Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Nevím, jestli je důležité, s čím člověk začal. Já začal s šestkou, ale hrál jsem to úplně debilně, bylo to můj druhej dungeon asi po Branách Skeldalu, takže jsem jen Nový Sorpigal a Chrám Baa v Ironfistu hrál asi 50 hodin. Takže šestka je určitě něco s čím jsem strávil 10 krát víc času než s pozdějšími díly.

K sedmičce už jsem přišel ale herně zkušenější a i když má šestka jasně kredit nejvyšší, protože přinesla největší změnu v sérii, mám asi nejradši sedmičku. Je koncentrovanější, šestka mi přišla až moc volná a bez nějakého průvodce. Sedmička je příjemnější pro hraní (automatické zapisování učitelů). + samozřejmě Arcomage. Snad jen, že jsem ji rozehrával několikrát, z důvodu komplikovanější tvorby party, což zmiňuje i Adam v komentáři.
Sedmička mi přijde od šestky jako větší rozdíl, než osmička k sedmičce. I graficky. Sedmička s osmičkou jsou takové sestry, což potvrzuje i ten Arcomage. Hlavní a vlastně jediná změna v osmičce je způsob vytvoření party.

Ale mám rád všechny díly, dokonce i devítku, kterou rád nemám, tak ji mám rád.
@Jab (01.01.2024 17:20): nevím, mně smysl nedával. Ale mně už moc nesedl ani ten Conflux.

Jasně, používat jsi je nemusel, ale tu Hlubinu se žralokama bez nich nejde dát. V lodi už jsem se samozřejmě přezbrojil na standartní výbavu.
@Charllize (01.01.2024 17:37): merge modu bohužel k dokonalosti chybí hodně. Pořád doufám, že s tím autor něco udělá a já se do toho pustím s plnou vervou. Protože na papíře to zní jako jedna z mých nejoblíbenějších her.:-D
Mně teda 6,7,8 přijdou fajn všechny tři. Když to člověk hraje za sebou je to díky té podobnosti jako by to byla jedna hra. Což nakonec i existuje v podobě merge modu. Ale kdyby mně měli třeba kvůli tomu mučit abych vybral jeden díl tak šestku. Co by za to plno lidi dalo kdyby vyšel další díl v úplně stejné podobě jako ty tři :)
@veselykralicek (01.01.2024 16:52): V sedmičce už jsem je nepoužíval ani. Nějak mi přišlo, že tam nejsou třeba. Ale jo, ten konec je furt trochu otrava. Na druhou stranu Forge datadisk k HoMaM 3 dával smysl a vycházel z toho zlého konce. A je škoda, že to 3DO nerisknuli.
@Jab (01.01.2024 15:13): na druhou stranu v osmičce mi konečně dával smysl ten boss a fantasy settings až do konce.

Protože blastery, mechaničtí nepřátelé a kosmické lodě mě na MM6 i 7 hodně iritovaly.
@Ringo (01.01.2024 15:03): Tak i trochu ztrácí na kráse mlátit po palici elementály místo Baa a jejich ďábelské mistry v šestce či good-doers/evil doers v sedmičce. Chyběla tam ta "politická motivace" minulých dílů, kde proti tobě stáli nepřátelé, kteří ale měli i to politické zázemí. Tady je proti padouchovi vlastně celé Jadame. A strany, které si vybíráš, jsou úplně jedno. Není tam ten pokus o nějakou větší settingovou omáčku.
@TombSpirit (01.01.2024 14:38): Mně právě osmička přišla taková kompaktní a smysluplná. Vlastně se mi líbila ta potemnělejší atmosféra. Nízká hodnocení bych spíše přičetl pocitu nastavené kaše, prostě tři hry za sebou ve stejném navíc zastaralém enginu, jehož grafika nevypadala moc dobře ani v době prvního představení v MM6, vzaly za své.
@Ringo (01.01.2024 12:22): Mě třeba MM8 taky bavilo hodně, když jsem to hrál poprvé, ale hlavně asi kvůli (imho) horším dungeonum i mapam / městům se mi k osmicce na rozdíl od 6 i 7 už vracet vůbec nechce. Je to určitě subjektivní, každopádně i tehdejší nízká hodnocení osmičky o něčem svědčí.
@Richmond (01.01.2024 08:37): Taky jsem začal trojkou a taky ji považuji za nejlepší, hned v závěsu za ní je MM IV a V - World of Xeen. Na šestku jsem se díval nejprve se značnou nelibostí, protože ta grafika byla hrozná, ale časem jsem si zvykl a vzal ji na milost a nakonec se stala ta šestka taková ikonická.



@veselykralicek (01.01.2024 08:23): Může být, nicméně v mém případě je přístup k této trilogii jiný, než že by šlo o to, co jsem hrál dříve, protože třeba MM8 se mi i po té šestce líbil a bavil mě hodně, ale kdykoliv odstartuji MM7, tak jí nejsem schopen dotáhnout do konce. Neříkám samozřejmě, že je to propadák, jednou ji dojedu, je to povinnost, mám ji i v nádherné krabici, věřím, že až ji dohraji, tak třeba i to hodnocení posunu třeba o 5% ještě nahoru. Celé je to o tom, že MM6 a MM8 mi přišly prostředím a dějově strhující, zatímco u té sedmičky mám pořád tak nějak pocit, jakoby jen do editoru daného enginu samoúčelně naskládal někdo nová města, questy a hrej, vždyť je to jako MM6 s několika vylepšeními, tak komu by se to mohlo nelíbit.
@veselykralicek (01.01.2024 08:23): Já to měl podobně (hrál jsem 7, pak 8 a až po nějaké době 6) až na to, že i tak mám šestku asi nejraději (aspoň na ni nejraději vzpomínám) - nejvíc mi sedly lokace a dungeony, hudba a celkově atmosféra. Sedmička je ale hned za ní. Naopak na osmičku jsem už skoro zapomněl - přišla mi taková umělá, nezajímavá, bez života. Asi za to může i grafika osmičky - přišla mi trochu škaredá.
@Richmond (01.01.2024 08:37): třeba já osobně sem měl v šestce už jen problém vybrat si postavy.:-D

Modely postav, rasy, obličeje a hlasy že sedmičky jsou prostě nejlepší a to mi nikdo nevymluví. Tam byla celkem radost se s těmi postavami sžít a vytvořit si k nim vztah. To mě v osmičce už tolik nechytlo a v šestce už vůbec ne. Tam jsem měl problém vybrat ty nejmíň nesympatický.:-D
Podle mě to je tím, co kdo kdy hrál (jak hluboká myšlenka). Třeba já osobně začal právě u sedmičky z Levelu, kterou jsem dohrál několikrát a přijde mi že série nejlepší. Potom osmičku z Game4U a byla taky super. K šestce jsem se dostal až po letech a už to nebylo ono. Prostě mi nepřijde tak dobrá a zajímavá právě jako sedmička.

Ale je mi jasný, že kdybych před lety začínal právě šestkou, nejspíš by oblíbenou hrou byla ona. Čímž chci říct, že to je asi subjektivní podle toho, s čím hráč začínal..
@Radecker (31.12.2023 21:12): V MM6 jsem cítil ten svět a ten příběh, u MM7 mi to přišlo jako samoúčelně naskládané aby to tam bylo s tím, že vylepšili ovládací prvky a grafiku. Že je to dlouhé na tom nic nemění, datadisky třeba k HoMaM 3 taky vyšly délkou jako hra původní. Možná MM7 prostě u mě trpěl tím, že to bylo moc to samé co šestka. Jen nové lokace, nové situace, moře dalších soubojů...
@Ringo (31.12.2023 18:38): Názor, že M&M VII působí jako datadisk k šestce a osmička k sedmičce už jsem viděl víckrát. V čem? Proč vám to tak případá? Všechno to jsou 30-40+ hodinové hry s komplet novou mapou a příběhem. Je to kvůli podobnému zpracování (působí na vás tedy např. Fallout 2 jako datadisk k jedničce)? Díky.
Za mě je sedmička nejlepší díl s nejhutněji koncentrovaným gameplay. Vyniká i propojením s HoMaM3.
@Eru (21.10.2023 21:13): zadřel jsem se, protože jsem neměl kouzla. Bavilo mě to hodně, hlavně ze začátku je ta parta hodně silná a "levná", není potřeba kupovat žádný kouzla ani cpát body do magií a je to znát. Ale problémy jsem měl hlavně s negativními stavy, anžto jednak nemáš ani kouzla, ani alchymii.

Hrál jsem takhle teda jen tu sedmičku právě se čtyřma goblinama, jinak jsem šestku i osmičku hrál vždy se stejnou partou, tendenci měnit jsem měl až u desítky.:-D
Máte nějaký tip na netradiční party? Rozjel jsem to s Paladinem, zlodějem a dvěma lučišníkama. Ale říkám si, že bych zkusil něco opravdu bizarního.
@Pralev (02.10.2023 07:55): tak asi hodně záleží, kdy jsi to hrál a na čem. Já, když jsem to hrál v době vydání na Win 98 a později na Win XP, tak jsem žádné problémy neměl, jen to dlouho loadovalo.

Ale dneska? Na windows 7, 8, 10 - zvuky blbnou, hudba nehraje vůbec a občas se to "kousne" a pomůže jen vynutit vypnutí..
@TombSpirit (24.09.2023 09:54): Ahoj, dobrý point. Ale pro mě Barrow Downs bludiště nebylo, protože jsem si do .txt souboru psal čísla východů a vyšla mi z toho pěkná "mapa". Bral jsem to jako logickou hádanku, ne jako bludiště. V šestém díle jsem v některých dungeonech doopravdy bloudil, ztrácel se, podle mapy často nebyl schopen najít východ (kvůli tomu, že nebylo poznat, zda je chodba v mé úrovni nebo výš či níž) apod. To se mi v MM7 nedělo.

Stáje i lodě jsem dle možností docela často využíval, ale nezmapoval jsem si je, tj. nezkoušel jsem u všech stájí a přístavů sepsat si pro všech 7 dní v týdnu, kam jedou. Čirou náhodou se mi nikdy nestalo, že bych byl u stájí v Harmondale zrovna v neděli :-D

S tím technickým stavem je to zvláštní a záleží to teda asi hodně na konkrétním HW. Mně ta hra často padala, hodně blbly (sekaly se) zvuky a hudba, u ArcoMage se často rozsypala grafika (a musel jsem hru z task managera killnout) a v neposlední řadě jsem často narážel na takové ty "klasické" bugy, jako třeba že monstrum propadne podlahou nebo projde zdí a zasekne se v ní a pořád na mě útočí, ale já na něj zaútočit nemůžu. V šestce se mi tyhle věci neděly.
@Tulareanus (24.09.2023 15:26): Mno, ne. Tváří se jako hlavní a jsou důležité pro příběh, ale není nutné je plnit. Na každý z nich je limit 28 dní, po jejich obdržení. Tudíž je možné je takto nestihnout. Také je možné se jim úplně vyhnout. Čtyři měsíce po opravení hradu zemře soudce. Poté co hráč zvolí nového, válka skončí.

Územně Harmondale patří pod Erathii. Pokud se hráč nepřikloní k žádné straně, tak Harmondale zůstane Erathii.
@next_ghost (24.09.2023 13:31): já vím, já tu hru znám dokonale.:-) Ale v komentáři jsi psal hlavní úkoly, tak jsem si říkal, jestli mi něco neuniklo. Ne, že bych Tě chtěl tahat za slovíčka, ale spíš, že jsem ten komentář opravdu četl, a důkladně.:-)

Jinak úkoly s plány pevnosti Riverside a záchraně Lorena Steela jsou jasný, úkol s předáním trubky jsem snad nikdy nestihl a hůlka pana Malwicka, no..

Řekněme, že jsem vždy využíval fintu, která byla později popsána u Elemira, protože hůlka je extrémně skvělá na úvodním ostrově, kdy s její pomocí zvládneš zabít draka v jeskyni, ziskat tak svůj první Artefakt / Relikvii a ještě ji výhodně prodat. A samozřejmě plnit úkoly pro Malwicka pak nemusíš.:-)

Když teď o tom tak píšu, tak mám úplně chuť si rozjet MM 7 znovu.:-D Ale asi si fakt počkám, až bude vychytávek ten Merge Mod a dám si to v kuse.:-)
@veselykralicek (24.09.2023 00:27): Ano, myslel jsem trubku, osvobození špiona a plány Riverstride. A úplně na začátku je ještě možnost získat později extra quest, když si člověk vezme od jednoho podezřelého týpka magickou hůlku. Nic z toho nemá reálný vliv na pozdější události, jen se změní pár komentářů od NPC. Ale je fakt, že jsou to všechno vedlejší úkoly.
@Pralev (komentář): Se mi líbí, jak napíšeš že v dungeonech se tu nebloudí a hned za to dáš jako příklad dobrého dungeonu Barrow Downs :-)

Používal jsi stáje / lodě? To může docela zjednodušit cestování a i tu arénu bys našel :-)

Technický stav asi záleží na použitém patchi, já si na žádné větší problémy nevzpomínám.
@Pralev (komentář): pěkné shrnutí, se kterým se nedá než nesouhlasit. I když já tu hru hrál už když u nás vyšla na level CD, takže jsem si spoustu bugů (se zvuky, s hudbou, se spuštěním) i peripetie s instalací a mody odpustil. A je pravda, že za ty roky jsem tu hru prolezl tolikrát, že už ji znám jak svoje boty.

Taky je pravda, že ten scifi konec (ale i u šestky) mi strašně vadil. Naštěstí v osmičce, devítce ani desítce nic takového není, jestli se na ně taky chystáš.:-)

Což jsem z Tvého komentu tak nějak pochopil, že ano..
@Jab (10.09.2021 10:42): Fakt je, ze tim posahanym a casto nevkusnym vzhledem nepratel se starsi dily spis blizi jRPG, me osobne graficke pojeti te starsi M&M trilogie vzdy strasne odpuzovalo.
@Jab (10.09.2021 07:47): Mám pocit, že rôzne cvrlikania cvrčkov, zvuky pohybu výťahov a spínačov alebo erhanie minotaurov a podobne boli z nejakých databaniek (alebo ich tam predalo NWC?) a zažil som ich ešte v množstve ďalších hier, ktoré s NWC nijak nesúviseli. Inak práve včera mi nejak úplne náhodne zabrnkalo na strunku nostalgie a dostal som chuť spustiť M&M VII. Podobný pocit, ako keď si človek spomenie úplne náhodou na nejaké jedlo, ktoré dlho nejedol a dostane chuť.
V posledních dnes stále někde slyším zvuky připomínající MM6 - MM8. Asi si se mnou hraje mé podvědomí a říká mi, abych nějaký díl znovu rozehrál. :)
@Ringo (06.03.2018 18:53): On je tam i dosti dramatický rozdíl v síle. Se zlou partou vyčistím Eofol během pár minut. Stačí mi na to jeden temný kněz a jeden lich. Prostě sesílám Armaggedony, dokud mapa nevychcípe. Je tam limit, ale naposledy mi na mapě zbylo jen pár rudých draků s pár posledními životy. I Blood Titány to vzalo.

Na individuální souboje je tam pak Shrapmetal. Dva či tři skolí draka. Celeste projedeš jako nůž máslem. Zatímco za dobráky se klepeš v Pitu až do konce hry a když se ti v jednom místě naloaduje dosti Queen of Death, tak můžeš loadovat hru.

Nemluvě o mém oblíbeném Ninjovi. Master má trapné kněžské magie na experta, zatímco Ninja má o dost lepší disarm trap na mastera. Lich pak má kvantum resistencí a imunit navíc. Pokud to plánuji dohrát ve službách Deyji, tak ani nesbírám v Harmondalu mrtvoly Goblinů. Počkám na temnou magii a pak si je v hradě (i všude venku) oživím jako svou armádu. :) LS má proti tomu jen pár Light Elementálů. Ti jsou velmi silní, ale naneštěstí omezení počtem (tuším tři či čtyři na kouzlící postavu). Prostě jako ve Star Wars. Dark Side je rychlejší, snadnější, svůdnější. :) A je to i větší legrace!

@Richmond (06.03.2018 19:09): Hmm?
@Ringo (06.03.2018 16:37): "Za zlé nikdy nehraji"
Ha! ty si nedohral Dune 2 za Harkonnenov.
Ač ťa mám rád, tak by som ťa najradšej zabil :-D

Dyť to je pointa hier nie? Robiť ilegálny bordel, ktorý kvôli debilným zákonom v reálnom živote nemôžeš robiť.... nebo né?

... akože Jack the Ripper hrá paragon postavu, aby unikol z reality !

@90210 (04.03.2018 08:57): Proč bych nebvyl fanoušek, dohrál jsem to (mimo datadisky teda). Ale faktem je, že jsem to pojímal spíše pragmaticky jen jako strategii a do nuancí toho příběhu jsem se až tak neponořoval.

A že je nejhorší osmička, s tím nesouhlasím. Kvantita není vždy kvalita. Já jsem na osmičce ocenil právě nepřekynutý obsah, byl tak akorát a herně se mi moc líbila. Bavila od začátku do konce, což nemohu říci teda ani o šestce, kterou sice považuji za ještě lepší, ale popravdě mě tam pár věcí trochu chvílemi nebavilo.
@Tulareanus (04.03.2018 00:44): No, takhle, ono je jedno, kolik jsem z hry viděl nebo neviděl, podstatné je, jestli mě bavila. Chápu, že ti, co to dojeli a bavilo je to se budou divit, jak mě to bavit nemohlo, ale prostě po dohraných dílech 1, 3, 4, 5, 6, 8, 10.... nezaujalo, no, je jedno, jak dlouho jsem tomu věnoval. Kdyby to bylo tak úchvatné, tak mě to po těch cca 12 hodinách,. co jsem to hrál nejdéle, snad chytne a nepustí, ne?
Devítku jsem nikdy nedohrál... i když jsem si koupil krabicovku, právě s dabingem , a strávil jsem s ní mnoho nezapomenutelných hodin. Po pravdě, tento díl byl důvodem, proč jsem vyměnil v PC grafiku- TNT 2 Riva už nestíhala (musel jsem chodit v exteriérech s hlavou skloněnou k zemi....).
Ale dneska už bych ji asi nehrál...