Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@90210 (05.03.2018 12:46): tak nato ze jsem komunisticke dite a ucil jsem se rusky, tak jsem se za ty leta naucil obstojne i anglicky, samozrejme tlumocnika vladni navsteve z USA bych delat asi nemohl, ale na hry mi to staci bohate:)
Osmicka je fajn, ale s sestkou a sedmickou se imho co se tyce kvality srovnavat neda.
Abych byl upřímný, pro mě vždycky byla nejlepší osmička. Ale to je asi kvůli nostalgii, protože jsem to hrál jako děcko a bylo to moje úplně první RPG.
Když jsem hrál sedmičku, tak jsem měl taky pocit dejavu. Sedmička mně vždy bavila do doby, než jsem se musel rozhodnout pro stranu dobra či zla.- tam jsem většinou končil.
V každém dungeonu jsem nostalgicky vpomínal na šestku...
Ono asi vnímání závisí na tom, se kterou hrou člověk začal, a nebo : sedmička je více RPG, ale šestka je pro mně mnohem zábavnější.

@Jab (03.03.2018 22:23): Souhlasim s tim, ze hezci Jadame bychom dali dohromady za vikend. Popravde jsem se nijak zvlast nepidil po okolnostech vzniku Might and Magic VIII: Day of the Destroyer, ale podle vseho je to rychlokvaska vznikla cca za 2 mesice, ktera je nastesti diky tomu uzasnymu systemu a hratelnosti predchozich 2 dilu stale dobrou hrou, narozdil od jinych vyvařovacich pokusu vydavatele 3DO, ktery se tehdy pokousel znacku M&M dojit co to slo a inhouse pokusy typu Crusaders of Might and Magic, Legends of Might and Magic nebo Heroes Chronicles to znacku notne posramotily.

@Tulareanus (03.03.2018 20:05): IMHO je osmicka zdaleka nejkratsi, je tam min map, dungy jsou jeste o neco mensi a predevsim obtiznost je zhruba polovicni oproti predchozim dilum.

@Ringo (03.03.2018 23:51): Evidentne nejsi fanousek Heroes of Might and Magic III: The Restoration of Erathia
@Ringo (04.03.2018 00:12): No tak upřímně, mně vždy přišly díly 2 ,resp. 4, 5, resp 7 a 8 jako takové datadisky dílů 1, 3 a 6. Já osobně neměl s druhým dílem takové lapálie (soubojové) jako Ty, takže mně to přišlo pořád zábavné a i když jsem jako u jedničky neprošel každé políčko, tak pořád to je plnohodnotná hra, dokonce rozsahem větší než obrovská jednička.

Díly 4 a 5 se od trojky opravdu moc neliší, snad je došlo k menším grafickým vylepšením, ale zase to celé dle mého zjednodušili (ulehčení ale je patrné od třetího dílu). Z těch novějších dílů jsem hrál šestku (až do scifi fáze) a sedmičku (tam mi kleknul kdysi disk v té části, kdy už jsme se rozhodl pro světlou stranu, tedy tuším už za půlkou). Vždy jsem měl přihraní sedmičky pocit deja vu :)
Ono také záleží, s jakou přestávkou ty díly po sobě hraješ.
@Ringo (04.03.2018 00:12): Jak píše Tul, díky propojení s HoMaM je to nejvíce konsistentní díl. A prostě... Kdys mohl hrát jindy MaM za zlé a unášet, vraždit, loupit elfí pokladnice? :)
@Ringo (04.03.2018 00:12): Nemôžem súhlasiť. Sedmičku som prešiel minimálne 3x a bavila ma spolu s VI. najviac. Navyše určite nebola krátka. V podstate ak si hral tú hru tak krátko, ako popisuješ, tak si z nej vlastne ani veľa nevidel. Čo sa týka atmosféry, tak práve kvôli previazanosti s Heroes of Might and Magic III: The Restoration of Erathia ju dokonca mám asi najradšej z celej série. Mal by si tomu dať ešte šancu, obzvlášť ak 6. a 8. ťa bavili. Hrateľnostne je na tom určite lepšie ako 8. diel.
@Tulareanus (03.03.2018 23:58): Popravdě daleko ne, přestalo mě to vždycky docela brzy bavit. Ostrov jsem prošel, pak jsem přistál na pevnině, prošel první město, pár dungeonů okolo.... M&M série má podle mě dvě černé ovce tvářící se jako plnohodnotná hra, což by délkou gameplaye i odpovídalo, ale ve skutečnosti šlo o nastavené datadisky. Jedná se o díly M&M II a M&M VII.
Kratší, delší, hra je pro mě vždycky tak dlouhá, jak dlouho si ji užívám :-) Co se týče sedmičky, nechci ji nějak shazovat, věřím že jednou nastane čas, kdy mě bude bavit, ale měl jsem jí už rozehranou 3x a nikdy jsem ji nedokončil. Podle mě je z trilogie VI, VII a VIII nejnudnější. VI je úchvatná hudbou, atmosférou, VIII je zábavná svou vyšperkovaností a tak akorát obsahem. VII je mezi, není ani překvapivá, ani vyšperkovaná. Vždycky mi přišla jako datadisk šestky a zatím martně čekám na okamžik, kdy mě zaujme natolik, abych se oprostil od jejího vnímání, že je to jen natažená šestka a není ještě tak dokonalá jako osmička :-)
@90210 (03.03.2018 19:27): Tak ho neber. :) Já už se na něj při druhém hraní vykašlal a bylo to díky tomu o dost lepší. Ale Jadame je samozřejmě stále ohavnost, z které bolí oči. Ten svět je příšerný. Ale díl je to fajn. Na každém mám rád něco jiného. Sedmička mi ale sedí prostě nejlépe. Hlavně cesta za nekromancery. Tam řeší brilatní Ninja většinu pastí ve hře a zároveň je rovnocenný k Black Knightovi (válečníku).
VI je určite xkrát väčšia ako VII. a VIII., ale napriek tomu, že som ich prešiel viackrát, neviem posúdiť, či mi prišla dlhšia VII. alebo VIII.
@Jab (11.12.2017 08:21): Na klasické PC, potažmo notebooky jsem "zanevřel" (hraji prakticky jen na cestách a na službách při tzv. čekání na práci).
V současnosti preferuji kombinaci: nové hry - konzole, klasika - netbook.

@StriderCZ (11.12.2017 08:13): Také hraji staré M&M na netbooku (s WinXP) :). Je to nejlepší řešení, kvůli občasným nostalgickým záchvatům nemusím řešit potíže s kompatibilitou u starších her, ani vytahovat staré velké PC ze sklepa (ale i na to občas dojde).
@StriderCZ (11.12.2017 08:13): Jj. Hratelnost je bezvadná.

Pokud máš větší monitor, tak tenhle mod zkus. Ideálně na 1024x768 (na to nemusíš nic měnit - tohle je základní). U Elemira na stránkách je i postup instalace, která není složitá, jen chvíli trvá. Upozorňuji ale, že je třeba před odenterováním zadat "y" neb jinak se nenainstaluje ta vylepšená grafika.
@StriderCZ (11.12.2017 07:21): S tím HD modem vypadá dobře i na velkém monitoru. Tedy dobře... Ten engine byl vždy vlastně ošklivý.

Vlastně s HD modem vypadá na velkém monitoru lépe jak na netbooku bez něj.
@Jab (10.12.2017 15:14): je tam nekolik modu, ten china tam myslim je taky. pak takovyto aby sel quicksave, rozhlizeni mysi atd. Moc si uz nepamatuju co vsechno tam bylo.:) vzasade jsem zpatlal dokupy mody z Elemirovych stranek, plus jeste neco odjinud. problem byl ze ty sprity tech stromu a tak znemoznovali vstup do Brakadsky pouste, vzdycky to spadlo. Musely se dat pryc pokazdy kdyz jsem tam sel, trosku oser.
PS: ja spis cekal ze me vyctes ze jsme pouzival mody:)
https://i.imgur.com/xS5s0cK.png
Ten MM7 Resolution mod (MMResTool) je fakt super. Na těch pár set kB, co má... Na větším monitoru bez něj snad ani hrát nejde. Doporučuji nechat vše na standardních 1024x768. Vyšší rozlišení jen zmenšují "okna" (inventář, portréty charakterů, poznámky...). Grafika je stejná. Pokud byste zvětšovali, tak dodržujte poměr 4:3. Hra v něm logicky vypadá lépe jak v 16:9.

Mod je dole zdeť:
http://www.svetmightandmagic.cz/download/mmd_modifikace.php#o9

Btw nejdou s ním ale ty "animace" v obchodech. Autor to chtěl opravit, ale bohužel se k tomu nikdy nedostal.
@Charllize (09.09.2017 22:45): Je tu fajná série.

Btw vůbec poprvé vidím v Harmondale standardu Deyji. Asi ta gog verze to opravila.

https://imgur.com/d8jvJaM

Vlevo je standarta Harmondale, pokud získáte nezávislost. Asi ne náhodou připomíná logo NWC.

P. S. Vlajka už je pryč a místo ní už je zase ta Bracady, jak to obvykle bývá. :( Také jako obvykle se mi hryznul quest s griffiny. Občas jsem z legrace šel zkusit, jestli náhodou toho cápka nepřemluvím, že griffini jsou opravdu mrtví. A hle... Po respawnu to najednou sežral.
@Jab (09.09.2017 22:40): je to zvlastni, ja taky celkem casto mivam nutkani si nekterej dil zahrat. Mozna asi nejcastejc co se tyce starsich her. Ale uz asi sedm let odolavam..ale je mi uplne jasny ze do hrobu bez aspon jeste jednoho dohrani 6,7,8,9 nepujdu..jednou to prijde. Nejvic me sere ze jsem nekam zasantrocil prirucku na 8 a 9 dil a mam jen 6 a 7. Vzdycky jsem si v tom listoval, pri hrani.
Zase jsem to rozehrál. Opět s mou oblíbenou partou Goblin Knight, Goblinka Monk, Člověčice Cleric a Elf Sorcerer. A pojedu DS samozřejmě (resp. už jsem dotáhl nového soudce). Je to zábavnější a Ninja je lepší jak master, páč expertní kněžské magie vymění za daleko použitelnější master disarm. :) Ať žije nezávislé nemrtvé království Harmondale! :)

https://imgur.com/x9ptQyu
@StriderCZ (28.09.2014 14:49): Ono na prvé hranie aj na mňa pôsobili v šestke tie dungeony obrovsky a malo to atmosféru. Tú si to zachovalo aj na ďalšie hranie, no potom som zistil, že Abandoned temple of Baa sa dá prejsť aj za hodinku (možno aj za menej). :) Ale tá nostalgia je fakt super, ja som po prvý raz šestku dorazil až začiatkom minulého roka, vždy som s tým predtým sekol v momente, ako začali nabiehať tie gigantické dungeony - hrady.