Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Nový pach je venku, a já si na Xbox Series X mezitím stihl všimnout, že HW nároky značně vzrostly, nepochybně to souvisí s vydání datadisku a následných patchů. Hra vypadá skvěle (ačkoliv bych měl jisté výhrady), počet postav ve městě, atd. vše je prakticky stejné jako na PC, až na framerate.

Nelze si ovšem nevšimnou pouhým okem, a to nemusíte mít doma laboratorní podmínky alá Digital Foundry, že nová verze Cyberpunk 2077 se na nejvýkonnější konzoli (XSX), hýbe se zapnutým Ray Tracingem v exteriérech velmi špatně. Stačí se projít po plném městě a trochu se kochat výhledy do krajiny a rychle se otočit. V ten moment FPS padnou znatelně pod 30 a hra se prakticky se zapnutým RT nedá hrát.
Jasně, konzole obraz upscaluje do 4K a s tím souvisí další problém, buď se mi to zdá a mám vlčí mlhu, ale objekty a textury v pozadí nejsou tak ostré jako na PC!
Nahození performance mode je okamžitě znát a nevím jak to CDP udělal, ale vizuálně je rozdíl prakticky neznatelný, možná i proto, že na konzoli jsou k dispozici stejně jen RT stíny.

Někde jsem četl, že CDP to textur zapekl nové nasvícení a hra tak vypadá dobře i bez RT. Každopádně k ostrosti textur (domy, postavy, auta, atd.) mám výhrady. The Witcher 3 next-gen vypadá značně lépe. Možná je to ale jen můj dojem a ve skutečnosti je vše OK, protože v CP77 je celá řada kovových materiálů, a ty zkrátka působí na pohled jinak, na rozdíl od dřevěných (případně kamenných) chatrčí a plotů v TW3.

Hra by potřebovala implementaci FSR 3.0 + Frame Generation jako sůl nad zlato!

The Witcher 3 se zapnutým RT vypadá značně lépe, především díky implementaci RT Global Illumination, a konzole udrží za všech okolností plynulých 30 fps, min. jsem pouhým okem nezaregistroval žádný propad.
@marwel (03.01.2024 19:19): já to mám třeba rád, při řízení auta je to naprosto skvělý a co se ovladačů týče tak mi to přijde jako největší inovace od vzniku vibračních motorků :)
Jsem to za po case zapnul, pripojil dualsense kabelem a koukam, ze hra podporuje tu vylepsenou haptiku a adaptive triggers. Ty adaptive triggery jsou strasne otravnej gimmick. :)
Tři roky od prvního rozehrání...strašně to letí, připadá mi to jak předevčírem. Každopádně, druhej run s datadiskem bude nejspíš v lednu.
Tak už jedu:). Přišla mi zpráva a dostal jsem kartu:). Jen to chvíli trvalo...
@Feidias (08.12.2023 16:52): Ale tohle je dost zásadní věc. Je to jakoby v ps4 bylo město menší nebo tam nešlo jezdit autem. To ze v ps4 verzi byli horší textury nebo min lidi na ulicích není chybějící gameplay mechanika. Nevím jestli se správně chápeme oč mi jde. Jde mi o to ze třeba hry ps4 vs ps4pro byli obsahově totožné jen na pro vypadali/běželi lip. A tohle by jakoby mohlo znamenat ze na slabších verzích konzoli ( do budoucna PS5PRO vs obyc ps5 ) budem dostávat hry ořezané o obsah .



@Zoltan (08.12.2023 16:58): aha, ok :)
@Charllize (08.12.2023 16:31): tak mám možnost to skutečně porovnat. Obrovským rozdílem je třeba provoz. Na PS4 jak kdyby jsi se pohyboval ve městě jak po lockdownu. Opravdu je to markantní. A pamatuju si, že u nějakého updatu byly i právě mechaniky rozdílné. Už nevím co to bylo. Nic vyloženě zásadního myslím, ale kdybys po tom pátral, tak rozdíly určitě najdeš.
@Feidias (08.12.2023 16:15): To tedy nevím jestli v ps4 verzi chyběli mechaniky hry oproti třeba pc verzi. Pak tam nedali to dlc ale to je něco jiného. Na series s bych fakt čekal ze tam bude všechno obvzlášť když tam je i to dlc.
@Charllize (08.12.2023 13:34): takhle to je v podstatě od vydání hry. PS4 verze byla též osekaná. Jako já to nevím s jistotou, ale podle toho co jsem viděl ve videu, tak by se měla objevit možnost nejenom Fast Travel ale jet tím metrem. To, že mám aktivní update mimochodem 80 gb download i s Phantom Liberty poznám podle toho, že mě při nasednutí do auta hned atrakovali gang members, což se předtím nedělo:).

Jedině, že bych zvolil linku metra, která to neumožňuje.
Tak na series s asi nadzemka bohužel nikoliv. Mám jen možnost fast travel. Docela jsem se těšil.
@Gordon (07.12.2023 19:37): Taktiež som mal ten prepad FPS, ale ako som si všimol, moje nadstavenia grafiky boli po update hodené do defaultu, tak som ich muserl opäť prenadstaviť, potom to už fungovalo normálne.
@Adieu (07.12.2023 19:41): i v tom tvym threadu tam ten týpek co ho založil píše What davidr.houston suggested worked for me. I set everything to default, saved it, reset system and set back my old settings again and it worked! 
@Gordon (07.12.2023 19:37): No jak říkám, zkoušel jsem povypínat DLSS a zase pozapínat, ale stejně jako některým jiným to nepomohlo, FPS jsou stále poloviční, z 60-70 na 30-40, nastavení totožné jako před patchem. Drivery poslední, mody (snad) taky aktualizované. Aspoň že jsem Cyberpunk stihl dohrát, než jej zase dorasili. :D
@Paul (07.12.2023 18:49): DLSS to není, respektive některým lidem to pomohlo, ale problém u řady jiných, včetně mě, přetrvává, když grafika (v mém případě RTX 3060 Ti) nevyužívá významnou část výkonu.
Ten 2.1 update je pořádný průser, lidem klesly FPS klidně o polovinu. :D
@vilda (06.12.2023 08:57): Záleží ako starý máš save - ak si rozohral hru prednedávnom, s novým 2.0 patchom, kľudne pokračuj z konca hry.

Ak máš starší save, rovnako ako ja, odporúčal by som Ti začať hru odznova - balanc a leveling up je dosť zásadne prekopaný, vyhneš sa tým niektorým problémom, ktoré som mal a určite ich rozpíšem v komentári.
@Gordon (06.12.2023 09:02): Díky, udělám to. Jenom musím počkat, až mi přijde ovladač na series x z reklamace. Rozjel jsem to se starším z one x a kurzor je pořád v pohybu. Nemůžu ani zmáčknout tlačítko ve výtahu . U jiných her funguje normálně.
Ahojte, možná debilní dotaz. Je lepší si zahrát celý příběh včetně PL nebo si zahrát PL z uloženého místa na konci původní hry?
Tak jsem si vyzkoušel úplně nenuceně (zrovna se to šiklo, nemám rád fast travel) nadzemku a dobrý! Jen je na některých zastávkách vidět, proč je to tak skriptovaný. :-) Ale výhledu dobrý.
Dokážu si představit, že na začátku hry to metro bude dost užitečný.

Jízda na motorkách je taky zábavnější, povedlo se mi přeskočit celej sjezd z dálnice při plnění úkolu, takže jsem díky tomu dojel včas.

Závody jsou jen ty z úkolu pro transku z aftelife baru, žádné nové. Zkusil jsem jeden, smykl jednou zatáčku a dojel druhej, moc si nejsem jistej, jak to nyní funguje s chováním těch protivníků.

Schválně jsem byl agresivní vůči gangům, ale zatím na mě nic neposlali, nejsem si jistej, jak to předtím formulovali ve videu, ale pochopil jsem to tak, že se budou mstít.

A rádio taky dobrý, teď se nepřeruší hudba pokaždé, když vystoupín z auta a alespoň ty songy doposlechnu.

Takže tu máme momentálně tři volnočasový, nekonečný aktivity: kradení zásob Hensenovi, závody a kradení aut. Zajímavé.
@Tarhiel (04.12.2023 20:02): No, právě že je to no-brainer, akorát to bere čas z hraní, proklíkat to nevyžaduje absolutně žádný skill, soustředění ani uvažování, připadám si u toho jak laboratorní šimpanz. Akorát mi odměnou není skoro nic, ani banánový protlak.

A je to dost zvláštní, jak iritující to pro mě je, protože podobné minihry mi většinou ve hrách nevadí, ale tahle...
@AlieN (04.12.2023 18:46): Tak ked už Ta netlačí čas, vyklikať to je hračka - čo by som za to dal, keby takúto možnosť pridali do Prey (2017) svojho času.

Avšak podľa mňa je tá minihra úplne tak, ako je.
@Jab (04.12.2023 17:21): To jo, ale taky taky by klidně v rámci nastavení obtížnosti mohli dát možnost to úplně vyřadit. Já bych to nedělal, ale zjevně jsou lidé kteří by za to byli rádi.
Tak vše dobré, ne? Možností volby určitě nikoho z vás nepoškodí.
@Adieu (02.12.2023 17:26): RDR2 je skvělé v tom že funguje skoro jako survival hra, v podstatě sandbox ve kterém si děláš co chceš a questové mise pak plní jen vedlejší část hry (takže tolik nevadí že jsou docela dost nahovno). Tohle Cyberpunku trochu chybí (jakkoli ve všem ostatním je nekonečně lepší) - pořád ten zábavný volný pohyb v ulicích je, malých vedlejších úkolů tolik že je to pomalu jako by byly nekonečně generované, a o to víc teď s 2.0, ale přesně jak říkáš - plynoucí život s hromadou věcí s jádrem hry tak úplně nesouvisejících tu tak úplně nefunguje. Jeho zárodek existuje, potenciál velký, ale ve hře ne naplněný tak jak bych si ideálně představoval - i když jsem si skoro jistý že přesně tohle plánovali a připravovali si pro to v tom městě půdu pro kdysi chystanou online verzi. Velmi mě mrzí že ji nakonec scrapli - jak tenhle typ her nehraju, tak tady bych v Night City s chutí pár set hodin navíc s přáteli strávil.

Btw sice tu není tenis (který jsem popravdě v GTA V vůbec nehrál, tak nevím jak byl propracovaný), ale zato je tu do hry víc zapadající množství arkádových her. A nejsou špatné, byť rudimentární.

A mody v tomhle opět pomáhají. Třeba ten na války gangů.
@AlieN (02.12.2023 16:17): za mě naprostá bomba!!! Už jsem to dohrál dvakrát a určitě ne naposledy. Dá se tomu snad vyčítat akorát hodně jednoduchý gameplay, ale díky tomu je to fakt jízda od začátku do konce.
@BUMTARATA (02.12.2023 15:37): Co se preferencí týče, fair enough. Třeba ten ragdoll je fakt strašnej. A tato kritika dává smysl v reakci na řeči o technickém veledíle. Každopádně největší vývojářsko-vydavatelské molochy, jejichž náklady vývoje už přerostly nejdražší produkty filmového průmyslu, rostou spolu s herním průmyslem pořád, a zřejmě také jakožto největší akcionářské společnosti na trhu musí. Kde je vrchol udržitelnosti je jistě validní otázka, nedivil bych se však, kdyby ještě mnohem dál.

@AlieN (02.12.2023 16:06): Souhlasím s absolutoriem, přese všechny chyby a nedotaženosti. Stejně jako přes vědomí toho, o kolik by ta hra mohla být ještě lepší, kdyby byla interaktivnější a ještě více v ní co "volnočasově" dělat (jako byl třeba velmi solidní tenis či golf v GTA V), je to neskutečné dílo, představující audiovizuální, writerský a game designový vrchol současné produkce. Ten open world není ani zdaleka tak hluboký jako dokázal zkušenější Rockstar v RDR2, ale jak Witcher 3, tak Cyberpunk jsou zábavnější hry, protože jejich herní náplň nespočívá pouze v tom všechny postřílet, a tudíž si vždy odnáším mnohem pestřejší pocity. Ještě mi v Cyberpunku tedy velmi sedne i humor, což bývá výjimka, snad protože jsou to Poláci. Super teď bylo, jak jsem v jednom gigu měl se dostat do márnice přes obřadní síň krematoria, kde probíhal zrovna obřad. A tudíž jsem netrunningem přiměl hologram zesnulého tančit jako striptér, což odvedlo pozornost. XD
[neexistující příspěvek]: je docela zajímavé si zahrát The Invincible částečně od lidí co odešli z CD projektu, který běží na UE4. Je to úplně jiný žánr a hra je úplně o něčem jiném, ale kdyby mi někdo řekl, že to běží na Red Enginu tak mu uvěřím. Způsob jakým je hra zpracovaná je úplně Cyberpunk.
@Paul (02.12.2023 13:41): Já ho hrál od vydání několikrát, po různých updatech a s různými mody, a teď s PL zas pro změnu vanilla, a pokaždé to bylo jako hrát trochu jinou hru :)

Nejen teď ten nový update vypadá dobře, ale hlavně mody které už na 2.0 dělají nové se zase úplně novými možnostmi jsou parádní, takže jen horko těžko se bráním tomu to hned rozehrát zase, i když her ve frontě je moc a času málo...
A stejně se furt ještě občas vracím ke svému předchozímu playthrough, jen tak si běhat po městě a i po 400+ hodinách tam pořád objevovat nové věci.

A vůbec, zvedám hodnocení na 100%, Cyberpunk 2077 je pro mě s těmi všemi updaty nejlepší hra za posledních 20 let :)
(ano, je lepší než Witcher 3)
@AlieN (02.12.2023 15:39): To, co popisuješ jako výhodu UE5, je kompromis, o kterým mluvím. A i CDPR přiznává, že dostat do UE5 jejich customizace bude náročný, a můžeš se spolehnout, že se jim to podaří jen do určitý míry, nikoliv zcela. Nechci se zbytečně opakovat, ale všechny velký studia chtěj nebo už používaj vlastní enginy, má to svý dobrý důvody.

Jen aby je ten růst nakonec nestál jak ten Cyberpunk, tak i Witchera. Mnozí trpí utkvělou představou, že když dnes vyšlo slunce, vyjde i zítra. Nikde není dáno, že další Witcher bude úspěšná hra, a někdy jen stačí, aby odešli klíčoví lidé, třeba jako ti, co vedli Wild Hunt.
@Paul (02.12.2023 13:41): souhlas! Ta hra je dneska sice úplně někde jinde, ale mě se to líbilo i po launchi a na PS4:).

Spíše mi přijde zajímavé, že oficiální placené rozšíření vyšlo jen jedno, ale pocitově jak kdyby to bylo už páté DLC. Phantom Liberty je jen jedno. Všechny ty další updaty se s tím nedají srovnat, ale přesto minimálně několik připomínalo DLC. To je za mě úplně super přístup!
@Tarhiel (02.12.2023 14:51): To... není úplně dobrý směr argumentace :D

Ano, Bethesda víc hledí na zisk než na to aby technologie jejich nejnovější hry nebyla směšný shit na který nadává úplně každý, včetně těch které jinak Starfield baví. Díky bohu že CDPR tohle nechce. Mě by se líbilo kdyby udělali další díl na REDenginu - kdyby měl vyjít v dohledné době, kdy vypadá božsky. Ale za 5-10 let bude tech zase někde jinde.

Hlavně to ale ani finančně nedává moc smysl, a buď si jistý že oni si to moc dobře spočítali. Udržovat, vylepšovat a předělávat do různých her svůj vlastní engine je neuvěřitelně drahé, zvlášť když ten engine ani nelicencuješ na cizí hry. Plus na něj musíš zatrénovat vývojáře, kdežto EU5 je v oboru v podstatě general knowledge - což souvisí s tím co píše Bumtarata a je od něj úplný nesmysl to vnímat jako fail.

CDPR musí růst, jinak můžem na další hry z Cyberpunku zapomenout - mají teď dvě velké IP, musí rozvíjet obě. Udělat Witchery jim trvalo každý čtyři roky a ten vývoj se prodlužuje, teď jen na DLCčku (a opravách chyb) dělali tři. I když je i to pouhé DLCčko delší než spousta full her, a i kvalitativně všechny ty letošní překonává.
@Adieu (02.12.2023 14:50): Tak ne každá společnost chce růst a růst a růst, spousta herních studií úspěšně operuje s jedním týmem maximálně o několika stovkách lidí. CDPR nabral v posledních letech mrtě lidí, který bude velmi těžký umenedžovat a uživit, když nebudeš vydávat hry, a CDPR teď mnoho let nebude vydávat nic. Tak uvidíme, jak jejich ambiciózní plány na paralelní vývoj několika her, z toho jedna údajná trilogie, nakonec uspějí.

Zbytek je dílem o preferencích, rozumím, že tobě víc záleží na odrazu v louži než na kvalitně rozanimovaným NPCéčku, dílem o možnostech enginu, jeden z důvodů, proč ho opouštějí. Že je to ale nakonec celý o narativních, gameplayových a estetických kvalitách, souhlasím, ty 3/5 jsem tomu ostatně nedal kvůli technickýmu stavu, že jo.

@Tarhiel (02.12.2023 14:51): Každý AAA studio chce vlastní engine především kvůli totální kreativní kontrole, nenutnosti spoléhat na třetí stranu a nenutnosti, jak správně píšeš, odvádět výpalný. CDPR si nasral do bot, a tak v tom teď bude muset ňákou dobu chodit, no.
@AlieN (02.12.2023 01:50): Upravovať by ho museli vždy, to robili aj predtým (každý Zaklínač od Witchera 2 išiel na novej, upravenej verzii predchádzajúceho enginu), ale takto by im všetok zisk ostal vo firme, za Unreal, bez ohľadu na to, koľko má ready-made pluginov (ktorých funckionalitu si CDPR do vlastného enginu dorobili), budú platiť nemalé peniaze (lebo majú veľké zisky) - zober si, že Bethesda to robí doteraz s enginom, ktorý už je dávno za zenitom a nevenujú toľko pozornosti jeho prekopaniu, ako to robí CDPR alebo Larian - ale vedia, prečo ho používajú - lebo všetok zisk ostane im.

Podľa mňa toto je veľká chyba, že to nechávajú byť.
@BUMTARATA (02.12.2023 14:26): Wow, vrcholné kapitalistické společnosti musí růst a růst, to je mi ale revoluční zjištění. CD Projekt holt bolestně zjistil, že dělat open world v moderním prostředí je technicky něco úplně jiného než ve "středověku". I přesto je to funkční a překrásná hra, nějaký pop-in, daný jako ústupek tím, že většina lidí nemá na hru dostatečně dobrý HW, působí jako solidní butthurt. Ohledně AI je fakt, že zázrak není, ale flankuje, což je pořád více než 9 z 10 her. Jako chápu, že za ty prachy ve vývoji někteří očekávají větší kvalitu a méně chyb, ale pořád má ta hra nejdůležitější kvality, totiž narativní, gameplayové a estetické. A musím se smát, že nejlépe vypadá Cyberpunk na screenshotech, naopak všechny odlesky a světla a kontrasty, o kterých je tato neonová píseň především, vypadají zdaleka nejlépe v pohybu.
@AlieN (02.12.2023 01:50): Kdyby to byla „technologicky naprostá špička“, tak to nevyhoděj do koše, ale protože je to zmetek, na jehož překopání jim došel čas, musej přesedlat na něco, na čem můžou okamžitě zaměstnat mnoho lidí, protože jejich rakovinotvornej modus operandi velí růst a růst a růst. Výhra to není, ale nutný kompromis, ne že by se nabízely nějaký jiný řešení.

@Jab (02.12.2023 10:51): Jako „vizuální vrchol“ to může působit, když koukáš na screenshoty, v pohybu tolik neohromí, šílenej pop in, otřesný animace (vyjma faciálek), jedna z nejhorších implementací ragdoll physics, kterou jsem v moderní hře viděl, pořád nevycházím z údivu, že si něco takhle odpornýho dovolí akční hra, a ani ten slovutnej path tracing nefunguje, jak by měl (on je teda rozbitej i klasickej ray tracing), ale tam jim to rád odpustím, protože to přiznaně označujou jako „technology preview“, nakonec dojmu ani nepřidává tupá AI všude, kam se podíváš.
@Cobot (02.12.2023 11:23): u RPGček který plánuju hrát víckrát mi dává smysl je hrát při launchi, a pak znovu když jsou zcela dodělaný. Užiju si je hned, a pak podruhý s novým obsahem a trochu jinak.
@Cobot (02.12.2023 11:23): Vetsinou to smysl ma, CP je spis vyjimka. Krom toho nektere zmeny s 2.0 mi prilis nevyhovuji, takze jsem rad, ze jsem hru hral prvne hned po vydani a ted si dal jen neco malo z pribehu a dlccko.
@Tarhiel (02.12.2023 00:14): vážně. :) Těší mě, že jsem hru stále odkládal. Konečně!
Když jsem nedávno na konzoli CP77 zkoušel, jen prvních pár hodin, a v rámci toho se procházel po ulicích, tak mě samozřejmě napadlo jaké by to bylo projet se MHD po takovém fajnovém městě.
Hmm. CDPR vydali hru, která nenaplňovala jejich sliby. A teď už to roky dodělávají, přičemž Cyberpunk je stále na vizuálním vrcholu PC her. A prý už i HDR je dobré. Tak to zase někdy vyzkouším. :)
Trochu to škoda je, teď je REDengine technologicky naprostá špička, ale docela to chápu. Pro Witcher 4 by ten engine stejně museli masivně upravovat, a do budoucna bude UE5 určitě vládnout.
Tyjo, Ten update vyjde za pár dní, tak to je parádní pro můj nynější run.
Nejvíc mě potěšila nadzemka a závody. Doufám ale, že poladí tu AI při závodech, přece jen, ten jízdní model není špatný a mít závody v akční hře je vždycky bomba.

S tou nadzemkou by ale měli odstranit rychlé cestování, není takový problém se dostat z jednoho konce města na druhý v krátkém čase, obzvlášť když takhle někam jedu, a v rádiu za tu cestu nestihne ani dohrát jedna písnička.

@Tarhiel (02.12.2023 00:14): Taky si to myslím, vyladily si engine, aby zvládala obrovský prostory, bezproblémové přechody z interierů do exterierů, slušný level of detail a celou tu technologii zahodí.
Pecka, mě nejvíce zaujaly z novinek překopané motorky, včetně wheelies, salt a jestli správně chápu, tak i naklánění do apexu. Teď ještě aby 3rd person kamera neztrácela v zatáčce automaticky osu jízdy a šlo tudíž ten apex uspokojivě trefit (to je fakt k posrání), dále by to chtělo alespoň odebrat z motorek ty absurdní automobilové smyky a přidat nedůchodcovskou akceleraci, nešnečí rychlost a motocyklové závody. :-) To by pak byla fajn adice. Doufám tedy, že se nad tím zamysleli trochu komplexně.
Jako slušný na to, že už měly být původně jen opravy :D A něco tam říkali i o vylepšených romancích, kéž by bylo součástí i to, že Judy nebude FURT STÁT U TOHO OKNA! :))
Včera jsem dohrál základní hru a hned začínám druhý run:)
@Zoltan (29.11.2023 09:46): Ten už dávno splnený mám a nemám ich v inventári. Takže je to bug.


@SavageCZ (29.11.2023 08:34): Tento problém som mal tiež, prepdokladám, že teraz to už majú opravené, ale v pôvodnej hre Ti z niektorých quest itemov po dokončení questu neodobralo "Unequippable" flag, a preto ich nemôžeš dostať von z inventáru.

Dá sa to napraviť cez save editor (netreba ho inštalovať, stačí rozbaliť a spustiť) - otvor v ňom požadovaný save, choď na záložku inventory a klikni na "remove all flags" (tak nejak sa volá ten gombík) tlačítko na hornom paneli.

Len, samozrejme, ak máš nejaký nedokončený quest a k nemu nejaký predmet v inventári, bacha, aby si tu vec k nemu nepredal/nevyhodil, aby si si nezablokoval postup.
Neviete niekto z Vás, či je toto bug, alebo mi ešte niečo chýba?

Mám vyzbierané všetky zbrane, každú z nich upgradovanú na ++ verziu, ale Skippy, Jingu-Maru a ešte nejaký nožík sa mi nechcú zobraziť na nástenke.

Potrebujem ešte niečo urobiť?