Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Children of Morta

03.09.2019
15.10.2019
20.11.2019
kompatibilní
79
11 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

V akčnom RPG s prvkami roguelike Children of Morta sa ujmete rodiny dobrodruhov Bergsonovcov, ktorí musia ochrániť svoj domov v okolí hory Morta pred zlou hrozbou. Každý z Bergsonovcov sa však správa v boji trochu inak, takže máte k dispozícii také klasické povolania ako sú bojovník, asasín, lukostrelkyňa i čarodejka. Jednotlivé špecializácie sa hodia na rôzne typy nepriateľov.

Výrazné roguelike elementy prinášajú do tohto inak klasického akčného RPG náhodné prvky, takže rozloženie jaskýň a tamojšieho sveta je vždy iné, rovnako ako ako schopnosti členov vašej rodiny. Títo členovia postupne získavajú skúsenosti zabíjaním protivníkov v jednotlivých úrovniach, pričom medzi priechodmi cez tieto úrovne sa postupne dozvedáte nielen informácie o rodine ale aj o histórii celého tamojšieho sveta.


Poslední diskuzní příspěvek

Teda jsem netušil, že tohle je od vývojářů Garshasp. Nádhera, to se tam museli protočit noví lidi a nebo nějakým zázrakem začali dělat hry pořádně, protože po té nudné bídě co dělali dřív je tohle docela skok. Tak snad se jim bude dařit.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 95
TL;DR: Dobrý rogue-like s ca 30 minutovými běhy, kde se vypracujete z toho, kdo se v dungeonu bojí v toho, kdo v dungeonu rozsévá strach.

Herní výzva 2022 - 8. Rodina nadevše   


Nemám Rogue-like rád, stejně u nich často zůstanu hodiny. Hades mě loni stál mnoho hodina ani jsem netušil jak k tomu došlo. Children of Morta je v tomto ohledu pro mě ideální varianta žánru. Mezi běhy je jakýsi pocit klidu, odpočinku a návratu do domova rodiny Bergsonů, který z toho pro mě dělal méně adiktivní záležitost v tom dobrém slova smyslu. Navíc jeden běh zabere ca 30 minut, ideál.

Hra obsahuje teď již dvě varianty. Hlavní je asi příběhová verze, kdy sledujete události z perspektivy rodiny "démonobijců" a růst dovedností jejích členů je ůžasný. Pamatuji si, že jsem v prvních úrovních několikrát zemřel, ale postupně, jak se postavy vylepšovali, stávaly se postrachem podzemí naopak ony samy. Výborný je zde i efekt rodinné provázanosti, kdy postup jedné postavy vylepšuje i ostatní členy rodiny specificky podle daného člena rodiny.

Druhou variantou jsou family trials, kde se můžete vrhat do bojů v různých prostředích a zkoušet se probojovat co nejdále a pokořit různé výzvy (např. pobít najednou 30 nepřátel).

Rodina Bergsonů i protivníci pro mě měli ideální směsici a rozpětí variability. Naučíte se protivníky číst, některé i nenávidět. U členů rodiny se zase musíte přizpůsobit různému stylu a hra vás i později bude nutit zkusit hrát i za vícero členů než jen pořád za toho jednoho.

Celý tento myslím dobře vystavěný mechanismus rogue-like je zahalen jak do skvělého grafického tak dobrého příběhu hávu. Příběh mě, pravda, tolik nevtáhl jak bych čekal, avšak zároveň mě přecijen provázal s rodinou a motivoval hru dohrát ne pro to, abych zjistil rozuzlení příběhu, ale abych viděl svou fiktivní rodinu v pořádku a šťastnou. Geniální v tomto ohledu bylo, že se příběh (příliš) nemotá do samotného běhu, ale s ohledem na to, co jste udělali/potkali, se příběh i třeba po vícero dějových linkách posune až se vrátíte do rodinného sídla.

Zmiňovaná grafika je jednoduše výtečná ukázka vypiplaného pixelartu. Je neuvěřitelné, kolik emocí vybudí hrubě pixelované postavy pomocí řeči těla a naopak jak překrásné dokáží být složité ornamenty tvořeny i linkami tloušťky jednoho pixelu.

Jediné co se mi občas stalo a naštvalo bylo, že jsem ve velké změti nepřátel (což boj v hordě nepřátel je mnoha mechanismy hry podporován) přehlédl nějaký významný prvek a následně zemřel. Avšak je to jen maličkost v porovnání s tím, jak jsem si zbytek hry náramně užil. Trochu mě také mrzelo, že hudba neměla tolik zapamatovatelných tónů. U zmiňovaného Háda mám OST stále rád i po dohrání. Na druhou stranu, ve hře samotné hudba funguje dobře na podmalování atmosféry a vypravěč je stále poutavý.

Pro: Možnost kooperace, variabilita hrdinů, menší návykovost, grafika

Proti: Někdy nepřehlednost, nevýrazná hudba

+14
  • PC 95
Children of Morta byla moje třetí náhodně koupená hra od 11 bit studios a i po třetí se jednalo o trefu do černého. Jedná se o skvělé příběhové rougelike RPG, které pohladí duši vašeho vnitřního dítěte a zároveň dokáže být i temné a mrazivé.

Na prvním místě hry stojí jednoznačně příběh, který je vyprávěn prostřednictvím vypravěče, který komentuje dění kolem rodiny Bergsonových. Díky tomu máte skutečně pocit, jako by vám někdo vyprávěl pohádku na dobrou noc. I když se jedná pouze o jeden hlas, voice acting a story telling je na špičkové úrovni. Jednotliví členové rodiny nemluví, ale i tak jste schopni vytvořit si k nim náležité pouto díky dobrému zpracování emocí pomocí pixelartu.

Prostředí a grafické zpracování je dechberoucí. Jedná se o jeden z nejhezčích pixelartů, které jsem kdy viděl. Prostředí je neuvěřitelně detailní, barevné a pohádkově kouzelné. Celkem se podíváte do 4 různých oblastí, které vypadají jednoduše skvěle a k tomu se budete alespoň kamerou pohybovat po rodinném domě a okolí, který lze zkoumat hodiny a stále budete nalézat nové detaily. Na druhou stranu, samotný design úrovní mi občas připravoval malá zklamání - budete narážet na detailně propracované elementy a budete se těšit na interakci, ale žádná nepřijde. Prostředí je krásné, ale chtělo by oživit troškou interaktivity. Jinak ve hře narazíte na puzzly, secrety, minihry a spoustu náhodných eventů, které rozšiřují příběh.

Hratelnost je velmi dobrá, každá postava má unikátní schopnosti a strom talentů, které ovlivňují pouze konkrétního hrdinu, ale některé mají vliv i na ostatní členy rodiny. Jednotlivý členové jsou potom co se týče hratelnosti výrazně odlišní a rozhodně nelze říct, že by se našla postava, která by mi vyloženě neseděla. Všechny mají něco do sebe a hrát za všechny je zábava. Překvapilo mě, že hra není tak hardcore jak bych od roguelike hry čekal, ale řekl bych že to bylo záměrem autorů. Na průchod oblastí nebo zabití bosse většinou nepotřebujete víc než jeden nebo dva pokusy, což si ale vysvětluji tím, že několikanásobné opakování stejného levelu nebo bosse by spíš ublížilo plynulosti příběhu. Kromě toho hra nabízí i vyšší obtížnost. I tak vám ale hra zabije desítky hodin.

Samotné schopnosti hrdinů jsou někdy originální, jindy očividné. Bohužel ve hře chybí větší výběr aktivních schopností a strom talentů se většinou skládá z pasivních nebo vylepšujících vlastností, což může někoho zklamat. Na druhou stranu vám hra nabídne mnoho dalších aktivních předmětů, které absenci schopností nahradí. Jediná malá stížnost, kterou bych měl je poměrně malá variabilita nepřátel. Vzhledem k hernímu času by si hra zasloužila více druhů a typů nepřátel a bossů.

Jak jsem už napsal, prim celé hry je příběh, který je prostě skvělý. Jednoduchý, ale jímavý se spoustou malých radostí a mrazivých zvratů. Children of Morta je příběh o lásce a rodině, ne o hrdinech a padouších. Rozhodně se jedná o nejlepší hru, kterou jsem v posledních měsících hrál.

Family that slays together, stays together.

Pro: Příběh, grafické zpracování, hratelnost

Proti: Málo druhů nepřátel a bossů

+12