Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Dohráno. Rád bych tomu dal 80 %, ale mám tři výhrady.
1) Některé puzzly byly prostě blbé. Nebo jsem možná blbej já, ale musel jsem koukat na návody, a to mě nebaví. Hra je taky dost nekompromisní v tom, že jakmile někde něco zapomenete, nebo přehlédnete, jste v pytli.
2) Nešel prostorový zvuk, což je u takovéhle hry zrovna dost škoda.
3) Technická stránka věci - s unlocknutým frameratem ve 120 Hz kontejneru hrozná škubatura. Ve třetině, možná půlce hry mě napadlo to locknout na 60 v 60 Hz, nastavit tak, abych byl vždy ve VRR okně 50 - 60 a voilá, hra byla skvěle plynulá bez záškubů... tedy tak plynulá, jak jen 50 - 60 FPS může být. Trochu zklamání je taky vystínování "jak kde", přičemž téhle hře by slušelo skutečně kompletní vystínování, a to samozřejmě včetně stínu hlavního hrdiny...

Jak prozradily závěrečné titulky, jde o práci dvou lidí, a proto nezbývá než říct: klobouk dolů.

A netuším, k čemu byly ty hodinky.
V odkazech vidím češtinu, ale stažení vyžaduje registraci, která nejde. Taky nápis nahoře "HACK3D BY c0d3 nj3c70r" ve mě nevzbuzuje moc důvěry. Máte někdo login a jste schopen to stáhnout, prosím?
Tvorcovia Conaria a Darkness Within zmenili názov štúdia a pripravujú novú hru Transient...

Práve dnes to zverejnili na FB.

Delve deep into an obscure dystopian world and hold firm to your consciousness. Change is permanent but reality is only temporary.

Are you ready for the next surreal excursion?
@Drolin (15.11.2018 14:06): Vampyr je tunel vodící za ručičku, takže tvoje nadšení chápu, ani není potřeba návod. A tvých komentářů s nulovou reakcí je tu také plno, takže nevím, co tím chceš dokázat. Akorát zbytečnost diskuze s trollem.
@GodOfTheSick (15.11.2018 12:56): LoF je krátký "walking simulator" co si na nic nehraje a nabízí to, co lze čekat. Poměrně intenzivní a krátkou zábavu s hororvým nádechem. Opak CoC, co se snaží o mnoho, ale schopnosti tvůrců jsou prachbídné (logicky, podobnou hru nedělali a nemají talent). A Conarium je snaha Zoetrope proniknout do "moderní" podoby adventury, a vcelku i funguje. Taková malá jednohubka.

A ne, stahoval jsem již déle, od přečtení recenze Ad142 (9/10 a mystery adventura na krátko? to většinou rozehrávám hned). Tvůj komentář jsem ani nijak neregistroval.

A že dáš do názvu "Official" nic neznamená. Jen to, že by se to mělo držet předlohy - o game designu a mechanismech nikdo nemluví.
@Drolin (15.11.2018 12:45): Layers of Fear a Conarium jsou narychlo spíchnuté tuctové blbosti, kterých je milijón. Na CoC je vidět obrovská láska, kterou do ní autoři vložili. A pokud jsi si nevšiml, tak hra se jmenuje Call of Cthulhu: The Official Video Game, takže kritizovat ji za klišé nebo vykrádání je hodně komické.

A nepletu, protože ty jsi CoC rozehrál po mém oslavném komentáři, aby jsi mohl hejtit a není to poprvé.
@M.a.t.t. (15.11.2018 12:42): Trefný je protože zrovna mystery adventury jsou můj nejoblíbenější žánr a ty hraji pokud možno přednostně. A myslím, že mohu tvrdit, že jsem jich hrál poměrně dost na to, abych poznal co kde chybí nebo naopak co je dobré - z objektivně posouditelných hodnot jako je game design, grafika, propracovanost příběhu a tak dále.
@GodOfTheSick (15.11.2018 12:39): Nepleteš si to se svým "hraním" Ever 17: The Out of Infinity, kde byl jasný tvůj verdikt ještě před zapnutím? :)

A ne, ty si chtěl vystoupit z davu, a i když víš, že je CoC plné chyb a příběh je neskutečná ptákovina tak píšeš, cituji: "dobrá hratelnost, napětí a slušný příběh" což víš nejlépe ty, že je tvůj zvrácený humor :). Napětí bylo kde? Když si automaticky střílel do skoro nepohyblivých terčů?

A toto je stejně vtipné:

Povedenej vejvar. Už je to dosti zoufalé, jak si dnešní autoři nejsou schopni vymyslet vlastní svět a musí dokolečka kopírovat jednoho týpka. Ty jmenované kousky taky nejsou žádný zázrak, ale holt měli výhodu "prvního" pichu.

A pak 80 procent neskutečné vykrádačce :)).
@Drolin (15.11.2018 12:19): Křečovitý je především tvůj komentář, když celou hru kritizuješ, aby jsi pak jako lepší volbu doporučil mnohem více lineárnější badžetovky plné klišé. Už když jsi CoC rozehrál, tak mi bylo jasné, že účelem je hejt. Mám tě prokouknutýho jak prosratý plínky.
@Drolin (15.06.2018 11:45): Povedenej vejvar. Už je to dosti zoufalé, jak si dnešní autoři nejsou schopni vymyslet vlastní svět a musí dokolečka kopírovat jednoho týpka. Ty jmenované kousky taky nejsou žádný zázrak, ale holt měli výhodu "prvního" pichu.
Zdravim, kdesi v nejakem preview jsem cetl, ze by hra mela mit 2 obtiznosti, kdy na te lehci se hrac nepodivana do nekterych lokaci, nicmene u sebe mam moznost jen zacit novou hru a nic vic - verze 1.0.0.5, jak je tomu prosim u ostatnich?

Tak toto vypadá velice, ale velíce zajímavě :) Další lahůdka na seznam toho, co nechci, aby mě minulo :)
Super! Rád slyším. Kdysi jsem si to už značil v paměti, ale zřejmě tužkou a ne lihovým fixem.. :D
Pôvodne chceli vytvoriť tretí diel Darkness Withinu a urobiť tak z toho trilógiu, ale nakoniec sa rozhodli posunúť od "pont, clicku" smerom k modernejšiemu walking simulátoru. Hra je inšpirovaná lovecraftovou novelou At the Mountains of Madness ( u nás je distribuovaná pod názvom V horách šialenstva) ale z väčšej časti sa odohráva až po udalostiach z knihy. Autori si koncept vraj prispôsobili preto, aby viac vyhovoval adventúrnemu pojatiu hry. Práve som to dohral. Za 6,5 hodiny. Ale pôjdem znova, kedže je to vynikajúce a má to dva konce...:)
Zoetrope Interactive?

Netušil jsem, že ještě existují. Ale Darkness Within je asi nejlepší vizitkou, proč se o tento titul zajímat.
Conarium je nakoniec prekvapujúco zatiaľ asi najlepšia hororová adventúra tohto roku! Komentár (patrične nadšený) sa tu objaví v najbližších dňoch.