Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

60 Seconds!

60 Seconds! Reatomized

26.05.2015
22.09.2016
18.12.2017
20.12.2017
06.03.2020
10.11.2020
12.11.2020
64
15 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Nezávislá survival videohra 60 Seconds! líčí urputné přežívání čtyřčlenné, nenormální americké rodiny ve spádovém krytu pod barákem v době, kdy komunističtí Sověti iniciovali fatální úder na imperialistické Spojené státy, středobod kapitalistického Západu.

Hlavní protagonista, Theodore “Ted” McDoodle, obdrží varování před blížícím se bombardováním. Má přesně šedesát sekund na to, aby popadl chtěné členy rodiny a posbíral věci, které by mohly být v krytu vitální, tedy konzervy s rajčatovou polévkou a skleněné lahve vody. Mimo nich se po domě (jehož prostory se při každém spuštění mění) nacházejí další předměty, jejichž funkcí je zpříjemnit a ulehčit existenci tam dole, jmenovitě třeba přenosné rádio, skautská příručka, plynová maska, požárnická sekyra, sprej na hmyzáky, balíček karet apod. Po uplynutí časového intervalu se kamera přesune do stísněného prostoru zapuštěného v podzemí sevřeného čtyřmi stěnami, kde započíná boj o přežití.

Jednočlenná až čtyřčlenná klika odteď přečkává dny, týdny, případně měsíce, než přijde záchrana, jíž lze dosáhnout patřičnými kroky. Přeživší je nutno napájet a živit, jinak děti utečou a dospělci pomřou. Rovněž je potřeba hlídat hladinu příčetnosti členů rodiny, kteří, pokud si neodpočinou a nevzpamatují se, jednoduše odejdou. Také jim může uškodit nemoc nebo zranění. Lze také uskutečňovat expedice na zničený povrch pro nové zdroje a zásoby s rizikem v podobě banditů. Přímo u krytu mohou znepříjemňovat život obdobné nepřátelské entity – proto je moudré navazovat aliance, pomáhat přátelským přeživším a činit si pojistky. Veškeré informace a zprávy jsou vykládány formou deníkových zápisků.

Základním stavebním kamenem hry je náhoda. Během hraní se rodina musí vypořádávat s náhodnými událostmi, které se drží několika šablon a mohou mít nepředvídatelné důsledky. Náročnost hry se časem navyšuje v závislosti na vybrané úrovni ze třech symbolicky pojmenovaných úrovní obtížnosti – Little Boy, Fat Man a Tsar Bomba. Hlavním herním režimem je kampaň zvaná Apocalypse!, která společně se sekcemi Atomic Drill, Scavenge a Survival tvoří herní mód Classic, jehož protějškem je mód Challenge, obsahující výzvy.

Verze Reatomized přidává nové možné konce, události, další obsah, předmět harmoniku do sekce sbírání věcí a možnost hrát namísto Teda jako jeho manželka Dolores. Dále pozměňuje vizuální stránku, upravuje prostředí a jisté herní, zejména interakční aspekty.


Poslední diskuzní příspěvek

Takové vtipnější This War of Mine, akorát na začátku je minutová minihra se sbíráním věcí po domě a potom je hratelnost založená na neustálém čtení deníku. Čtení, decisions a čtení.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 80
Herná výzva 2017 - "Rychlovka"

Niekto by povedal, že 60 Seconds! sa dá dohrať za tých 60 sekúnd. A nemýlil by sa, pretože sa to naozaj dá. Názov hry je vlastne len označenie krátkej časti na začiatku, kde za minútu musíte zobrať všetky dôležité veci na prežitie, vrátane svojej štvorčlennej rodiny - vy ako otec Ted, vaša manželka Dolores, dcéra Mary Jane a syn Timmy. No a ak sa za ten čas do bunkru nestihnete dostať a nedostanete tam aj svoju manželku, tak definitívne končíte, lebo deti bez rodičov nedokážu prežiť. V podstate to môžem brať ako dohranie hry, ale to nie je pre pravých hráčov.

Hra sa rozdeľuje na dva módy - Classic a Challenge. A prvý spomínaný sa rozdeľuje ešte na ďalšie štyri:

1.1 Atomic Drill funguje ako tutoriál, v ktorom sa naučíte všetky základné veci k tomu, aby ste dokázali prežiť apokalypsu.

1.2 Apocalypse je akoby hlavný príbeh. Na začiatku musíte za 60 sekúnd pozbierať veci a potom už musíte len počkať v bunkri, kým vás nezachráni armáda. Ľahké? Ani za svet. Na prvý pohľad sa všetky situácie zdajú byť náhodné a presne o to autorom zrejme išlo. Vytvoriť v hráčovi ilúziu, že bude mať to šťastie a jeho piaty pokus bude tým správnym. Ale v tom je práve ten háčik. Všetko je to naprogramované aby ste nevyhrali hneď ako spravíte prvé zlé rozhodnutie. Napr. vám dajú na výber aby ste zneškodnili mutantov sekerou alebo sprejom, ale keďže sprej ste už minuli alebo si ho chcete nechať na ďalších mutantov, tak si zvolíte sekeru. No na ďalší deň armáda vyhlási, aby ste použili sekeru na oznečenie vašej pozície pomocou kácania stromov. A vy nemáte sekeru a vopred ste už prehrali. Takýchto spôsobov ako vás hra chce pripraviť o záchranu je veľa. Počas siedmych pokusov, ktorých som dohral, ale neskončili dobre, som mal vždy smolu a hra ma vżdy obalamutila. Aj keď som nemal dobrý koniec, tak pre mňa bolo víťazstvom prežiť 99 dní.

1.3 Scavenge je mód, v ktorom len trénujete za akú dobu stihnete nazbierať rôzne kombinácie vecí, ktoré môžte zúžitkovať.

1.4 Survival funguje len na princípe prežívania s vopred určenými vecami, ktorých počet je obmedzený podľa obtiažnosti.

2 V Challengoch išlo vlastne o to isté ako v móde Scavenge, ale tu ste mali už rozvrh vecí, ktoré musíte pozbierať a za odmenu postavy dostali rôzne klobúky alebo čiapky.

Grafika bola pekná, či už ako 3D počas 60 sekúnd alebo ako 2D počas pobytu v bunkri. Soundtrack sa mi taktiež páčil. V podstate celá hra na mňa pôsobila dobrým dojmom.

Pro: Herné módy, grafika, soundtrack,...

Proti: Malá šanca na úspešný koniec.

+21