Conarium je hororová hra inšpirovaná novelou spisovateľa H. P. Lovecrafta s názvom At the Mountains of Madness z roku 1931, v ktorej štyria vedci spochybňujú absolútne hranice prírody.
Hráč sa ujíma postavy Franka Gilmana, ktorý sa prebudí v miestnosti plnej podivných pulzujúcich zvukov. Frank si nespomína na nič iné, okrem toho, že sa je na mieste zvanom Upuaut - vedeckej základni na Antarktíde, ktorá sa nachádza blízko južného pólu. Je však viac než zrejmé, že na tomto opustenom mieste sa deje niečo veľmi zlé. Frank veľmi skoro zisťuje, že v skutočnosti zomrel a neskôr sa vrátil späť medzi živých. Aby zistil, čo sa presne stalo, musí preskúmať nielen základňu na Antarktíde, ale aj svoje vlastné sny a vízie. Súčasne sa však musí za každú cenu vyhýbať neznámym hrozivým bytostiam, ktoré ohrozujú jeho existenciu.
Dohráno. Rád bych tomu dal 80 %, ale mám tři výhrady.
1) Některé puzzly byly prostě blbé. Nebo jsem možná blbej já, ale musel jsem koukat na návody, a to mě nebaví. Hra je taky dost nekompromisní v tom, že jakmile někde něco zapomenete, nebo přehlédnete, jste v pytli.
2) Nešel prostorový zvuk, což je u takovéhle hry zrovna dost škoda.
3) Technická stránka věci - s unlocknutým frameratem ve 120 Hz kontejneru hrozná škubatura. Ve třetině, možná půlce hry mě napadlo to locknout na 60 v 60 Hz, nastavit tak, abych byl vždy ve VRR okně 50 - 60 a voilá, hra byla skvěle plynulá bez záškubů... tedy tak plynulá, jak jen 50 - 60 FPS může být. Trochu zklamání je taky vystínování "jak kde", přičemž téhle hře by slušelo skutečně kompletní vystínování, a to samozřejmě včetně stínu hlavního hrdiny...
Jak prozradily závěrečné titulky, jde o práci dvou lidí, a proto nezbývá než říct: klobouk dolů.
A netuším, k čemu byly ty hodinky.
1) Některé puzzly byly prostě blbé. Nebo jsem možná blbej já, ale musel jsem koukat na návody, a to mě nebaví. Hra je taky dost nekompromisní v tom, že jakmile někde něco zapomenete, nebo přehlédnete, jste v pytli.
2) Nešel prostorový zvuk, což je u takovéhle hry zrovna dost škoda.
3) Technická stránka věci - s unlocknutým frameratem ve 120 Hz kontejneru hrozná škubatura. Ve třetině, možná půlce hry mě napadlo to locknout na 60 v 60 Hz, nastavit tak, abych byl vždy ve VRR okně 50 - 60 a voilá, hra byla skvěle plynulá bez záškubů... tedy tak plynulá, jak jen 50 - 60 FPS může být. Trochu zklamání je taky vystínování "jak kde", přičemž téhle hře by slušelo skutečně kompletní vystínování, a to samozřejmě včetně stínu hlavního hrdiny...
Jak prozradily závěrečné titulky, jde o práci dvou lidí, a proto nezbývá než říct: klobouk dolů.
A netuším, k čemu byly ty hodinky.
Pro: Štandartná kvalita hororovej adventúry v Unreal engine
Proti: Zrejme zapadne v záplave podobných titulov