Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Jab (06.11.2023 11:54): Potíž je, že nejde právě jen o povolání, ale jde o určité sympatie k těm postavám, se kterými budu trávit desítky hodin. Tohle mi vadilo i na jedničce, tj. že ty pro mě zajímavější postavy potkám až v momentě, kdy už je nějaká stavba družiny vlastně pasé. Jinak povolání ale samozřejmě hraje roli taky. Jde zkrátka o určitý průnik obojího. Hraju za archera (neutral good).
@Artran (06.11.2023 11:48): Jediný nutný, koho v partě musíš mít alespoň chvíli, pokud nezvolíš alternativní evil řešení, je Valygar. Jinak přijdeš o delší quest. Imoen pak z příběhových důvodů. Ale nutné to není. Ostatní si zvol podle sebe. Resp. řekni povolání hlavní postavy a my ti můžeme poradit, koho brát. ;)

Za mě core je Imoen, Jaheira, Yoshimo. Super jsou Valygar (toho určitě aspoň na ten jeho quest). Mazzy a Haer Dalis jsou hodně fajn.
@Jab (06.11.2023 10:43): @Tulareanus (06.11.2023 10:44): Jj, tohle si uvědomuju, proto váhám. BG1 jsem dohrál teď podruhé, ale BG2 jsem nikdy nehrál a přeci jen bych to chtěl hrát víceméně tak, jak bylo zamýšleno. Jde mi v prvé řadě o roleplay (@Flowerpot (06.11.2023 10:55): tj. nikoli o powergaming) a tady je ten zakopaný pes. Jaheiru jsem si při průchodu BG1 v družině držel jen kvůli Khalidovi. Jinak bych se jí zbavil. Imoen jsem schválně nechtěl dual class, chtěl jsem čistou zlodějku. A Minsca bych si do družiny nikdy nevzal. A na začátku BG2 mi to nutí MInsca, Jaheiru a Imoen je dual class... Nechci navíc společníky jen tak střídat, rád mám ten pocit, že jsem s nimi od začátku do konce. Asi to udělám tak, že si prostuduju seznam všech společníků a míst, kde se vyskytují (což mi trochu vadí, chtěl jsem hrát bez návodu), a budu ty pro mne vhodné nabírat postupně, přičemž začátek zkusím dát jen s Imoen (a budu se muset smířit s tím, že je mág).
@Artran (06.11.2023 10:07): Pripájam sa k Jabovi a Tulreanovi, že odmietnuť NPCčka je síce možné, ale človek si odkrojí fakt fundamentálnu časť hry, a silne by som odporúčal to nerobiť.

Povolaní je dosť, nie je problém si vytvoriť dobrú a vyváženú partiu, a opäť: mať družinu je podľa mňa oveľa kľúčovejšie pre samotnú hru než mať totálne powergamingovu naboostenú kombináciu povolaní.
@Artran (06.11.2023 09:58): Tak BG 2 bola jednou z prvých hier, kde ti spoločníci aktívne kecali do hry a dopĺňali ju tak aj o lore a nielen pocit, že máš naozaj partiu, ktorá má nejakú osobnosť. Bola by škoda to nezažiť, ak si BG2 nikdy nehral. No a každý má svoj osobný quest, niektoré z nich však nie sú také v štýle choď na miesto x a quest vyrieš ale ťahajú sa hrou. Napr. ten Jaheirin a sledujú aj prerody niektorých postáv. No a niektoré vedľajšie questy sú celkom veľké (samostatné oblasti) a bez účasti toho questového NPC sú ochudobnené. Spoločníkov je navyše v hre pomerne dosť, takže ak ti nevyhovujú určité povolania, tak ich môžeš neskôr vymeniť.
@Artran (06.11.2023 09:58): Oproti jedničce je tu ten dojem družiny o hodně silnější. Nejde jen o questy, jde i o reakce. Novému hráči bych vždy doporučil brát na první hraní jen hlavní postavu a k ní družníky najímat.

Je tam i možnost, kdy naházením vlastní party můžeš přijít o delší quest a dokonce stronghold hlavní postavy.

Beamdog charaktery ale můžeš ignorovat.
@Artran (06.11.2023 09:58): Vůbec, nepřijdeš o nic. Jejich příběhy s tou hlavní linkou nesouvisí, až na jednu postavu, kterou ti unesou hned na začátku a jedna z tvých herních motivací je dostat ji zpátky. Ale jakmile k tomu dojde, tahat ji s sebou nemusíš.

Každý společník má nějaký svůj osobní quest, některé jsou hodně povedené, ale když je odignoruješ, o nic zásadního nepřijdeš.
@Jab (26.08.2023 04:33): tak fakt, že se na hře dělá i 4-6 let po vydání (i déle) je pro mě veliký plus. V dnešní době, kdy vyjde hra zabugovaná, udělají se dva velké patche a honem honem na něco novýho.

Kéž by takovou péči dostalo i Kingdom Come, aby na něm někdo dělal a ladil to i tolik let po vydání.
@John Mirra (26.08.2023 14:02): Tá séria má bohužiaľ veľmi zostupnú tendenciu aj na pomery jednoduchej fantasy. Domovina bola super (myslím, že väčšina 5. kapitoly BG 2 bola odtiaľ okopírovaná), druhý diel bol v podstate prázdny a to zaujímavé odtiaľ, by sa dalo zhrnúť v 2-3 kapitolách inej knihy a tretia kniha ma už fakt sklamala. Skutočný prvý diel bol vlastne diel štvrtý - Magický Krystal a to bolo dosť také extra gýčové fantasy bez smerovania, na druhej strane 5. diel sa mi paradoxne celkom páčil, aj keď zas dosť vykrádal Tolkienových trpaslíkov. 6. diel bol extrémne naťahovaný a nevedel využiť potenciál cestovania po známom sveta a siedmy diel bol už tak slabý, že som po ňom sériu uťal.
V podstate v rámci chronológie mi príde, že len prvá a piata kniha stoja za to. A to som to ešte čítal, keď som mal asi 20, takže som bol menej skúsený a kritický. :)
@Vurhor (26.08.2023 11:48): Jo, ten je taky fajn. Ještě jsem zapomněl na Imoen z BG2 - symbol roztomilosti. Ale když jsem ji chtěl mít více badass, měnil jsem za tenhle :)

@Tarhiel (26.08.2023 12:44): Takhle se nechávám doma oslovovat :-D

Jinak já se teda přidávám k názoru, že noví companioni jsou fakt mizerní. Asi před deseti lety jsem si jako bezelstný člověk stáhnul EE verzi pod dojmem, že vylepšení se týkají pouze vizuálu. Companiony, kromě kanonické party, jsem si nepamatoval téměř vůbec. V Beregostu jsem nabral Neeru. První podezření na nepravost jsem pojal u divně nazvučeného dabingu (jak zmiňoval Jab). Další šok přišel, když mi začala v boji likvidovat partu svám wild magic a vrcholem byl její psychický teror, když jsem ji chtěl vyhodit z party :) Potom už jsem si tedy zjistil, že Beamdog ambiciózně vytvořil nová NPC s vlastním příběhem, která jsou horší než původní nemluvící dobrodruzi. Je až zázrak, že Siege of Dragonspear je vesměs neurážející průměrné (ač zbytečné) RPG, které i příběhově (pokud si pamatuji) má hlavu i patu. Jak podezírám Beamdog z nedostatku talentu, tak tady alespoň udělali maximum možného v rámci jejich schopností.
Když jsme u Viconie - zrovna jsem začal číst Salvatoreho sérii o Drizztovi (Domovina atd.) a je to docela dobré! V druhém díle jsou mind flayeři :)
@Malignus (26.08.2023 10:59): Já jsem měl rád Jaheiřin portrét z jedničky, tam z ní to druidství více čiší. Ve dvojce už je trochu moc fancy :-)

U mě vede Viconia z dvojky, která zřejmě mezi díly prodělala plastickou operaci. Většinou ale její portrét i tak měním za tmavší verzi.
@Jab (26.08.2023 10:12): já to nějak nevnímal, protože jsem ani nevěděl, že Beamdog tam přidali něco vlastního… tím jsem spíš chtěl říct, že tyhle věci dost pravděpodobně budou vadit jen hráčům co na bg vyrůstali…
@Tulareanus (25.08.2023 23:49): Za mě raději Widescreen mod. Jiné zásadní quality of life vylepšení nevidím. A kopnout za tohle Beamdog do zadku, že si hru opraví ne 4 roky po vydání, ale třeba až za šest či kolik. Zasekávání postav do sebe se už neděje btw?
@Jab (25.08.2023 21:53): Pre človeka, ktorý to nehral je kúpa BG 2 EE za 3€ - 5€ efektívnejšie, než hrať pôvodnú verziu a pchať do nej módy. Dosiahne ten istý efekt a má tam nejaké quality of life improvements, za tie roky je už technická stránka hry opatchovaná a ten obsah navyše je nepovinný a každý hráč ho môže posúdiť individuálne, či je pre neho ok alebo nie.
@Tulareanus (25.08.2023 21:23): Hele imho je problém v tom, že i základní BG2 dá 1024x768. A vyšší rozlišení má Widescreen mod.

Beamdog všechny ty ostatní EE upravoval v podstatě na BG2 verzi IE. A co sami dodali do EE verze BG2 je z velké většiny odpad. Čili celkově bych na ně nebyl milý a myslím, že EE verze BG2 je jediná z těch všech EE, která vlastně není třeba.
@Cobot (22.08.2023 15:13): BG 2 je moja najobľúbenejšia hra zo všetkých hier, ktoré som v živote hral a nie je ich málo. Dal som jej na DH 100% a aj tak by som odporúčal hrať v dnešnej dobe EE pre tie quality of life vylepšenia a odstránenie nutnosti babrať sa s módmi. Že je tam nejaké npc napísané (subjektívne) horšie? Ani v pôvodnej hre neboli všetky dialógy skvelé, ale toho dobrého obsahu tam je tak veľa, že takéto maličkosti netvoria ani 1% z celkového hracieho času hry.
@veselykralicek (22.08.2023 19:54): Nový obsah nehodnotím, neb jsem EE ještě nehrál. Šlo mi jen o to, že je stále technicky možné zaregistrovat na GOG původní verze díky vlastnictví EE (což jsem sám doteď netušil, postup není úplně intuitivní).
@Phoenix (22.08.2023 19:06): třeba já jsem nový content absolutně neřešil. Hrál jsem to jako původní BG2, akorát ve vyšším rozlišení atd. Akorát jsem to teda kupoval před pár lety v nějaký vánoční akci se slevou 85 %, takže mě to zas tak nebolelo.

Co jsem uvítal, tak byl Story mod (chtěl jsem si prosvištět příběh a progres ve hře a nechtěl jsem se zdržovat na soubojích) a že změnili systém krádeží, který mi vyhovuje asi taky víc.

Naopak fajn byla taková ta utilitka, kterou jsem měl v krabicový verzi na těch 5 CD, a to skloňování jména hlavní postavy. Což byl prijemnej bonus, ale do EE verze bohužel aplikovat nejde..
@Adieu (22.08.2023 14:50): EE verzi bych dal přednost čistě pro jednoduchost instalace - patlání s mody se úplně nevyhneš, ale nebude to na tak dlouho jako jít cestou BGT/TuTu (a že jsem tou cestou šel několikrát).
Ale platit za EE? Eeeeh... ne. Na prznění dobré hry vnuceným podprůměrným obsahem navíc přispívat nechci :) Stačí mi že původní BG1/2 mám koupené myslím třikrát.
Díky za vysvětlení. Jo nezní to dobře.

Originál Baldury šli na aktivovat na gogu při nákupu EE. V knihovně pak byly obě verze. Nevím jestli to ještě jde. Já teď kupoval čisté do sbirky na steam BGEE za 2€ na Gamebilletu. Na GMG byl dokonce za 1,61€, ale je vyprodaný. Jinak mám i původní cd verze.
Ok, díky všem za názor.

@Cobot (22.08.2023 12:23): Mohl bych se podepsat pod ten Jabův komentář, vadily mi ty stejné věci. Nový content je kvalitativně úděsný a vskutku je příhodné jej odstranit, člověk si nemusí kazit zážitek ani jednou pitomou větou Beamdog NPCček, natož týrat vkus odpornými novými lokacemi. Nedokáží audiovizuálně navázat na původní hry, ale hlavně, že mají v tom svém přídavku do jedničky transgender charakter, to je důležitější. :)

Ještě bych snad zdůraznil, že za mě se Atari s Beamdogem jen lacině přiživilo na práci jiných. Do obsahu smluv se nepodíváme, ale je jasné, kdo na těchto Enhanced Editions rýžuje. Si vem, že na Steamu oba první díly v Enhanced Editions, stejně jako Planescape: Torment, stojí každý 20 éček. :D Kolik asi jde původním vývojářům z Bioware a Black Isle mimo těch pár v Beamdogu, když se jejich hry před touto Infinity zlodějinou prodávaly za sto korun. Pochopitelně původní verze už jen tak nikde neseženeš. Ale můžeš si zahrat Baldury na mobilu, a to chceš!
@Cobot (22.08.2023 12:23): Už sme sa o tom kedysi s @Drolin: bavili - ja ju vôbec neodmietam, práve naopak, skôr by som odporučil hrať práve túto verziu:

V podstate jediné veľké výtky, ktoré na ňu boli - že pri vydaní bola plná chýb + nerobila nič, čo a nedalo ošetriť módmi - už dávno neplatia + nie všetkým sa páčia nové NPC, ktoré tu boli pridané.

(A čudujem sa, že BiG World Project neurobil verziu inštalátora aj pre EE), Tí, ktorým as nepáčia nové NPC, ktoré Beamdog pridal, tie sa dajú odstrániť fanúšikovskou modifikáciou. Alebo ešte jednoduchšie - odmietnuť ich v hre, prípadne splniť ich loyalty questy a viac sa nimi nezaobaerať.

Mne osobne až tak nevadili - ten mních je podľa mňa skvelý a zlí hráči zrejme ocenia Dorna.
Da se nejak stručně říct co hlavního je na EE blbě, že ji tady odmítáte? V čem je háček?