Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

< >
Vzhledem k blížícímu se vydání Baldur's Gate 3 - jsou vlastně i nějaké další série kde mezi jednotlivými díly uběhlo tolik let? Napadá mě jen Wasteland, jehož originál vyšel v roce 1988.
@Jab (19.09.2020 23:29): No asi tak. Předělání 2D hry do 3D tomu dává aspoň trochu větší smysl než nedávno zmiňovaný port Morrowindu do Skyrimu, ale horší a zastaralejší engine si na to fakt snad vybrat nemohli. I když, pokud je to s dvojkou stejné jako s NWN1 (kterou jsem párkrát hrál a trochu i dělal vlastní mapy), tak je modování tohoto extrémně snadné, takže ho upřednostnili...
@Jab (19.09.2020 23:56): Já taky NWN 2 dohrál. Ale tak nějak jsem už neměl potřebu se k tomu vracet.
U jedničky si umím představit, že ty enginový nedostatky můžou být docela pokrytý. Ale stejně bych asi prošel jen tím úvodem Candlekeep pro zajímavost a to nevím jestli za instalaci stojí.

Určitě by byl fajn NWN 3, který by přinesl i slušný engine pro současné fanoušky DD. Mě by bavilo se i jen tak procházet po fan service Faerunu a kecal se starými známými, kdyby to bylo ve fungujícím moderním enginu.
https://www.youtube.com/watch?v=03Th218dUpw

Tak i dvojka bude v enginu NWN 2. Co dodat... Horší engine už vybrat nešlo. NWN 2 mám moc rád. A některé ty modely budou stejně jako v tom modu k jedničce určitě podařené. Ale je to prostě stále předělávka do enginu, který je horší grafikou a naprosto příšerný ovládáním.
Hlavne na jedničke sa človek môže "vycvičiť" na opatrnom postupe, pretože aj partia 4 postáv na leveli 1-2 pre svorku divokej zveri typu medveď, vlk, alebo početnejšiu grupu tých malých modrých zmrdov (xvart alebo tak nejak) nepredstavuje absolútne žiaden problém :-D nie každému však tento herný štýl sadne.
@Jab (26.08.2020 17:21): ja souhlasim nebo je muze vicemene ignorovat (kouzla) a pak na to ve dvojce dojede :)...

Me jeste vyhovovalo to, ze jednicka je hned z kraje takove rozlehlejsi a na da se jit trochu postupne... kdezto dvojka, jak zacina v podstate ve meste, tak hned vyplivne toho obsahu hrozne moc a clovek se jen tak z mesta nedostane :), ale to je spis osobni preference
@MCZ (26.08.2020 15:55): Ona ta jednička není ani moc dobře odvyprávěná, většina hry je ne moc zajímavá a neosobní detektivka, a odhalování původu charname je pak vyloženě zmatené a ani nepůsobí moc důležitě - to až ve dvojce je na to mnohem větší důraz, takže pak ani imho nevadí dát si to nechronologicky.

Ale líbí se mi z příběhového hlediska Durlagova věž, neporovnatelné s tím nudným nic ve Watchers Keep.
@S4TW (26.08.2020 08:55): Taky jsem začínal dvojkou. I s odstupem času mi připadá mnohem přívětivější a také lehčí než jednička, ke které jsem se dostal později.

Nechci tady zabíhat do letité diskuze o tom, který díl je lepší, to záleží na individuálních preferencích každého hráče; BG1 je řekněme docela hardcore, zatímco BG2 už je více mainstream. (A osobně mi vyhovuje více to druhé.)

Jinak jasně, po stránce příběhu dává obvykle smysl začít prvním dílem, nicméně v případě Baldur's Gate se jedná o poměrně oddělené kapitoly a těch pár souvislostí a odkazů jsem si při prvním hraní BG2 odvodil nebo dohledal.
@AlieN (25.08.2020 23:51): já nevím no, začínal jsem jedničkou a jsem rád... hlavně to dává smysl i příběhově, že to navazuje... nikdy jsem nechápal začínat nějakou série od jiného než prvního dílu, pokud se teda nejedná o xxx dílů jako třeba Dragon Quest nebo Final Fantasy... popřípadě velký časový rozdíl ve vydání... a ta jednička je taková jednodušší, aspoň mi to tak přišlo, protože se dá poměrně dobře projít bez nějakého většího pochopení magie, což u dvojky už tolik nejde (aspoň na tu normální obtížnost, co hraji)...

takže já zase doporučuji začít prvním dílem :)
@S4TW (25.08.2020 23:05): Začínal jsem dvojkou a to bych i doporučil začínajícím hráčům, je mnohem chytlavější. Nepochopení systému kouzel a boje vůbec může být problém, ale to řeší nastavení obtížnosti, a hlavně je tu velmi dobře napsaný manuál.
@sandokan (25.08.2020 22:59): no, jako, vždycky si můžeš dát nižší obtížnost, ale pochopit kouzla a hledat různé cesty, jak někoho porazit a jakou kombinací kouzel, ochran a itemů, tomu se prostě nevyhneš... ale já taky s DnD před BG měl minimální zkušenosti a dost si to užil, ačkoliv párkrát jsem se potrápil... doporučuji začít prvním dílem, ten mi přišel na tohle konkrétně o něco lehčí... tam jsem vlastně místy ani mága neměl vůbec...
Nie som si istý či táto hra môže rovnako zaujať aj hráčov, ktorí sa vôbec nezaujímajú o nejaké Dungeons & Dragons
@S4TW (09.04.2020 23:54): Za mě jsou to spíš kosmetický věci. EE je obecně ošklivější a nový obsah za moc nestojí, ale že by tam byly nějaký nepřekonatelný bugy se říct nedá. I když jsem EE dvojku nikdy nedohrál a radši dávám originál.

@MCZ (09.04.2020 20:44): Jj.
@Jab (09.04.2020 23:52): tak bg2 jsem nehral, tak uvidim, ale i 1 to sekani postav o sebe bylo docela otravne, ale co jsem pochopil, tak to bylo i v originalni verzi, navic se to nestavalo nejak extremne casto :)
@S4TW (09.04.2020 23:47): Ne u BG 2. Tam nebylo co enhancovat. Však se mu naopak s těmi enhancy snažili přiblížit. A přidali do něj akorát bugy. Zasekávání postav do sebe (i pěti klidně - daleko horší jak v původní hře), neviditelné naskriptované postavy atp. U IWD, PST a BG 1 smysl enhancu chápu a dokážu se tak přenést přes případný nový příšerný obsah. Well... U IWD ni PST vlastně ani není.
No, ale jak rika mazar, ten content se da pomerne snadno ignorovat... trochu mi to zavani dedkovskym zbrblanim, ale budiz :)
@S4TW (09.04.2020 23:05): Nie som si istý, či má aj BG2 EE také debilné vylepšenia ako sú časovo-obmedzené questy Minsca a Kivana (nehorázna debilina) prítomné v BG EE, ale tuším že do BG2 EE takéto priblblé sračky nenacpali.

Výhoda je, že všetky tie nové postavy a ich questy sa dajú bez akýchkoľvek problémov odignorovať, takže v podstate ako keby tam ani neboli.