Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@7c (02.11.2023 14:57): Bladea mám právě teď rozjetého - a je brutální, obzvlášť díky offensive spin. Ale zatím mi držel v ruce hlavně luk, po projití BG1,TotSC a SoD jsem cca ve třetině BG2 a k těm nejlepším mečům jsem se ještě nedostal.
@John Mirra (03.11.2023 10:33): Iron skin a může používat scimitary. Čili Spectral Brand a Belm. Bude tak mít na konci víceméně všechny důležité levely warriora (ma lvl 22 může mít 2 critical hit HLA, což stačí) i druida. A tuny rezistencí. Doporučuji i tak instalovat odstranění xp limitu, aby došel až na ten lvl 25 druida, kdy končí postup v jeho kouzlech. Dělalo by to 8,5 milionu xp pro Berserk 22/Druid 25.
@veselykralicek (02.11.2023 19:45): Klerik nemá smysl bez štítu, pokud to není dual class. Obecně myslím, že zrovna v BG2 nemá klerik jako hlavní postava (krom případné osobní antipatie) až tak smysl (krom tedy Ranger/Cleric multi), protože Anomen řeší v zásadě všechny problémy v tomhle směru :)
@Jab (02.11.2023 08:36): Ba, ba... po přečtení tvého příspěvku jsem si uvědomil, že jsem to hrál za multi class, ale za dual class vlastně nikdy. Asi si to v dohledné době zahraju, tak přemýšlím, jakou kombinaci zvolit.

Jaká je vaše nejoblíbenější? Uvažoval jsem nad kensai/mág, ten zněl hezky :)
https://forums.beamdog.com/discussion/87200/some-stable-diffusion-potraits/ 
Pěkný využití AI pro oživení starší hry. Neříkám, že všechny se mi líbí, vlastně se mi líbí jen cca polovina, ale už je to za mě použitelný (a v příštím hraní pravděpodobně použiji - někde psali, že stačí stáhnout ten zip a nahrát ho do složky override).
Škoda, že tam nejsou portréty bhaalspawnů z ToB, ty mají opravdu hroznou kvalitu.
@veselykralicek (02.11.2023 01:06): Obě mají pro a proti a nejlepší věc na BG2 je, že můžeš vyzkoušet všechny možné varianty - jen s jinou postavou :) Což slušně zvyšuje znovuhratelnost.

Třeba Ranger/Cleric s Flail of Ages nebo další obskurní postavy (ve smyslu ne přímo běžné povolání nebo kombinace) :)

Pro dvě zbraně je (krom nudných variace na Kensai DC) myslím nejzábavnější Blade (Bard varianta) - ze začátku se může zdát jako slabší postava, ale zejména díky extrémně nízkým nárokům na zvyšování úrovní (zdravím druidy) a faktu, že kouzla škálují velmi dobře s úrovní (a jejich nevyvážeností v BG2) bych ho doporučil vyzkoušet každému.

Během jednoho hraní není moc šancí vyzkoušet všechno (a to je v mých očích jedna z největších výhod BG2 oproti "následovníkům").
Ono je v BG IMHO i málo zajímavých štítů, které by vyrovnaly právě tu chybějící druhou zbraň nebo pořádný obouručák... :/
@veselykralicek (02.11.2023 01:06): jedna zbraň (ať už 2H či 1H) je obecně slabší než DW nebo 1H+Shield, a to nejen kvůli chybějícímu útoku/obraně, ale i kvůli chybějící magické dovednosti druhého předmětu. Dá se zkrátka více kombit. Ale často se zapomíná na obrovskou výhodu 2H/1H, a to snadnou přepínatelnost na luk/kuši během souboje. Pro některé postavy to může být k nezaplacení. Fighterům/rangerům, u kterých chceš používat luk/kuši bych tak nacpala spíše obouručák/kopí/halapartnu. Rogunám s lukem zas nějakou 1H zbraň. Štít dávám healerům, co toho damage stejně moc nerozdají a dual wield nejdrsnějšímu melee DPSku (ale 7c zmínil pár 2H zbraní, které se DW mohou vyrovnat).
@AlieN (01.11.2023 23:12): Jasně, právě. Jen jsem se tak při tvorbě postavy zamyslel, jestli tomu dát 2H++ a jet obouruč neb DW+++ a jet na dvě jednoručky, protože už si tyhle pravidla nepamatuju a každá hra to má jinak. Tuším, že Icewind Dale asi pojede na stejných pravidlech, takže tam jsem to hrál úplně stejně.

I když na jednu stranu tam asi nejsou úplně stejné zbraně, na druhou stranu si tam lze vytvořit reálně silnější parta..



@Peach (01.11.2023 23:00): díky, je vidět, že to máš opravdu zmáknuté.:-) Takže počítám, že 2H nemá žádné nevýhody proti 1H. Teda kromě chybějícího štítu, samozřejmě..
@veselykralicek (01.11.2023 22:12): Jestli ti jde jen o nejsilnější offense v boji, tak co si vzpomínám ultimátní kombinace pro všechny byla Celestial Fury s čímkoli na víc útoků do offhandu, a kouzly nebo abilitami si přidat ještě víc útoků.

Ale jestli hru nemoduješ na vyšší obtížnost, tak bych toto neřešil - začni vymyšlením vlastní postavy, a zbraň pak dostane podle své role.
@veselykralicek (01.11.2023 22:12): dual wield bez specializace dává velký postihy na zásah do obou zbraní, takže se nevyplatí, ledaže by sekundární zbraň poskytovala takový bonus do síly, aby se postih vyrovnal (jestli se pak jeden útok navíc vyrovná i chybějící obraně kvůli absenci štítu je na zvážení). Takže typicky Crom Fayer (síla 25) nebo Angurvadal (síla 22).

Dual wield se specializací s alespoň 2 hvězdičkami (bojový classy a pak některý kity, tuším bard->blade a rogue->swashbuckler) je už trochu lepší. Tam je potřeba myslet na to, že sekundární zbraň přidává vždy pouze 1 útok za kolo a všechny ostatní útoky jsou vedeny primární zbraní. Toho se buď dá využít zbraní, která přidává 1 útok za kolo, protože se tím posílí primární zbraň, která by měla být silnější. Tento efekt má Belm, Kundane nebo Scarlet Ninja-To. A nebo se dá použít nějaká zbraň s fajn pasivním efektem, která bude hlavní zbraň pouze doplňovat. Typicky Celestial Fury na stun, Flail of Ages na slow, Defender na resisty atd.
@7c (01.11.2023 22:47): no, já si nějak mlhavě pamatuju, že se tam právě řešily ty útoky za kolo. Že proto snad mohlo být i efektivnější mít meč a štít než dva meče.

Každopádně je asi nesmysl jet celou partu 2H nebo DW, ale asi to spíš nějak nakombinovat..
@veselykralicek (01.11.2023 22:12): Je to vcelku jedno. Nevýhoda 2H zbraní je menší výběr a specializace - v zásadě nejsilnější 2H zbraně jsou asi Ravager, Ixil's Spike/Impaler (oštěpy) a Gram/Carsomyr (meče). U jednoručních zbraní je větší výběr, navíc můžeš využívat štíty nebo Belm/Kundane do začátků (když mají postavy málo útoků za kolo).
Ahoj, tak jsem se znovu pustil do BG 2 a akorát řeším dilema, jestli se orientovat na Dual Wield nebo Two-Handed. A upřímně už se mi nechce číst manuál a zkoumat, co se mi vyplatí a jak to mají konkrétní pravidla AD&D. BG2 jsem dohrál třikrát, poprvé s Dual Wield Paladinem, potom s Two-Handed Paladinem (anžto Carsomyr) a pak se zlodějem, kde samozřejmě Dual Wield. Pak jsem zkoušel ještě Hraničáře, ale to už jsem tuším nedohrál. Teď bych se do toho chtěl pustit zodpovědněji, než když mi bylo 15 a přemýšlím, co je vlastně lepší.

Takže vyplatí se spíš Dual Wield (i u postav, které k tomu mají nakročeno - Paladin, Hraničář, Bojovník) nebo Two Handed? Už jsem spíš zblblej z modernějších RPG typu Dragon Age: Origins , kde jsem řešil maximálně to, že Dual Wield je útočnější než Zbraň a štít, ale to v BG2 taky nemusí platit. Např. jsem zjistil, že Klerik s dvě kladivy má horší jak obranu, tak nepochopitelně i útok, než kdyby měl jen jedno kladivo a štít.

No, nějak v tom plavu..
@Bragi (14.10.2023 17:13): Díky moc, to Tweaks Anthology je přesně ono! Úplně jsem na to zapomněl, ale kdysi jsem si to instaloval i na první díl a je to skvělé :)

@AlieN (14.10.2023 18:23): Ba, ba. Chtěl jsem to znova odsólovat (to si ještě rozmyslím) a koukal jsem se na nějaký hodně starý save se sólo postavou, kde jsem dorazil do Podtemna a už tam jsem narazil na level cap. Takže byť třeba ty další úrovně zas takový rozdíl neznamenají, prostě mě štve, že jsou ty získané XP úplně k ničemu... takhle se budu moct zase těšit na další level :)
@7c (14.10.2023 16:27): Ono je to hlavně psychologická záležitost, když levely přestanou přibývat i když vliv na gameplay už to moc nemá - XP cap mě štve ve všech RPGčkách. Zvlášť v těch které jsou opravdu dobré a chci je hrát completionist stylem. A specificky u BG2 to byl vždycky dost průser pro multi/dual class postavy.

Ano, postavy pak mohly být hodně OP, ale brutálně OP postavy se ve vanila BG2 dají udělat stejně i bez toho, balance té hry v endgame nikdy nebyl zrovna ideální (to platí popravdě o úplně všech rpg)
@John Mirra (14.10.2023 15:09): Jako, možná existuje, ale IMO k tomu není důvod - ty finální úrovně v ToB už nehrají moc velkou roli a i u věcí jako solo/duo hraní to je celkem jedno.

Ono popravdě ty finální úrovně už i tak byly takové trochu na hranici možností (pravidel a implementace) - přidání dalších úrovní možná už bylo hodně "vaření z vody" (nevím, kde končila papírová edice ADnD).
Existuje sakra nějaký mod na odstranění limitu zkušeností? Prohledávám nexus atd. a nic nemůžu najít (originální verze, ne EE, s ToB).
@Ferdish (11.12.2022 18:07): Jo. Jde o jiný systém. Tutorial tak nemusí býti nejvíc nejlepší. Ale tenkráte fungoval ve spojení s manuálem. A ten je velmi detailní.

Jinak na mě dvojka také nepůsobí obtížně. Ale jsem "veteránem" série. A přesně vím, jak se na ten či onen souboj připravit.
Neviem či som pochopil správne tú poznámku o BG1, ale tomu Stefanovi sa dvojka na začiatku zdá ťažšia ako jednička? Však začiatok v BG1 tiež nie je práve z tých najľahších: človek začína ako úplný nímand na najnižšej úrovni, s relatívne chabou výbavou a vysokou schopnosťou byť na začiatku zabitý takmer čímkoľvek vrátane divokej zveri, a to aj v prípade početnejšej družiny. Toto podľa mňa odradí viac hráčov, než nejaké neznáme mechaniky, ktoré sa dajú naštudovať. Na druhú stranu, dnes sa nielen pri nových hrách ale aj pri iných činnostiach nečítajú manuály, guidy či návody na použitie, takže sa niet čomu diviť...
@7c (11.12.2022 15:55): ja som tú hru pred dvoma rokmi nainštaloval bratovi a uvedomil si, že hlavná náročnosť hry spočíva v tom ako je hra používateľsky neprívetivá. Tutorial je zlý vtip a kopec tých ad&d pravidiel a funkcii, ktoré sú tam bežné ani nie sú v hre vysvetlene (napr. Čo presne robia rôzne debuffy a status efekty a čím sa dajú odstrániť). Keby toto lepšie fungovalo, tak by imho tá hra pre nováčika taká ťažká nebola. Ale to, že sú viaceré vedľajšie questy väčšie ako tie hlavné, mi vždy prišlo super.
@Tulareanus (11.12.2022 15:47): Jen mě to pobavilo, protože jsem nedávno nad BG2 přemýšlel (při hraní různých her) - jak je vlastně ze začátku nekompromisně (ale stále vyváženě) obtížná - při opakovaných hraních jsem vždycky plánoval, kudy postupovat (questy, lokace) na základě složení a potenciálu družiny :)
Stefan - "This is a terrifying game. I am playing it for the first time right now, 13 hours in. It is very difficult sometimes, even on normal difficulty.

At least two times I got really frustrated with it, but I made it through these situations and that was very rewarding. It's not quite like any other game, not even BG1. No matter where you go, everything feels so alive and dangerous. All quests feel important and it's always a difficult decision what to do first.

The inn in the slums of the main town gives off an atmosphere like you are going to get skinned alive any second now, like you're about to get eaten by some rough people who eat nails for breakfast.

In other words, this could be one of the greatest games I have ever played."
@Tulareanus (17.10.2021 20:19): Ono celkovo indie scéna + malé a stredné veľké štúdiá sú požehnaním pre herný priemysel, lebo väčšina inovácie pochádza odtiaľ, zatiaľ čo veľké tituly v drvivej väčšine konzervatívne idú po zabehaných koľajach.

Osobne práve tie stredne veľké štúdiá považujem za zdravý kompromis, lebo vedia prijsť s niečím novým/dobre spraveným a zároveň s dobrou prezentáciou/peknou grafikou.
@mazar1234 (17.10.2021 19:37): Stačí si zobrať RPGčka alebo len čisto "balduroviny", ktoré vyšli za posledných 5-6 rokov a je to v podstate aj viac zaujímavých titulov než práve za čias toho Baldura. :) Osobne si myslím, že teraz vychádza celkovo viac kvalitných hier. Trh je širší, viac vyprofilovaný, indie štúdia majú decentné budgety, čiže môžu zamestnávať šikovných ľudí. Stredne veľké štúdia detto. Dopyt po retroštýle alebo ak nie retro, tak povedzme špecifickom štýle, je veľký a vzniká tak veľké množstvo rôznych hier a trendy nie sú také úzke.
@Jab (16.10.2021 10:52): Jasné, tiež by som nechcel ostať seknutý v nejakom období a povedať, že od tejto doby sa už dobré hry nerobia, to je hlúposť - dobré aj zlé hry vznikali v minulosti, rovnako ako aj dnes.

Ale Tul má pravdu, naspäť k Baldur´s Gate 2: - k tomu, čo ste spomenuli, pridám snáď len atomsféru miest, Athkatla mi učarovala, napr. prístav, aj v spojitosti s vedľajšími questami.
No dobre, všetky očakávané trafené husy nám zagágali, takže čas vrátiť sa naspäť k Baldur's Gate 2. :)

Každopádne ako @leonidas: píše, ja som bol z BG2 ohúrený, aké boli lokácie a questy odlišné, že to využívalo množstvo rôznorodých assetov oproti iným RPG, ktoré som dovtedy hral. Nemal som tam žiadnu pasáž "nech už mám toto za sebou, aby som mohol robiť niečo iné". Ďalšia vec, čo mi prišla iná (s výnimkou starých falloutov) z toho, čo som dovtedy hral, bolo, že tá hra mala menej bojov, než bolo na RPG zvyčajné a veľa bojov bolo s pomenovaným konkrétnymi nepriateľmi, čiže o to boli tie boje individuálnejšie a zapamätateľnejšie. Hra hráča doslova nezaspamovala zástupmi totožných nepriateľov, ako to bolo a v podstate i teraz mnohokrát je bežné. Samozrejme Throne of Bhaal toto trochu pokazil práve tým, že tam boje dosť kvantifikoval.
Zase se přetřásá nostalgie. Ale podsouvá se i tam, kde není. Na druhou stranu, pokud tam fakt je, tak je to fajn, kdo na něco nostalgicky nevzpomíná, nic nezažil. Nostalgie je sakra pozitivní emoce. Pokud hraji stařičkou hru, kterou jsem ve své době nehrál, není to nostalgie, je to konečně dostání se k něčemu, co jsem ve svém čase nestihl zahrát nebo dohrát a konečně jsem se k tomu dostal. Byla to dobrá hra tehdy a chtěl jsem ji strašně hrát, tak se na tom nic nezměnilo, je dobrá i dnes a těším se na ni. Pokud si zahraji nějakou starší hru, kterou už jsem hrál a chci si zopakovat ty zážitky, Tak ok, je to nostalgie a jsem za ni vděčný.
@Tarhiel (15.10.2021 22:19): Tak obecně tu občas máme komentářové chvalozpěvy na starší hry, kdy se opomíjí třebas hrozný interface, kostrbaté mechaniky a gameplay, bugy. Či i víceméně absence příběhu u žánrů, kde bychom jej naopak měli očekávat.

Nostalgie je určitě svině. Chápu ale tvůj pohled, že zkušenosti i mohou větší objektivitě pomáhat. Pokud by to tak bylo, bylo by to ideální. Leč nelze se na to zde úplně spolehnout. Koryfejové minulosti mohou novější zcela odmítat. A tím jejich zkušenosti ztrácí na relevanci, anžto je nekonfrontují se současností a připravují se tím o možnost je tak prezentovat na žitém a dále je předat.
@Richmond (16.10.2021 10:22): Aby sme sa chápali. Ja to nehodnotím, tj. nepovažujem to ani za zlé, ani dobré. Len je to vypozorovaný fakt, že kopec ľudí sa tu rozpráva primárne o tom, čo hrávali, nie každý to dnes už hráva ako napr. ty.
@Le0nidas (komentář): Pěkný komentář. Možná dvojce dám ještě šanci :)

@Tulareanus (15.10.2021 23:01): Nevím, jestli jsem to správně pochopil, ale to, že se na DH hodně diskutuje o 90-kových hrách, je důkaz, že "DH je dosť silno zaťažená nostalgiou"? Nebude to spíš tím, že lidi ty hry prostě hrajou i dnes? Tedy, že to s nostalgií nemá nic (nebo minimum) společného? Ale proč se moc nediskutuje o nových hrách, to nemám tušení. Samotného by mě to zajímalo.
@John Mirra (15.10.2021 19:37): Tak s chutí do toho :)

@Tarhiel (15.10.2021 22:19):  Díky. Chápu, jak to myslíš, ale v mém případě jsem spíš chtěl zdůraznit, že hru nemám zažitou z dětství/dospívání, kdy člověk ještě většinou není tak kritický, hru si tak snadněji zidealizuje a snadněji si k ní vytvoří hezčí vzpomínky obecně vedoucí k lepšímu a nekritickému hodnocení. Přesto i já tímto  "nezatížen" hodnotím velmi vysoko, protože objektivně ty kvality má a v mnoha ohledech překonává i mnohem novější hry. Troufnu si tvrdit, že je tu dost vysokých hodnocení a vlastně i komentářů právě od hráčů, kteří hru hráli právě v tomto životním období, což je logické. Chtěl jsem tím tak trochu motivovat i mladší hráče (klidně i ty, co si to přečtou třeba za 50 let :) nebo hráče, kteří hru tak jako já minuli, že hra za to opravdu stojí a není tu hodnocena tak vysoko pouze z nostalgie.
@Tarhiel (15.10.2021 22:19): Práveže DH je dosť silno zaťažená nostalgiou. Stačí sa pozrieť pri akých hrách a sériach sa donekonečna točia tie isté debaty dookola. O nových hrách sa tu ľudia rozprávajú oveľa menej. Väčšinou sa tu kecá o hrách z 90. rokov a prvých rokov nového milénia. A vo väčšine prípadov tá nostalgická záťaž dáva naozaj ružové okuliare, takže naopak, Leonidas bol ešte jemný. :)
@Le0nidas (komentář): Moc pekný komentár :)

Mierny offtopic rant:

Akurát sa mi nepáčilo to slovné spojenie "zaťažený nostalgiou" - dneska je to veľmi moderené používať, ale je to oxymoron jak sviňa - za prvé, keď si niečo hral v dobe, keď to bola novinka, neznamená, že si voči tomu nekritický. Keď už, skôr si kritickejší k novým hrám, pretože vieš, že fičúru XY okopírovali z XYZ rokov starej hry, kde to použili lepšie. A to sa môže mladším hráčom zdať, akože je staršia generácia kritickejšia k novým hrám - ale proste má len viac odohraného.

No až príliš toto slovné spojenie používajú práve mladší hráči, ktorí spätne, častokrát bez skúsenosti s tou hrou, nejakú staršiu hru hodnotia - v podstate tým hovoria "čo na tom vlastne vidíte?"

Za druhé - nostalgia rozhodne nezaťažuje, práve naopak, "dáva krídla" - ale takých užívateľov na DH veľa nenájdeš, skôr mám pocit, že sú tu tí kritickejší :)

ALE - som veľmi rád, že Ty sa teraz radíš k tým, ktorí si, podľa Teba staršiu hru vyskúšali a povedali si: "aha, tak už chápem, čo na tom vidíte" :)
To já budu taky heretik, protože se bavím když se někde mužů zastavit, na všechno se vykaslat a nafarmit si par levelu navíc :)
@90210 (09.02.2021 13:40): "Jen ten cas na to ted uz bohuzel neni, specialne pro muj casove narocny styl hrani RPG, kdy prolizam vsechny mapy a domy, kecam s kazdym, sbiram a prodavam vsechno a co prodat nejde, tak nosim v ramci RP ukladat do truhel v domech chudych vesnicanu na prilepsenou.:)"

Imho toto je ten správny štýl hrania RPG. :) Načo hrať nelineárnu RPG hru, ak človeka nebaví preliezanie? Na lineárne hranie bez vedľajšieho obsahu má kopec iných hier a žánrov. A ukazuje to čiastočne, či je hra dobre urobená, lebo v momente, ako sa človek musí premáhať a dochádza napr. ku grindu alebo potrebe farmenia (čo BG nikdy nemal), tak už sa mi v hlave rozsvecuje výkričník s otázkou "nemal by som sa náhodou pri hraní baviť?"
@Saruman (03.02.2021 04:15): Jj, dohrat celou serii BG s jednou postavou povazuji, spolecne s tim samym u serie Quest for Glory, za ultimatni herni zazitek a bavilo me to jako nactiletyho, pred tricitkou a i po tricitce a to stale stejne.

Jen ten cas na to ted uz bohuzel neni, specialne pro muj casove narocny styl hrani RPG, kdy prolizam vsechny mapy a domy, kecam s kazdym, sbiram a prodavam vsechno a co prodat nejde, tak nosim v ramci RP ukladat do truhel v domech chudych vesnicanu na prilepsenou.:)
No jo, výborné to je. Lepší než za mlada.

Do datadisku se pouštím s menšími rozpaky, ale když už jsem se dostal tak daleko, holt to dorazím celé.