Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
programátor MS Dynamics NAV / Business Central • Praha (ČR - kraj Praha)

Komentář

Přejít na komentáře

Amberstar

  • PC 90
Amberstar jsem začal hrát už na konci roku 2009 a s různými přestávkami jsem se snažil čelit nástrahám hry po celý

rok 2010, abych poslední obrazovku spatřil na Silvestra :) Hra je to opravdu rozsáhlá a alespoň z mého pohledu i obtížná. Ale zpět k začátku. Příběh hry nastíněný zde v popisu je detailně rozveden v manuálu hry na více než 20 stranách(!) a hra vás k němu nasměruje v pravý čas. Není tedy nutné jej číst předem. Příběh není sice originální, ale rozhodně se dobře čte a v každém případě přispívá k atmosféře hry. Ve hře se už ale příběh dále příliš nerozbíhá a stojí v pozadí. Ke slovu se tak dostávají questy a samotné hledání 13 částí Amberstaru.

Systém funguje podobně jako ve známém Albionu. Cestování po mapě je z ptačí perspektivy, pohyb v dungeonech, městech, vesnicích, věžích atd. je klasický z pohledu první osoby. Není zde 3d perspektiva, takže se přesouváte po "krocích". Co jsem si osobně nejvíce užíval byla absence respawnu! Našel jsem pouze jediné místo, kde docházelo k opakovanému respawnu goblinů, ale to bylo dost špatně přístupné a navíc pomáhá jen v počátcích. To znamená, že jakmile vyčistíte kobku/věž/hrad, zůstávají tyto lokace prázdné. To samé platí i pro pohyb na mapě. Takže se nekonají frustrují, k ničemu nepomáhající souboje při návratu do měst.

Podzemní prostory jsou opravdu VELMI rozsáhlé a to i třeba takové obyčejné sklepy hostinského v Twinlake. Bohužel jsou často i prázdné. Najdete kolikrát občas nějakou truhličku s loučemi. Design kobek je celkem klasicky, čelíte iluzorním stěnám, zamknutým dveřím, teleportům a také obtížným hádankám. Některé lokace jsou kombinací first person pohledu a pohledu z ptačí perspektivy, což se mně velmi líbilo. Ve hře je implementován automaping, což je úplně skvělé :)

Grafika je podle mého naprosto dostačující :) Hrál jsem PC verzi, jenž je přeci jen chudší sestra amiga verze, takže jsem nezažíval pěkné přechody při západu a východu slunce, ale i tak má Amberstar docela charakteristický styl. Inventáře postav se brzy začnou plnit předměty a nastává klasické dilema hráčů RPG her (alespoň těch trochu těžších), kdy je tu jednak omezení místem v inventáři a druhak tím, co unese postava. A věřte, že kolikrát je to opravdu těžké rozhodování - vyhodit jídlo, peníze anebo cenné kladivo na prodej.

Souboje jsou především v počátcích megatuhé. Zpracování je hodně podobné Albionu, tedy na mřížce provádíte pohyb, útok, obranu a kouzla a to vše pěkně v tazích. Na rozestavení party velice často záleží. Tím, že hra vám umožní pohybovat se po Lyramionu dle vaší libosti, se může stát, že vstoupíte do některých lokací příliš brzy. Ano, není to žádná koridorovka, sbíráte střípky, informace a podle nich pak volíte návštěvu lokací. Své soukmenovce můžete najít po celém Lyramionu a já dokonce musel jednoho z mých oblíbenců vyměnit, což jsem těžce nesl :)

Dialogů je ve hře docela dost, ale nečekejte, že budou nějak větvené. Ptát se ale můžete na cokoliv, jelikož je zde podobně jako v Albionu možnost buď vybrat slova z nabídky (dost záleží kolik lidí jste vyzpovídali) nebo napsat slovo, které vás zajímá.

Psal jsem, že hra je těžká. A není to jen o soubojích. Těžká je i ta adventurní část. Líbil se mi také způsob dopravy, kdy si podle své portmonky můžete dovolit vory a později i lodě pro přístup do dalších lokací. A to nemluvím o dalším cestovním prostředku, který je úplně nejlepší, ale koupit jej možné není :)

Závěrem - není to hra pro každého. Dost lidí odradí grafika, ti, co ji akceptují, mohou vzdát po několika těžkých a v některých dungeonech i stále se opakujících soubojích. Ti, co vytrvají, budou ale odměněni dlouhou, náročnou a po všech čertech výbornou hrou!

Pro: obtížnost, tahové souboje, atmosféra, délka hry, vývoj postavy

Proti: někdy až příliš rozsáhlé a poloprázdné podzemní prostory

+31