Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

60 Seconds!

62
13 hodnocení Platformy
Žánr:
adventura > 2D adventura *
adventura > 3D adventura
simulátor > nezařazeno
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
26.05.2015 PC
18.12.2017 Switch
Vývojáři:
Robot Gentleman
Oficiální stránky:
http://robotgentleman.com/60seconds/
Každým dnem se lidé na celém světě dostávají do situací, o kterých si většina z nás nechce nechat ani zdát. Přitom mnohdy málo stačí k tomu, aby se člověku obrátil život vzhůru nohama. V survivalovém 60 Seconds! se stáváme obětí atomového neštěstí. Robot Gentleman popisuje příběh čtyřčlenné rodiny, která se před katastrofou zachránila v rodinném protiatomovém krytu.

Hlavní postava, Ted, otec a manžel, obdrží varování před blížícím se bombovým útokem. Má přesně jednu minutu na to, aby popadl osoby blízké a nasyslil věci, které by mohly být v bunkru nezbytné. Více než jinde zde platí: Jaké si to uděláš, takové to máš. Trvanlivé potraviny jsou základ, stejně tak nekontaminovaná voda, bez této "alfy" a "omegy" se dlouho neobejdeme. Kromě nepostradatelných potřeb se po domě válí další předměty, jež pomohou prodloužit, zpříjemnit lidský život. Např. lékárnička, plynová maska, požárnická sekyra, puška, mapa, rádio, společenské deskové hry, insekticidní přípravek, kufr atd. Čím víc toho během šedesáti vteřin nashromáždíte, tím lépe. Mimochodem, můžete se klíďo píďo vykašlat na rodinné příslušníky a razit cestu sólo. V této souvislosti však pochopitelně přicházejí rizika i komplikace. Po uplynutí časového intervalu se kamera přesouvá do stísněného prostoru, zapuštěném pod zemí, sevřeného čtyřmi stěnami, kde pokračuje boj o přežití.

X-členná parta se odteď připravuje na dny, týdny, měsíce, a možná i roky, než dorazí záchranná četa. Po celou dobu máme k dispozici omezené zdroje dílčích komodit, na něž jsme zvyklí z běžného života. Jenomže ty jednoho dne dojdou, čili je nutno stanovit si náhradní možnosti. Je zapotřebí určit průzkumníka a patřičně jej zodolnit. Ten se poté v neprobádané divočině vynasnaží urvat, co se dá. K udržení vyvážené a pozitivní nálady bude totiž třeba jít doslova přes mrtvoly. Rovněž nesmíme zapomenout na dodatečné zpevnění a zabezpečení "undergroundové" pevnůstky, např. pomocí visacího zámku, jelikož loupeživé výpady banditů začnou být čím dál více dotěrnější.

Události rýsují randomizované šablony, tudíž je výsledek všech příhod nejasný a dlouhodobé důsledky nepředvídatelné. Čas od času bude hráč postaven před morální rozcestník s dvěma možnými vyústěními: př. (ne)sníst vpadnuvšího křečka, (ne)odpovědět na zaklepání, (ne)risknout žíznění/hladovění jedince, (ne)vypotit se zranění, (ne)koexistovat s radioaktivními šváby atp.

Veškeré informace jsou vykládány formou deníkových zápisků. Deník slouží též jako "velín" celého vypravování - odtud vykonáváme všechny úkony související s přípravou i organizací, plus udržuje přehled o všem, co se v oblasti šustne.


Poslední diskuzní příspěvek

Takové vtipnější This War of Mine, akorát na začátku je minutová minihra se sbíráním věcí po domě a potom je hratelnost založená na neustálém…

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 80
Herná výzva 2017 - "Rychlovka"

Niekto by povedal, že 60 Seconds! sa dá dohrať za tých 60 sekúnd. A nemýlil by sa, pretože sa to naozaj dá. Názov hry je vlastne len označenie krátkej časti na začiatku, kde za minútu musíte zobrať všetky dôležité veci na prežitie, vrátane svojej štvorčlennej rodiny - vy ako otec Ted, vaša manželka Dolores, dcéra Mary Jane a syn Timmy. No a ak sa za ten čas do bunkru nestihnete dostať a nedostanete tam aj svoju manželku, tak definitívne končíte, lebo deti bez rodičov nedokážu prežiť. V podstate to môžem brať ako dohranie hry, ale to nie je pre pravých hráčov.

Hra sa rozdeľuje na dva módy - Classic a Challenge. A prvý spomínaný sa rozdeľuje ešte na ďalšie štyri:

1.1 Atomic Drill funguje ako tutoriál, v ktorom sa naučíte všetky základné veci k tomu, aby ste dokázali prežiť apokalypsu.

1.2 Apocalypse je akoby hlavný príbeh. Na začiatku musíte za 60 sekúnd pozbierať veci a potom už musíte len počkať v bunkri, kým vás nezachráni armáda. Ľahké? Ani za svet. Na prvý pohľad sa všetky situácie zdajú byť náhodné a presne o to autorom zrejme išlo. Vytvoriť v hráčovi ilúziu, že bude mať to šťastie a jeho piaty pokus bude tým správnym. Ale v tom je práve ten háčik. Všetko je to naprogramované aby ste nevyhrali hneď ako spravíte prvé zlé rozhodnutie. Napr. vám dajú na výber aby ste zneškodnili mutantov sekerou alebo sprejom, ale keďže sprej ste už minuli alebo si ho chcete nechať na ďalších mutantov, tak si zvolíte sekeru. No na ďalší deň armáda vyhlási, aby ste použili sekeru na oznečenie vašej pozície pomocou kácania stromov. A vy nemáte sekeru a vopred ste už prehrali. Takýchto spôsobov ako vás hra chce pripraviť o záchranu je veľa. Počas siedmych pokusov, ktorých som dohral, ale neskončili dobre, som mal vždy smolu a hra ma vżdy obalamutila. Aj keď som nemal dobrý koniec, tak pre mňa bolo víťazstvom prežiť 99 dní.

1.3 Scavenge je mód, v ktorom len trénujete za akú dobu stihnete nazbierať rôzne kombinácie vecí, ktoré môžte zúžitkovať.

1.4 Survival funguje len na princípe prežívania s vopred určenými vecami, ktorých počet je obmedzený podľa obtiažnosti.

2 V Challengoch išlo vlastne o to isté ako v móde Scavenge, ale tu ste mali už rozvrh vecí, ktoré musíte pozbierať a za odmenu postavy dostali rôzne klobúky alebo čiapky.

Grafika bola pekná, či už ako 3D počas 60 sekúnd alebo ako 2D počas pobytu v bunkri. Soundtrack sa mi taktiež páčil. V podstate celá hra na mňa pôsobila dobrým dojmom.

Pro: Herné módy, grafika, soundtrack,...

Proti: Malá šanca na úspešný koniec.

+20