Starfield je hrou zasazenou ve vesmíru. Odehrává se v hvězdných soustavách vzdálených cca 50 světelných let od Země. Lidstvo v 24. století právě překonalo koloniální válku dvou frakcí United Colonies a Freestar Collective. V roce 2330 jsou stále dozvuky války patrné a mír není lehké udržovat. V této chvíli přebírá hráč kontrolu nad svou postavou, která je členem organizace Constellation, tedy jakýchsi vesmírných průzkumníků a vydává se na svou pouť po galaxii za hledáním mocných artefaktů a objevováním zatím nepoznaných koutů vesmíru.
Hra nabízí kolem 1000 planet, na kterých je možné přistát a zkoumat je. Samotný gameplay je rozdělen mezi části přímo v kosmu a ty na planetách. V nekonečném kosmu probíhá nejen cestování vesmírnou lodí, avšak i souboje mezi těmito kolosy, dále pak např. vědecké experimenty a objevování a v neposlední řadě třeba i nečestné praktiky v podobě pašování, nebo pirátství. Na planetách je možné přistát téměř kdekoliv, tedy tam, kde to místní přírodní podmínky dovolí. Samotný přesun mezi vesmírem a planetami je však pouze naznačen animací. Průzkum planet nabízí široké spektrum možností, od hledání těch největších pokladů a artefaktů, přes vyhledávání a těžbu surovin po interakci s místními obyvateli s vlastními problémy a tužbami.
Hra je často uváděna jako směsice her The Elder Scrolls V: Skyrim, No Man's Sky a Fallout 4, ale má i plno zcela nových a unikátních mechanik a možností. Velkým tahákem jsou také bohaté vedlejší úkoly, na které hráč narazí i zcela náhodně. Rozsáhlé jsou možnosti při tvorbě a následném vývoji postavy a jejích schopností a dovedností, stejně tak panuje významná svoboda u vylepšování vesmírné lodi. Hra je otevřená tvorbě všemožných fanouškovských modifikací, tak jak je ostatně u vývojářů z Bethesdy zvykem.
@Paul (01.04.2024 22:32): za mě je to hodně průměrné. 60 hodin ve hře a nějak se mi k tomu nechce vracet. U Bethesda her jsem obyčejně vydržel 100 hodin + včetně F76. Dá se to docela dobře hrát jako díly Star Treku:). NASA punk je to jen napovrch. Obsahem je to Star Trek.
Pro: Hračičkové se nabaží jedna báseň; atmosféru to budovat umí, stejně jako to umí vyčarovat dechberoucí pohledy, když se zrovna zadaří; povrchový worldbuilding; pár nahodilých momentek; mimořádně nízká frekvence bugů
Proti: Kolem a kolem regresivní; braindead AI, přátelská i nepřátelská; writing na úrovni fan fiction z pera 13leté holčiny, která v mluvnici sbírá přinejlepším trojky; no prostě pořád ta stejná Bethesda, jen takřka ve všem ještě horší a slabší