Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Battlefield V


Komentáře

< >
  • PC 65
Hodnocení kampaně:

Kampaň, aneb "war stories", obsahuje celkem šest části z čehož dvě jsou prolog ("hratelný") a epilog (mluvený). Každá ze čtyř hlavních části obsahuje jednu až tři mise, přičemž každá část má hrací délku zhruba 30-60 minut. Celou kampaň lze dohrát v průměru za 4 hodiny. Což je nejspíš i dobře.

V první části se podíváme do Afriky, kde se coby vězeň a neschopný voják vydáme zničit nepřátelské zásoby a de facto se z nás na konci stane hrdina. Druhá část se odehrává v zasněženém Norsku, kde v roli ženského charakteru sami zničíme nepřátelské zásoby a dokážeme tak, že i ženy jsou silné a soběstačné. Ve třetí krásné Francouzské části se pak v roli senegalského vojáka vydáme dobít nepřátelské území a zároveň pýchu francouzských údajně rasistických spolubojovníků. A v poslední, čtvrté části, si zahrajeme v německé uniformě na city, protože ne všichni nacisté byli zlí.

A teď vážně. Hra jako taková není ani tak špatná z hlediska gameplaye. Grafika je naprosto skvělá a hudba i zvukové efekty vynikající. Bugů je tam hodně, ať už chybějící textury, levitující modely, low fps cut scény a poněkud šílená fyzika. Lidi i auta lítají vzduchem sem a tam, vše vám exploduje před obličejem a neshoří Vám ani obočí a nejlepší je fyzika lyžování, kdy lyžujete nahoru, dolu, po sněhu, po horách i stromech a můžete lyžovat i v budovách, po schodech na horu či po střechách .... ale není zde nic, kvůli čemu by to nešlo dohrát.

Globální problém je ale historické pojetí této hry. EA nám naslibovali doslova historicky věrnou hru. Údajně strávili x hodin studováním historie, dobových záznamů, rozhovorů s válečnými hrdiny apod. A jak to dopadlo? Historie se ze hry naprosto vytratila a je to prakticky velká propaganda marxismu, feminismu a rasismu. Ty válečné příběhy, co EA podává jako dobové se nikdy nestaly, resp. ne, tak jak je oni vyobrazují. A nekončí to jen u samotného příběhu, ve hře se vyskytují desítky kombinací zbraní a dopravních prostředků, které prostě neexistovaly ...

To, že si vývojáři přikrášlují informace, je celkem běžná praxe a vůbec mi to nevadí. Ale lhát lidem o historii ... to je prostě škoda a dít by se to opravdu nemělo. Osobně mi tam chyběly i dobové záznamy, fotografie apod.

Kvůli kampani si hru určitě nemá smysl kupovat a nejspíš ji nemá ani moc smysl hrát. Hra je o multiplayeru a ten je poměrně zábavný.
+23 +24 −1
  • PC 90
Po nějakých 40ti hodinách v multiplayeru musím malinko sepsat svoje dojmy. Na singl házím jako obvykle bobek, ten byl u podobných FPS vždycky o ničem :)

Moc se mi líbí neokoukané mapy, které jsou plné členitého prostředí, tu skalek, tu keříků a stromů, tu ruin nebo rozkvetlého pole. Se správným maskováním je těžší vidět protihráče než v B1 a je potřeba postupovat trochu opatrněji. Na to je hezky navázáné přepracované povolání průzkumníka, které jako jediné dovede s pomocí dalekohledu označovat nepřátele na mapě. Nebo ještě zásahem z pušky.

Vlastně všechna povolání působí daleko týmověji a se zaměřením na váš squad. Díky omezené munici a autohealu jsou zdravotník a podpora nepostradatelnými členy týmu. Oživovat padlého sice může každé povolání, ale trvá to výrazně déle než u zdravotníka. I tak je to dobrá věc, když padne jako první právě zdravotník a nebo zrovna není nikde v dohledu. I bez něj lze zachránit squad a pokračovat v útoku.

Ač odchovanec čistého deathmatche musím přiznat, že mě tady baví nejvíc herní mod Grand Operations, což je jakýsi "slepenec" různých herních modů při postupu mapou. Jako útočící tým tak nejdřív musíte zajistit předmostí a zničit palebnou podporu protivníka. Pokud se vše podaří, získáte bonus v podobě posil pro další část. Je to napínavé, proměnlivé a i když se zprvu nedaří, stejně je možnost vyhrát. A nebo naopak.

Tempo hry je podle mě hodně povedené, pro mě ideální mix mezi pomalou týmovkou a arkádovým střílením.

Zvukově a graficky nemám výtek, vypadá to super a zvučí ještě líp. Nějakou historickou věrnost neřeším, jsou to pro mě jenom kulisy pro samotné jádro hry.

Pro: Dobře se na to kouká, dobře se to poslouchá a dobře se to hraje :)

Proti: Překombinované menu. Postupné přidávání důležitých herních funkcí (nový zásahový systém, odtažení padlého, atd.), to mělo být připravené v základu.

+15 +17 −2
  • PC 25
Po zkusenostech s predeslym Battlefield 1, ktery mel s prvni svetovou valkou spolecnou maximalne grafiku, jsem se rozhodl s koupi Battlefield V pockat. A dobre jsem udelal, jelikoz tahle hra je neskutecny brak. Nikdo od toho neocekava obtiznost ve stylu Red Orchestry nebo simulaci valky ala Arma, nicmene pokud zde mame hru na motivy WW2, mela by se drzet historickych faktu a ne si nejvetsi valecny konflikt historie lidstva upravovat, jak se to hodi dnesni politicky korektni a genderove vyvazene propagande. Tedy zadne moderni kolminatory na zbranich, ktere skoro vubec nekopou, zenske behajici s umelyma rukama, cenzurovani naciste a podobne.

War Stories jsou jedna velka komedie plna polopravd, historickych nepresnosti a vicemene i lzi. Kazda z misi vam zabere maximalne deset minut a i na nejvyssi hardcore obtiznost jde o neskutecne jednoduchy koridor. Za me ztrata casu. Hry Battlefield jsou ale o multiplayeru a ten se hraje opet skvele. Grafika je paradni, stejne i ozvuceni, nove mapy jsou nadherne a Grand Operations, ktere jsme si mohli vyzkouset uz v Bete, se hraji opravdu velmi dobre. Nicmene ani toto u me nema zadnou sanci prevazit propagandisticke pojeti hry, ktera je navic opet jen reskinem puvodnich titulu. Navic mi neprijde, ze by pocet bugu ve srovnani s Betou ubyl. Letajici zbrane ci mrtvoly podivne se kroutici jsou ve hre porad. Stejne jako spojujici se obrazovkova herniho HUDu s HUDem pauznute hry, ktera casto zmeni hru na nehratelnou.

Nicmene decka, kterym to papinkove koupili jako predcasny darek k Vanocum budou nadsena. Ty se chteji vyblbnout, hrat za vojaky s vizazi hipsteru, mit hromadu skinu a podobne. O tom, co se ve skutecnosti ve druhe svetove delo, nemaji ani tuseni a tak budou tento paskvil brat jako dokument. A spouste z nich je to i ukradene. Historie v teto hre sla na mnohem vetsi vandr nez v Battlefield 1, ale hlavne ze mame ve hre politickou korektnost, genderovou vyrovnanost. Jeste by mohli pridat pozitivni diskriminaci. Hra misto vzdelavani siri dezinformace a cilene indoktrinuje. To je pro me naprosto neprijatelne. Cili - pokud vam jde pouze o grafiku, ozvuceni, hru si kupte - oboji je paradni. Pokud hledate hru, ktera bude autentickym vyjadrenim druhe svetove valky, ruce pryc a utikejte kilometry daleko. Hra krome grafiky nenabizi absolutne nic noveho snad s vyjimkou Grand Operations.

Tenhle na druhou svetovou valku si hrajici ksindl odmitam kupovat. A uz vubec ne za nekrestanskych trinact stovek. To bych mel vetsi uzitek je hodit do kamen a nechat je v nich shoret. Koupi bych totiz souhlasil s politikou EA a to ani z minima nesouhlasim. DICE si pod sebou timto vytvorem kopou vlastni hrob.

Sekce proti nebyla dostatecne dlouha, takze ji davam sem:

Proti:

- reskin puvodniho BF1
- neolevicova propaganda (politicka korektnost, genderova rovnost) v jeste vetsi intenzite nez v BF1 a napriklad v misi za senegalske vojaky i vedome lhani se smyslenym rasismem
- kvanta historickych nepresnosti (zbrane maji moderni kolminatory, ktere jeste nekolik desitek let neexistovaly, smyslene neexistujici uniformy, tanky, ktere byly nasazeny az koncem valky a podobne)
- multiplayer je plny bugu (spojeni herniho a pauznuteho HUD, mizici HUD, nezapocitavaji se Assignmenty, musite kazdy Assignment plnit zvlast)
- neexistuje autobalance a sniper limit (stejne jako v BF1)
- dodnes chybi Battle Royale a podpora Ray Tracing
- hra je nedodelana a uz tyden po vydani byla ve 25% sleve
- vsichni kvuli neexistujicimu bullet-dropu hraji za snipery a davaji vam headshoty klidne na kilometr

Mohl bych pokracovat, ale neminim timhle druhou svetovou parodujicim neolevicove propagandistickym ksindlem ztracet jakykoliv dalsi cas. Tahle hra musi byt hrobem DICE.

Pro: grafika, ozvuceni a mod Grand Operations, alfa a omega teto hry

Proti: negativa v komentari, protoze se sem nevejdou

+13 +24 −11
  • PC --
Jakožto předplatitel Origin Access Premiere jsem si nemohl nechat ujít hru, jež měla být největším tahákem prémiového předplatného. Ačkoliv mě zklamala kampaň už ve čtyřce, rozhodl jsem se dát novému pokračování šanci a rovnou si vyzkoušet i multiplayer, který má symbolizovat etalon ve svém žánru. Už předem si dovolím prozradit, že v obou případech jsem byl notně zklamaný.

Kampaň jednoho hráče se skládá ze čtyř samostatně stojících mikropříběhů. Každý z nich o třech misích a čtyřech CGI sekvencích. Celé je to ohraničeno hratelným intrem, který mi hned na úvod vyrazil dech svou epičností, a nehratelným epilogem. Celý problém ale spočívá v nemožnosti vžít se do příběhu a postav, jelikož jsou krátké. Celou dobu jsem měl pocit, že vlastně o nic nejde. Nepřátelé jsou tupí a soldáti s plamenomety mi regulérně pili krev (musíte do nich nasypat notnou dávku olova). Rozhodně se jedná o jednu z nejhorších kampaní, jakou jsem hrál. Kvalitativně snese srovnání třeba s takovým Enemy Front.

Co se týče té hlavní části hry, čili multiplayeru, ta mne také nepotěšila. V předchozích Battlefieldech jsem vždy holdoval Hardcore modu, který v BFV momentálně absentuje. Na zabití jednoho nepřítele potřebujete až absurdní počet zásahů. To mě neskutečně vytáčelo. Jsem zkrátka odkojen na Hardcore režimech již od dob Call of Duty 2. Malý počet map tomu moc nepřidá. Vzpomínáte si na ty dramatické změny herní mapy z BF4 zvané Levolution? Přesně to zde nenajdete. Chybí mi tu ikonická zbraň M1 Garand, jejíž absence při vydání se rovná herezi.

V předchozích Battlefieldech mám dohromady pár set hodin. Pětku jsem po 25 hodinách v MP odinstaloval, protože mě její hraní zkrátka nebavilo. Pozlátko není všechno, co se herní kostry týče, pětka je pro sérii ohromný krok zpět.

Pro: grafické zpracování

+10
  • PC 60
HODNOCENÍ HRY PRO JEDNOHO HRÁČE

Battlefield V mě hned dvakrát zaskočil do té míry, že jsem měl sto chutí ho metaforicky vyhodit z okna. Nejprve se během prvního scénáře ukázalo, že hra neukládá postup. Zjistil jsem, že se jedná o známou chybu, která se řeší třeba tak, že přejmenujete PROFSAVE_tmp soubor na PROFSAVE po každém ukončení hry. Během druhého scénáře mě zase hra vyhodila do hlavní nabídky a nechtěla se znovu načíst, dokonce po několikátém pokusu o načtení začala padat na plochu. Vyzkoušel jsem kdeco, nic nepomohlo. Když jsem dokončil zbylé dva scénáře, šel ten druhý zázrakem načíst.

Nicméně, War Stories se vrací a tentokrát vás místo pěti, jak tomu bylo v Battlefield 1, čekají jen čtyři příběhy. První je prostě a jednoduše nudný a otravný, v druhém si zalyžujete na malebném norském venkově, pokud vám hra nezačne zničehonic padat jako mně, a třetí mě konečně nadchl. Vynahradil mi totiž zanedbané Harlem Hellfighters z předchozího dílu a mohl jsem si plnohodnotně zastřílet za Tirailleurs Sénégalais. Umím si představit, že slušného Němce nakrklo dvojnásob, když ho do řitě střelil černej kluk, a mně to díky té představě zase dvojnásob bavilo. Momenty, kdy náckovi lupnete jednu do kebule, přilba se poroučí někam do prdele a celé to vydá zvuk, jako když bouchnete šampus, jsou k nezaplacení.

O to větší překvapení bylo, že v poslední kapitole brázdíte sutiny Berlína v nepřemožitelném Tigeru a trháte Shermany, jak kdyby byly z papíru. Vím, že spousta lidí volá po možnosti hrát za nácky v té či oné hře, ale my, co nemáme v hlavě bratwurst, dbáme na to, aby tomu bylo jedině za těch podmínek, že oni náckové, za které budeme případně hrát, vlastně nebudou úplně tak náckové. DICE na to naštěstí dbali také, a tak si lze i tuto část nakonec užít.

Zatímco Battlefield 1 byl s každou další war story nudnější a nudnější, Battlefield V je naopak zábavnější a zábavnější. Nohy mu podráží tradičně tupá umělá inteligence a hned několik game-breaking bugů, které bych u tříáčkové hry z roku 2018 nečekal.
+6 +8 −2