Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 85
Rok se s rokem sešel a po pouhých dvanácti měsících přišel na naše počítače druhý díl ze série Broken Sword. Věrné fanoušky veleúspěšného prvního dílu tato skutečnost vůbec nemohla překvapit, sám autor Charles Cecil totiž už v závěrečných titulcích prvního dílu naznačoval, že se druhého pokračování dočkáme.

I tak rychlost, se kterou dokázali tvůrci z Revolution Software přijít s pokračováním, trochu překvapila. A jak se během tohoto roku vyvinul příběh ústřední dvojice George Stobbarta a Nicole Collardové? Chvíli žili spolu, ale pak musel George Stobbart odletět domů do Ameriky kvůli nemocnému otci a několik měsíců tam byl nucen zůstat. Po návratu zpět do Evropy zjišťuje, že jeho milovaná mezitím randila s archeologem André Lobineauem, kterého dobře známe z prvního dílu. Na žárlivost však není moc času, ihned po příjezdu totiž Nicole zavede nebohého George do domu francouzského archeologa Bertranda Oubiera. Ten se specializuje na mayskou historii a objevil vzácný kámen, o který by se chtěl s našimi přáteli podělit. Při příchodu do jeho domu je však Nicole postřelena šipkou s uspávací látkou, zatímco George je přivázán k pojízdnému křeslu v hořícím domě, přičemž po podlaze leze jedovatý pavouk. Po výbuchu v kavárně při první návštěvě Paříže tak hra opět začíná katastrofou, při níž je George v ohrožení života.

V tuto chvíli dostáváte do rukou ovládání vy a záhy zjišťujete, že během jednoročního vývoje zůstalo skoro všechno při starém – jen inventář se přesunul shora dolů a naopak ukládání a nahrávání je zobrazené přímo nahoře, takže se bude stávat méně často, že zapomenete svou hru uložit. Zbytek zůstává v zajetých kolejích, včetně propracovaného grafického zpracování připomínající animované filmy, vydařených animací i doslova filmové hudby, o kterou se opět postarali Barrington Pheloung a Londýnská filharmonie.

Důležitým prvkem každé adventury je příběh a jeho zpracování. Po pátrání po templářích se tentokráte příběh točí kolem mayské civilizace, konkrétně kolem Tezcatlipocy, proslulého „Pána dýmajícího zrcadla“, který byl bohem noci, měsíce, zla a ničení. Právě on byl uvězněn do dýmajícího zrcadla a protože se blíží konec pátého světa, který by měl být podle mayských bájí zničen velkým zemětřesením, někteří doufají v tajemný obřad, který by mohl Tezcatlipocovo uvěznění ukončit. Než se tak stane, musí se George nejdřív zachránit a poté vypátrat, kam byla nebohá Nicole unesena a osvobodit ji. A pak už se může rozjet další dobrodružné pátrání, které zavede naši povedenou dvojici do různých koutů Evropy a vzhledem ke zvolené tématice také nepřekvapivě do Střední Ameriky.

Jak již bylo řečeno, druhý díl se drží tradice toho prvního a kromě hlavní kostry příběhu nenabízí zásadnějších změn. Tou asi největší změnou tak je skutečnost, že se v některých pasážích stává Nicole plnohodnotnou druhou hratelnou postavou. Oproti prvnímu dílu ubylo i míst, kde se dá umřít, přesto tvůrci několik takových pasáží ve hře ponechali. Puzzly jsou opět nápadité a místy i ztřeštěné. Tvůrci tentokrát výrazně omezili úkoly vyžadující přesné načasování několika úkonů za sebou, i v tomto případě jich ale pár zůstalo. Zatímco synonymem proslulého puzzlu v jedničce byl irský kozel, ve dvojce je takovýmto místem bludiště v mexickém pralese.

Přestože je hra téměř totožná s prvním dílem, nedostavuje se už ten správný wow efekt, který předložila tématika templářů. Mayská civilizace je přeci jen nám evropanům trochu vzdálenější, stejně tak je trochu vzdálenější i vztah mezi Georgem a Nicole, přestože část dobrodružství stráví společně. Ale Nicole oblečená do vojenského mundůru již nepůsobí tolik sexy, a to nejen pro hráče, ale i pro samotného George. Roztříštěnosti kvality nejspíš tentokrát nahrává i střídání hratelných postav, navíc si myslím, že mayskou tématiku bylo možné využít mnohem víc. Přesto se jedná o velmi nadprůměrnou adventuru, které prvnímu dílu rozhodně ostudu nedělá a je jeho důstojným pokračováním.

Broken Sword 2 navazuje na legendární první díl a přivádí naše hrdiny na další dobrodružství ve stejném stylu, tentokráte na pozadí mayské kultury. Oproti svému předchůdci je hra trochu slabší, přesto se jedná o vysoce nadstandardní dobrodružnou hru, kterou můžu doporučit všem fanouškům adventur.
+26
  • PC 80
Povedená adventura, která trochu doplácí na mimořádnou kvalitu prvního dílu, která se dá těžko vyrovnat. Hlavní nedostatky bych viděl dva, a to příběh a obtížnost hádanek. U příběhu jde samozřejmě spíše o můj subjektivní dojem, ale příběh s templáři mi přišel zajímavější a také lépe vygradovaný než děj druhé části, kdy se hře nepodařilo mě do sebe natolik vtáhnout a zaujmout, naopak jsem na konci měl tak trochu problém si vlastně vybavit, o co se to vlastně jedná. Na vině je také střídání postav, které mě ze hry vytrhávalo a způsobilo, že jsem se nedokázal do Nico ani do George vcítit a prožívat s ním příběh, pokaždé jsem byl jen pozorovatel zvnějšku, kterému na životě postav tolik nezáleží. Problém s hádankami je jejich nevyrovnanost, kdy určité části jsem procházel bez většího přemýšlení a u jiných nadával jak špaček, zejména procházení bažin málem způsobilo roztřískání myši na maděru. Kromě těchto dvou výtek se ale skutečně jedná o kvalitní a zábavnou hru, která mi v mnoha jednotlivostech nabídla slušnou zábavu, prostě se jenom nedokázala vyrovnat úžasnému prvnímu dílu, což byl ovšem úkol takřka nemožný.
+24
  • PC 100
Jak jsem již psala, první dva díly Broken swordu jsou oba velmi vydařenou adventurou ve 2D verzi. Možná je to jen můj subjektivní pocit, ale řekla bych, že tento druhý díl je možná o maličký kousek dokonce i lepší než jednička. Ptáte se proč? Líbí se mi, že v tomto dílu se s Georgem-hlavním hrdinou dostanete na mnohem více lokací, která jsou daleko zajímavější a exotičtější. Dalším kladem je, že si vyzkoušíte pohled obou hrdinů - ano, opět se shledáme s Nico :-). V tomto díle vše tak nějak lépe a rychleji odsýpá a vy se shledáte i s některými starými známými postavami z předešlého dílu (jako je Pearl a Duane). Získáte "kojotí kámen" a jdete po stopách Aztéků, které vás přivedou i k šamanovi, čili hra s pořádným příběhem :-) Jediné mínus na této hře, které jsem zaznamenala, je např. zbytečná motanice v pralesena jednom strašidelném ostrově, kde neustále bloudíte jako v nějakém začarovaném bludišti :-D Zde to chce především nervy a také aby vám to trošku pálilo-abyste se konečně hnuli trochu z místa ;-) Hra má však i mnohem lepší části, díky kterým rádi toto bludiště výrobci odpustíte ;-) Je jí např. noční scéna s hlídačem a štěkacím psem za plotem, kterou si lehce můžete zdarma stáhnout jako demo. Právě toto demo způsobilo, že jsem si musela tento díl zakoupit :-)

Pro: Krásná grafika jako u předešlého dílu, více lokací, známé postavy, atmosféra.

Proti: Jaké proti můžete uvést u nejlepší adventury ve 2D..? :-)

+23 +24 −1
  • PC 90
Broken Sword 2 je těžko komentovatelná hra. Zatímco jednička byla luxusní záležitost, která v roce 1996 zválcovala konkurenci hratelností, animacemi, příběhem i grafikou, druhý díl přichází pro mě do neznámého teritoria adventur roku 1997, kde toho mám dohraného opravdu velice málo. A navíc svému předchůdci je podobný jako vejce vejci.

Grafika se absolutně nezměnila, stejně jako animace postav, je opět krásně malebná, skvěle rozpohybovaná a kreslí nádherné scenérie - třeba domeček a okolní krajina Ketchově ostrově. Jednotlivé filmečky jsou opět skvostné, jen je jich trošku málo.

Objektivně se příliš nezměnila ani hratelnost. Ovládání je opět stejné jako v prvním díle, jen je tu jiný kurzor a menu. Hratelnost opět plynule ubíhá, ale občas se mi podařilo zakysnout, to proto že si hru nepamatuju tak do detailů jako první díl. Subjektivně musím říct, že mi přišlo o vous horší. Některé lokace mě přišly o ničem (Quaramonte), návaznost jiných lokací diskutabilní - projdete několika ostrovy a najednou narazíte uprostřed ničeho na filmaře natáčející brak. Taky jsem na rozdíl od prvního dílu neměl pocit, že řeším nějaké důmyslné hádanky, občas zamrzel pixelhunting (javorový sirup) a to bludiště v džungli si tvůrci taky mohli odpustit.

A stejně o vous slabší je příběh. Místo důmyslné historické lekce do minulosti templářů a spoustu zajímavých charakterů je to takové béčkovější. George a Nicole se zaplétají do pokusu pár šílenců probudit krvavého Mayského boha Tezcatlipocu, projdete opět spoustu lokací (Paříž, Marseille, Londýn, fiktivní Quaramonte a ostrovy v Karibiku) a potkáte spoustu postav (včetně Hendersonových či strážníka z jedničky). Jen většina postav je béčkovějších, napsaný pro komický efekt a to včetně prezidentky a jejího neschopného syna generála. Nicméně začátek je skvostný a finále v pyramidě plné puzzlů završené parádní animací graduje jak má.

Přes drobné výtky je tak Broken Sword 2 stále fantastickou adventurou, ke které sednete a jen tak neodejdete, protože se výborně hraje.

Pro: Stále skvělá grafika, animace, spousta lokací, většinu času pohodová hratelnost.

Proti: Trošku béčkovější příběh i postavy.

+21
  • PC 85
Pokračování úspěšných her to mají vždy těžké, protože očekávání jsou obvykle velká a rozhodně dochází na spoustu srovnání s předchozím dílem. Nejinak tomu bylo i při mém prvním setkání s druhým dílem Broken Swordu. 

Příběh se na začátku s ničím nemaže a ihned mě háže do akce, což je na mě možná trochu hr, protože mám raději trošku pomalejší nástup. Sice jednička také začíná výbuchem, ale aspoň tam následně George nebojuje hned o život. Ale budiž. Situace se naštěstí následně zklidňuje a dál pokračuje normálním tempem. V tomto díle poprvé dojde i na hraní za Nico, což je fajn zpestření a dobře se tyto části doplňují s těmi, kde se hraje klasicky s Georgem. Hlavní je, že se s tím na rozdíl od Director's cutu jedničky počítalo již od počátku, takže to do sebe příběhově v pohodě zapadá.

Co se jednotlivých částí příběhu týče, nejvíce se mi líbila pasáž v Karibiku, kde George nevědomky vstoupil do natáčení filmu. Bohužel tu jsou i trošku nudnější části, jako jeho bloudění v džungli těsně před předchozí scénou a taky závěrečné procházení místnostmi chrámu. Dále jsou tu pořád situace, kde se dá umřít a taky několik časově propojených puzzlů, ale na to jsem už z jedničky zvyklý. Příběh celkově mi přijde rozhodně zajímavý, povedený a musím říct, že po dohrání jsem s ním vždy spokojený. Nicméně svou kvalitou a napínavostí se jedničce nevyrovná, to bez debat. Stejně tak ani svojí délkou, přišlo mi, že to celé uteklo mnohem rychleji.

Na prvním díle se mi hodně líbilo, jak byly napsané postavy. I zde se jich pár najde, i když ne tolik. Například mamánek generál Raoul, Emily a Rio nebo herci od filmu. Dojde taky na pár starých známých. Dialogy si podle mě také drží svou úroveň, za mě tedy spokojenost.

Grafické zpracování je stále takové Disneyovské, hlavně je to vidět v Karibiku. Animace jsou líbivé, hudba příjemná. Prostě audiovizuální zážitek je stále stejně skvělý jako u jedničky. Namluvení je také fajn, snad jen s výjimkou jiného hlasu Nico.

Závěrem můžu s trochou nadsázky říct, že se druhý Broken Sword nedokáže vymanit ze stínu prvního dílu hry. I tak musím říct, že se hra povedla. Má super příběh, skvělou atmosféru a i při opakovaném hraní mě hra vždy chytne a nepustí, dokud ji opět nedohraju.

(dohráno v roce 2019)
+20
  • PC 85
George Stobbart se vrací aby zas byl svědkem sledu nebezpečných údalostí.
Celý příběh začíná když se George vrací po pár měsích zpět do Francie a místo toho aby se s Nicol oddával aktivitě která by oslavila jejich znovushledání, tak byl donucen s ní jít k odborníkovy na Máje no jediné co řeknu že George už na začátku má silně zatopeno pod kotlem a jeho dobrodružství už od první minuty začíná akčně a napínavě

Ve druhém pokračování se narozdíl od minulého dílu budeme spíše potloukat po exotických lokacích které nejsou vůbec na škodu a jsou zajímavé až na jednu džungly ve které budete muset bloudit ale dám vám radu jak se tomuto bloudění vyhnout Až budete u divokého prasete a trefíte mu do prdelky uspávací šíp,ihned klikněte na konec větve a george na ní vyskočí a prase vám prokleští zadní cestu k hoře..takže se vyhnete bloudění po džungly

Příběh,dialogy a postavy aˇuž staří známí jako náš obtloustlí agent CIA a jeho žena co chce vše koupit až na soka Andrého (ty kalhotky jsou stejně ošklivý :D) nebo noví známý jako generál co se bojí vlastní matky (nebo otce ? :D)

No celkově druhý díl nezaostává a nabízí kvalitní příběh a dialogy.

Navíc mi přijde že tvůrci humoru ubrali ale na druhou stranu s humorem přitvrdily takže se do konce více zasmějete a George už začne i vtipně hláškovat.

Pro: Svébytnější humor,příběh,postavy,grafika

Proti: Aby něco bylo tak dám bloudění džunglí.

+17
  • PC 85
Další z rodu adventurních klasik pokořena. Její původní díl byl opravdu zajímavý kousek, tak jsem musel se vrhnout do druhého dílu a zase jsem byl překvapen.

Hned od úvodu se jede z ostra a musíte se vypořádat s ohněm, pavoukem a dalšími patáliemi, do kterých se zase George dostal. Ten chlap je fakt smolař, nejdříve výbuch v kavárně a teď toto. Jako v předešlém díle, zase na vás dýchne krásně malovaná grafika, skvělé animace postav, cut scény, prostě vše i dneska vypadá opravdu skvěle. Tohle je opravdu v tomto skvost a krásně se hra hrála.

Jasně, trpí občas neduhy jako jsou pixel hunting, není to tak hrozný, ale občas jsem musel využít ve hře nápovědu aby mi ukazovala popisky předmětů na obrazovce, jelikož ten blbý javorový sirup jsem prostě nemohl najít. Jinak s grafikou jsem neměl problémy a dokonce jsem ani nenarazil na žádnej bug.

Co se týče hádanek, tak hra potrápí až ke konci spíše, hlavně bažiny a poslední část hry je více hádanková. Jinak se mi na hře hrozně líbí, jak vše se tak nějak dá v pohodě pochopit a nejsou tu ani šílené kombinace předmětů, ale naopak vše tak nějak dává celkem smysl. To by se mohli kdejaké adventury učit.

Příběh je dobrodružný a obsahuje tajemství o máyovcích, vlastně mne to ani nepřekvapuje, ale tohle téma bylo obzvláště oblíbené, sice se Indiana Jones nekoná, ale mne to nijak neurazilo. Já si to užíval. A hra není ani nikterak hodně ukecaná, jako obsahuje dialogy, ale vše je toho tak akorát.

Obecně se dá o hře říct, že je fakt fajn. Kdejaké adventury by si z této měli vzít příklad a brát ji jako takový odraz od toho jak by to mělo v některých věcech opravdu vypadat. Já nemám co vytknout, já si to užil a hlavně jsem se opravdu bavil.

Pro: grafika, animace, vše je krásně nakreslené, hra není nikterak ukecaná, délka tak akorát, George je zábavná postava, hratelnost za druhou postavu

Proti: občas pixel hunting

+17
  • PC 80
Pořád skvělá grafika, pořád vtipné dialogy, ale ten příběh...Nicméně i tak rozhodně stojí druhý díl za zahrání a každý adventurista by se měl na území Aztéků vydat.

Pro: 2D grafika, dialogy

Proti: příběh

+16 +17 −1
  • PC 85
Herná výzva 2023 - 8.  Pero mocnější meče 

Pamätám si, keď som mal v rukách prvý level niekedy v lete 1997 (neviem to presne, necitujte ma prosím v tomto) a dostal som svoj prvý herný disk, na ktorom bolo obrovské množstvo demoverzií. Broken Sword II tu vtedy nechýbalo a celú časť, kde sa George snaží dostať cez plot do prístavu, ktorý stráži pes menom "Twenty", nakoľko je dvadsiaty strážny pes poznám už snáď naspamäť. Dlho som však čakal, kým si zahrám plnú verziu, no tie roky sa vyplatili. Táto herná séria je hold kvalitne spracovaná a toto pokračovanie to dokazuje.

Nicole sa opäť dostane do problémov a tak je na Georgovi, aby vyriešil ten svoj a následne zachránil svoju priateľku, s ktorou vlastne nechodí, ale chcel by. No a následne už nejako vyriešiť záhadu, ktorá sa im tu naskytla. Tu si myslím, že prvý titul prišiel so zaujímavejším nápadom na príbeh, no nemyslím si, že by to tu nejako výraznejšie zaostávalo. Akurát mám pocit, že Nicole tu má oveľa menšiu rolu, než si struhla v prvej hre (pokiaľ ste teda hrali doplnenú verziu ako ja). Každopádne mi ešte vždy bol vtipný Geroge, ktorému očividne zachutili psie keksy. Asi má podobné chute ako Shaggy v sérii Scooby-Doo.

V hre ma asi najmenej však bavili záverečné momentky, ktoré mi prišli ako jedno nekonečné a zbytočne komplikované puzzle. Nemal som problém s hádankami v tejto hre, no toto stláčanie kameňov dokola a dokola i už postupne liezlo na nervy. Plus aj pasáže predtým tak nejako idú mimo tón, ktorý sme tu mali predtým a akosi to pre mňa úplne nefungovalo. Každopádne všetko ostatné bolo podľa mňa zvládnuté excelentne a najmä s dobrou dávkou zábavy. George svoj humor proste nezaprie. Je to komická figúrka ako sa patrí. A samozrejme aj solídny kleptoman. :D
+13
  • PC 80
Jedničku jsem nikdy nedohrál, ale před pár týdny jsem se rozhodl, že se zkusím vrátit ke dvojce a konečně ji dohrát a to v originále. Přestože je hra z roku 97, stále to byla velice kvalitní zábava, navíc umocněná tím, že jsem hru hrál i s partnerkou, čili jsme se mohli střídat, když jsme nevěděli jak dál. Výborný příběh, možnost hrát za obě postavy, občas směšné hlášky. Dohráno bez návodu, čistý herní čas tak kolem 20 hodin určitě.

Pro: Zábava, občas dobré momenty

Proti: Mohlo by být popsáno více předmětů.

+12
  • PC 60
Ať se na mě nikdo nezlobí, ale že by tohle měla bejt jedna z nejopěvovanějších adventur?? Už první díl mi přišel docela nadhodnocenej, ale tohle je vážně moc...
Beru, že na svojí dobu to asi mělo pěknou grafiku a povedenej soundtrack, ale na mě to prostě působilo tak, že dobrá polovina hry je tam jednoduše jen pro prodloužení hrací doby. Nebo snad někdo rozumí tomu, proč se George (po zjištění, kde se skrývá poslední kámen) zdržuje takovejma blbostma, jako je namáčení palačinek do sirupu a házení buchet do keře?? Nebo proč přemlouvá nějakýho přiblbýho režiséra, že místo jeho kaskadéra vyleze do jeskyně na skále místo toho, aby se prostě sebral a vylezl tam sám?? Nebo proč musí říkat kameramanovi, kterýmu zapadnul vozejk s kamerou do písku, že může použít příruční kameru, která se mu válí u nohou?? Co to je za blbost??? No nic, zas tak hrozný, jak se asi může zdát z toho, co píšu to nebylo...ale zaslouženejch 84%? To pochybuju...možná, kdyby mi bylo 12 a přemejšlením bych se moc nazabejval.

Pro: Většina z první půlky hry

Proti: Většina z druhý :)

+10 +11 −1
  • PC 75
na BS II se ukazuje, jak je dulezity pribeh u tohoto zanru. S jednickou ma spolecneho mnoho, ale ta jiskra a pribeh je mnohem slabsi, bohuzel .. :(

Pro: Vlastne ma vsechno co Broken Sword I

Proti: az na tu jiskru, to co dela z BS I jednou z nejlepsich adventur herni historie..

+1 +4 −3