Nezávislá survival videohra 60 Seconds! líčí urputné přežívání čtyřčlenné, nenormální americké rodiny ve spádovém krytu pod barákem v době, kdy komunističtí Sověti iniciovali fatální úder na imperialistické Spojené státy, středobod kapitalistického Západu.
Hlavní protagonista, Theodore “Ted” McDoodle, obdrží varování před blížícím se bombardováním. Má přesně šedesát sekund na to, aby popadl chtěné členy rodiny a posbíral věci, které by mohly být v krytu vitální, tedy konzervy s rajčatovou polévkou a skleněné lahve vody. Mimo nich se po domě (jehož prostory se při každém spuštění mění) nacházejí další předměty, jejichž funkcí je zpříjemnit a ulehčit existenci tam dole, jmenovitě třeba přenosné rádio, skautská příručka, plynová maska, požárnická sekyra, sprej na hmyzáky, balíček karet apod. Po uplynutí časového intervalu se kamera přesune do stísněného prostoru zapuštěného v podzemí sevřeného čtyřmi stěnami, kde započíná boj o přežití.
Jednočlenná až čtyřčlenná klika odteď přečkává dny, týdny, případně měsíce, než přijde záchrana, jíž lze dosáhnout patřičnými kroky. Přeživší je nutno napájet a živit, jinak děti utečou a dospělci pomřou. Rovněž je potřeba hlídat hladinu příčetnosti členů rodiny, kteří, pokud si neodpočinou a nevzpamatují se, jednoduše odejdou. Také jim může uškodit nemoc nebo zranění. Lze také uskutečňovat expedice na zničený povrch pro nové zdroje a zásoby s rizikem v podobě banditů. Přímo u krytu mohou znepříjemňovat život obdobné nepřátelské entity – proto je moudré navazovat aliance, pomáhat přátelským přeživším a činit si pojistky. Veškeré informace a zprávy jsou vykládány formou deníkových zápisků.
Základním stavebním kamenem hry je náhoda. Během hraní se rodina musí vypořádávat s náhodnými událostmi, které se drží několika šablon a mohou mít nepředvídatelné důsledky. Náročnost hry se časem navyšuje v závislosti na vybrané úrovni ze třech symbolicky pojmenovaných úrovní obtížnosti – Little Boy, Fat Man a Tsar Bomba. Hlavním herním režimem je kampaň zvaná Apocalypse!, která společně se sekcemi Atomic Drill, Scavenge a Survival tvoří herní mód Classic, jehož protějškem je mód Challenge, obsahující výzvy.
Verze Reatomized přidává nové možné konce, události, další obsah, předmět harmoniku do sekce sbírání věcí a možnost hrát namísto Teda jako jeho manželka Dolores. Dále pozměňuje vizuální stránku, upravuje prostředí a jisté herní, zejména interakční aspekty.
Takové vtipnější This War of Mine, akorát na začátku je minutová minihra se sbíráním věcí po domě a potom je hratelnost založená na neustálém čtení deníku. Čtení, decisions a čtení.
Pro: Herné módy, grafika, soundtrack,...
Proti: Malá šanca na úspešný koniec.