Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Adieu (01.03.2021 16:53): kompas je tak napůl, neukazuje světový strany, ale označený questy jo, aspoň co si pamatuju. Je to navržený imho skvěle a z mýho hlediska by "hardcore" měla bejt defaultní obtížnost, s tím že ta normal by měla být easy mode..
Zrovna tutorialy a vůbec seznámení se s mechanikami považuji za prvotřídní. Postupné, vždy zakomponované do světa imerzivně, nikoliv jako nuda na začátek, kdy herní postavy samy hovoří o mechanikách. Ty výpisy seznamující s ovládáním jsou pak stručné a přehledné, obsahující vše a zároveň neodtahující moc dlouho od hraní.

@Paul (01.03.2021 15:16): Jsem nějakých šedesát hodin ve hře a hned po nějakých patnácti jsem velmi litoval, že jsem dal na rady na internetech a nerozjel to na hardcore. Souboják je easy peasy a jakožto veterán Warbandu jsem beztak žádnou hvězdici nepotřeboval. :/ Když jsem ale zjistil, že bych neměl ani ukázanou pozici na mapě, vyloženě jsem si zahořekoval a nakonec skončil na nexusu. Dopadlo to tak polovičatě, nemám fast travel a pozici na mapě mi případně beztak prozrazuje pes :D, ale aspoň mi to nesděluje nic o Jindrovi. Neodstraňoval jsem ovšem in-game kompas, dost jsem se obával, abych pak nehledal cíle questů jak retard a neprodlužoval neúnosně herní dobu. :/ Ten je na hardcore hádám také pryč?
@Cathan (01.03.2021 14:50): Ok, mě nejdřív napadl hlas Racka, ale to by mohlo spoilovat!, tak chci, aby příště Jindrovi zněl v hlavě hlas Briana Blesseda, když už tam je! :D Nebo ten týpek, co praví Charles IV, King of Bohemia and Holy Roman Emperor, had a long and successful reign... :D
@Danny kdybys zůstal u subjektivního popisu, že tobě hra nesedla, asi by se proti tomu nedalo nic říct, ale v momentě, kdy se snažíš rozumovat nad tím, jaká by hra a tutoriál měla (objektivně) být a jaký je KCD průser, tak jsi akorát za hlupáka. A to nemluvím o tom, že hodnocení 0% je prostě emo.

Hodnotit a komentovat stohodinovou hru po hodině je taky zajímavý fenomén. To si myslím, že je relevantnější hodnocení člověka, co viděl pár hodin walkthrough na youtube, ale hru nikdy nehrál.
@Danny (01.03.2021 14:27): kdybys hrál na hardcore obtížnost jako to doporučuju, tak bys tam žádný vyskakovací tutoriály neměl a normálně by ses to naučil hrát hraním. Každopádně...odsoudit a odnulovat stohodinový RPGčko po hodině protože si dovolí trochu rozepsat mechaniky je samozřejmě na facku, jakkoliv na to máš právo :)
@Danny (01.03.2021 14:27): Jenže hra tě vyhodí ve Skalici jako kovářského synka, který ví o světě úplné ho... a dostaneš možnost se sebou něco dělat, nebo ne. Ve Skalici dojde k základním interakcím, které snad doslovný tutoriál nepotřebují, když jsou tak primitivní, ale Vaněk ti dá první základ pozdější výuky. Zbytek se člověk může v klidu učit až po prologu, kdy už nemá být Jindra je vesnický buran. Skalice není a nemá být primárně místo k tomu, aby se člověk naučil ovládat mechaniky hry, spíš je má jen naťuknout a představit, aby je člověk pochopil ve chvíli, kdy na ně dojde. Popravdě mě nenapadlo, že by mohl mít někdo s tímhle zpracováním problém.

Hráčů, pro něž to není jejich krevní skupina. – tak nevím, ale není v tom případě i to hodnocení trochu neoprávněné? Hra se sice nelíbila, ale 0 % si zaslouží hlavně kvůli textovému boxu? Nějak ale nevím, jak jinak by mě ten tutoriál být řešen, hlasem v hlavě?

Řekni mi, ale co jsi měl problém v tutoriálu pochopit. Jak otevřít inventář? Jak s někým promluvit? KCD nemůže hráče rychle vyplivnout do hry, když je to proti příběhu a designu, nevidím však důvod, proč by takový design měl být špatný, když jde o záměr a je do toho zapracovaný. Doporučila bych se dostat přes prolog na začátek hry, kdy už člověk může něco dělat a neseznamuje se jen se světem.
@Gordon (01.03.2021 13:53): Já napsal 99% hráčů, jako já. Hráčů, pro něž to není jejich krevní skupina. U třiáčkového titulu čekám něco víc než text box, to je ospravedlnitelné u indie hry tvořené jedním vývojářem. O to víc zabolí, že to tak posral vývojář z našich luhů a hájů.

@DEU (01.03.2021 12:44): Nevidím důvod, proč bych neměl uvést své hodnocení. Tutorial má ukázat herní mechanismy a pak mě co nejrychleji vyplivnou do hry. To se tady nestalo, naopak mě odradil od hraní. Hra nemá být vytvořená tak, abych se jí musel učit hrát. To je špatný design. Herní principy mají být jednoduše pochopitelné a ovladatelné, pokud se hráč má něco učit, tak je to vypilováni těch jednoduše pochopitelných mechanismů k dokonalosti (např. v eSportu).
@Danny (01.03.2021 11:43): Evidentně jsi KCD nepochopil. Kdyby ses pro nedostatek odehraných hodin alespoň vyhnul procentnímu hodnocení. Jinak tutoriál ve hře Driver jsem ve svých tehdejších patnácti letech úspěšně absolvoval na nějaký třetí pokus.
@musa (01.03.2021 10:06): To víš, nemám rád, když mi hra hází klacky pod nohy hned ze startu a tady to bylo to nejhorší, co jsem za posledních 20 let zažil. Z mého pohledu si to zasloužilo komentář, ne jen to prostě smést to ze stolu, jako to udělalo pravděpodobně 99% hráčů jako já :-) Něco podobného udělal Driver, ve svém tutoriálu, ale tam jsem to po té hodince překonal, tam to bylo o tom přijít na to jak to hrát. Tady to prostě odflákli, protože se jim nechtělo vymýšlet jak to udělat zajímavě, místo toho tam třískli textové pole. U mě fail.
@Danny (komentář): hodnocení po hodině? Teda takovej výlev bych čekal třeba trolujícího nováčka. Nebo ti Danny někdo hacknul účet? Protože tohle je opravdu bída..
@Danny (komentář): Ty herní mechaniky jsou takto vysvětlené, protože jejich pochopení vyžaduje dosáhnout sedmého roku života. KCD si podle mě zaslouží kritiku, ale tohle je spíše trolling.
ruku na srdce, kdo nikdy na prochazce v lese nevyzral trempum kotlik, at hodi kamenem ...
Nevíte někdo zda jde ve hře vypnout koltíky s jídlem rozméstené všude po mapě? Aby mě nelákalo je používat a byl to realističtější lehký survival? Vím že to jde na ten nejtěžší brutální mod, ale to zase nechci....
Mám trochu neobvyklý dotaz: víte někdo, kde bych ve hře našel nějakou (lesní) studánku? Dohrál jsem to v lednu, ale navzdory pocitu, že jich tam musí být spousta, teď nemůžu najít ani jedinou. :-) Díky!
Jinak jsem dojel DLC quest s Johankou. Podařilo se mi jí ukecat, aby si nepouštěla pusu na špacír před inkvizitorem, Sebastiána jsem pěkně ztrapnil a nakonec z toho všichni vyvázli v pořádku, uff.
Ten konec byl dobrej, možná i lepší než zakončení samotné hry. Terezu jsem ještě nehrál.
Jak fungují pocestní? Dojdou někam? Nebo jen tak krouží dokola krajem?
Všiml jsem si, že pocestní se vždy vygenerují na stejném místě, když se k místu přiblížím. Ale jestliže je pocestný takto generovaný, tak hádám, že dokud ho budu sledovat, tak někam půjde, pak se otočí a půjde zpátky. Nebo to je jinak?
@Gordon (29.01.2021 23:02): Fakt ti přijde, že je toho soundtracku tak málo? Jen hodinu a půl má hudba pro cutscény, a pak ty ingame sekvence jsou dost dlouhé a ještě se mixují, takže délku si odhadovat netroufám. I když na druhou stranu, mně třeba zase přijde, že má Cyberpunk má strašně málo hudby.

A neříkej mi, že myslíš tohle :D
https://youtu.be/rHhdqbvJe7c
@Say (29.01.2021 17:48): Perky je třeba dobře načasovat a nesmí být přerušeny. Pro boj proti více soupeřům je dobré používat taktiku jinou než "yolo in", třeba lukem sejmout prvního, psem chytit druhého, a třetího mezitím udolat. Mě naopak souboják přijde jako to nejlepší, co v posledních letech vzniklo, Možná i o fous lepší než v Mordhau, ale to je grotesní multiplayerovka a nedá se to moc srovnávat. Mě se hudba líbí, jediná, která mi přijde vlezlá po nějaké době je hudba co hraje, když se na půl kilometru přiblízím k hospodě. Obecně ji mohlo být víc než jen jedna hodina, na tak rozsáhlou hru.
Konečně dohráno. Tahle hra má obrovskou výhodu v tom, že ji není potřeba hrát s přemýšlením nad herními mechanismy. Pomalé tempo komorního narativu je velmi, velmi osvěžující. Absence kouzelných deus ex machina a přesvědčivě vypracované prostředí českých luhů a hájů mě vždycky vtáhlo a posunulo v čase. Vlastně taková antistresová hra.

Stresem ale byl soubojový systém, který dobře fungoval 1vs1, ale ve větší skupině mě vyloženě nebavil. Hromadné bitky byly prakticky bodáním do zad. A snad nikdy se mi nepodařilo spustit nějaké combo ačkoli perky jsem na to měl.

Největší vadou na kráse je hudba. Občas se najdou slušné kompozice ale převážně jde (na české poměry) o dost slabý hudební doprovod složený převážně z krkolomných vlezlých melodií, které bez sofistikovanějších variací duplikují všelijaké nástroje. Naprostým vrcholem jsou synťáky místo živých hlasů. Prakticky jsem se přesunul do 90. let Heroesů a Migh & Magic. Pokud bychom se měli držet historie, tak nedává smysl ani vícehlasý a capella doprovod (toto není gregoriánských chorál) v klášteře.

Tož jsem zvědavý na pokračování. Závěr to moc neuzavřel.
Na druhou stranu, úkol s čarodějným sabatem, kdy máte vyšperhákovat zadek koně byl... Zajímavý. :-D

Vcelku mě překvapuje, kolik questů jsem prvním průchodem vynechal, třeba ten poslední úkol s Matějem a Frickem byl hodně dobrej.
Hmm, tak ten hlavní úkol s užickým farářem jsem nechtěně odbyl vysokou výřečností. cool...