Když bylo Alence Liddelové sedm, následovala bílého králíka do osudové nory, kde objevila svět, které by jí každé dítě mohlo jenom závidět. V prapodivné doméně Srdcové královny kromě jiných dobrodružství pojedla čarovných hub, měnila velikost a ve společnosti antropomorfních zvířat se zúčastnila ztřeštěné čajové párty. Když jí bylo o půl roku víc, nahlédla do neméně bizarního, šachovnicového světa za zrcadlem. Šest let poté (1863) jí však vyhořel dům a otec s matkou zahynuli v plamenech. Alenka strávila léta 1864 až 1874 jako (z toho 1866–1873 komatózní) pacientka Rutledgeovy psychiatrické léčebny v Londýně. Bizarní krajiny šťastného dětství ji teď náhle opět potřebují. Dovede je nyní už dvaadvacetiletá žena zachránit i s obyvateli a pomoci si tak zároveň zpět ke ztracené příčetnosti, aby mohla konečně opustit brány ústavu?
Provokativní reinterpretátor klasických příběhů American McGee svou Alenku pojal coby pokračování nejproslulejších knih britského nonsensového prozaika Lewise Carrolla (*1832–†1898), autora Alenky v říši divů (1865) a Za zrcadlem a co tam Alenka našla (1871). Plošinovka s hororovými konturami v prostředí pokřiveném roky duševního strádání protagonistky vyžaduje i rozvahu během řešení enviromentálních hlavolamů, jež prokládají hack 'n' slash i projektilovou akci s netypickými zbraněmi. Použijete tedy třeba kuchyňský nůž, golfovou hůl či střílecí karty. Především bossovské stvůry symbolizující prožitá traumata bez kreativity neporazíte. Průvodcem vám bude charismatický a vždy vyvolatelný kocour Šklíba. Hra běží na z Quake III: Arena (1999) osvědčeném id Tech 3 enginu, jenž byl Alici uzpůsoben studiem Ritual.
McGee se ke ztěžklému příběhu někdejší hrdinky dětských knih vrátil ve své poslední hře Alice: Madness Returns (2011).
@Old Branch (komentář): Ten začátek recenze by si asi spoiler zasloužil, byť je to celekm stará záležitost.
První díl by měl na Originu jít nějak zprovoznit, když na něm má člověk druhý viz Steam vlákno
První díl by měl na Originu jít nějak zprovoznit, když na něm má člověk druhý viz Steam vlákno
Pro: nůž, karty - obecně všechny zbraně; grafika, prostředí, hudba a zvuky, originalita
Proti: level s bludištěm kde se respawnovali nepřátelé (zde jsem se úplně ztratil a už se z toho nevymotal)