Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@StriderCZ (30.11.2021 15:57): Za mne to je tak trochu jiná hra s tím survivalem. Samozřejmě remcalove kteří koukají jen jak to je napsané a podobne si tim nic nezlepší ale pro lidi kteří to hraji jako to dobrodružství v otevřeném světě to je dobra změna která si pozornost zaslouží. Navic to má teď každý zdarma tak proč to nezkusit.
Mně přijde survival mod velice dobrý. Mohl být jiný, ale raději takový než blbý. Prostě to beru tak, že Skyrim je akční hra , open world s RPG prvky, které se implemantací survivalu posílí.
Navíc třeba by se Skyrim s jinými pravidly rozbil, co já vím.
@Charllize (30.11.2021 13:14): Já si třeba představuji, že vyvolání takových dlouhodobých kouzel by mohlo mít zase postih jinde, třeba ve snížení stanimy.

Pořád lepší logika mít hřejivé kouzlo, než zklamaně metat fajrbóly pod sebe v naději, že mě zahřejí.
@Charllize: zdá se, že ten survival mod je nějaký standard pro Skyrim SE na konzolích. Když jsem nedávno naistaloval na Xbox Skyrim SE hned se mě to zeptalo zdali chci hrát normálně nebo survival.

@StriderCZ (30.11.2021 07:46): to mě připomíná SP misi v Battlefield: Bad Company 2 kde jsem se musel jít ohřívat mezi střelbou a přemisťováním do baráků, respektive jejich trosek abych se zahřál. V opačném případě prostě člověk zmrznul. :)
@AlieN (30.11.2021 13:10): Tak když by to bylo udělané nějak rozumne tak proč ne. Ale mít kouzlo co te zahřeje a mít možnost ho kdykoliv vyvolat mi jako survival nepřijde.

Tak už v základu Skyrimu to omezení pohybu v závislosti na tom jakou zbroj mas je. A survival přidává statistiku ke zbrojim jak jsou teple, kožešinové hreji, kovové moc ne atd.
A neremcej furt, proste to zkus a uvidíš, jde to vypínat a zapínat dle libosti ten survival :)
@Charllize (30.11.2021 09:38): Nuda naopak je když to jen kopíruje survival prvky odjinud bez respektování reálií tohohle světa. Vždy ť by to bylo super, udělat survival kde magii naopak k přežití potřebuješ, nebo ti aspoň může hodně pomoct.

A klidně to může mít i další zápory, napřííklad v těžké zbroji skoro nemůžeš kouzlit, ale v té lehké zase mrzneš mnohem rychleji.
@Charllize (29.11.2021 16:03): A to ještě mám quest: získej deset ohnivých solí pro ...NPC.
Jinak sním polévku a dojím se několika jablky...docela sranda...ještě, že postava nemůže trpět plynatostí.
Zásoby hřejivých polévek je fajn, ale zimu t.č. řeším tak, že sebou tahám dva až tři campfire, které zůstávají permanentně na místě (a zobrazí se i na mapě), nebo prostě jen tak nadrzo vlezu někomu do baráku, ohřeju dva prstíčky a pak zase odejdu.
@AlieN (29.11.2021 15:54): Já jsem se nikdy nikam nekoukal co jako má znamenat ten bezhlavý jezdec a pořad doufám ze jednou najdu nějakou spojitost s něčím. Ale spis to fakt bude jen gimmick nebo něco co nikdy nedokončily.

Ono jak musíš na ten survival pořad hlídat tři teploměry tak to insta léčení zase tak nevadí, stejne mas pořad s něčím potíže. A naopak tu mana hnědou část nijak za chodu nedoplnis, jen když se vyspis.Navic ta tepla strava je fakt blbě dostupná a jako celek to vzasade funguje.
Jeste jsem zapomel zmínit ze level up je jen když se hráč vyspí, na ten survival.
Jinak celkem věřím ze s tím teplým jídlem bude nějaká možnost jak si ho zajistit dostatek, ale jelikoz na nic nikde moc nekoukam tak jsem na žádný způsob nepřišel. Teda zkoušel jsem jestli ta ohnivá sůl nevypadne z vyvoleného fire atronacha ale to samozřejmě nevypadne :)
@Charllize (26.11.2021 17:46): zrychleně jsem na to kouknul - některé prvky toho survivalu vypadají docela dobře. Ale překvapuje mě že to žraní a léčení z inventáře během boje tam vůbec funguje, takový instaheal mi připadá jako dost cheat už v normální hře, víceméně jsem to nepoužíval.
Vlastně až teď s těmi dvěma zbraněmi - jsou brutálně silné, ale je extra nepohodlné z nich přepínat na normální léčení kouzlem.

A toho bezhlavého jezdce jsem taky potkal (hodně na západě) , a dost mě zklamal. Zaradoval jsem se nejdřív že takový random encounter k něčemu povede, nějaký quest nebo něco zajímavého, tak jsem ho hned následoval - a ono nic, jen tak krouží po krajině až skončí na jednom hřbitově, žádné vysvětlení není.
@Jab (26.11.2021 20:09): nemohu vyzkoušet, bohužel nemám 4K HDR TV ale @Garret: má, možná bych k němu mohl vzít XSX jak pomine to šílenství okolo, a Auto HDR vyzkoušet třeba ve zmíněném Skyrim SE.

@Charllize (26.11.2021 19:22): před chvíli jsem to stáhl na XSX abych se přesvědčil, naneštěstí viz výše, tuhle feature si nemohu užít. Každopádně mě pobavilo jak jsem naloadoval pozici hned za branou prvního města, tak si říkám ale podívám se ven, a hned za branou leží mrtvý obr. :) Pobavilo, že prošel v pohodě první otevřenou branou.
@Rapier (26.11.2021 19:49): https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=LT1a6NXYy6E

Ty recenze nejsou moc dobře zpracované. HDTVtest k tomu nic nemá. Ale asi to funguje. Prý lépe u her, které mají statická světla na obrazovce. Jak se zdroje světla pohybují, tak ty HDR výpočty přestanou dobře fachat.

Ještě tam kritizuje případné otevřené lokace pod jasnou oblohou, kdy to prý pak moc září. Ale ten základ tam prý je. Tedy boost jasu. A doufejme i kontrastu. O to tam jde nejvíc. Bohužel nikde jsem nenašel odbornou recenzi, která by to "vědecky" měřila, jako to dělá HDTVtest.
@Rapier (26.11.2021 18:50): Jinak s tím HDR nevím. Jako jsou TV u kterých jde zapnout on/off ale jestli to má stejný efekt jako nativní HDR v nějaké hře spis pochybuju. Na PS jde taky mít zapnutý HDR pořad, ale když ta hra to nepodporuje tak to je k ničemu. Jestli to ten xbox umí nějak vynutit je možný ale z principu cely věci se mi nezdá ze by to bylo totožné z nativním HDR. Navic i v tom popisu funkce z xbox webu píšou ze to funguje jen u vybraných her.
@Jab (26.11.2021 17:01): viz. odkaz + jak jsem psal dříve v jiné (HW) diskuzi, mám možnost zapnout HDR na AOC monitoru nezávisle na hře která tam běží, což je samozřejmě nic extra, ale určitě lepší než drátem do oka.

Časem pořídím nějakou tu 4K HDR TV a užiji si Xbox Series features naplno.

@Charllize (26.11.2021 16:19): asi jo, já to spíš omrkl abych zjistil zdali je tam nějaký výrazný rozdíl v grafice a není no. :)
@Rapier (26.11.2021 15:56): V tom porovnavacim videu v tom maji kluci nejaky gulas. Porad se divi ze v anniversary jsou jinak trsy travy nez v ty special edici. Tak jasne, ta trava se generuje na predem danych mistech a pro kazdou hru ty trsy muzou mit trosku jiny rozlozeni, neni to ze by to meli ty verze hry kazda jinak defaultne. Jinak tam ale vzasade zadny rozdil nevidim, proste Special edice je uplne to samy graficky jako ta Anniversary.
@StriderCZ (26.11.2021 11:35): Díky :) No ono to prave kolikrát ani těch 30fps není. Obvzlast v těch sněhových vanicich. Ale lehce pod.
Proste ta PRO verze je nejhorší ze všech. I na base ps4 to běží lip, protože 1080p. Ale osobně mi to vynahrazuje ten nativ 4K obraz, mám velkou TV a proste to působí i tak dobre. Mohli v ty anniversary edici přidat HDR :)
@Charllize (26.11.2021 00:37): Závěr videa je fenomenální. Díky. Každopádně těch 30 fps je hoodně poznat.
Mám rád takové videa, hlavně, když z nich jde poznat , že je natáčíš jen pro sebe, pro radost, pro pár podobných šílenců A když kvůli lajkům a sledovanosti nelezeš lidem do zadnice, nemluvíš cool sprostě, nesnažíš se ze sebe dělat exota. Super a ještě jednou díky.

Ještě bych doplnil, proč mi survival mod přijde tak atraktivní: zrušením fast travelu se zpomalí herní tempo a z akční hry s prvky RPG se stává hra zase o něco více RPG. Pro mne to znamená nové zážitky, nový způsob hraní a více si hru vychutnám. Ovšem k tomu, abych sérii TES zařadil mezi velká RPG mi chybí větší možnost svobodné volby (s patřičnými následky).
@Charllize (26.11.2021 00:37): takže XOX to fejkoval. :) Jo vlastně na konzolích je jen Special Edition s DX11, máš pravdu.

To mě připomíná, že ve zmíněném odkaz je uvedeno:
The Elder Scrolls V: Skyrim Special Edition Bethesda Softworks Xbox One X enhanced 4K Ultra HD. :)

Já zkoušel SE na XOS, vypadá to úplně stejně jako na XOX/XSX akorát to má "jen" 30 fps. To platí pro všechny Bethesda TES hry. Když jsem manikům na xboxweb.cz vysvětloval v komentářích že XOX těžko zvládne některé hry nativně ve 4K tak mě nevěřili, že prý je to lepší kus železa než modernější XSS a navíc nativně umí 4k.
Marketing dělá svou práci očividně dobře. :)
@Rapier (26.11.2021 00:19): tak po poslednim patchi by to na PS5 melo bezet 4k/60fps. Na tom PRO to je 4k/30fps s odrenejma usima. A je to ta special edice co vysla 2016, takze je o neco narocnejsi nez ta verze z roku 2011. Ale jinak jo, na to PRO to je moc proste. Na Xboxu One X to bezelo v nejakym promenlivym rozliseni rock solid 30 fps, tam tenkrat ten nativ 4K nedali :)
@Charllize (25.11.2021 21:46): pěkný. :) Jde vidět, že jsi expert! Konečně vím kdo je Lydia. Líbí se mi jak jíš během boje ty polívky. Jak to skladuješ? Máš na to ve Skyrimu termo misky? :)
PS4 PRO teda nic moc, čekal bych že to v pohodě dá ve 4K, vždyť je to 10 let stará hra, ne? To by mě zajímalo jak to běží na PS5, snad lépe.

Každopádně +1 za vysvětlení co je Skyrim survival mód.

Jak tak koukám míření na ovladači lukem není zdaleka tak komfortní jako na K+M, ale jde vidět, že už to máš v ruce. Já to zatím s lukem na konzoli tak moc neumím.
Ty už jsi tak vylevelovanej, že i starší drak radši zdrhne. Začít se má tvorbou postavy a károu na popraviště:)
@AlieN (24.11.2021 20:07): Mace of Molag Bal som od získania používal po väčšinu hry, pre mňa jedna z naj zbraní v hre. :) A práve na druhej ruke som switchoval medzi restoration a destruction a invocation (aspoň tam myslím summonovanie atronachov patrí).
@SilentWolf (24.11.2021 22:13): Taky mi přišlo ze znim jak Sobota ale ono to bude tím ze mám trochu rýmu asi :)

Jako jedno video jak hraju Skyrim mám ale nechci s tím prudit, on to je jeden fail a trapas za druhým. Navic nejsem youtuber a tak podobne. Kolikrát tady pěstování vlastního písečku na yt děla zlo a tak . I když by se zas tolik nestalo asi.

Rapier-Ty PEGI 16 jsou německý značení, mají to jinak a zřejmě to znamená to samy co ta 18.
Moravak nejsem, spis Pražák jak poleno, křížený se Slovakem, táta tam byl na vojně a takhle to dopadlo :D
@Charllize (23.11.2021 22:54): pár postřehů z unboxingu:
1. na záznamu jde vidět jak se telefon pohybuje.
2. použil jsi stejný modelářský nůž jaký mám doma už tak odhadem okolo 20 let
3. zaujalo mě, že některé verze jsou PEGI 16 a některé PEGI 18.
4. jde poznat, že nejsi z Moravy, každopádně i když jsem Tě na živo neviděl, po hlase bych už tě poznal.
5. očividně jsi fanoušek PS.

Jinak fajn. :)

@SilentWolf (24.11.2021 07:56): pošli link na Walomeho unboxingy. :)
@AlieN (24.11.2021 20:28): Já třeba vím o dvou dungeonech kde jsou na hracove prvním levelu Draugr Deathlordi. Samozřejmě sance ze se tam někdo zatoula na začátku je skoro nulová, ale to bys fakt nedal a musel bys odejít :D
A za mne ten change nepratel proste typicky level scaling neni. Přeci jen jde o jiného nepřítele, co používá jiné útoky má jiné vybavení atd. A jak jsem psal hra to pořad kombinuje i s těmi slabšími co tam byli na začátku. Proste to není bare bone scaling kdy jsou stejní nepřátele a hra jim jen zvyšuje level.

S nepřáteli mi to ve Skyrimu přijde ok, co by ale sneslo vylepšení jsou předměty, nemyslím přímo vybavení, tam to je podle mě taky ok, ale třeba to ze někde v dungeonu na lvl 5 leží v polici nejslabší potion a na lvl 40 na tom samém místě leží pak ten nejsilnější se nelíbí moc ani mě.
@Charllize (24.11.2021 20:22): "máme výměnu nepratel za silnější verzi v závislosti na hracove kevelu, což taky není úplně tak level scalling"
Ale tohle samozřejmě není nic jiného než level-scalling ;)

A když teď v každé druhé místnosti potkám Draugr Deathlorda, tak to působí hrozně hloupě. That being said - je to tady MNOHEM lepší než ve Oblivionu, a to až do takové míry že mě to vlastně ani moc nesere.

Akorát dungeon ze kterého bych musel odejít, protože nepřátele v něm na svém stávajícím levelu prostě fakt nedám, tak takový jsem tu nepotkal nikdy.
@AlieN (24.11.2021 20:07): Já se nechci opakovat ohledně tehle ohrane písničky s level scalingem, ale když jinak nedáš. 
Kuprikladu venkovní havěť ( obři, vlci, šavlozubý kočky atd) mají od začátku do konce stejný level. 
Pak tu máme výměnu nepratel za silnější verzi v závislosti na hracove kevelu, což taky není úplně tak level scalling a hra to děla jen do určite chvíle, a pořad to kombinuje se základními nepřáteli. Takže vzasade spolu s hráčem se skaluje jen něco a není toho nijak moc. A i tam to má svůj začátek a konec, ze proste se nějaký nepřítel skaluje třeba do lvl 40 a pak konec.
Mozna tam bude par nějakých určitých nepratel kteří skaluji celou dobu.
Krasne to je pak poznat na vysokém levelu a dobrém vybavení jak moc je hráč OP oproti většině nepratel, protože proste to nijak moc s hráčem neskaluje. 
Oni tam používají vícero způsobu jak okolí drží krok s hráčem ale fakt málokdy to je level scaling v tom sprostém slova smyslu.
A naopak už na kevelu 1 jsou ve hře nepřátele co mají o hodně vyšší level jen stačí trochu sejít z cesty.

S tím vylepšováním na max to je na Legendary obtížnost pořad docela ok, není to žádný extrém ale tak nějak normální hraní.
@Tulareanus (24.11.2021 16:52): Jo, fireball v jedné a Mace of Molag Bal na vysávání duší v druhé, dost zábavná kombinace.
A pak jsem si vyrobil mace i do té levé ruky, a najednou velký špatný. Ale tak přezbrojím na lehkou zbroj aby bylo víc staminy a budu to zkoušet dál.

@Charllize (24.11.2021 17:09): Ty powergaming hrátky s enchantováním si pamatuju z Morrowindu, tak moc na to tady už tlačit nechci. Tam to bylo hrozně rozbité, zvlášť s tím jak šly vytvářet i vlastní kouzla - vzpomínám si jak tam jsem pak už jen lítal nad krajinou a na města pod sebou házel atomovky. Cool, ale hra ztratila své kouzlo.
Tady bohatě stačí že některé skilly je hodně snadné levelovat a díky "Legendary" resetu tím levelovat celou postavu. Ale tak aspoň je dost skill pointů na experimenty, a díky level scallingu nepřátel na tom levelování stejně moc nezáleží.
já jsem se po delší pauze vrátil k hraní Skyrim VR (PS4) - už tam mám skoro 100 hodin u toho posledního sejvu - jak jsem tu už kdysi říkal hraju to na tu Legendární obtížnost hned od začátku, a už mám nalevelováno - takže už je to pohodička - stačí si jen ohlídat zdraví při souboji se silnými nepřáteli a nenechat se udeřit tím prastarým drakem - tady krátké video - moje výbava zbraně a zbroj (používám ten ocelový meč a na velmi silné protivníky to kladivo) - kterou už míním používat po zbytek hry; Znova zmiňuji že nepoužívám fast-travel - cestuji pěšky nebo na koni - pouze někdy když se mi kůň někam zaběhne když třeba na vesnici zaútočí drak - tak jsem dal fast-travel do té vesnice aby se ten kuň teleportoval před vstup do vesnice; při jízdě na koni sedím na otočné židli - koně otáčím tak že se otáčím na té židli - kabel k té helmě je prostrčený skrz XXL podložku pod myš takže se mi neplete pod nohy - můžu se volně otáčet celý dokola. - při změně pozice (stání, dřep, nebo jízda na koni, sezení) je třeba zarovnat tu pozici na tom PS4 ovladači - pomocí toho tlačítka. - Totéž i při načtení nové oblasti - například při průchodu dveřmi.
@AlieN (24.11.2021 16:30): Já většinou používám vsechno a střídám to dle potřeby pro konkrétní souboj a podle toho který skill leveluju. Akorát vždycky zanedbávam štíty a ani nevím proč. 
Dual wield má dobrý strong attack ale to šachování s levou zbraní je občas oser. Ale dva deadric swordy upgradnuty jak to jen jde jsou skutečně maximálně smrtící. Když mas dost léčiva v invu ani tu levou zbraň nemusíš sachovat.

Kdyz sem zmínil to upgradovani. Vsechno to začíná u enchantovani. První je třeba si vyrobit věci co posilují samotné enchantovani, s nimi pak vyrobit další vybavení co posiluje kovářství. Myslím ze to jde narvat asi do tři druhu vybavení.
Pak jsou kovarske lektvary, tuším ze ten nejsilnější zvyšuje výsledek o 60%. Takže když člověk pak vylepšuje zbraň, vezme si ty naenchatovany věci pro kovářství, vypije k tomu lektvar tak jde dmg ty zbraně zvednout i hodně přes 100%. Těch silných lektvaru na kovářství není ve hře moc, takže je lepší si je šetřit na ten daedric. Asi jdou vyrobit i nejspíš ale k tomu jsem se nikdy nedostal. ( jdou, až 142%)Funguje to i na armor samo.
Uz si to teď nevybavim úplně přesně ale tuším ze jsem pak měl dmg kolem 1200 + ( možná to bylo i víc)když k tomu člověk má všechny one handed skilly na dmg a naenchantovany one handed dmg ve vybavení.
Kdyz tedy pak mas ty zbraně v rukou dvě tak je i Legendary obtížnost easy.
Ted už nevím jestli pro ty dvě zbraně nejsou nějaký postihy, možný to je.
Edit: teď mi došlo ze to jde dat do čtyřech věci ten enchant a ještě jde najít krumpáč co přidává 10% ke kovářství když ho má člověk v ruce při tom vylepšování. :)
Dual Wield nebo Two-Handed, co máte radši? Skoro celou hru procházím s lukem a fire kouzly, tak chci zkusit i něco jiného.

... a i když dual wield vypadá cool, tak první zkušenosti s ním jsou pro mě hodně zklamání. Debilně se to ovládá, připadám si hrozně neohrabaný, a hra s ním ani moc nepočítá - nefunguje nabindování zbraně do levé ruky na quick sloty
@Gordon (24.11.2021 00:26): Až Bethesda vydá další edici Skyrimu :)

Jinak jen upresnim ze těch módu tam je celkem 75 a nikoliv 500. Těch 500 je myšleno jako ze tam je 500 novych herních elementu. Což znamená třeba ze Saints and Seducers obsahují celkem třeba 20 věci co ve hře predtim nebyli. 26 z těch 75 módu jsou nové, co predtim nebyli k dostání. Nějaké další mají přidat časem. A nestalo by to deseti tisíce ale spis tisíce. Ta cena je prastena, ale speciál edice Skyrimu stojí asi litr a ten upgrade pět set, takže to sedí. Ale umím si představit ze jiný vydavatel by podobnou kompilaci staré hry dokázal prodávat tak za půlku.