@90210 (05.03.2018 12:46): tak nato ze jsem komunisticke dite a ucil jsem se rusky, tak jsem se za ty leta naucil obstojne i anglicky, samozrejme tlumocnika vladni navsteve z USA bych delat asi nemohl, ale na hry mi to staci bohate:)
Diskuze
@Jab (05.03.2018 12:36): Chvili jsem premyslel, jestli to neni vtip, ale pak jsem vyhodnotil, ze spis ne...
@Charllize (05.03.2018 12:44): Tak to sis ji mohl zahrat i ty.;)
@Charllize (05.03.2018 12:44): Tak to sis ji mohl zahrat i ty.;)
@90210 (05.03.2018 12:32): tak jasne, ignorace devitky je velmi casty jev, jako by neexistovala, chudinka..a to mela cesky dabing:)
@90210 (05.03.2018 12:32): Imho to byl vtip. Takovej ten série Dad jokes.
@Charllize (05.03.2018 11:33): Celou dobu je rec o dilech 6-8...
A ja mel za to ze nejhorsi je devitka, a ona to je osmicka..hmm:))
Osmicka je fajn, ale s sestkou a sedmickou se imho co se tyce kvality srovnavat neda.
@StriderCZ (04.03.2018 20:45): Osmička je moje poslední krabice (zatavená) pořízená do série MM :)
Osmička byla moje první originálka- krabicovka. Takže ji mám taky rád...
Abych byl upřímný, pro mě vždycky byla nejlepší osmička. Ale to je asi kvůli nostalgii, protože jsem to hrál jako děcko a bylo to moje úplně první RPG.
@StriderCZ (04.03.2018 14:03): No, aspon se vsichni shodnem, ze nejslabsi je osmicka.:)
@StriderCZ (04.03.2018 14:03): Já začal šestkou a skončil osmičkou. A sedmý díl je nej. :)
Když jsem hrál sedmičku, tak jsem měl taky pocit dejavu. Sedmička mně vždy bavila do doby, než jsem se musel rozhodnout pro stranu dobra či zla.- tam jsem většinou končil.
V každém dungeonu jsem nostalgicky vpomínal na šestku...
Ono asi vnímání závisí na tom, se kterou hrou člověk začal, a nebo : sedmička je více RPG, ale šestka je pro mně mnohem zábavnější.
V každém dungeonu jsem nostalgicky vpomínal na šestku...
Ono asi vnímání závisí na tom, se kterou hrou člověk začal, a nebo : sedmička je více RPG, ale šestka je pro mně mnohem zábavnější.
@Jab (03.03.2018 22:23): Souhlasim s tim, ze hezci Jadame bychom dali dohromady za vikend. Popravde jsem se nijak zvlast nepidil po okolnostech vzniku Might and Magic VIII: Day of the Destroyer, ale podle vseho je to rychlokvaska vznikla cca za 2 mesice, ktera je nastesti diky tomu uzasnymu systemu a hratelnosti predchozich 2 dilu stale dobrou hrou, narozdil od jinych vyvařovacich pokusu vydavatele 3DO, ktery se tehdy pokousel znacku M&M dojit co to slo a inhouse pokusy typu Crusaders of Might and Magic, Legends of Might and Magic nebo Heroes Chronicles to znacku notne posramotily.
@Tulareanus (03.03.2018 20:05): IMHO je osmicka zdaleka nejkratsi, je tam min map, dungy jsou jeste o neco mensi a predevsim obtiznost je zhruba polovicni oproti predchozim dilum.
@Ringo (03.03.2018 23:51): Evidentne nejsi fanousek Heroes of Might and Magic III: The Restoration of Erathia
@Tulareanus (03.03.2018 20:05): IMHO je osmicka zdaleka nejkratsi, je tam min map, dungy jsou jeste o neco mensi a predevsim obtiznost je zhruba polovicni oproti predchozim dilum.
@Ringo (03.03.2018 23:51): Evidentne nejsi fanousek Heroes of Might and Magic III: The Restoration of Erathia
@Ringo (04.03.2018 00:12): No tak upřímně, mně vždy přišly díly 2 ,resp. 4, 5, resp 7 a 8 jako takové datadisky dílů 1, 3 a 6. Já osobně neměl s druhým dílem takové lapálie (soubojové) jako Ty, takže mně to přišlo pořád zábavné a i když jsem jako u jedničky neprošel každé políčko, tak pořád to je plnohodnotná hra, dokonce rozsahem větší než obrovská jednička.
Díly 4 a 5 se od trojky opravdu moc neliší, snad je došlo k menším grafickým vylepšením, ale zase to celé dle mého zjednodušili (ulehčení ale je patrné od třetího dílu). Z těch novějších dílů jsem hrál šestku (až do scifi fáze) a sedmičku (tam mi kleknul kdysi disk v té části, kdy už jsme se rozhodl pro světlou stranu, tedy tuším už za půlkou). Vždy jsem měl přihraní sedmičky pocit deja vu :)
Ono také záleží, s jakou přestávkou ty díly po sobě hraješ.
Díly 4 a 5 se od trojky opravdu moc neliší, snad je došlo k menším grafickým vylepšením, ale zase to celé dle mého zjednodušili (ulehčení ale je patrné od třetího dílu). Z těch novějších dílů jsem hrál šestku (až do scifi fáze) a sedmičku (tam mi kleknul kdysi disk v té části, kdy už jsme se rozhodl pro světlou stranu, tedy tuším už za půlkou). Vždy jsem měl přihraní sedmičky pocit deja vu :)
Ono také záleží, s jakou přestávkou ty díly po sobě hraješ.
@Ringo (04.03.2018 00:12): Jak píše Tul, díky propojení s HoMaM je to nejvíce konsistentní díl. A prostě... Kdys mohl hrát jindy MaM za zlé a unášet, vraždit, loupit elfí pokladnice? :)
@Ringo (04.03.2018 00:12): Nemôžem súhlasiť. Sedmičku som prešiel minimálne 3x a bavila ma spolu s VI. najviac. Navyše určite nebola krátka. V podstate ak si hral tú hru tak krátko, ako popisuješ, tak si z nej vlastne ani veľa nevidel. Čo sa týka atmosféry, tak práve kvôli previazanosti s Heroes of Might and Magic III: The Restoration of Erathia ju dokonca mám asi najradšej z celej série. Mal by si tomu dať ešte šancu, obzvlášť ak 6. a 8. ťa bavili. Hrateľnostne je na tom určite lepšie ako 8. diel.
@Tulareanus (03.03.2018 23:58): Popravdě daleko ne, přestalo mě to vždycky docela brzy bavit. Ostrov jsem prošel, pak jsem přistál na pevnině, prošel první město, pár dungeonů okolo.... M&M série má podle mě dvě černé ovce tvářící se jako plnohodnotná hra, což by délkou gameplaye i odpovídalo, ale ve skutečnosti šlo o nastavené datadisky. Jedná se o díly M&M II a M&M VII.
@Ringo (03.03.2018 23:51): Otázka je, pokiaľ si sa v VII. dostal?
Kratší, delší, hra je pro mě vždycky tak dlouhá, jak dlouho si ji užívám :-) Co se týče sedmičky, nechci ji nějak shazovat, věřím že jednou nastane čas, kdy mě bude bavit, ale měl jsem jí už rozehranou 3x a nikdy jsem ji nedokončil. Podle mě je z trilogie VI, VII a VIII nejnudnější. VI je úchvatná hudbou, atmosférou, VIII je zábavná svou vyšperkovaností a tak akorát obsahem. VII je mezi, není ani překvapivá, ani vyšperkovaná. Vždycky mi přišla jako datadisk šestky a zatím martně čekám na okamžik, kdy mě zaujme natolik, abych se oprostil od jejího vnímání, že je to jen natažená šestka a není ještě tak dokonalá jako osmička :-)
@90210 (03.03.2018 19:27): Tak ho neber. :) Já už se na něj při druhém hraní vykašlal a bylo to díky tomu o dost lepší. Ale Jadame je samozřejmě stále ohavnost, z které bolí oči. Ten svět je příšerný. Ale díl je to fajn. Na každém mám rád něco jiného. Sedmička mi ale sedí prostě nejlépe. Hlavně cesta za nekromancery. Tam řeší brilatní Ninja většinu pastí ve hře a zároveň je rovnocenný k Black Knightovi (válečníku).
VI je určite xkrát väčšia ako VII. a VIII., ale napriek tomu, že som ich prešiel viackrát, neviem posúdiť, či mi prišla dlhšia VII. alebo VIII.
@Jab (03.03.2018 18:53): Skoro vsechny hry jsou kratky, kdyz je umis.:) Ja povazuju sestku a sedmicku za maraton a osmicku za takovou lite verzi predchozich dvou dilu, zvlast kdyz se hned zkraje nabere drak.
@90210 (03.03.2018 18:48): Imho z té trojice je nejkratší právě sedmička. Odhadoval bych to tak do padesáti hodin při plnění všech questů. Jsou to vlastně docela "krátké" hry, když už je "umíš".
@Tulareanus (03.03.2018 14:05): To by byla parba do leta. Relativne kratka a jednoducha je akorat osmicka.
@Tulareanus (03.03.2018 14:05): Já to dohrál minulý týden s tím hi res modem. :)
@Jab (03.03.2018 14:02): Najhoršie je, že som teraz dostal strašnú chuť zahrať si Might & Magic VII. Must resist...
@Tulareanus (03.03.2018 14:01): Tím jsem u něj začal. :)
@Jab (03.03.2018 13:20): Ten autor je týpek. Ja som od neho pred dvoma dňa pozeral k Heroes 3:
https://www.youtube.com/watch?v=sw8v5__Ytf4
https://www.youtube.com/watch?v=sw8v5__Ytf4
https://www.youtube.com/watch?v=l6rmG4ZbLTA
Super recenze, ale vícero těch MaM recenzí je skvělejch. :)
Super recenze, ale vícero těch MaM recenzí je skvělejch. :)
@StriderCZ (11.12.2017 08:58): To je docela rozumná kombinace. :)
@Jab (11.12.2017 08:21): Na klasické PC, potažmo notebooky jsem "zanevřel" (hraji prakticky jen na cestách a na službách při tzv. čekání na práci).
V současnosti preferuji kombinaci: nové hry - konzole, klasika - netbook.
V současnosti preferuji kombinaci: nové hry - konzole, klasika - netbook.
@StriderCZ (11.12.2017 08:13): Také hraji staré M&M na netbooku (s WinXP) :). Je to nejlepší řešení, kvůli občasným nostalgickým záchvatům nemusím řešit potíže s kompatibilitou u starších her, ani vytahovat staré velké PC ze sklepa (ale i na to občas dojde).
@StriderCZ (11.12.2017 08:13): Jj. Hratelnost je bezvadná.
Pokud máš větší monitor, tak tenhle mod zkus. Ideálně na 1024x768 (na to nemusíš nic měnit - tohle je základní). U Elemira na stránkách je i postup instalace, která není složitá, jen chvíli trvá. Upozorňuji ale, že je třeba před odenterováním zadat "y" neb jinak se nenainstaluje ta vylepšená grafika.
Pokud máš větší monitor, tak tenhle mod zkus. Ideálně na 1024x768 (na to nemusíš nic měnit - tohle je základní). U Elemira na stránkách je i postup instalace, která není složitá, jen chvíli trvá. Upozorňuji ale, že je třeba před odenterováním zadat "y" neb jinak se nenainstaluje ta vylepšená grafika.
@Jab (11.12.2017 07:48): Ten engine byl vždy vlastně ošklivý
Svatá pravda... Hratelnost ale tu ošklivost bohatě vyvažuje...
Svatá pravda... Hratelnost ale tu ošklivost bohatě vyvažuje...
@StriderCZ (11.12.2017 07:21): S tím HD modem vypadá dobře i na velkém monitoru. Tedy dobře... Ten engine byl vždy vlastně ošklivý.
Vlastně s HD modem vypadá na velkém monitoru lépe jak na netbooku bez něj.
Vlastně s HD modem vypadá na velkém monitoru lépe jak na netbooku bez něj.
Na hraní Magiců mám netbook....
Na kterém vypadá hra stále fantasticky.
Na kterém vypadá hra stále fantasticky.
@Jab (10.12.2017 15:41): jo, to jo, TES hry samo mody nepotrebujou:)
@Charllize (10.12.2017 15:18): To bylo u Skyrimu (či Oblivionu?), ne? Tam si tvrdil, že s mody nehraješ. A pár týdnů poté si někomu doporučoval jeden mod s tím, že to bez něj nejde.
@Jab (10.12.2017 15:14): je tam nekolik modu, ten china tam myslim je taky. pak takovyto aby sel quicksave, rozhlizeni mysi atd. Moc si uz nepamatuju co vsechno tam bylo.:) vzasade jsem zpatlal dokupy mody z Elemirovych stranek, plus jeste neco odjinud. problem byl ze ty sprity tech stromu a tak znemoznovali vstup do Brakadsky pouste, vzdycky to spadlo. Musely se dat pryc pokazdy kdyz jsem tam sel, trosku oser.
PS: ja spis cekal ze me vyctes ze jsme pouzival mody:)
PS: ja spis cekal ze me vyctes ze jsme pouzival mody:)
@Charllize (10.12.2017 14:37): To je ten China mod, ne? Maestrův vypadá jinak...
@Charllize (10.12.2017 14:37): Tyjo, to je snad poprvé, co mi něco ze série Might & Magic přijde koukatelné.
@Jab (10.12.2017 14:33): ja to s nim hral. Obcas to padalo. cim vetsi rozliseni tim vic. ale myslim ze na tech 1024x768 to bylo nejstabilnejsi. mel jsem tam i dalsi mody, vypadalo to takhle odkaz. Nove sprity, textury atd. Ale delalo to obcas potize.
https://i.imgur.com/xS5s0cK.png
Ten MM7 Resolution mod (MMResTool) je fakt super. Na těch pár set kB, co má... Na větším monitoru bez něj snad ani hrát nejde. Doporučuji nechat vše na standardních 1024x768. Vyšší rozlišení jen zmenšují "okna" (inventář, portréty charakterů, poznámky...). Grafika je stejná. Pokud byste zvětšovali, tak dodržujte poměr 4:3. Hra v něm logicky vypadá lépe jak v 16:9.
Mod je dole zdeť:
http://www.svetmightandmagic.cz/download/mmd_modifikace.php#o9
Btw nejdou s ním ale ty "animace" v obchodech. Autor to chtěl opravit, ale bohužel se k tomu nikdy nedostal.
Ten MM7 Resolution mod (MMResTool) je fakt super. Na těch pár set kB, co má... Na větším monitoru bez něj snad ani hrát nejde. Doporučuji nechat vše na standardních 1024x768. Vyšší rozlišení jen zmenšují "okna" (inventář, portréty charakterů, poznámky...). Grafika je stejná. Pokud byste zvětšovali, tak dodržujte poměr 4:3. Hra v něm logicky vypadá lépe jak v 16:9.
Mod je dole zdeť:
http://www.svetmightandmagic.cz/download/mmd_modifikace.php#o9
Btw nejdou s ním ale ty "animace" v obchodech. Autor to chtěl opravit, ale bohužel se k tomu nikdy nedostal.
@Charllize (09.09.2017 22:45): Je tu fajná série.
Btw vůbec poprvé vidím v Harmondale standardu Deyji. Asi ta gog verze to opravila.
https://imgur.com/d8jvJaM
Vlevo je standarta Harmondale, pokud získáte nezávislost. Asi ne náhodou připomíná logo NWC.
P. S. Vlajka už je pryč a místo ní už je zase ta Bracady, jak to obvykle bývá. :( Také jako obvykle se mi hryznul quest s griffiny. Občas jsem z legrace šel zkusit, jestli náhodou toho cápka nepřemluvím, že griffini jsou opravdu mrtví. A hle... Po respawnu to najednou sežral.
Btw vůbec poprvé vidím v Harmondale standardu Deyji. Asi ta gog verze to opravila.
https://imgur.com/d8jvJaM
Vlevo je standarta Harmondale, pokud získáte nezávislost. Asi ne náhodou připomíná logo NWC.
P. S. Vlajka už je pryč a místo ní už je zase ta Bracady, jak to obvykle bývá. :( Také jako obvykle se mi hryznul quest s griffiny. Občas jsem z legrace šel zkusit, jestli náhodou toho cápka nepřemluvím, že griffini jsou opravdu mrtví. A hle... Po respawnu to najednou sežral.
@Jab (09.09.2017 22:40): je to zvlastni, ja taky celkem casto mivam nutkani si nekterej dil zahrat. Mozna asi nejcastejc co se tyce starsich her. Ale uz asi sedm let odolavam..ale je mi uplne jasny ze do hrobu bez aspon jeste jednoho dohrani 6,7,8,9 nepujdu..jednou to prijde. Nejvic me sere ze jsem nekam zasantrocil prirucku na 8 a 9 dil a mam jen 6 a 7. Vzdycky jsem si v tom listoval, pri hrani.
Zase jsem to rozehrál. Opět s mou oblíbenou partou Goblin Knight, Goblinka Monk, Člověčice Cleric a Elf Sorcerer. A pojedu DS samozřejmě (resp. už jsem dotáhl nového soudce). Je to zábavnější a Ninja je lepší jak master, páč expertní kněžské magie vymění za daleko použitelnější master disarm. :) Ať žije nezávislé nemrtvé království Harmondale! :)
https://imgur.com/x9ptQyu
https://imgur.com/x9ptQyu
@StriderCZ (28.09.2014 14:49): "Sorpigal" ;) Taky jsem to vždycky komolil.
@StriderCZ (28.09.2014 14:49): Ono na prvé hranie aj na mňa pôsobili v šestke tie dungeony obrovsky a malo to atmosféru. Tú si to zachovalo aj na ďalšie hranie, no potom som zistil, že Abandoned temple of Baa sa dá prejsť aj za hodinku (možno aj za menej). :) Ale tá nostalgia je fakt super, ja som po prvý raz šestku dorazil až začiatkom minulého roka, vždy som s tým predtým sekol v momente, ako začali nabiehať tie gigantické dungeony - hrady.