Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@RXQ79rudax (08.10.2018 14:39): super! Když se zpětně zamyslím, tak amberstaru toho moc vytknout nemůžu. V podstatě jen občas trochu zbytečně velké podzemní prostory, kde toho moc k dělání nebylo. Ale jinak se všechno skvěle sedlo, tohle je opravdu srdcovka, jen doufám, že v Ambermoonu nic z toho pozitivního nevyhodili.
jo tohle je skvělá hra - velice mě bavila - vyhovuje mi tahle PC/MS-DOS verze - přijde mi tam lepší hudba (ne tak pískavá), i když hra obsahuje nějaké bugy (některá nefunkční kouzla, po použití některých předmětů hra spadne), které možné nejsou v té amiga verzi.

Dragonflight a Ambermoon jsem zkoušel hrát pár minut - mám je připravené, že si je zahraju ale ještě jsem si na ně neudělal čas - momentálně hodně hraju ten Red Dead Redemption 2, také pořád trochu Supaplex nové levely a teď si chci už konečně rozehrát Policenauts.
@Drolin (25.01.2019 14:32): Pro mě ty staré hry mají kvality nesporné, s novýma mám problém, i když semo tamo něco dobrého taky vyjde. Ale pořád se vracím k té první polovině 90. let, ta už mi prostě zůstane. To je pro mě nepřekonatelná herní éra.
@Ringo (25.01.2019 14:23): Právě jak píšeš, není až tolik těžké zahrát si (dnes) starou pecku ve své době - například z roku 1992, když moc jiných her není (respektive herní historie čítá ve větším měřítku cca 10 let) - než o dalších 25 let později a s daleko větší konkurencí titulů žádajících si pozornost. Takže hry, co budí pozornost i 30 let poté, určitě nějakou kvalitu mají.
@Drolin (25.01.2019 14:14): Tak negativní, pokud to někdo hrál jako novinku, to bych teda neřekl. Podle mě je kontext doby docela důležitý. A je to vidět i na diskusích, hráč, který hrál starou hru v 90. letech v horizontu 5 let, tak na to kouká úplně jinak, než hráč, který si hru zahrál dneska. O to asi ale více oceňuji ty, kteří si to zahrají dneska a vpálí tomu 90%, i když jde o bezmála 30 let starou hru.

Jinak 30 let, to člověku připadalo v 15, jakože za 30 let už to tu bude sci-fi a ono to uteklo jako nic a teď se dívá zpětně na 30 let staré hry a stále je hraje :-) Některé věci v tom životě , jakoby se nehly, jiné se vyvíjejí naprosto překotně.
@Ringo (25.01.2019 14:10): No proč ne, na databázi - her - určitě jistá soutěživost patří :)).

I když doba hraní od vydání není moc podstatný ukazatel, možná spíše i negativní (pokud hráno jako novinka)!
Tak když už se tady kasá kdo nějakým respektem, tak bychom mohli ještě začít řešit, kdo ty hry hrál dříve :-D :-D
@90210 (25.01.2019 14:00): Ty nicméně ještě nemůžeš zasahovat do jRPG diskuzí, když nemáš dohraný Chrono Trigger a FF VII. A UU (2) mám v plánu určitě také, tak pak napiš až začneš a asi se také přidám. Ale i ten Amberstar působí velmi lákavě, ale to je bohužel zase kolos a ne něco v rozumné velikosti cca Ultimy VII.
@90210 (25.01.2019 13:34): To tedy je, a zajistil mi respekt v místní komunitě kobkařů. Navíc skoro bez pauzy mezi jiným kolosem, Eye of the Beholder. Ale tím mé ambice nekončí, po čestném řádu "vrchni adventurista" se dostanu i na "vrchního RPG hráče".

A kdy se pustíš do Amberstar? Albion máš za sebou, čas trochu přitvrdit.

@RXQ79rudax (25.01.2019 04:47): Někdy doraž na DH sraz, hraješ hodně zajímavé hry! :)
konec hry - závěrečná animace, a rychlé prolistování si mého deníku - zápisků tvořených během hry: video
tak před pár dny jsem to dohrál zase (podruhé - asi po pěti letech), celkem asi 150 hodin mého komentovaného hraní (+ 30 hodin ten úvodní příběh) - teď dělám videa a házím je na youtube - to mi zabere asi další měsíc.

soundtrack/hudba ze hry:

amiga verze (jak jsem zvyklý na tu PC verzi, tak mi některé ty hudební skladby úplně trhají uši, tahají za uši)

PC verze

nějaká remixovaná hudba

hraju to po téměř pěti letech znova - skoro úplně jsem to zapomněl:

úvodní příběh (30 hodin čtení/překládání)

playlist 1

(momentálně jsem asi 50 hodin do hry a zatím nemám ani jeden kousek té Amberstar; paladin na 7. úrovni, psa jsem odvedl zpátky domů a místo něho jsem nyní přibral šedou čarodějku do šesti členné party)
@RXQ79rudax (21.03.2014 15:55): Dragonflight uz asi dnes zbytocne a malo hratelne, ale Ambermoon ten budes asi milovat ked si dal Amberstaru 90%. Hlavne hned ocenis volne savegame do 10 ci kolko pozicii.
Ale pozor! Ambermoon je kurevsky obrovska a dlha hra, dokonca som mal pocit ze dlhsia ako Wizardry 7 tak s tym pocitaj.

A este daj si zalezat aby si mal tu najnovsiu opatchovanu verziu s fixnutymi bugmi ten povodnej anglickej bety. Hoborg to nie davno nahodil myslim, alebo DJ to ma na stranke uz neviem presne. Ja som to sice dohral este davnerjsie z tej bety, ale ma viacero blbych bugov na ktore si musis dat pozor takze je to zbytocny opruz.

Ak ovsem hras v Nemcine tak je to jedno, tam nic nehrozi asi.
@Richmond (21.03.2014 16:11): jo. Jinak jak jsem předtím psal o mé cestě do cechu černých kouzelníků - jak jsem měl problémy porazit ty závěrečné hordy kostlivců - tak jsem později zjistil že jsem zapomněl na to že ten svatý meč co jsem získal na začátku hry může 10* aktivovat kouzlo které zničí skupinu nemrtvých ( ze začátku hry jsem ho identifikoval ale pak jsem loadnul abych zbytečně nepřišel o ty peníze za identifikaci, ale pak jsem na to po několika hodinách hraní zapomněl - že je magický ).
- nejsilnější protivník ( myslím s nejvíce životy ) tam byly ty silné chobotnice, pak také ty závěrečné souboje - když mi náhodou ty silné slizké obludky odrovnali oba čaroděje ( spíše toho černého - protože ten je mohl lehce smažit ohnivou kaskádou ) tak jsem resetoval ( loadoval )hru, další bug - když mi seslali na někoho kouzlo zkamenění tak ho bílí čaroděj nemohl vyléčit během boje - protože to by mi hra spadla.
Připadné další bugy vyřešil restart hry - například skládání Amberstar - ve výběru těch kousků na složení mi jeden napřed chyběl ve výběru.
@Richmond (13.03.2014 08:07): jo ten krumpáč ( a všechno další nářadí ) se dá koupit ve městě Gemstone a jak jsem se správně domníval tak se krumpáč dá nelézt i v tom blízkém trpasličím dole.
Jinak myslím že už mám dost silnou partu abych se mohl vypravit na toho draka ( respektive asi tu dračici ) - a díky té dešifrovací tabulce se domnívám že se mi už podaří získat to heslo pro vstup do toho dračího hradu ), momentálně jsem někde v té skryté zahradě v poušti kde se má nacházet nějaká ta zvláštní růže.
@RXQ79rudax (12.03.2014 22:37): Na zmíněný bug jsem nenarazil. Na závaly je nutný krumpáč, který jsem tuším našel (případně koupil?) v Twinlake (aha, ty už jsi to vyřešil...) A ano dešifrování byla zábava :)
- ve hře mám bug - nejde mi použít lektvar co má zvýšit sílu zbraně ale po použití vždy hra spadna
- prosím o radu jestli si někdo náhodou vzpomene - ohledně té stanice v bažinách - v kanálech se tam mají nějak umístit diamanty a také jsou tam dva závaly - podle návodu se tam také mají nacházet truhly kde se dají ty dva drahokamy najít ale našel jsem jednu truhlu ( kde byl jen jeden diamant ) - a také nějaké závaly pro jejichž odstranění je potřeba nějaké nářadí asi lopata a krumpáč - nevíte náhodou kde by se to dalo sehnat ( možná v nějakém trpasličím dole ? edit: už nic - už jsem to našel - dá se to koupit v jednom městě ), a také by se tam někde v těch kanálech měl nacházet návod pro umístění těch drahokamů + tabulka pro dešifrování toho podivného písma.
@Richmond (12.03.2014 12:16): vzal, měl jsem ho v partě jen chvíli ze začátku - pak se jsem ho vyhodil protože byl jen na obtíž ( jelikož samozřejmě nemůže levelovat, a ani nosit alespoň nějaké věci v invetáři ), taky jsem se během hraní leknul že se mi ve hře objevil nějaký bug že ty postavy mají nějak hodně zatížený invetář ale pak jsem si uvědomil že také hodně váží peníze popřípadě zásoby jídla - tak jsem šel hned nakupovat ( ty lektvary co obnovují manu jsou dost předražený ).
@Richmond (04.03.2014 19:54): jo co se těch soubojů týče tak se taky nejde oproti Albionu s celou zkupinou přiblížit k nepříteli - takže když jsem narazil ně nějaké silné skřety s luky ti mi odstřelili černého-mága, a zbraně na dálku jsem u bojovníků neměl - tak jsem musel resetovat hru a jít si nakoupit kuše.
- taky mi vadí že tam není truhla do které by si člověk mohl uložit věci nebo nějaké truhly s poklady po otevření nejdou znovu prozkoumat - takže nejdou vzít věci co jsem tam ještě nechal, doufám že jsem někde nepřehlédl nějaké náčiní ( podobně jako šperhák ) kterým by se dali odstranit závaly ( na jeden jsem totiž narazil ve věži šedých čarodějů )
- ve věži hádankářů bych si bez návodu neporadil - ale přesto jsem několik hádanek sám rychle uhádl třeba včetně té poslední bonusové.
( ve skupině mám 2* Paladina, bojovníka, zloděje, černého a bílého mága )
@RXQ79rudax (09.03.2014 11:55): Mrkni do adresáře, kde máš Amberstar, podle datumu souborů poznáš, které se týkají uložení hry. Jinak si myslím, že se dá dostat i z neřešitelných míst, protože po smrti tě "oživí" nebo přivolá Shandra zpět do Twinlake :)
@Richmond (04.03.2014 19:54): a nevíš kam se to náhodou ukládá - já si pro jistotu zálohuji celou hru - nevím jak to řešili hráči dříve na starých PC, jak víš tak je ve hře možné se totiž dostat na místa ze kterých už není návratu, teleport na nějaký ostrov, včera jsem vlezl do cechu černých čarodějů - ze kterého jsem se také nemohl dostat - musel jsem ho celý projít - ze začátku mi ty souboje přišli snadné - tak jsem pokračoval dál - strávil jsem tam několik hodin ale pak už jsem myslel že to mám prohrané - ale naštěstí se mi podařilo dostat i přes ten poslední souboj ( další už bych nezvládl, neměl jsem žádné léčivé lektvary ani zásobí jídla, ani kouzelné svitky/předměty s útočnými kouzly ) - tam té sochy na které je napsáno jméno toho zakladatele cechu - jsem se leknul - bál jsem se přiblížit protože jsem z dálky myslel že to je nějaký zombík a já už neměl prostředky na další souboj.
Hraju tu PC verzi z DJova webu, co se té tabulky run týče tak ta se dá stáhnout tam u Ambermoonu - hodlám se pustit do luštění run( tu tabulku použít) opravdu až se mi ji podaří ve hře najít( až mi hra dá svolení ji použít).
@RXQ79rudax (04.03.2014 19:25): Ano, je jenom jedna pozice pro ukládání :) Během boje určitě nelze loadovat a že občas byly potvory, které mi dávaly zabrat! Cestu na "trénink" paladina znám snad zpaměti doted :) Ale jsem rád, že se hra líbí, já jsem si fakt hodně oblíbil a nedám na ní dopustit (i přesto, že souboje byly postupně vylepšeny v Ambermoonu a Albionu).
skvělá hra - jsem do ní úplně zažřanej. Nejdříve jsem samozřejmě začal přečtením si toho úvodního herního příběhu co je součástí manuálu.
Jinak mi vadí že během boje si není hru možné loadnout ( nebo se mýlím ? ), hra se musí ukončit a pak spustit znovu a hra obsahuje také pouze jen jednu možnou úložnou pozici ( tak je třeba hru také občas celou zálohovat )
Momentálně plánuji jít do jiného města se dát vytrénovat na paladina - protože mám probém porazit nějakého krysího kinga.
Co se soubojů týče tak oproti Albionu jsou ty nepřátele hloupější, méně agresivní, mají omezený pohyb ( alespoň co se krys týče ), protože v Albionu ty nepřátele mohli: se rozmistit tak aby zasáhli všechny moje postavi v první řadě - případně některé i v druhé řadě protože mohli vstoupit do první lajny - což tady neplatí.
@mazar1234 (20.11.2012 13:12): Aha, tak to chápu. A také netvrdím, že nemáš pravdu. Já jsem hrál nejprve Albion a Amberstar až dlouho po něm, takže si pamatuji naopak víc ten Amberstar. S tím Ambermoonem jsem neměl tu výdrž ohledně těch disket, ale je to jedna z her, které prostě někdy musím dát! :)

To mě Ugraugra naopak nalákává, alespoň na ten první díl. Jenže já teď stejně budu hrát spíše staré adventury.
@Artran (20.11.2012 12:55): To s tym UI som dal cisto informacne, lebo mi to strasne vadilo v tom zmysle ze preco to urobili nezmyselne horsie, take je to nepochopitelne ze preco. Nie ze by som tebe vytykal nejake balady na dokonalost Albionu, to nie. Mne to strasne bilo do oci, lebo som hral Albion pomerne coskoro po Ambermoone a proste som bol zvyknuty na to bojove GUI z Amberu a toto bolo v Aklbione fakt debilne.

S tym HC to neber az tak doslovne skor metaforicky. ad HC cvok, to je aj dovod preco nehram napr. Ultimu 2 -(Ugraugra necitat! a ignorovat)- ci Wizardry 4....
@mazar1234 (20.11.2012 12:36): To, že je Albion ideální z hlediska UI, jsem ani nechtěl tvrdit. Spíše jsem tím chtěl dokumentovat, že pokud by tam byly nějaké >pro mne< vysloveně výrazné vady, tak bych si to patrně pamatoval. Rodělování rpg na hc a ne-hc se mi moc nezamlouvá. Důležité je pro mne, jestli to je nebo není dobrá hra, což je dáno mnoha vlastnostmi. Hardcore může znamenat také to, že té hře chybí některé prvky, které ji zesložiťují zcela zbytečně a člověk který je něco takového schopen hrát je spíš pak na úrovni hardcore cvoka (ale to jen tak bokem, to není případ Ambermoonu :). Navíc Albion je rozhodně náročnější než např. hry od Black Isle / Bioware a rozhodně stále patří do kánonu těch starých pravověrných rpg (Amberstar jsem mimochodem dohrál bez návodu a tabulku run jsem si, nemaje manuál, dešifroval). Amberstar je hlavně méně propracovaný než Albion. V Albionu je každá lokace plná nejrůznějších detailů, takže Ambestar proti němu působí poněkud prázdně a šedivě.
@Artran (20.11.2012 11:17): No zase Ambermoon nie je ziadny sandbox, len sa skratka da viac menej chodit skoro po celom svete na par vynimiek. Dan za to je ale oproti Albionu pomerne velka nutnost pomahat si aspon nejakou Hint/Walkthrough osnovou inac sa clovek lahko strati a nevie co kde kedy ako kam s kym s cim... to je fakt, Albion je tak totalne linearny ze tam tieto problemy uplne odpadaju ale celkovo je to viditelne orezany Ambermoon.

Pre casual je Albion pomerne hratelny na rozdiel od Amberu ale pre hardcorakov je to zase uplne opacne (teda nie opacne v zmysle ze je Albion pre HC nehratelny, iba ze je Amber o dost lepsi).

Navyse teraz uz je spravny cas na hru z Hoborgovho balicku pretoze relativne nedavno updatol svoj balik o neoficial patch a tak je uz teraz aj ta Anglicka verzia opravena od vsetkych co len trochu podstatnych bugov, ja som to hral cca. pred 3 rokmi z este vtedy zabugovanej ENG bety ale dalo sa to ked clovek vedel co nesmie urobit alebo tak.

GUI - ze si nepamatas vobec neznamena ze ze tam faily nie su :-). Predovsetkym je to jasne citelne v boji, kde v Albione treba vzdy uplne nezmyselne a zbytocne najprv kliknut na vyvolanie attack menu a potom kliknut na volbu, tak isto pohyb... v Ambery staci len kliknut na ikonku nepriatela a hned sa navoli attack tak isto pohyb. Fakt hrozny vopruz navyse v Albione, a uplne zbytocny najme ked uz videli ako to funguje v Ambery, preco to takto hlupo zmenili.

Amberstar bude asi hodne podobny Ambermoonu akurat s predpotopnejsim GUI a tak podobne bude viac user-unfriendly predpokladam. Tiez asi mensi/kratsi lebo Ambermoon je veeeelmi dlha hra, vysoko nadpriemerne IMO co moze byt pre niekoho ale minus oproti kratsiemu Albionu.

Zalezi co komu lepsie pasuje, ci menej narocna linearna uzavreta hra, alebo obrovsky hardcore s mnozstvom ostrovov/svetov a ovela dlhsou hernou dobou.

Moj jasny vitaz je Ambermoon.
@Richmond (20.11.2012 11:04): S tím krokováním ovšem souhlasím. Je to zkrátka rychlejší. Ale to se týká i Ambermoonu, tam je také plynulý pohyb v dungeonech. Neřekl bych že u Albionu zestárla grafika, ale spíš ten pohyb. Je to z tohoto hlediska těžkopádnější.

@mazar1234 (20.11.2012 10:46): Že by mi vadily nějaké věci v UI si už vůbec nepamatuji... Lineární Albion je, ale to není vada, to je zkrátka vlastnost. Je díky tomu soudržnější co do vyprávěného příběhu oproti rpg, které jsou sandboxové. V tomto ohledu je pak v pořádku, že postavy nejsou anonymní.
@Artran (20.11.2012 10:32): No Amberstar má např. jdnu velkou výhodu u mně - je krokovací (pro mě velké plus) :) Taky grafika moc nezestárla (na rozdíl od 3d albionu). Nevím, jak je na tom respawn u "následníků", ale úplně jsem si liboval, že při cestování po mapě jsem si své odbojoval a zbytek byla pohoda bez bojů! Je fakt, že souboje v Amberstaru nejsou taktcké orgie jako v Pool of Radiance, takže tuším, že Albion je asi dál, ale hrozně se mi líbila nastavená obtížnost. Pro mě fakt akorát.
Hral som iba Albion a Ambermoon (a presiel do konca), Amberstar som nehral, ale ak plati ze Albion>Amberstar tak potom urcite zaroven plati ze Ambermoon>Albion a teda nakoniec to vychadza Ambermoon>Albion>Amberstar.

Albion je oproti Ambermoonu straaaaaasne linearny a uzavrety a navyse ma z uplne nepochopitelnych dovodov vopruznejsie featury v GUI, hlavne dementne urobene vopruzi zdrzujuce boj (nezmyselne a hlupo treba viac klikat aby sa nieco spravilo).
@Richmond (19.11.2012 20:40): Může být, byť v Albionu má tedy silného protivníka. Ambermoon jsem bohužel hrál jen krátce, protože v té době ještě nebyla k dispozici HOBringova verze a mě štvalo časté prohazování disket. Nicméně Albion je po všech stránkách lepší než Amberstar (který mě dost bavil, ale nižší hodnocení jsem mu dal právě kvůli Albionu. Kdybych dal Amberstaru 90, tak bych musel dát Albionu tak 120 :)
Drolin: Zásadně nehraju hry se stejnym "enginem" krátce po sobě :) Teď si dám nějakou adventuru, mám tam strašný resty (vidím to na GK1).
Já to bohužel nikdy (myšleno v dobách 486, kdy jsem pařil všechno, co mi přišlo pod ruku) nesehnal a dneska už by mě to asi neoslovilo. A hlavně pokud je to jen trochu rozsáhlý jako Albion, tak by o bylo tak na půl roku :-)
Hehe, zahrál jsem si to a pro mě docela síla. Je vidět, že tohle je pro větší (a především starší) borce, než jsem já. Hráli jste to někdo?