Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PS4 80
Assassin's Creed bylo moje největší herní zklamání. Kupoval jsem si kvůli němu nové PC a hra mě neskutečně nudila. Tehdy se o hře mluvilo jako o novém Hitmanovi, ale nebyla v ní žádná volnost, hra mě pomocí cutscény dostala vždy tam, kde mě chtěla mít a předem mi definovala co mám dělat. Tehdy jsem netušil, že podobný styl hraní je budoucnost.

V průběhu let jsem vždy nějaké ÁCéčko zkusil, protože jsem si říkal, že papírově by mě to mělo bavit. Ale ani dvojka a ani trojka mě ničím nezaujaly, Valhale jsem se vyloženě vysmál a chtěl tuhle sérii k ledu. Ale kamarád mě tak dlouho prudil s tím, abych zkusil Origins, až jsem ho vzal za slovo.

A konečně jsem se u hraní AC bavil. Tak ze 60 % za to mohl Egypt. Poušť je sice nuda, ale herní Egypt nemá chybu. Lidé se věnují svým každodenním činnostem, nad pyramidami svítí slunce, beduíni jezdí na velbloudech a do toho všeho se několik národů řeže mezi sebou.

Zezačátku mě zklamala grafika, ale asi za to mohla úvodní lokace. Nudné prostředí v kombinaci s hnusnými texturami a nehezkými obličeji vyvolalo skutečně špatný první dojem. K tomu si připočtěte nepříliš povedené animace pohybu (hlavně u zvířat) a mírným rozpakům se neubráníte. Ale jak hra pokračuje a prostředí se otevírá, uvědomil jsem si, že to na krabičce za 10 000,- a ona jde (na konzolové poměry) plynule.

Potěšily také halušky na pouštích nebo různé "eventy", které na vás vyskočí když jdete okolo. Není to takové jako v RDR2, ale působí to příjemně organicky.

No a 40 % je gameplay. A ten je zábavný. Hra vás nechává hrát. Cutscén není tolik, dokonce vás občas i hra nutí něco hledat, něco vyřešit. Jsou to drobnosti, ale potěší to. Bavilo mě nacházení "pokladů" podle popisu, hrátky se sluncem a stíny, a odhalování problémů běžných lidí.

Pohyb mi pořád nesedí (pořád běžíte jak blázen), parkour je pořád to samé (uměl bych si představit , že bych jednou páčkou mířil kam přesně skočím (na římsu, pod ní, vedle na balkon) a druhou se hýbal). Místo toho se avatar hýbe jak se mu zlíbí, někdy přeskočí velkou mezeru, někdy ne... je to škoda. Boj je asi to nejlepší, čeho se dnes můžeme dočkat, ale pořád to není ono. Pořád stačí uskakovat a bodat. Ale aspoň si můžete boj zpestřit různými typy zbraní.

Questy jsou dobré. Někdy výborné (Memphis), někdy slabší. Bohužel je jich tam neskutečné množství a těch výborných je menšina. Ale pořád lepší než jsem čekal. Bavilo mě řešit lokální problémy místních, jedni se stěhují před písečnou bouří, další trpí toxickým oparem z múmií a další dostávají na zadek od Římanů.

Hlavní linka je vopruz jako vždycky. Motivace hlavního hrdiny jsou pomsta, což funguje dobře, ale veškeré NPC (i ta jedna PC) jsou vopruz. Potěšila mě Kleopatra, trošku jsem se bál, že zní budou dělat světici.

Hra mě bavila. Má klasické neduhy AAA her, ale nabízí více volnosti, než jsem čekal. Je v hezkém prostředí, některé questy jsou dobře napsané, gameplay je fajn a ty vopruzy se dají víceméně ignorovat.

Ale prosím, už dost zabíjení zvířat. Už mě to fakt nebaví. A nebaví mě, že s prstem v nose porazím 10 Římanů ale pak mi dá na zadek jeden hroch.

Pro: Egypt, papouch, některé questy, papyrusy, hezky se to hraje, lepší než ostatní AC, které jsem hrál

Proti: je to ubi AAA hra, moc zvířat, lodní bitvy,

+26
  • PS4 70
Absolutně největší předností Origins je Egypt. Dámy a pánové, takhle nadšený z prostředí jsem v Assassin's Creed ještě nebyl. Duny, skalní scenérie, pohled na rozlehlá města v nížinách a ty pyramidy, které si tam jen tak majestátně stojí. Každou cestou jsem se kochal a z grafiky a prostředí jsem 100% nadšený. U postavové animace asi nejde o skvost dneška, ale Egypt to všechno zastínil.

Herně už je to ale jedno velké zklamání. Jste-li hráč, který jede jen příběh, je pro vás "AC: O" ztráta času a energie. Abyste totiž s hlavní linií drželi krok, je třeba plnit i postranní úkoly, jinak budete brzo 5 úrovní pod questy. A to jde ruku v ruce s další tragédií. Ostatní úkoly a otazníky jsou jen některé zábavné a v 50 % + případů musíte dobýt tábor, kemp nebo pevnost. Ubisoft si prostě řekl: "Hm, tolik volného místa. Co s ním? Ano? Skvělý nápad, pane, zajebem to kempy od severu po jih! Jste povýšen, vánoční prémie vás neminou!" A to není kemp ani posléze bez nepřátel. A pozor... po dohrání příběhu máte pořád polovinu mapy zakrytou. Prostě celá hra v bledě modrém, jen bez hlavních úkolů. Bez komentáře.

Co se boje týče... je to docela vyvážené. O nějakých "outplayích" se mluvit nedá, ale docela to šlape. Změnu přináší i pestrá škála zbraní, možnost štítu (který jsem použil snad v 1 % soubojů) a k "assassinským nástrojům" jsem se ani nedostal, když jsou přístupné až po odemčení v stromu schopností a ne v průběhu hry. Třešničkou na dortu je boj proti přesile nebo Phylakové. Nebýt koně, tak se poseru i z nich... Luk využijete jen podle potřeby. Zoufale tu chybí nějaké bojové parádičky.

Ještě že vývojáři přišli s Bayekem. Nebýt tohohle sympatického Medjaye, putování po Egyptě by bylo až příliš velkým zklamáním. Jako postava funguje. Chcete se společně s ním pomstít a rozdělení s Ayajou vás sere stejně jako jeho. Mimochodem Aya a hraní za ni je velmi nezáživné. Postavy obecně velmi rychle zapomenete a spíš si vzpomenete na mladého obchodníka Redu než na vychcanou Kleopatru.

Cítíte jak se herní společnosti po třetím Zaklínači snaží mermomocí jej napodobit a všude sypou tuny obsahu. Nechápou ale, že k úspěšnému a zábavnému RPG potřebujete sympatického hrdinu (tím Bayek je), dobrý gameplay (tak nějak ok) a dobrý a dlouhý příběh (jako fakt ne). Hru pak sjedete za cca 20 hodin, kdežto u Zaklínače jen děj za 60, ale to nehrozí, protože okolní mise baví a tady ne.

Závěrem bych řekl, že to jak někteří hráči z nového Assassina tečou skrze podlahy, je opravdu přehnané. Je to fajn a všechno, ale netuším, kdo by to dobrovolně hrál na 100 % aniž by si nelhal. Na příběh tu máme AC II a na zábavu AC 4.

Pro: Prostředí a scenérie Egypta, Bayek

Proti: Nezáživné úkoly, otravné čištění táborů, krátký příběh, nevyužitá mapa

+25 +27 −2
  • PS4 75
Série Assassin's Creed mě přestala zajímat už během hraní třetího dílu, a od té doby se můj zájem točil akorát kolem toho, kdy už konečně oznámí zasazení do feudálního Japonska. Toho jsem se sice dodnes stále nedočkal, při představení dílu Origins, který se odehrává ve starověkém Egyptě, jsem ale přeci jen zpozorněl. K tomu se následně přidala většina pochvalných recenzí a o mém návratu do světa asasínů a templářů bylo rozhodnuto.

Ztvárnění Egypta je perfektní, je za tím vidět spousta pečlivé a poctivé práce. Škoda, že stejná péče ale nebyla věnována i postavám a příběhu. Výsledek toho je, že mě bavilo prozkoumávat celou mapu, a to od velkých měst až po nekonečné pouště, zatímco úkoly jsem plnil jen mechanicky. Z hlavy si nemůžu vybavit žádný takový, který by mi utkvěl něčím v hlavě, a navíc si i nemůžu pořádně vybavit ani jednu postavu z toho seznamu cílů. Asi stačí vědět, že pro blaho Egypta museli zemřít, a další otázky jsou zbytečné.

K hratelnosti, myslím že příklon k některým RPG prvků, se celkem vyvedl. Dle libosti si člověk může rozdělovat dovednostní body k takovým schopnostem, které mu vyhovují, jen je většina orientována spíše na kontaktní boj. Ze zbrojního arzenálu je taktéž z čeho vybírat a není problém si najít tu svou oblíbenou kombinaci zbraní. Teď pár slov k Senu. Tenhle moderní high-tech dron s dokonalým rentgenovým zrakem a bezchybným rozpoznáváním osob musí být snem každé šmírující vlády. Teď ale doopravdy, nevím zda takové schopnosti byly dány Senu z důvodu usnadnění hry pro hráče nebo si tím usnadňovali práci vývojáři při vývoji (přeci jen je jednoduší povel "přivolej Senu", která najde vše, než se piplat s každým questem zvlášť aby dával jeho game design smysl), každopádně to s ní už trochu přehnali.

Takže co říci závěrem? Starověký Egypt to táhne hodně nahoru, ale všechno nezachrání (i tak to vytáhl u mně na poměrně vysoké hodnocení). Nyní vím, že následující díl Odyssey můžu s klidem ignorovat a jen doufat, že si někdy v Ubisoftu uvědomí že perfektně zpracované prostředí není všechno.
+23
  • PS4 80
"i need a fucking throne!" - Cleopatra, UBIarchív autentických citátů

Neúnavně obrovské, nekompromisně nádherné, neskromně zabugované, neskonale zábavné – takové je doposud poslední hašašínské krédo, které mě vytáčelo a fascinovalo v takřka stejné míře.

A ne, ta jedna zmínka o jeho kráse nestačí. Takto imrvére fotogenickou hru si snad ani nepamatuju. Nepamatuju si jediný moment, jediné zákoutí, kdy a kde by se mi něco vizuálně nelíbilo. A to jsem to hrál na blbém péeskovi s dosti nestabilním frameratem! Každým cloumem z toho čiší obrázkové orgie – ať už se se svým ořem (bez urážky k velbloudům) uháním dunami, ulicemi Alexandrie, nebo po svých vyšplhávám pyramidu či šmejdím v jejích útrobách, nebo se třeba čvachtám v potopeném chrámu či zevlím v hrobce Alexandra Velikého – doslova každá odehraná vteřina navýsost uspokojuje, ba až rozmazluje tu mou vnitřní grafickou kurvu. I Sárynka se vytáhla s hudebním doprovodem a nutno seznat, že odvedla znamenitou práci. Je fakt, že se napříč albem hodně opakuje, ale když jde o takto uhrančivé tóny, tak mi to ani nevadí. Soundtrack sjíždím už týden více méně v kuse a pořád se mi neoposlouchal, takže všechna čest. Společně s oným obrazem a výborným ambientním ozvučením vytváří naprosto přesnou atmosféru. Natolik přesnou, že pokulhávající gameplay se v tom s přehledem ztrácí a já se navzdory jemu královsky prostě bavím celou dobu.

Egypt mi vlastně v reálném životě nic moc neříká – v reálném životě obecně tíhnu mnohem víc k chladnějším oblastem, neboť opravdu nejsem fanda velkých veder – nicméně v tom virtuálním ho naprosto žeru již od TR4. Dějepisná fakta mám taky poměrně u konečníku, takže mi historické nepřesnosti opravdu nevadí ani zbla (kór v tomto díle, ve kterém člověk najde štít, který uspává nepřátele – tedy jede na čiré fantasy víc než kdy předtím). Taky jsem hydro+pyromaniak v jednom, a hroch patří mezi mé nejoblíbenější tvory. Tato hra má tu doposud nejlepší vodu, jakou jsem kdy ve virtuálním světě zažil (vizuálně hlavně z hlediska barvy, ale především v rámci fyziky je to top nad topy, je už to opravdu dlouhá řádka let, co mě vyloženě bavilo jen tak bezdůvodně plavat + ty mokré efekty!), stejně jako nabízí vskutku bohaté ohnivé hrátky (kór na Nightmare opravdu doporučuju investovat do skillů s ohnivou tématikou, a všechno pálit na popel!), a v neposlední řadě taky zprostředkovává možnost si ochočit hrocha a mít ho za parťáka. Jinými slovy se mi hra přímo neuvěřitelně trefila do vkusu už jen svým světem a všemi způsoby, kterak si v něm krátit čas.

V ostatních směrech už to samozřejmě trochu skřípe:

- Základní struktura questů je povedená, zejména s těmi vedlejšími se ubiměkkouši pochlapili, neb většinově jde o poměrně smysluplné, opodstatněné aktivity, které se navíc umně slévají do hlavního příběhu, a na jejich následky člověk často může naprosto nahodile pak ve světě taky narazit. Ta hlavní storylajna už je celkově hodně slabá, přestože Bayek je coby protagonista skvělej a z hlediska režie se tomu dá jen máloco vytknout (nicméně samotný závěr za to srdíčko chytne, né že ne).

- Stealth je pořád hodně primitivní, pořád založený na filozofii stiskni-jedno-tlačítko-k-výhře. Tady by troška té invence taky nebyla na škodu.

- Když už píšu o invenci, nemůžu se nezmínit o zdejším platformingu. Po dvacátédeváté (nebo kolik těch jednotlivých dílů vlastně bylo) ten silně automatizovaný parkour sestávající ze stále těch samých animací už opravdu působí trochu nudně. Jo, přidali do hrdinovo arzenálu salto dozadu, což mi tak nějak nestačí. A to jsem člověk, který pořádně naposled hrál AC2! Působí to o to blbějc konkrétně v takovém celku, který je v tolika jiných směrech o tolik jiný. Chtělo by to do budoucna už nějak spestřit. Třeba nějak zakomponovat hybnost a setrvačnost a udělat z nich stěžejní mechaniku? Případně jen implementovat manuální držení, cokoliv, co by zase jednou přidalo na hráčově angažmá.

- Souboje mi pravidelně stříleli mozek z hlavy. Jedna potyčka zprostředkovala nefalšovaně napínavou zábavu (duel s hbitým phylakem <3 ...tedy alespoň do té doby, než je ty OUPÝ kouřové bombičky tak ztrivializovali), u druhé potyčky jsem nechápavě kroutil ovladačem a říkal si, že tady se na nějaký playtesting někdo zvysoka vysral (libovolný fajt na schodech; nespočet možných exploitů; zářivý žloutenkový filtr u überlegen útoků je sám o sobě oslepující, nicméně zkuste to aktivovat při souboji v písečné bouři a pak nepřítele najít, glhf). Největší fail pak vidím v tom, že většina soubojáku je vlastně zamknuta v skill systému. U některých frajeřinek zcela pochopitelné, ale základní parry fakt mohl být součástí základního Bayek balíčku. Celkově jsem ale spokojen – jako jádro pro díla budoucí mi to rozhodně optimizmus dodává, rozdílné zbraně s sebou nesou razantně rozdílný feeling a každou je švanda okusit (nicméně po většinu hry jsem zakotvil na legendárním srpovém mečíku, po jehož ranách nepřátelé krásně krváceli, a ohnivém žezlu, po jehož ranách nepřátelé zase krásně hořeli…a máloco je taková pastva pro oči, jako hořící krvácející vysteroidovaný namachrovaný kapitán <3).

- Zdaleka nejvíc mě hra nasrala s tím, jak intenzivně rve svoje mikrotransakce hráči do chřtánu. Půl bídy, že kdykoliv jsem brouzdal po mapce či si hrál v inventáři, tak mě to vždycky vybízelo zabočit do obchodu, ale ta momentka, kdy ihned po prologu mi hra vyloženě vlepila do ksichtu pozvánku valit utrácet, ta byla natolik nevkusná, že jsem chvíli seriózně zvažoval rezignaci. Má to to štěstí, že si člověk k normálnímu užitku a bezproblémovému dohrání opravdu nic dokupovat nemusí, ale stejně…chamtivost smrdí, ubi. A koncept p2w v singleplayerové hře je prostě dnem té nejsmrdutější spodiny všeho absurdna. Hra samotná na to zvládla hodit stín natolik neprůhledný, že to na můj konečný zážitek vlastně vliv nemělo, ale stejně 5% dolů už z principu.

Jinak je to ale první open world od třetího Zaklínače, který jsem si opravdu užil. A stejně jako u onoho Zaklínače si jsem jistý, že i toto si v budoucnosti rád střihnu znovu. Nicméně to už asi zase až na nějaké té kompjůtr mašince. Jednak chci 60fps, druhak chci k těm lukům myš. >_>

Kolem a kolem se mi tento nový RPG-lite směr fakt zamlouvá. Kdyby do příště nabrali lepší spisovatele, vypilovali a obohatili bojový systém, konečně taky trochu obměnili ten parkour, a případně i ještě víc přitlačili na roleplaying a dovolili nám ovlivnit vývoj postavy, potažmo celého příběhu, tak věřím, že bychom mohli mít co dočinění s opravdu velkolepou a významnou hrou.

87 hodin
Nightmare obtížnost
70 chcípnutí cca

Pro: Nádherný, obrovský, atmosférický Egypt plný nespočtu detailů; Bayek; jádro nového soubojáku je moc fajn; papyrusové hádanky; UI; větší část game designu

Proti: Toho obsahu je až moc; krom RPG prvků a soubojáku naprosté minimum invence; bugy; AI; nízký level cap/příliš rychlé levelování; dosti nevyvážená obtížnost

+17
  • PS4 70
Tak jsem to dohral...

Po dlouhy dobe jsem se odhodlal to opet zkusit a zase jsem se napalil, vim ze nemusim open world ale zase jsem do toho sel. Egypt mam rad jeste dyl nez vysel Serious Sam: The First Encounter a serii assasins creed (i kdyz par dilu vynechanych) mam rad taky.

Prvni dil byl pro mne přelomový a ukazal mi novy styl hrani, ten mam dodnes nejradsi. I jeho predstavitel je pro mne asi nejlepsi co se v serii ukazal. Ezio taky nebyl spatny ale italie mne neuchvatila. V tech dílech na mne zacalo dolehat to co mi na openworldu vadi a to je to ze se musi k misi dojit/dojet.

Tenhle dil.jsem ale musel zkusit a nakonec nebyl tak hrozny jak mi prislo zhruba od pulky do trictvrte hlavniho pribehu. Kleopatra, caesar atd nakonec to pribehove vsechno do sebe hezky zapadlo a nakonec hre nedam tak spatny hodnoceni jaky jsem chtel.dat puvodne.
akorat bylo divny že celou hru se bayek riti do toho pomstit smrt syna, nic ho nezastavi a tesne pred koncem musi pohrbit kamarada o kterym sem si nevsiml ze by v pribehu vubec byl, treba sem ho prehlidl, ale tempo hry to nejak narusilo

Jenom ke konci vyvojari.dost nevychytali loadingy kdy se kvuli 30ti sekundovymu.rozhovoru minutu nacita, a tak se to opakovalo kdyz hra vrcholila cca 10x, to zase hodnoceni dost srazilo.

Edit: dalsi zbytečnosti byli namorni bitvy, v podstate mi do tpho absolutne nesedli...

Pro: Krasnej svet, super pribeh

Proti: Loadingy ke konci hry, namorni bitvy

+11 +12 −1
  • PC 90
  • PS4 90
Když Ubisoft oznámil nový AC, RPG prvky a příběh zasazený do Starověkého Egypta, neváhal jsem a ihned kupoval. Hru jsem dohrál na platinu na PS4 a momentálně ji mám rozehranou i na PC, jen už mě tíží čas, takže na hraní mi nezbývá tolik potřebného času, co bych chtěl. Graficky parádní, příběhově také ALE! dost se mi nelíbil combat systém a celkově boj. AC série byl unikátní v tom, že jste během pár vteřin, mohli povraždit skupinku vojáků bez jediného povšimnutí, zde vývojáři na stealth už moc nedali a tak nezbývá než masakrovat vojáky po svém.

Pro: Starověký Egypt, grafika, rozmanitost mapy, nový RPG systém

Proti: combat system chtěl trošku doladit

+10
  • PS4 50
Origins vyšlo v době, kdy jsem AC hry moc nehrála (měla jsem za sebou 1, 2 a BF), ale bylo mi to hrozně doporučované, že je to úplně jiné, skvělé, úžasné a ještě Egypt, což je prostě moje. Nicméně jsem se k tomu dostala poprvé až pár let zpátky a vlastně mě to moc nebavilo. A přitom, když to začalo a Bayekovi zemřel syn, tak mě ten způsob, jak se to stalo, strašně dostal. To mi přišlo zvládnutý vážně dobře. Pak jsem odehrála hádám třeba hodinu a půl a nechala jsem to být. Vzpomínám si, že jsem měla hroznej problém pochopit, jakou hru teda hraju, protože jsem od AC byla zvyklá na něco úplně jiného. Po nějaké době jsem se dostala k Odyssey a přes trošku kulhavé začátky mě to fakt hodně chytlo. Po dohrání jsem se vrátila k Origins a byla jsem strašně zklamaná. Přitom jak starověký Egypt, tak starověké Řecko je něco, co je mi fakt hodně blízké, takže to rozhodně nebylo prostředím, nebo zasazením děje.
Bohužel mi nesedla ani žádná z postav, která se ve hře objevila. Ať už hlavní, nebo vedlejší. Za celou dobu, se mi nepodařilo najít si cestu k Bayekovi a Aya mi byla vyloženě nesympatická a hraní za ní mě dost obtěžovalo. Až na pár vedlejších úkolů mě tam nic moc neoslovilo. Jediné, co mi to zachraňovalo byl Egypt a soundtrack. A klasicky atmosféra, no. To je pro mě něco, co má skoro každá AC hra, ale tady to teda bylo fakt jen tak tak, a musela jsem se hodně snažit.
Dohrát Originis pro mě bylo fakt těžké. Hlavně protože jsem si řekla, že to teda dotáhnu, ač mě to vlastně moc nebavilo a neustále jsem kvůli té touze mít to konečně za sebou, bojovala s tím, že úkoly hlavního příběhu vyžadovali vyšší level, než jsem měla já. Takže jsem byla nucená (!) hrát vedlejší úkoly, které mě prostě fakt nebavily. To se mi prostě v Odyssey nedělo. Když měl nějakej úkol vyšší level, tak jsem si řekla - ok, jdu teda nejdřív dělat tohle a užila jsem si to. Když se mi to dělo tady, tak jsem si řekla - jesus fucking christ, nechte mě to konečně dohrát. Když bych to měla srovnat s Odyssey, mám pocit, že Origins prostě chybí osobnost, nějakej vnitřní duch, kterýho Odyssey má.
Většinou, když ve hře strávím tolik času, tak (i když mě to ze začátku tolik nebere) si "zvyknu" a podlehnu tomu, co mi vývojáři předložili. Origins jsem dohrála, řekla jsem si "konečně", a hru jsem odinstalovala.
Takže, je mi líto, fakt bych chtěla, fakt jsem se snažila, ale prostě to nebyl můj šálek kávy.

Pro: atmosféra, prostředí, soundtrack, odstartování hlavního příběhu

Proti: hlavní hrdina, nezáživnost hlavního příběhu, zdlouhavost

+10