Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Age of Empires: Definitive Edition

  • PC 70
Remaster legendární strategické hry, která odstartovala ještě více legendární herní sérii. Oproti původní verzi máme vylepšenou grafiku a k větším i menším změnám došlo i v některých mapách kampaní. Kampaně samotné jsou původní (ze základní verze hry, z datadisku a z demoverzí), žádné nové.

+ Líbivá grafika
+ Fajn hratelnost
- Nevybalancovaná obtížnost některých mísí v kampaních. Např. Holy man, tedy první mise za Babyloňany je extrémně těžká. I na nejlehčí obtížnost počítačem ovládání hráči útočí na můj vkus až příliš agresivně. Naopak, jiné mise jsou značně snadné, kdy lze požadovaného cíle dosáhnout rychlým útokem na nepřítele s výchozími jednotkami.
- AI jednotek je někdy velmi hloupá. Pokud se explicitně nenastaví bránění daného místa, je jednotka schopná automaticky pronásledovat jakéhokoliv nepřítele klidně na druhou stranu mapy. Dále se jednotky mezi sebou snadno blokují v úzkých prostorách.
- Nejasné zadání úkolů. Např. v jedné mapě je uvedeno, že je potřeba vytvořit 10 legionářů v určité oblasti. Ve skutečnosti stačí s daným počtem jednotek do dané oblasti dojít. Navíc nikde není řečeno, že při zabití nepřátelského hrdiny je mise neúspěšná.
- Občas nesmyslný vývoj technologií. Např. farmy lze stavět až poté, co postavíme tržiště. Ve skladu surovin jsou upgrady brnění jednotek. Tam by se naopak hodily spíš vylepšení těžby, které jsou v tržišti, atd.
- Málo jednotek v kampaních (50).
- Hodně mi chybí brány ve zdech, ty ale přibudou až ve dvojce.
- Docela nemilé je, když je ve scénáři za úkol zničit nepřítele, kdy se mi stalo, že se jedna jeho jednotka někde zašila a já ji pak hledal asi 10 minut. :-(
- Málo "košatá" hudba, přijde mi, že slyším jen několik stále se opakujících se hudebních motivů.

Suma sumárum, hraní mě bavilo, nicméně čekal jsem od tohoto remasteru mnohem víc.

Pro: Grafika, hratelnost

Proti: AI, nevybalancovaná obtížnost misí

+14