@Paul (29.10.2025 00:17): Jo, ten zatím nebyl, což mě taky moc nepotěšilo.
Diskuze
@Say (28.10.2025 21:25): O trochu méně, ale furt dost. Na mě to ale vcelku fungovalo, méně jsem byl spokojen s gameplayem.
To je celé tak kýčovité jak prolog?
Taky si to někdy dám. Když si uvědomím, že jsem místo toho co teď poslední hry hraju (Yotei cca v polovině, Amnesia Bunker cca v polovině, Hollow Knight na začátku) mohl hrát Clair Obscur a být třeba v polovině..
Ale tak pokud se blíží čeština a nějaké dodělávky, tak je to asi dobře.
Ale tak pokud se blíží čeština a nějaké dodělávky, tak je to asi dobře.
@Solidor (08.10.2025 21:58): Přidávám do seznamu her "Počkat, až to bude hotové".
@Fritol (09.10.2025 10:10): A taky od Ženíška. :)
@Solidor (08.10.2025 21:58): Ta čeština je hodně překvapivá. Tak snad to přivede nové hráče.
5 milionů kopií prodáno.
Vyjde zdarma update s docela zajímavým obsahem:
- A new, playable environment, taking the characters of Expedition 33 to a brand-new location with new enemy encounters and surprises to discover.
- Challenging, new boss battles for late-game players to overcome.
- New costumes for each member of the Expedition, giving even more customization options for players throughout their adventure.
- New text and UI game localizations into Czech, Ukrainian, Latin American Spanish, Turkish, Vietnamese, Thai, and Indonesian, bringing the total number of supported languages to 19.
- And more to come…
Vyjde zdarma update s docela zajímavým obsahem:
- A new, playable environment, taking the characters of Expedition 33 to a brand-new location with new enemy encounters and surprises to discover.
- Challenging, new boss battles for late-game players to overcome.
- New costumes for each member of the Expedition, giving even more customization options for players throughout their adventure.
- New text and UI game localizations into Czech, Ukrainian, Latin American Spanish, Turkish, Vietnamese, Thai, and Indonesian, bringing the total number of supported languages to 19.
- And more to come…
@Swatty (15.08.2025 22:20): Simon se dá zopakovat
Ještě jsem neviděl ani konec příběhu, ale na Act 3 a no damage cap jsem se těšil už od začátku a po cca 30 hodinách strávenýho v actu 3 prolejzáním všech vedlejších oblastí se mojě "těšení" naplnilo (i když to teda dopadlo tak, že jsem oba dva superbosse oneshotnul: Akorát mám jenom screen od Simona), teď jdu navštívit Taťku s lvl 90 postavama ale nehledě na to jak už ten příběh dojede je to za mě 10/10
Mám rozehráno. Úžasná hra, ale ten volejbal je naprostá sračka.
@Stapu (05.07.2025 08:50): Jako dost mi přijde ale že tento boss fight ultra spoléhá na rytmiku. Já, jakmile jsem se rytmicky a zvukově naladil, šlo mi to dost lehce. Chvíli to trvá, některý ty kreace jsou peklo, ale jakmile se chytí to tempo jde to lehce.
@Avathar (04.07.2025 19:17): Gratulace a smekám klobouk. Mě teda Malířka dala zabrat i na Expeditioner obtížnost a několikrát jsem ten souboj musel opakovat. Asi jako každý větší boss fight, ale bavilo mě to. Paradoxně až finálního bosse jsem dal na první dobrou. :D Třetí akt s post game obsahem mě nesmírně baví. Až v tu chvíli mě začalo nejvíce bavit zkoušet různé pictos skilly, prozkoumávat kontinent a hledat nové ability, které dokážou navýšit damage.
Uf, teda na Expert obtiažnosť mi to nerobilo až také problémy, ale Paintress bola na mňa už príliš... Po niekoľkých zúfalých hodinách som prepol na Expeditioner a dal to na prvý šup... ale až tak ma to nemrzí :)
@MIGtheDRAGON (15.06.2025 08:12): Hej, presne toho som sa bál, že budem až príliš OP. Narazil som zatiaľ na jedného nepovinného bossa a po dvoch pokusoch padal preč :D. Ten bol na mňa moc.
@Fritol (15.06.2025 11:05): Osobne sa asi vrátim aj k tým nepovinným bossom, ale až neskôr. Pri dnešnom hraní mi už parry išlo lepšie, snáď mi to prejde do krvi.
@Stapu (15.06.2025 13:06): Prvého hlavného bossa som dal na normal (predtým som hral na hard). Na hard som sa s ním trápil, na normal padol tuším hneď na prvý pokus. Tak som to prepol znovu na hard a už som rozhodnutý vytrvať. Uvidíme, či sa mi to podarí.
@Fritol (15.06.2025 11:05): Osobne sa asi vrátim aj k tým nepovinným bossom, ale až neskôr. Pri dnešnom hraní mi už parry išlo lepšie, snáď mi to prejde do krvi.
@Stapu (15.06.2025 13:06): Prvého hlavného bossa som dal na normal (predtým som hral na hard). Na hard som sa s ním trápil, na normal padol tuším hneď na prvý pokus. Tak som to prepol znovu na hard a už som rozhodnutý vytrvať. Uvidíme, či sa mi to podarí.
@Avathar (14.06.2025 19:28): Hraju na normal a za mě to bylo tak akorát. Pokaždé jsem se sekl na nějakém bossovi a trvalo mi než jsem se naučil vykrýt pár útoku. Některé bosse jsem dorazil dokonce jen s pomocí zbytku expedici, což byl u mě Monoco se Sciel. Až nějak v závěru jsem byl i schopný dávat parry několikrát po sobě a zasadit zničující protiútok.
Na postgame jsem ale naopak přesílený. Dost nepovinných lokací jsem že začátku minul a narazil na ně až teď.
Na postgame jsem ale naopak přesílený. Dost nepovinných lokací jsem že začátku minul a narazil na ně až teď.
@Avathar (14.06.2025 19:28): Ja to naopak teď na konci druhého aktu shodil ta easy, protoze na ty nepovinné bossy jsem házel bobek. Parry mi fakt nejde, ale jen s dodge se někteří špihlaji děsně dlouho. No, jenže ten skok z normal na easy je šíleně velký, měli tam dát nějakou vyloženě story obtížnost a easy trochu ztížit. Tohle nemají vybalancované vůbec. Taky mi to na normal přišlo lehké a vubec jsem negrindil, ale někteří bossové v druhé půlce druhého aktu už dávali solidně zabrat, asi jak jsem byl podexpený.
Super hra kolem a kolem, ale jak furt říkám, RPG hry by byly lepší bez soubojů. :) (s trochou nadsázky ofc než se tu do mě zas někdo pustí)
Super hra kolem a kolem, ale jak furt říkám, RPG hry by byly lepší bez soubojů. :) (s trochou nadsázky ofc než se tu do mě zas někdo pustí)
Jo já naštěstí narazil před hraním na zmínku, že to chce hrát na hard, jinak tam během pár hodin budeš nehorázně OP. Pomalu se blížím ke konci a doporučuji si nejdřív projít první dva akty, než budeš běhat do nepovinných lokací, protože já se tam hodiny sral s nepovinnými bossy a pak ty příběhové jsem dával na pár útoků. Skoro jsem kvůli tomu přestal hrát, ale naštěstí ke konci se ta obtížnost zase zvedne.
Hype ma nalákal... a musím povedať, že ma to chytilo. Trochu som sa bál, lebo s ťahovým súbojákom mám minimum skúseností, ale baví ma to. Naučiť sa timing parry bude ešte fuška, ale dodgovat už celkom viem :D. Na akej obtiažnosti ste to hrali? Expeditioner (normal) mi prišlo až príliš easy, takže som prepol na hard a je to hned adrenalínovejšie, :)
@jones1240 (27.05.2025 17:00): Musej bejt nasraní, že to dali do GP, haha.
Tyo! 3,3 miliónu prodaných, to je rychlejší než u KCD2 ne? Snad tu cenu za RPG roku vyfoukne :)
Dohráno po 28 hodinách. Většinu hry jsem s hodnocením laboroval mezi šestkou a sedmičkou, ale příběh to nakonec vytáhl výše. Ten, plus dialogy a postavy obecně mě na tom bavily nejvíc a kvuli nim to doporučuju zahrát. Jinak pro jrpg fans co maj rádi tenhle typ soubojáku je to asi celkem povinnost. Já zjistil, že mě tenhle typ turn-based soubojáku moc nebere, preferuju styl Jagged Alliance 3 či BG3. Zde je to primárně jen o skládání buildu a pak vybírání skillů a QTEs. Vizuálně spektakulární, ale mechanicky velmi chudý. A když nějakej souboj trvá 30 minut, tak se mi to začínalo silně zajídat.
Ohledně příběhu, zvolil jsem zničení canvasu, přeci jen hlavní téma hry je grief/ztráta blízkých. Maelle i Aline se z toho nikdy nedostanou, když budou žít v návykovém fantasylandu.
Jen to tedy asi znamená takovou menší genocidičku, pokud bereme jako dané že ti lidé v canvasu mají sebeuvědomění (sentience). Asi lepší nad tím moc nepřemýšlet :)
Ohledně příběhu, zvolil jsem zničení canvasu, přeci jen hlavní téma hry je grief/ztráta blízkých. Maelle i Aline se z toho nikdy nedostanou, když budou žít v návykovém fantasylandu.
Jen to tedy asi znamená takovou menší genocidičku, pokud bereme jako dané že ti lidé v canvasu mají sebeuvědomění (sentience). Asi lepší nad tím moc nepřemýšlet :)
Je tu někde možnost nastavit, aby nebyla nutnost každou jednu lajnu dialogu odklikávat? Hroznej vopruz, v menu nevidím možnost to vypnout. Nechápu proč to tu vůbec je.
@Fritol (25.04.2025 22:52): to je škoda, ale zase třeba Arcade Bulls co je taky dost zaujatej vůči Final Fantasy z toho byl úplně na větvi.
Dva miliony za 12 dni. Plus i nový peak na Steamu, 145k.
Tahle sračka mi momentálně docela dost kazí zážitek. Neřešíte to někdo??
Hlavni linka je na normal v pohode, vcetne bossu, tam jsem snad nic neopakoval. Ale optional bossove a "danger" zony to je jina. Pokud vidim, ze boss tahne vzdy trikat nez se ke slovu dostanu ja a sunda mi celou partu prvnim utokem z 5-hit komba, tak mizim. :) Vetsina volitelnych bossu co jsem mel tu cest byla prave takova, takze jsem je vynechal a zkusim se treba vratit pozdeji.
@raisen (02.05.2025 08:59): Někteří nepřátelé udělají zvuk, něco zařvou nebo tak. Nevšiml jsem si toho ale u všech teda. Přijde mi, že jediná možnost, jak na to přijit, je nechat si dát první na budku a pak to udělat správně.
Každopádně jsem v Act 2 (20h cca) a nepřijde mi to zas jako takové "souls", ve své podstatě je to furt JRPG kde můžete jít grindid a pak bosse sundat bez problému. Minimálně ty příběhové teda. Ti nepovinní jsou občas dost zahul bez perfektního parry. A ani ten grind vlastně neni pořádně grind, na nový level stačí těch nepřátel zabit fakt málo na poměry žánru, kor když je tam +20% expů za čistý win. V některých lokacích mám spíš pocit že hraju 3D plošinovku než JRPG.
Každopádně jsem v Act 2 (20h cca) a nepřijde mi to zas jako takové "souls", ve své podstatě je to furt JRPG kde můžete jít grindid a pak bosse sundat bez problému. Minimálně ty příběhové teda. Ti nepovinní jsou občas dost zahul bez perfektního parry. A ani ten grind vlastně neni pořádně grind, na nový level stačí těch nepřátel zabit fakt málo na poměry žánru, kor když je tam +20% expů za čistý win. V některých lokacích mám spíš pocit že hraju 3D plošinovku než JRPG.
@Stapu (02.05.2025 08:51): Já zatím zkouším jen dodge v soubojích, na parry si netroufám vzhledem k tomu, jak rychle ty souboje dokážou skončit v můj neprospěch :D Prý jsou tam i zvukové signály, kdy zmáčknout tlačítko na dodge či parry, ale zatím jsem to nepostřehla.
Doufám, že v nějakém patchi trochu vylepší UI. Třeba takové přepínání Lumina a jejich aktivace by určitě šla udělat lépe a více srozumitelně. Taky mi někdy chvíli trvá poznat, na jakém políčku v inventáři zrovna stojím.
Doufám, že v nějakém patchi trochu vylepší UI. Třeba takové přepínání Lumina a jejich aktivace by určitě šla udělat lépe a více srozumitelně. Taky mi někdy chvíli trvá poznat, na jakém políčku v inventáři zrovna stojím.
@BUMTARATA (02.05.2025 01:51): Když už to má být pocta jRPG, tak to musí být i s trapným dialogem. :D
Nízký rozpočet na tom jde fakt vidět na každém kroku. Cítím z toho nostalgii pro hry někdy z éry PS3/X360, kdy se přecházelo na Unreal Engine a všechno vypadalo, tak nemotorně nebo neotesaně. Jak se postavičky pohybují po "mapě světa" úplně mi to evokuje pohyb po mapě z Lost Odyssey. A překvapivě se mi to líbí.
Zatím se mi nedostal do krvě úplně souboják. Systém vykrývání útoků ala Souls hry je na mě dost nemilosrdný. Hodně to stojí na reflexech a každý boss fight opakuju několikrát než se mi podaří zapamatovat signály nepřítel.
Nízký rozpočet na tom jde fakt vidět na každém kroku. Cítím z toho nostalgii pro hry někdy z éry PS3/X360, kdy se přecházelo na Unreal Engine a všechno vypadalo, tak nemotorně nebo neotesaně. Jak se postavičky pohybují po "mapě světa" úplně mi to evokuje pohyb po mapě z Lost Odyssey. A překvapivě se mi to líbí.
Zatím se mi nedostal do krvě úplně souboják. Systém vykrývání útoků ala Souls hry je na mě dost nemilosrdný. Hodně to stojí na reflexech a každý boss fight opakuju několikrát než se mi podaří zapamatovat signály nepřítel.
Jsem měl za to, že si to z JRPG bere souboják, ne cringe dialogy.
Jinak image quality příšerná, hlavně ty vlasy omg, a level design, aspoň v prologu, vyloženě otřesnej, ten budget tam je vidět hodně. Tak jsem zvědavej, v čem tkví kouzlo letošní zatím nejlíp hodnocený hry.
Jinak image quality příšerná, hlavně ty vlasy omg, a level design, aspoň v prologu, vyloženě otřesnej, ten budget tam je vidět hodně. Tak jsem zvědavej, v čem tkví kouzlo letošní zatím nejlíp hodnocený hry.
https://www.youtube.com/watch?v=YkjHa7Cz-Fs (A capella cover).
Na to že jsou v game passu a je to jejich první hra! TOP!
98k peak, výš už to nepůjde nejspíš, ale špičky žanru to překonalo. Třeba to bude trochu budíček pro japonské vývojáře.
edit: A už je tam milion :)
edit: A už je tam milion :)
@jones1240 (26.04.2025 11:29): Každým dnem míříme směr porodnice. Blue Prince je už jen takový idle clicker než to přijde.. :D
@Fritol (26.04.2025 13:08): Režie té hudby je dost ve stylu japonských her. Nejen co se týče velkého rozsahu žánru ale i citelné používání.
Miluju tu hru, ještě v ní něco dojíždím. V mé osobní TOP 5 to bude určitě, za tento rok.
Miluju tu hru, ještě v ní něco dojíždím. V mé osobní TOP 5 to bude určitě, za tento rok.
Nejen hra roku, ale hlavně soundtrack roku. :) Doufám, že to vyjde na vinylu, tohle bych bral do sbírky.
@SilentWolf (26.04.2025 11:18): Dropni Blue Prince a hotovo :)
Takový úspěch jsem nečekal. Moc se mi líbily ty over the top efekty jak z Devil May Cry, a vlastně i celkové zasazení. Jenže jsem od toho čekal že to bude jen prázdná skořápka (jak už to tak bývá u hezky vypadajících věcí). Takže pěkně. Škoda že to už do rozvrhu nenacpu. :D Ale třeba někdy v budoucnu..
@Fritol (25.04.2025 22:52): Vystihl jsi to úplně přesně. Tohle je melancholická pocta JRPG.
@jones1240 (25.04.2025 21:54): Princ by možná měl recenzovat žánry, které ho baví a ne vypisovat blbosti o žánru, ke kterému nemá očividně vůbec žádný vztah. Přitom šílená škoda, tohle může být něco, co do JRPG dostane i konzervativní Čechy a zrovna největší herní medium z toho udělá sedmičkovou záležitost kterou běžný casual přejde.
Ja u toho dnes proseděl celé odpoledne a jasny kandidát nejen na goty, ale i mou herní topku vubec. Stále si to drží určitou japonskou podivnost a klasické rysy žánru, přičemž tomu ale dává dospělé západní pojetí a ubírá na typickém "anime patosu" (jakkoliv ho mám rád, ale tohle je fajn změna). Hodně příjemný "střet dvou světů" a titul, který může žánru na západě jen pomoct.
S přihlédnutím na velikost týmu navíc lze jen chválit.
Ja u toho dnes proseděl celé odpoledne a jasny kandidát nejen na goty, ale i mou herní topku vubec. Stále si to drží určitou japonskou podivnost a klasické rysy žánru, přičemž tomu ale dává dospělé západní pojetí a ubírá na typickém "anime patosu" (jakkoliv ho mám rád, ale tohle je fajn změna). Hodně příjemný "střet dvou světů" a titul, který může žánru na západě jen pomoct.
S přihlédnutím na velikost týmu navíc lze jen chválit.
@Fritol (25.04.2025 18:37): Primc z Vortexu chytá záchvat…
500k prodaných, 71k peak, Arise pokořeno :)
@BUMTARATA (24.04.2025 14:34): Dobrá, další férová meta bude třeba Tales of Arise se 60k. A ten Metaphor tedy. :)
@Fritol (24.04.2025 14:16): Nevim, jestli opožděný porty jsou dobrý srovnání. Metaphor měl 85k, ale zas nebyl v GP. Určitě to jsou ale hezký čísla! Co mě ale fakt překvapilo, že Oblivion se dotahuje na 200k, a to je taky v GP. To se skoro zdá, že Bethesda už nemusí dělat nic jinýho než remastery.
40k peak ve 2 odpoledne, překonalo i všechny Persony na Steamu. Masakr.
Do večera 100k?
Do večera 100k?
@Zero (23.04.2025 22:12): Podle mě budeš v pohodě, jen ti nesmí vadit aspekty jenž se zminují v reenzích. Tunelové lokace s menšími odbočkami a styl toho soubojáku. Jinak si myslím že do žánru JRPG je tohle skvělý vstupní bod. Ale zase jako Games bych to nadšení nepřeháněl, ta hra je skvělá, ale lepší vždy lehce zkrotit nadšení :D
Recenze jsou velmi příznivé, těším se! Zároveň nejsem kovaný v žánru JRPG, tak jsem i zvědav na tenhle aspekt. Každopádně hodnocení 10/10 na Games vypadá dobře, a zvláště tato část:
"Co zbývá říct závěrem? Že Clair Obscur: Expedition 33 je dalším trumfovým esem do argumentu, že hry jsou zároveň umění. "
Jen bych teda řekl, že dnes už se o pozici her jako svébytného druhu umění snad nepochybuje. Ale chápu, jak byla ta chvála míněna.
"Co zbývá říct závěrem? Že Clair Obscur: Expedition 33 je dalším trumfovým esem do argumentu, že hry jsou zároveň umění. "
Jen bych teda řekl, že dnes už se o pozici her jako svébytného druhu umění snad nepochybuje. Ale chápu, jak byla ta chvála míněna.
@Stapu (23.04.2025 12:50): Já jsem se do Metaphor: ReFantazio pustil nedávno a chytlo mě to teda hodně. Až jsem byl překvapený, protože u Persony 3 remake už jsem cítil docela únavu, vyloženě se nutím do hraní a bojím se, že to bude jedinná Persona, kterou nedohraju. Persona 5 je jinak v mém top 10. Tady u Expedition 33 mě docela lákají ty Souls like prvky v soubojáku. V GP určitě vyzkouším.
@Stapu (23.04.2025 12:50): Zrovna ty to budeš podle mě milovat. Jako pro fandy žánrů povinnost!
Perfektní načasování. Sotva se mi podařilo dohrát Metaphor po skoro sto hodinách. Strašně se těším hlavně na ten příběh. Líbí se mi na tom to evropské fantasy pojetí ve spojení s tahovým soubojákem.
* jank, junk by bylo moc tvrdý označení.
@jones1240 (23.04.2025 12:05): A za jak dlouho jsi to dohrál?
@jones1240 (23.04.2025 12:05): A za jak dlouho jsi to dohrál?
@BUMTARATA (23.04.2025 12:04): Jank jak to pisi v recenzi to pořád je. S tím do toho musíš jít.
Dafaq? Přitom od pohledu takovej junk. Jako asi bych to hrál tak jako tak, ale teď jsem teda o to víc zvědavej. Rád vidím, že se vyzdvihuje story. Tohle bude napráskanej rok.
Fritol (23.04.2025 11:57) : Promin myslel jsem cesko spis. Aniz bych to rozklikl.
Jako jsem rad ze to sklizi ovace. Ta hra je super!
@Jack_Dark (23.04.2025 11:59): Asi tak. Citím z nich už únavu.
Jako jsem rad ze to sklizi ovace. Ta hra je super!
@Jack_Dark (23.04.2025 11:59): Asi tak. Citím z nich už únavu.
@jones1240 (23.04.2025 11:07): Vortex už mi přijde, že je v hodně věcích mimo recenze jim vůbec nejdou a často se snaží to tlačit níže jen aby vypadali jak jdou proti proudu.
@jones1240 (23.04.2025 11:49): Tak tohle bych předpokládal spíš u českých médií, tady je svátek když se pokryje Persona a FF, ale zahraničí media zas tak plná ignorantů nejsou, aby skákali nadšením protože poprvé vidí tahový souboják. Uvidím, v pátek vyzkouším.
@Fritol (23.04.2025 11:45): Lidi budou podle me vystrikani z orvniho poradneho JRPG. I tak je to skvělá hra, ale doporučuji slepě neskákat na Hype Train. Final 7 Remake od toho nečekejte dle mého :D
91 opencritic jsem teda nečekal. :)
Než to sem napíše Paul. Vortex dal 7/10, já dal 90% :)
Pokud hledáte narativní, akční zážitek, budete to milovat. Pokud ale chcete komplexní, obsáhlé RPG ve stylu Baldursu budete nasrani. Tohle má opravdu blíže k budget či klasické JRPG produkci nez si myslite. Dle toho i design lolaci a dalsi problemy s tim spojene. Coz ja tu mel rad.
Moje recka je bez spoilerů a rozebira jen potrebne minimum. Fakt so o hre nic nezjistujte v ramci pribehu :)
Pokud hledáte narativní, akční zážitek, budete to milovat. Pokud ale chcete komplexní, obsáhlé RPG ve stylu Baldursu budete nasrani. Tohle má opravdu blíže k budget či klasické JRPG produkci nez si myslite. Dle toho i design lolaci a dalsi problemy s tim spojene. Coz ja tu mel rad.
Moje recka je bez spoilerů a rozebira jen potrebne minimum. Fakt so o hre nic nezjistujte v ramci pribehu :)
@BUMTARATA (05.03.2025 14:38): * teď
@jones1240 (05.03.2025 14:39): Ten se má ale dělat na východ od železný opony!
@jones1240 (05.03.2025 14:39): Ten se má ale dělat na východ od železný opony!
@BUMTARATA (05.03.2025 14:38): Správně! Není nad pořádný euro junk! Sem s ním!
@raisen (04.03.2025 12:06): Budu těch trochu grumpy, ale stále víc je na tom vidět ta junkiness, kterou se předtím dařilo docela úspěšně skrývat, přijde mi. A čím víc z toho vidím, tím víc se začínám bát. UI mi přijde vyloženě špatný, přeplácaný, lokace prázdný, zdlouhavý loadingy, kamera, toporný animace, furt ale tak nějak doufám, že v tom bude nakonec něco opravdu dobrýho. Vlastně jsem rád, že to bude v GP.
@raisen (04.03.2025 12:06): Tyo, docela se těším, ta délka na hajpíku i docela přidala. Tak snad to bude kompaktní a intenzivní zážitek!
Preview vypadají dost dobře. Zde nějaký malý souhrn. Jinak dle vývojářů by měl hlavní příběh zabrat okolo 30 hodin a stejný počet hodin pak vychází i na vedlejší obsah.
@BUMTARATA (23.01.2025 20:09): Na to bych musel být nezaměstnaný nebo studovat :) Tady dohrání za měsíc nehrozí… a tipuju, že ani jedno nebude pod 20 hodin.
World map je super! Hustý, že to dělaj v třiceti nebo kolika lidech. Vypadá to ale hodně svěže. Akorát mě teda lehce vyděsila ta tabulka s asi tisícem pasivních schopností, lol.
@Fritol (23.01.2025 19:43): Ideální, abys to stihnul v jednom měsíčním předplatným! Jinak na South of Midnight je už víc vidět ta AA produkce, limity (a potenciálně slabý místa) jsou už teď zjevný. Ale má to svý kouzlo (pun intended), silnou art direction a soundtrack (Olivier Deriviere). Určitě to chci vyzkoušet. A taky jsem hodně zvědavej, jak lidi (ale vlastně i já sám) budou reagovat na tu stop motion animaci.
@Fritol (23.01.2025 19:43): Ideální, abys to stihnul v jednom měsíčním předplatným! Jinak na South of Midnight je už víc vidět ta AA produkce, limity (a potenciálně slabý místa) jsou už teď zjevný. Ale má to svý kouzlo (pun intended), silnou art direction a soundtrack (Olivier Deriviere). Určitě to chci vyzkoušet. A taky jsem hodně zvědavej, jak lidi (ale vlastně i já sám) budou reagovat na tu stop motion animaci.
@Zoltan (23.01.2025 19:39): Jen teda vydání South of Midnight ve stejném měsíci je nešťastné, oboje vypadá skvěle totiž, oboje budu chtít hrát. :)
@Fritol (23.01.2025 19:37): A vypadá to hodně nadějně, ten svět vypadá fakt krásně :)
24. duben!!
@Marcusss (25.10.2024 10:38): A teď budu na rozpacích, v jakým znění to hrát!
Ok, tak tohle je dost možná nejlepší shitpost trailer co jsem kdy viděl. :D
https://www.youtube.com/watch?v=2fsMD9tPFY0
https://www.youtube.com/watch?v=2fsMD9tPFY0
Aha. Chápu. No, už to není jak opravit.
@Marcusss (16.10.2024 20:39): Neviem, či sme sa pochopili, Renoir (správne) je podľa fr impresionistu. Renior neznamená nič (pre istot som googlil). :D
@Tulareanus (16.10.2024 20:33): lol. Tak to tak nechám čistě pro tu srandu.
@Marcusss (16.10.2024 20:19): Dúfam, že to bude tak dobré, ako to vyzerá. Z tých hier predstavených tento rok, som na toto asi najviac nahypovaný. Inak tam máš chybičku - Renoir, nie Renior, podľa fr maliara. :)
Nový trailer: https://youtu.be/LE8szRyPldI?si=DtWTm1fLLaIFtEnK
Docela dobré VA obsazení:
Lune - Kirsty Rider
Sciel - Shala Nyx (CP 2077 - Farida Nazeri)
Gustave - Charlie Cox (Daredevil)
Maelle - Jennifer English (Shadowheart)
Renior - Andy Serkis (Glum a spousta různých záporáků)
Verso - Ben Starr (FF16 - Clive)
Docela dobré VA obsazení:
Lune - Kirsty Rider
Sciel - Shala Nyx (CP 2077 - Farida Nazeri)
Gustave - Charlie Cox (Daredevil)
Maelle - Jennifer English (Shadowheart)
Renior - Andy Serkis (Glum a spousta různých záporáků)
Verso - Ben Starr (FF16 - Clive)
@Red (30.08.2024 09:20): My nemáme problém s tím, že to označuješ za Final Fantasy. Ano, to to hodně připomíná. My tvrdíme, že nesmysl je to tvrzení "s bělochy", protože každé Final Fantasy je ve výsledku "s bělochy".
Pokud teda problém není v tom, že jsi zapomněl, jak funguje lidská mluva, a nemyslel jsi "od bělochů" (což by teda taky bylo reduktivní), když to co chtěl napsat je "Final Fantasy od francouzů". Což to ve výsledku je - Final Fantasy/Persona od francouzů"
Pokud teda problém není v tom, že jsi zapomněl, jak funguje lidská mluva, a nemyslel jsi "od bělochů" (což by teda taky bylo reduktivní), když to co chtěl napsat je "Final Fantasy od francouzů". Což to ve výsledku je - Final Fantasy/Persona od francouzů"
Tak imitace a stylizace betonu není beton a právě ta asijská neuctivost a nepochopení je často integrální součástí zábavy.
To, že tahové souboje mají i jiná jrpg a i některé západní strategie to je samozřejmě pravda, ale většině lidem v tý kombinace grafiky a hratelnosti naskočí final fantasy, což je vidět i v komentářích v tom odkazovaném videu.
To, že tahové souboje mají i jiná jrpg a i některé západní strategie to je samozřejmě pravda, ale většině lidem v tý kombinace grafiky a hratelnosti naskočí final fantasy, což je vidět i v komentářích v tom odkazovaném videu.
@Tulareanus (29.08.2024 22:03): Jj, naprostá většina final fantasy je centralizovaná ohledně národů inspirovaných západním světem. Zvláště v tom nejnovějším FF16, kde je doslova inspirace ve vizuálním stylu středoevropského středověku. FF15 je stylizované primárně do amerického jiho-až-středo východu a jeho cast hlavních hrdinů je banda bělochů.
Říct, že Clair Obscur je FF z bělochy je jako říct, že "Medal of Honor je Call of Duty s vojákama".
Říct, že Clair Obscur je FF z bělochy je jako říct, že "Medal of Honor je Call of Duty s vojákama".
@Red (29.08.2024 16:28): Väčšina jrpg a hlavne Final Fantasy sa snaží imitovať západné kultúry a belochov alebo aj černochov. Nazvať Clair Obscur Final Fantasy s belochmi je mimochodom aj slušne rasistické a hlúpe aj v redukcii ťahových bojov alebo jrpg na Final Fantasy. Niekedy je lepšie mlčať, než trepať kraviny.
Tak píšu co vidím, nechápu co je na tom debilního.
@Red (29.08.2024 11:12): Takú debilinu by nenapísal ani jamajčan.
@Red (29.08.2024 11:12): Cože?
Final Fantasy s bělochy?
Působí to junky, ale zároveň jako úplně nejbožejší hra jakou jsem kdy viděl. :D
@Marcusss (29.08.2024 09:34): Velká paráda, rozhodně nejočekávanější RPG pro mě aktuálně.
Doteď jsem o tom nevěděl, ale vypadá to skvěle!
Ukázali gameplay:
https://www.youtube.com/watch?v=Gr0Z-K89k6k
Ukázali gameplay:
https://www.youtube.com/watch?v=Gr0Z-K89k6k