Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Sedmičku jsem dohrál za dva dny, protože předtím jsem vždy skončil u rozhodování mezi světlem a temnou stranou. Takže za dva dny od volby...

Jinak VARN byl i pro mně úlet, taky mně nebavil...

Ale když si vzpomenu na dungeon pod chrámem v Novém Sorpingalu ...jak jsme se sestrou Ajkou v úžasu nevěřili svým očím, že může něco tak obrovského existovat... Doneseš questový předmět (svícen), a zjistíš, že se kněží asi prokopali, někam kam neměli... nekonečné kilometry chodeb, záchrana neposlušné dcerky místní hrnčířky, tajná mučírna s klecemi, miliony kober a pavouků... Dodnes si vzpomenu, jak sestra vyjekla, když na ni spadli ze stropu pavouci...
Ten pocit, když nemusíš nikam spěchat..., bo víš, že za jeden, či dva dny to tam vyčistíš... A když ne? Nevadí, vrátíš se za týden, a za pomoci Fireballu, kruho ohně nebo dračího dechu (moje oblíbené kouzlo) prosvištíš dungeonem jako nůž máslem...

@StriderCZ (28.09.2014 14:27): Ja som začal šestku a celkovo ju beriem o kúsok lepšiu, lenže sedmička zas exceluje vo veciach, ktoré má šestka horšie - variabilita prostredí, väčšie zamieranie na príbeh, silná previazanosť s HOMAM 3. Je to také sviežejšie. Jasné, nie je to tak hardcore a dungeony nie sú také gigantické alebo super (ale aj taký VARN bol prehnaný napr. v tej šestke a nebavil ma), ale osobne ich mám rád asi rovnako, oba diely z mierne iných dôvodov.

To fakt behom dvoch dní? To si to tak rushol alebo hral 48 hodín v kuse? Ja som si s tou hrou po prvý raz užil pred mnohými rokmi cez vianočné prázdniny na strednej škole a ešte následne aj po nich.
@Tulareanus (komentář): MM VII mi vždy (ve srovnání s šestým dílem) přišel jako chudý příbuzný- omezený strop dovedností a malé dungeony.

Myslím, si, že je to spíše otázka toho, kterým dílem člověk začne.

Sedmičku jsem dohrál během dvou dní, které jsem trávil na (velice vítané, domácí) izolaci (z práce jsem si donesl mírnou střevní chřipku, a zbytek rodiny měl obavy z nakažení) :-)
Já si konkrétně pamatuju, že banditi v Erathii mi šli vždycky po kouzelnici (elfce), což na začátku často znamenalo její smrt (kolem -10 už smrt - nízká endurance) (a určitě to nebylo tak, že by po ní šly všechny potvory). Takže to, co platí (jak psal 90210) v šestce, určitě funguje i v sedmičce.
Já jsem trpaslíka prostě pořád léčil. Oni ti goblini dělají problémy jenom v Harmondalu (jak lokaci, tak hradě), a pak už jich tam moc není, popřípadě už nedělají takové problémy.

Venku se dá pak ještě odstřelovat je z dálky a vyhýbat se jejich střelám.
@Gromnir (05.02.2014 15:53): Pokud je to o pár bodů, tak to tím asi nebude. Ale pokud by byl rozdíl třeba deset a víc ... Každopádně zvýšením Speed rozhodně nic nepokazíš.

Vycházím z toho, že například v některém z minulých dílů na určité kouzlo s železnou pravidelností umřel vždy pouze jeden člen party, kouzelník s výrazně nižší Endurance než měli ostatní (výsledkem kouzla bylo nic/smrt, takže nešlo přímo o počet ubíraných HP).
@Gromnir (05.02.2014 14:38): A nemá třeba ze všech postav výrazně nejnižší nějaký pro boj klíčový stat (Endurance/Speed nebo něco podobného)? že by nepřítel útočil na více postav, ale projevilo by se to (hit/damage) nejvíce u ní?
@Tulareanus (05.02.2014 14:21): No nahoda to byla na smaragdovym ostově to bych ještě jako náhodu bral, ale když jsem čistil svůj hrádek tak to už bylo určitě naschvál, upadla mi tam do bezvedomi asi desetkrat a ostatní životy naplno a veselí. Nevim jestli mají potvory něco proti trpasličím paladinkám, ale budu zkoušet dál, třeba to fakt je nějaká zajímavá shoda okolností.
@Say (05.02.2014 13:26): No jsem teprve na začátku takže u krys, goblinů, hopgoblinů a dokonce i u draka toho v tý sluji, tak ten bezpečně namířil na moji paladinku jako první ji zabil třikrát po sobě. A teprve až upadne postava do bezvědomí tak útočí na další a to už rovnoměrně.
Zdar koupil jsem si tenhle díl na GOGu a rozehrál. Chci ze zeptat zkušenějších. Nevim jestli se to děje jenom mě, ale nepřátelé se vždy zaměří jen na jednu postavu v družině a tu masí? To by pak byla jednoduchá taktika tu postavu obrnit jak prase a o zbytek se nestarat.
@Malignus (25.05.2013 22:52): Předchozí díly jsou také skvělé (počínaje třetím dílem). Jinak prakticky vše o sérii Might&Magic najdeš na Elemirových stránkách.

Ad Tombspirit: trojka až pětka (podobně jako šestka až osmička) běží na prakticky stejném enginu, který je o generaci výše, než ve dvojce. A jak je na tom první díl s orientací? Přiznám se, že jsem nakonec hrál v okně, a na pozadí jsem měl otevřené Fanderovy stránky s mapami jednotlivých lokací. Hraním jedničky jsem (přerušovaně) strávil asi tři měsíce, ale v tom je třeba započíst překlad manuálu, restart celé série apodobně. Hra samotná se dá dohrát poměrně snadno už na 12. levelu postav, ale to by bylo na dlouhé povídání.
Já mám rád každý díl (z 6-8), svým způsobem. Asi stejně jako u HoM&M platí, že kdyby se spojily nejsilnější stránky ze všech dílů, tak by z toho byla ultimátní hra.
Já začínal šestkou a upřímně řečeno, by mě zajímalo jak je to s předchozími díly...
@StriderCZ (25.05.2013 22:17): Asi jo, už jenom proto, že (co jsem slyšel) tvoří čtyřka a pětka prakticky jednu hru (tzn. bude o dost delší jak samotná trojka). Čeština mě nezajímá. Snad ta trojka už bude trošku míň hardcore a trošku hratelnější a taky s trochu lepší grafikou (hlavně mi na jedničce vadilo, že to všude vypadá prakticky stejně, takže jsem se furt ztrácel; i když na druhou stranu ten, kdo to dohraje, tak musí mít vypěstovaný perfektní orientační smysl). :-)
Osobně doporučuji začít trojkou. Na 4+5 Majk stvořil češtinu, což je fajn, nicméně trojka (jakožto první hratelný díl téhle série) je taková kompaktnější. Ale taky je to možná opět tím, že jsem trojkou začínal...
@StriderCZ (komentář): No já hrál jako první sedmičku (a dohrál jsem ji několikrát, takže ji znám, na rozdíl od šestky, hodně dobře) a o něco raději mám šestku, hlavně právě kvůli těm dungeonům, které jsou prostě legendary (jednak větší a myslím, že i o něco zajímavější). I když zrovna ty Nighonské a Eofolské tunely (+ tunely pod Hromovou horou) nejsou vůbec špatné.
A hlavně respekt za dohrání prakticky celé série. Já se poměrně nedávno pokoušel hrát jedničku, ale je to jednak dost oldschool (a to i na mě, což je co říct), ale hlavně moc hardcore. (Tuším, že jsem toho nechal ve městě, kde na všech křižovatkách docházelo ke zranění všech mých mužských postav.) Ale pořád mám v plánu dohrát 4+5 a možná i 3.
Trochu otrava možná, ale myslím, že to zas takový problém nebude. Přinejhorším to bude aspoň trochu výzva, protože zatím mi to přijde až podezřele jednoduché. Možná jsem fakt kápnul na hodně silnou partu.
Imho kněz ti bude chybět. Především v pozdějších fázích jeho protection from magic. Bude to trochu otrava bez něj. Ale s pláštěm velekněze Baa na kouzelníkovi to asi bude snesitelné. S Llodovým majákem už pak v pohodě.
Po šestce jsem rozjel i tenhle díl, a protože už ho mám párkrát dohraný, rozjel jsem to s trochu netradiční partou - zloděj, rytíř, hraničář, mág. Ukázala se být dost silná - všechny postavy kromě mága mají hodně životů a spoustu zbraňových schopností, takže klerika na léčení ani nepotřebuju, protože prostě všechno v pohodě umlátím.
Už jsem byl v Harmondalu a Erathii (+ si zaskočil do Tatalie předat dopis a ukradnout vázu), momentálně jsem v Mohylovém údolí.

Přišel jsem na jednu pěknou vychytávku - pokud vyčistíte tunely v Kamenném městě od troglodytů, získáte hodně reputace a tudíž velké slevy v obchodech. Společně s pouhým expertem v obchodování to už dává dohromady nákup a prodej téměř za skutečné ceny. Takže se tam dá jak nahrabat, tak pořídit levně kvalitní vybavení.
Say: Jeden se ti hodí do krámu a druhý ne. Ta distinkce mi neunikla.
@konvice (12.06.2012 02:01): když ti někdo tahle převypráýví děj za pár minut, tak to může znít samozřejmě všelijak, ale nezapomínej, že za tímhle dějem stojí zhruba tak půl roku čistého hraní :-)
@Fingon (30.05.2012 09:48): No máš tám pár malých chybičiek, ale inak je to tak. Mimochodom Escaton bol čosi ako android "deratizér" rasy Ancients naprogramovaný tak, aby svety kontaminované kreeganmi ničil, keďže kreeganov v datadisku Armaggedon's blade k HOMAM 3 porazili, s čím jeho programovanie nepočíta, dáva družine z M&M VIII šancu na to, aby jeho naprogramovaný plán prekazili a tým pádom zachránili planétu od zničenia.
@Fingon (30.05.2012 09:48): jáááhh....přemluvil si mě na 10 % no to je shit :D

Děkuji ti Fingone za dějovku, vážně pobavila :D

Chápu že pro znalce a fanoušky série je to pochopitelně stravitelné, ale mmVII byla první jakou jsem z celé série hrál a beznalosti předešlích dílů a fantasy/scifi universia je to porstě nestravitelné.

Tak trošku mi připadá že z této dějovky vychází Vesmirní lidé inženýra Bendy:D
(následující text vychází z příběhové předmluvy příručky k MM6 a manuálu k MM2. Myslím.)

Základem je mimozemská rasa Ancients, která má po vesmíru rozeseté biotopy, ve kterých sleduje vývoj života. Tato rasa bojuje s rasou Kreegan, známou později jako Ďáblové. Jeden z androidů první rasy, Sheltem, se vzbouří a začne dělat blíže neurčenou neplechu, k jeho zneškodnění je vyslán jiný android jménem Corak. (V outru sedmičky za světlou stranu se ukáže, že to není jméno, ale vývojový typ). V patách Coraka přichází družina a veškeré jejich výsadky se odehrávají v oněch biotopech, což jsou vpodstatě planety, na kterých existuje typická feudální fantasy společnost.

Na konci pátého dílu je Sheltem konečně zničen (aspoň myslím) a rasa se z většiny planet stáhne, čímž začíná epocha Velkého ticha. Na jednom z těchto světů, jehož jméno si nevybavuji, ale nacházejí se na něm kontinenty Enroth, Erathie a Jadame, vypukne válka mezi místními panovníky. Vítězem se (kanonicky) stane lord Ironfist, který Enroth po poražení svých nepřátel sjednotí a nastane mír (HOMAM). Až zemře, o korunu se porvou jeho dva synáčkové, Roland a Archibald (HOMAMII). Kanonicky uspěje Roland, nechá bratra zkamenět v hradní knihovně, ožení se s Catherine of Erathia a mají spolu synka Nikolaie. Pak zaútočí Ďáblové, se kterými spolupracuje kult Baa.

Zatímco Roland jede s armádou napříč svou zemí do vesnice Sweet Water, kde Ďáblové objevili, Catherine je (podle jedněch vylákána do Erathie, podle druhých se vydá zařídit pohřeb svého královského otce) taky pryč a v momentě, kdy se v MMVI dostává na scénu hráčova družina (přeživší z vyhlazené Sweet water, zachránění mágem Falagarem), je na trůnu pouze Nikolai. Jediným stvořením, které ví, jak na démony (králova armáda byla zdecimlována a Roland sám unesen neznámo kam), je Oracle ve městě Free Haven. Hráč přesvědčí místní radu (tím, že splní úkoly pro jednotlivé šlechtice v zemi), aby jej k Oracle pustila a zjistí, že je to počítač. Ten je ale v nouzovém režimu a potřebuje čtyři paměťové krystaly, které rozkradl ještě Archibald. Hráč vymlátí čtyři hrady plné nepřátel, přinese krystaly a Oracle začne klopit. Proti Kreeganům pomáhají pouze energetické zbraně, které jsou dole v ovládacím středisku, ale tam se nedá dostat bez ovládací kostky. Jediná na Enrothu se nachází v Hrobce VARN, což je pyramida/(goauldská) loď. A pak už to jede - ve středisku jsou roboti, s blastery a s blaster riflemi se může jít do Úlu zlikvidovat královnu a tuším i reaktor? Kdyby ten bouchl, vzal by s sebou komplet celou planetu, takže je potřeba kouzlo, které by tuto energii pohltilo, a to zná jen Archibald, takže je odkameněn a poté odejde neznámo kam.

Mezitím bojuje královna Catherine s Ďábly i v Erathii (HOMAMIII) a po úspěšném dobytí království zavládne klid, ale spory s elfím královstvím Avlee trvají, takže v době MMVII je vše zaděláno na válku, ze které by nejvíc profitovali nekromanti z Deyi. Zhruba v téže době přistane v moři u Avlee vesmírná loď s původními hrdiny z MM1-5. Pohádají se, rozdělí si ovládací prvek k lodi a jdou dělat poradce do Oblačného města a do Jámy. V Jámě momentálně sídlí Archibald, ale je brzy vyhnán a kontaktuje družinu s tím, že musí zachránit Rolanda, kterého démoni vězní poblíž.

Obě frakce potřebují krám z potopené lodi, takže družina jednu půlku dostane, druhou musí vybojovat, musí i získat přístup do lodi, což se rovná zabití jednoho z nepřátelských poradců k získání ovládací kostky. Řečený krám z lodi poté Světlá strana použije k opravení telekomunikačního zařízení a pomocí portálu se dostane mimo planetu, kde narazí na nového Coraka a pokusí se kontaktovat tvůrčí rasu (Ancients).

Temná strana naopak řečený krám použije na obnovení Nebeské výhně a začne tvořit blastery pro armádu, s jejichž pomocí chtějí dobýt svět. Toto měl být údajně kanonický konec, následován městem Forge v HOMAMIII.

Osmička sci-fi prvků moc nemá, jen tam lítá Decathon od planety k planetě, rozpoutá živly a snaží se zjistit, jestli se s tím místní obyvatelstvo dokáže vyrovnat.
"Might and Magic (MM, M&M) je série počítačových her, vytvořených Jonem Van Caneghem a společností New World Computing a vydaných společností 3DO. Hry se dělí na série Might and Magic žánrově spadají do RPG a Heroes of Might and Magic žánrově spadající do tahové strategie s rámcovým sci-fi příběhem ve fantasy prostředí.

I když se většina děje těchto her odehrává ve fantasy prostředí, rámcový příběh, který spojuje skoro všechny výše zmíněné hry je z kategorie sci-fi. Prvky science-fiction byly plně odstraněny až s devátým dílem herní ságy, jehož příběh se již ubírá novým směrem." - Wikipedie
Jinak jestli se nepletu(a jako že se nepletu) tak Heroes Might and magic(minimálně do trojky) vychází z reálií světa MM, nepamatuji se že by jen v jediném díle byl létající talíř, nebo týpek s blasterkou, či laserovou puškou. Takže se domnívám že tato lejna do toho světa prostě nepatří.
A dějovku tak považuju za totální provar. A když už jsme u té neznalosti, chci se tedy zeptat(jako neznalý) jak často se vyskytují v předešlých dílech blasterky, potapěči ve skafanderch, laserové pušky, zabíjáčtí roboti s lasery a počítač a létající talíře,děkuji za odpověď všem světa MM znalých.

Nejsou mi proti srsti mixy scifi/fantasy, pokud to má hlavu, patu a koule. Tak třeba série Warhammer je moje oblíbená a to i 40 k, i plagiování blizzardem v podobě starcraftu je působivé a líbílo se mi.
Nechapu co furt vsichni maj proti mixovani fantasy a sci-fi v RPG, v takovym Wizardry 7 k vasi parte hned na zacatku prileti zenska na litajicim skutru, ale nikdo s tim nikdy nemel zadnej problem...Me to nevadi, je to soucast universe.

4konvice - Ja respektuju opacny nazory a minus bych ti nedal, kdyby sis to po sobe aspon precetl. Nebo ti snad veta "No od s MM VII. Jsem očekával kvalitní fantasy" prijde ok? Ja ji teda moc nerozumim, to je jak kdyby to napsal simpanz.
To jako ve smyslu "žádná reklama není negativní"? :)

Lidé ti nedávají mínusy, jelikož si nepochopený hrdina z dob romantismu. Lidé ti dávají mínusy, páč co píšeš nedává smysl.

Mix sci-fi a fantasy? Co byl Albion?

Nutilo tě něco vrážet body do laserových zbraní? Není to ani potřeba a kolikrát se to dokonce ani nevyplatí.

Bavilo tě to (těch cca 60 hodin) před potopením k vesmírné lodi Lincoln? Což je mimochodem pasáž, kterou lze projít za 10 minut...