Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Zdravím, má hra aktivní pauzu? Myslím tím, zda jde zapauzovat, rozdat rozkazy, odpauzovat. Díky.
Teda ta bitva u Actia (první v kampani Imperium Romanum) je taky řádně drsná.
@Red (14.06.2022 09:36): já jsem postavil základnu (na místě nepřátelské) na východě a na brodu stavěl jednu věž za druhou a následně bránil zlato na JZ, dokud nepřátelům nedošlo zlato. Až pak jsem začal posílat jednotky na jejich základnu. Nevím, jestli je to optimální strategie.

Dělal jsem tu misi xkrát a je to rozhodně jedna z nejtěžších. Zároveň jsem nad ní strávil regulérně nejvíce času, což mne asi štvalo nejvíce, jelikož leckdy trvalo více než hodinu než jsem zjistil, že nemám šanci uspět. Skok je to opravdu obrovský, zejména když je to hned první mise v babylonské kampani a následující jsou snažší.
@Red (14.06.2022 09:36): Už jsou to dva roky, takže přesné detaily umístění zdrojů z paměti nevytáhnu :), ale určitě jsem s tím knězem na začátku šel přebrat vesničany hráči, co byl na východě. Na tom místě jsem si pak postavil základnu a postupně toho hráče zlikvidoval. Následně jsem se začal připravovat na hráče, co je na severozápadě. Víc už si asi nevzpomenu. Teď jsem našel na youtube video, kde někdo dá tuto mapu na nejtěžší obtížnost za cca půl hodiny, třeba půjde nějaká strategie vyčíst tam.
@adam.kulhanek (14.06.2022 08:57): A postavil jsi základnu někde u toho zlata/kamení na JZ nebo ses přesouval někam za řeku?

Zkusil jsem to jednou micromanagmentovat nepřátelský invaze s tím knězem, ale sranda skončila když nepřitel začal vyrábět ty lučišníky na chariotech. I když jsem měl početnou armádu a zatarasil jsem cesty k němu tak ho dostali.

No a potom v druhém pokusu jsem zase vše hodil do rozvoje a stavby, stavěl pořád věž vedle věže u jeho města. V tý hře jsem se dostal do fáze patu, než bych to zničil tak by mi asi došly zdroje.

Skok v obtížnosti oproti dohrané řecké kampani rozhodně obrovský.
@Red (13.06.2022 23:56): Pro mě to byla asi nejtěžší mise ze všech kampaní. Po cca dvou neúspěšných pokusech jsem se přepnul na nejlehčí obtížnost a ani tak jsem to nedával. I když jsem se ubránil nájezdům, tak mé následné protiútoky ztroskotaly na tom, že mi časem došly zdroje na trénování/výrobu chariotů. Asi na nějaký 8. pokus mi to haluzově vyšlo, když jsem nejprve zatarasil přístupové brody hradbami a věžemi a až poté, co si soupeř vybil svoji armádu jsem útočil. Ale jestli to je "zaručená" strategie na tuto mapu, to fakt netuším.
No tak ta první mise v babylonské kampani je řádně drsná... nějaký tip?
@Red (07.06.2022 15:49): mé vzpomínky jsou taky notně mlhavé , ale já začínal až na dvojkách a první díl jsem zkoušel až po něm a řekněmě, že užtenkrát na mne ten pathfinding zanechal špatný dojem :)
@Marles (06.06.2022 19:22): No jo, já čekal že tohle nějak pořeší, ale vzpomínky jsou selektivní...jsem si dával dohromady kdy jsem hrál původní verzi a to mě úplně vyděsilo....25 let.
@Red (06.06.2022 18:47): V původní hře mi to přišlo ještě horší. Tady se aspoň vesničani, kteří zablokují jiné vesničany dokážou sami odblokovat. Ale ano, lov ryb je někdy problém a provést armádu skrze úzká místa dokáže být také peklo.
No asi jsou to "featury" z původní verze, ale jak třeba pošlu vesničana na mrtvolu jelena za stromem?
I ty další věci jsou takové kostrbaté, vesničané se mezi sebou různě blokují, někdy se na naleziště ryb dosáhnou, někdy tam čumí s oštěpy jak puci.
Nevíte někdo zda už je to v hratelném stavu? Přemýšlím nad nákupem.
@AlieN (23.04.2020 05:42): Promiň, čtu to až teď.

Už si to samozřejmě nepamatuju, ale je dost možný, že to byla mapa: The Siege of Syracuse (jak říkáš). A máš pravdu, v úvodních instrukcích je to napsané. Nicméně je možné, že se mi stalo, že jsem mapu začal jeden den a pokračoval jindy. To jsem si ale již nepamatoval detailní instrukce, ale jel jsem podle hintu v okénku objectives (vpravo nahoře), kde je u této mise napsáno: "Create 10 legion in marked area" (teď jsem si to dohledal u jednoho let's play).
Uznávám, že je to částečně moje chyba, že jsem si pořádně nezapamatoval detailní instrukce nebo si je nepřečetl znovu, ale na druhou stranu objectives není přesné a to je smysl mé výtky.
@adam.kulhanek (komentář): "Nejasné zadání úkolů. Např. v jedné mapě je uvedeno, že je potřeba vytvořit 10 legionářů v určité oblasti. Ve skutečnosti stačí s daným počtem jednotek do dané oblasti dojít. Navíc nikde není řečeno, že při zabití nepřátelského hrdiny je mise neúspěšná."

Toto je zjevně narážka na třetí misi za Římany - a zajímalo by mne jakou verzi, či jaký překlad, hry jsi hrál, obojí je v instrukcích mise napsáno jasně (place 10 Legion units, do not kill Archimedes)
@themacs (01.07.2018 08:59): já to hrával s těmi surovinami pěkně od doby kamené...líbila se mi ta dynamika......zvlášt s nepřáteli za rohem.....ony ty suroviny nevydrží dlouho.....zvlášt když to máš rozdělený čtyři strany,.....takže i manipulace s dělníkama je důležitá

@koudy_cz (02.07.2018 01:43): jako AI nepřátel se díky nastavitelné obtížnosti dá... i když třeba nepřátelské lodě se na nic moc nezmůžou...vždy vyšlou jeden dva kusy...... ale hardest potrápí
...u vlastních jednotek je to peklo.....často mi nefungovalo ani nastavení diplomacie na enemy...pár shortswordmanů ignoruje nepřítele drancujícího vesnici....takže to je pak těžký....pokud musíš neustále nahánět svoje jednotky ...aby si to "nezkracovaly" přes půl mapy....

jinak s win7 jsem měl zkušenost...že sice barvy byly v pohodě...ale nebylo možné průběžné ukládání...musel jsem jet na první dobrou.....když jhsem loadoval...hra spadla.....takže proto virtual box
@themacs (01.07.2018 08:59): jo, taky jsem to hrál spíše takhle. Když už dm tak s cheatem jak je vše ihned vyrobené, ať je prdel :D a multak vs AI máš na mysli, jako inteligence i tvých jednotek nebo nepřátel?
Btw aoe1 mi jedou normálně na W7, vlastně lépe jak původní aoe2... Kvůli grafickému bugu
@Maugh (30.06.2018 18:48): Deathmatch? To tě fakt bavilo. Já jsem teda odkojený na dvojce, kde to lze taky hrát, ale nikdy jsem to nehrál. Není nad pomalý začátek, kdy si uděláš dělnickou kolonii a pracovní tábory a hezky se pomalu opevníš :D
@koudy_cz (29.06.2018 22:56): tak možnost zvednutí populačního limitu je fajn... Custom campaing taky něco nabídne... Ale ve výsledku je to nastejno s původní hrou.... V té jsem primárně hrál deathmatch... 10000 od každé suroviny do začátku.... Dohromady 8 stran... Divočina....


Na druhou stranu bych ještě mohl k dobru remasteru přidat klávesové zkratky... Ukazatel nepracujich dělníků.... Tím se ale zase odcizuje....vzhledem k AI si nemyslím, že by se měl mulťák měl nějak zvlášť uchytit....


Za mne virtual box s xpéčkama a původní verze
A co multi-player, ani ten nezveda kvalitu remasteru? Ještě jsem nezkoušel, takže se ptám...
@AlieN (29.06.2018 14:34): jasný...to beru... sám mám původní AoE1 velice rád, dvojka mě téměř minula a já ji hrál až dodatečně. S mody moc zkušeností nemám, takže hraji původní verze bez úprav.....třeba BG1 jsem řešil přes virtual box. Určitě je dobře, že hra projde nějakým upgradem...aby byla hratelná i dnes... oproti starcraftu však definitive ztrácí autentičnost.

třeba hd úpraavy pro gothic 2 se mi nelíbí a vždy si ho projedu v původní grafice


@themacs (29.06.2018 14:39): né v pohodě, jde o mínění kohokoli - které lze jen respektovat ( z mínuska se nezhroutím :D )
@Maugh (29.06.2018 12:27): Sorry za mínusko, komentář je informativně asi dobře, nicméně s ním vůbec nesouhlasím, tak prostě plusko dát nemůžu ...

Nicméně mínusko smažu, sám je nemám rád :D, ale plusko ti dát nemůžu ...

Navíc, ne každý remaster je jen komercí ... nevím jak u tohoto dílu AoE, nehrál jsem původní verzi, ale např. AoE II HD má rozhodně smysl v tom, že původní verzi je už docela obtížné na Win7+ spustit ... a takových her je hodně, kdy původní verze už nejdou rozjet na nových systémech ... nebo s problémy ...
@Maugh (29.06.2018 13:31): "myslím si, že byse remaster měl hodnotit jako přínos oprav/změň, kvality původní hry nezahrnuji"
Ok, taky přístup, ale hodně problematický - nejen že pak hodnocení neodpovídá tomu jak dobře se hra reálně hraje, ale také pro to že ty původní hry už na nových systémech často prostě nejde rozjet, tzn to vztáhnutí se k nim moc nefunguje.

U Starcraftu a AoE je ten remake smysluplnější, protože to co je navíc v BG:EE je možné do nich dostat odedávna i mody, navíc s hraním na nových systémech u nich afaik nebyl problém. Každopádně pointou ale je, že u všeho vždy víš co dostáváš - graficky vytuněnou a vyladěnou původní hru. Ať už ti to připadá jako ždímačka nebo ne, má to být remaster, ne remake.
Kritizovat autory za to že původní hru nepředělali k moderním standardům je jednak mimo mísu, tvá nemístná očekávání nejsou problém toho remasteru, jednak ideální způsob jak nasrat hardcore fans původní hry (u AoE by asi moc lidí neplakalo, ale u Starcraftu by každá změna v hratelnosti jakýmkoli směrem rozjela další korejskou občanskou válku :))
@AlieN (29.06.2018 13:13): tak je to o cítění každého jedince.....u remasteru starcraftu je to taky jen další komerce....poslední snaha vytřískání peněz ze staré hry......na druhou stranu původní zpracování a duch starcraftu zůstal zachován....dejme tomu že došlo k vyostření hry...

budu si muset ještě promyslet hodnocení Starcraft remaster....stejně jako enhnced edition u icewind dale, či baldurs gate..... myslím si, že byse remaster měl hodnotit jako přínos oprav/změň, kvality původní hry nezahrnuji

na druhou stranu jak hodnotit hry, třeba od blizzardu, které prochází jedním updatem za druhým....kdy finální verze je od té původní na míle vzdálená


těžko říct, je to na subjektivitě každého
@Všivák (29.06.2018 08:23): Já je celkem chápu - komentář sice není špatně napsaný, ale když si stěžuje hlavně na to že ten remaster je prostě JEN remasterem... ;)

Např Starcraft je mám dojem remasterovaný úplně stejným způsobem a přesto tu má hodnocení 90%. Zaslouženě, hra je to pořád stejně skvělá jako tehdy. Zhoršilo se Age of Empires tak výrazně tímto remasterem?