Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
30 let • Student • Skalsko (ČR - kraj Středočeský)

Komentář

Přejít na komentáře

Battlefield V

  • PC 30
Po dlouhé době strávené v Escape from Tarkov, jsem chtěl zkusit zase nějakou nenáročnou hru, kde nemusím promýšlet každý svůj krok. Volba padla právě na Battlefield V. Jak špatné rozhodnutí to bylo, jsem musel ještě chvíli vstřebávat, protože takový fail jsem vážně nečekal.

Nechci zde rozebírat historickou nepřesnost, či politickou korektnost. Na tohle téma, toho už bylo řečeno víc než dost. Z mého pohledu jakožto hráče, tam jsou i gameplayové aspekty, které kazí herní zážitek jak SP, tak v MP. Navíc s přihlédnutím k tomu, že už je to přes dva roky od vydání a hra má pořád velký problém s množstvím bugů a grafických glitchů.

První bych chtěl rozebrat grafické zpracování hry. Všeho všudy je Battlefield V zpracován velice pěkně. Bohužel i povedenou grafiku, sráží zabugovanost enginu, kdy dochází k problikávání textur, k různému doskakování filtrů a někdy se mění i detaily zaměřovače při míření přes iron sight(nejvíc se mi to dělalo u zbraně Bren). Když už zmiňuji zbraně, tak jejich modely vypadají vysloveně odpudivě. Ovšem musím podotknout, že za to si můžu tak trochu sám, jelikož jsem přišel rozmlsaný z EFT, kde modely zbraní nemají konkurenci, takže pochopím, když někomu přijdou OK. To samé platí i o Customizaci zbraní. Možností úprav vcelku málo, ale barviček je tam tuna.

Dále bych chtěl rozebrat samotný gameplay. Jako první rozeberu SP, který je stejně jako u Battlefield 1 pojmenován War Stories a vypráví čtyři příběhy, přičemž každý příběh je rozdělen do tří kapitol. O špatnosti příběhů, jsem však věděl předem a hrál jsem ho spíš kvůli zvrácené srandě, než abych to tady mohl strhat a říkat jak špatné to je. (Tohle nezachrání ani řeči o tom, že u Battlefieldu nikdy nešlo o singleplayer. S tímhle názorem se ztotožnit nemůžu, protože produkční hodnota rozhodně nízká není. O to víc se divím, že tohle všem v DICE přišlo ok.) Co se týče čiností v singleplayeru, tak se zde v podstatě hrají módy z MP a vše je řízeno jedním velkým skriptem. Na druhou stranu, musím ocenit velikost některých lokací, kde se dá volně pohybovat a promyslet způsob, jak něco například sabotovat. Bohužel stealth je až příliš jednoduchý a neposkytuje žádnou výzvu. Pokud se rozhodnete jít opačnou cestou, tedy zastřelit vše co se hne, tak zase narazíte na problém, s nedostatkem munice, který není způsoben tím, že by třeba 120 nábojů bylo extrémně málo, ale je způsoben tím, že nepřátelé vydrží extréme hodně zásahů. Tohle ještě umocňuje bug, který způsobuje nemožnost zasáhnou nepřátelského vojáka ve chvíli, kdy okupuje stacionární kulomet. Chyb je tam daleko víc a kdybych měl rpzepisovat všechny na které jsem při hraní narazil, tak by to bylo opravdu na dlouho. Moc rád bych našel na singleplayeru něco pozitivního, ale kromě hezky vypadajících kulis, nemá hra šanci ničím zujmout a nestane se vůbec nic když singleplayerovou složku úplně vynecháte.

Po špatném singleplayeru jsem s nadějí na záchranu spustil multiplyer. U Battlefieldu 1 se jednalo o ucházející akci, u které jsem sice nestrávil nějak dlouho, ale učel splnila. Bohužel u Battlefield V mě čekala studená sprcha i tady. Ne jen, že se opakovala spousta bugů a glitchů ze singleplayeru, ale přidala se k tomu chyba, která neumožnila načíst statistiky po dokončení hry. Samotný gameplay je dost podobný Battlefieldu 1 a starším. Za povedené rozhodně považuji možnost destrukce budov, kdy bojiště po boji, vypadá zkrátka jako po boji. Výběr různých dopravních prostředků taky potěší a každý si najde to svoje. Navíc tam hra krásně demonstruje, jak důležité je, držet se svého squadu.(realita je ale taková, že každý pobíhá po mapě jak šílený a honí kill za killem nehledě na zaměření, které si vybral.) Hra má opravdu dobře nakročeno stát se dobrou taktickou akcí. Bohužel hráče nijak nemotivuje k takovému stylu hraní. O to víc to zamrzí. V multiplayeru jsem taky mohl vyzkoušet daleko víc zbraní než v singleplayeru a gunplay musím nazvat žalostný. Opět zde může hrát roli to, že jsem přešel z EFT, kdy se jedná gunplayem o simulaci, ale do Battlefield V jsem šel s tím, že se jedná o čistokrevnou arkádu. Když hra vyšla, tak si pamatuju, že se psalo o tom, že hra postrádá bulletdrop a delay mezi místem výstřelu a místem dopadu střely v podstatě neexistuje. Teď je to zase extrém z druhé strany, kdy při střelbě z Mausera musím předměřovat docela dost i na nějakých 50 metrů. To samé platí i pro samopaly. Navíc hráči vydrží dost střel a nenapraví to ani hraní v hardcore režimu.

Po battlefieldu 1, který laťku nenastavil nijak vysoko, jsem čekal, že po více jak dvou letech, bude Battlefield V vylazený, podobně jako to bylo u čtvrtého dílu. Bohužel se tak nestalo a hra mě zklamala na plné čáře. Po mé zkušenosti se divím komentářům u hry Enlisted, kdy lidi psali, že ta hra Battlefieldu V nesahá ani po kotníky atd. A já se musím ptát. Opravdu je takovýhle výtvor, měřítkem kvality? Opravdu hráčům stačí hezký vizuál s odpornými modely zbraní a maximálně průmerným gunplayem?

Pro: Grafika, dobrý dabing postav, rozlehlost map, destrukce budov.

Proti: Bugy a grafické glitche, SP bez nápadu, ošklivě vypadající zbraně, nudný gunplay.

+11 +12 −1