Kollektiv je spuštěný tak jako tak, akorát buď Charlesem anebo Sechenovem. Mě třeba nejvíc přišlo depresivní jak jsi šel kolem tý výstavy těch robotů a na těch cedulích byly ty popisky, kolik to dokáže sejmout lidí za hodinu. A ten hlas ti ještě říkal, jakým způsobem :D
@kristmeister (03.03.2023 07:25): no ten kde si to jdeš rozdat s dvojčatama mi určitě přijde depresivnější :)
@Paul (02.03.2023 22:24): Který konec máš na mysli? Oni jsou v podstatě depresivní oba :D
Tak dohráno poprvé, chci víc :) Ale závěr (ten depresivnější a imho kanonický) neměl až takový impact abych chtěl dát devítku. Přijde mi že spousta příběhových konceptů/nahozených nápadů není dostatečně využita. Snad to případné datadisky či pokračování ještě zlepší.
Btw ta boží intro scéna s letem autem je podkreslená tímhle, trochu paradox že Royksopp poslouchám snad 20 let a tenhle song jsem od nich nikdy neslyšel, celkově mi tohle album nějak uniklo.
Každopádně jsem si to fakt užil, na debut studia parádní výsledek, ikdyž si s tím dali Mundfish dost na čas.
Btw ta boží intro scéna s letem autem je podkreslená tímhle, trochu paradox že Royksopp poslouchám snad 20 let a tenhle song jsem od nich nikdy neslyšel, celkově mi tohle album nějak uniklo.
Každopádně jsem si to fakt užil, na debut studia parádní výsledek, ikdyž si s tím dali Mundfish dost na čas.
Tak dohráno podruhé, hned mi víc věcí dává smysl.
@Paul (28.02.2023 10:40): No jo no, asi budu muset přistoupit na tahle pravidla s kterýma hra operuje. I když to jde proti mý hráčský touze hned všechno prošmejdit a prozkoumat :D
@Feidias (28.02.2023 13:34): Dá, já jsem se první část open-worldu doslova proplížil a dával jen stealth killy. Nebo můžeš používat mrazící skill.
@Feidias (28.02.2023 13:34): asi jo, ale já se moc nenamáhal - když se mi něchtělo bojovat, tak jsem zdrhnul :) Alarmu se dá rychle zbavit.
@Paul (28.02.2023 10:40): a dá se jim i vyhýbat?
@Widl (28.02.2023 10:31): Ze začátku celkem jo no. Jak psal Paul, buď přetížit Hawk a nebo to proběhnout. Ono později už si je budeš mazat na chleba a railgun ti ušetří spoustu času.
@Widl (28.02.2023 10:31): roboti i kamery se daj vypnout (dočasně, ale trvá to třeba 15-20 minut), připoj se na kamery ve věži, odemkni dveře terminálu a overloadni hawka. A nebo prostě sestřeluj kamery a nezdržuj se zbytečně na jednom místě.
Tak ta venkovní část je dost chaotická. Chtěl bych si trošku oddechnout, zkoumat si okolí, ale ti roboti jsou fakt zběsilí. Rytmus tý první vnitřní části mi přišel úplně akorát.
@kristmeister (27.02.2023 22:04): jasně, super!
@Feidias (27.02.2023 21:58): Jojo můžeš :) akorát v rámci příběhu navštěvuješ různá zařízení a komplexy a tam už to je lineární.
@kristmeister (27.02.2023 21:55): jak je to vůbec s lineárním průběhem hry. Je to třeba jako Prey, že se člověk může pohybovat libovolně v celém tom openworldu?
Tak jedu druhý průchod na nejtěžší obtížnost a docela to frčí, když už člověk ví, co a jak :D za 3,5 hodiny jsem stihl dojít od začátku k Hedgiemu a zašlapat ho do země. Ono je docela vtipný, že při prvním průchodu člověk v tom openworldu opatrně našlapuje, plíží se....a ono to vlastně stačí proběhnout/prodashovat pryč :D
@Widl (27.02.2023 14:08): Tak jako mě to nějak zvlášť nevadí :D na průchod hrou to vliv nemá, ono je spíš blbý, když se to snažíš plnit a pak zjistíš, že je to vlastně k ničemu, protože hra ti resetuje progress achievementu po každém vypnutí hry :D
@kristmeister (27.02.2023 10:59): To je to poslední co by mi vadilo, já chci Zajíce :D
@Paul (27.02.2023 10:11): Hele aspoň nemusíš řešit zabugovaný achievementy :D
@kristmeister (26.02.2023 21:31): holt gamepass musí mít vždycky něco special :) Přitom můžu jít do složky se hrou a tam jsou všechny Nu Pogodi videa ve skvělý kvalitě normálně přehrávatelný.
Aspoň už mám konečně railgun.
Aspoň už mám konečně railgun.
@Paul (26.02.2023 18:40): Běží úplně normálně.