Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Co se mi na ty hre libi je tahle atmosfera..

https://i.imgur.com/yD1txiR.jpg
https://i.imgur.com/u7edYPE.jpg
https://i.imgur.com/9Qkl2go.jpg
https://i.imgur.com/ugjdu8S.jpg
https://i.imgur.com/12udx8A.jpg
https://i.imgur.com/jfOjU4G.jpg

Jinak skoro 50h, na nejtezsi, parkrat jsem kvuli tomu musel zmenit styl hrani, coz beru za plus. Nekde nebo na nekoho jsem musel strilet pistolkou, sniperkou (strasne OP: headshot = kill a da se s tim i na blizko), cistej stealth a take downy, ted mam dobrou katanu, obranu, takze to zas krajim jak chleba. A dobry.

Vse co tu nebo na netu od nekoho padlo tam samozrejme je. Obcasny bugy a glitche mi nevadi. Co me mrzi nejvic je to AI/crime.
Me ta hra trochu pripomina takove ty ruske ambiciozni herni projekty co delali pred lety. White Gold, Precursors, Boiling Point atd. Jen s tim ze u CP na cloveka obcas vykoukne skutecna AAA hra na pozadi nedodelanosti a dobrych napadu.
taky me vadi ze se neda vlezt skoro do zadneho domu, baru, obchodu, firmy atd. vsude to akorat pise ze je zamceno. Docela debilni, ale to bych asi chtel moc.



@Fritol (12.12.2020 13:45): tam jde po necem splhat?
Musím tu hru taky pochválit. Děsně se mi líbí, že můžu bez omezení šplhat různě po klimatizacích a střechách a tak. Takové Mirror's Edge pro chudé.
Je to skvělé. Přesvědčit někoho občas není tak lehké a fakt to díky tomu first person vtáhne do hry.

Jen mě štve zbytečná vulgarita mé postavy v deníku, jestli je někdo píča, bych si rád rozhodl já sám. :-D

A naprostá stlast je to hackování, kdy dostanete zavirovaný čip a můžete si ho na koleni vyčistit nebo třeba virus zduplikovat pro sebe. Přesně tohle jsem od hry chtěl. Hudba, atmosféra.. všechno super. I ta střelba není úplně mizerná.

Ale teda pacifistu nepojedu nikdy. Kulku si tam zaslouží každý druhý. :-D
@Brasikona (12.12.2020 04:33): Ty potyčky na ulicích si nech na později, trpí to klasickým neduhem žánru, v příběhových misích jsou nepřátelé lehce zvládnutelní, třebaže se jedná o elitní stráž, náhodní pobudové na ulici ti ale zatopí. Obecně mi to přijde velmi jednoduché, i na nejtěžší obtížnost. Kolovaly tu zkazky, že je tu dildo na každém druhém rohu, nevím, místo nich všude nacházím léčiva, dva druhy, ten druhý, silnější, vůbec nepoužívám, umírám velmi sporadicky.
Tak na moji sestavě hra běhala na stření nastavení uplně v pohodě přes 60 fps ale jakmile jsem sed do auta a trošku se rozjel byla hra nehratelná fps klidně 24 tak jsem v nastavení změnil hustotu obyvatel na střední a už v pořadku. Pod 50 snímku se nedostanu a ješte to má vliv na počet bugu:) Člověk se furt hrabe v nastavení v grafice a největší žrout výkonu krom ray tracing se skrývá v hratelnosti:)
I po včerejší aktualizaci se mi při spuštění hry jazyk stále mění z češtiny zpátky na angličtinu.
@Paul (12.12.2020 11:43): já mám herní dobu u posledního sejvu 6:15 a stále jsem ještě nevylez ven z toho paneláku - všechno důkladně prozkoumávám, hru si pořádně vchutnávám - rozkoukávám se v tom světě. náhled do inventáře na postavu teď mám připraveného na BR: Dredda ve 3D k opětovnému zkouknutí. Na PS 4 už je verze hry 1.04 - ale zase se mi vrátilo nastavení hry do výchozího nastavení, to se děje snad jen mě???, že to pořád ještě neopravili. (na chodbě toho panéláku jsem narazil na jednu levitující postavu, jedna postava držela cigaretu + se tam vznášela ve vzduchu další cigareta, a samozřemě někdy ty postavy neotvírají ústa když mluví)
@Paul (12.12.2020 11:43): Dva dny, prakticky od 7:00 do půlnoci téměř bez přestávky a stále mě ta hra drží pevně v sevření.

Až na ty tech bugy, a tu AI NPC na pozadí je to pro mě, vše co jsem od toho očekával. Za mě velká spokojenost :)
7 hodin a stále jsem nepotkal ani Evelyn, natož Johnnyho. Jezdím po městě a dělám gigs pro Reginu a skvěle se bavím.

@tomi2k9 (12.12.2020 11:10): 2080Ti jsem kupoval před dvěma lety za 28K, dneska tenhle výkon stojí 17, pokud člověk sežene RTX 3070. Ale tvojí pointu chápu, nicméně mě poupravilo vnímání optimalizace Watch Dogs Legion a Valhalla, které neběží tak dobře jako Cyberpunk. Navíc je Cyberpunk velmi slušně škálovatelnej.
@Morte (12.12.2020 10:24): tak tobě a Sarnovi závistivě gratuluji, není nic nového, že kde někdo má bugu hodně, někdo jich má jen minimum. U TW3 jsem naopak měl hned po vydání takřka dokonale hladký průchod, zatímco kvanta lidí se utápěla v problémech. Ani jedna strana téhle konverzace není nevalidní.

@AlieN (12.12.2020 10:37): přijde mi, že TW3 byl furt notně bohatší na herní detaily, ne jen ty vizuální. Immersive sim jsem si od toho sice vysnival, ale nikdo si od toho určitě návažno nesliboval, že to fakt bude open world Deus ex riznutej rockstarem. Nic to nemění na tom, že hafo věcí mohlo bejt uděláno líp. A že hromada věcí je stejná jako v TW3 - 5 let staré hře - taky moc nevnímám jako padnej argument.
K těm nepřátelům - no ze začátku je to místy docela fuj, že jsem snížení obtížnosti z hard taky zvažoval, ale pak jsem přišel na to že brutálně silnější ze začátku je nepřátele zblízka rozsekat katanou a/nebo je zasypat granáty. A pak jsem se dostal i k silnějším zbraním a zároveň vylepšil skilly, takže s headshoty už je i jejich střílení trochu pohodovější - a věřím že kdybych uměl rozumně ovládat i hackování, tak to bude ještě snazší.
Takže mám pocit že ten bulletsponge pocit pramení teď hlavně z naší neznalosti nuancí hry, a z toho že úvod ještě nenabízí mnoho možností jak se na různé způsoby jejich likvidace specializovat, no snad se v tomto nemýlím.
@Shoggot (11.12.2020 22:15): Nezkoušel jsem to s palnými zbraněmi, ale katana mrtvoly rozseká na kousky velmi spolehlivě.

Ale z akce celkově jsem zatím trochu rozpačitý... čekal jsem že bude trochu pomalejší, a víc vybízet k využívání skillů.
A jak tu čtu nadávání že to není immersive sim... ehm, v čem se to liší od Witcher 3? Nebo ten je v pohodě a dál milovaný, protože je to fantasy, kdežto tohle vypadá na pohled trochu jak GTA, a tak to musí být jako GTA?... a má tam jít hrát basket nebo co?

Fuck that, jsem rád že se soustředili na to že je to příběhové rpg s mraky vedlejších misí, a i ty vyloženě vedlejší otazníky na mapě tu dávají smysl a nejsou taková šmíra jako otazníky ve Witcherovi nebo generované mise v Ubisoft shitech (i tak mi jich připadá trochu moc, sotva začnu a už nevím kam dřív skočit), a zbytek prostředí je hlavně kulisa - ne místo k žití kde strávíte 500 hodin děláním ničeho. Jo, v KCD a v RDR2 tahle sim úroveň funguje líp, ale u těch je právě úplně nahovno jejich příběh, má nulovou nelinearitu a mizivou hloubku. A taky v nich btw je těch npc asi setina co tady ;)

Ne že by tu nebyly prkotiny které jsou prostě debilní, jako třeba že motorka se chová jako tank, nebo které by stálo za to aspoň polishnout - a jsem fakt zvědavý jak se tomu budou po vydání dál věnovat, a taky jak otevřené to bude modování, protože už teď tu mám pár věcí které bych rád poupravil.
Modeři by se ostatně velmi snadno mohli postarat o to že nabídka při vytváření postavy je trochu chudší. Což tedy imho není velký problém, vzhledem k tomu že postavu sotva kdy vidíte, a stačilo mi to, ale tak proč si nepohrát s různými bizarními výtvory.
@Morte (12.12.2020 10:24): Nápodobně. U mě to jede prakticky s minimem bugů, občas nějaké animation glitche. Žádné crashe, záseky atp. Navíc po tom co jsem teď ráno opatchoval hru to už i v přecpaných ulicích jede na 60+ FPS, takže nějaký performance improvement tam musel být.

Akorát mi hned po opatchování hra odmítla najet, tak jsem dal na steamu "verify integrity of files" a našlo to jeden corrupted soubor. Od té doby vše v pohodě.



@AlieN (12.12.2020 10:25): Přiznám se, že na problém se spawnující se policií jsem vůbec nenarazil. "Wanted" status jsem měl zatím jen dvakrát, nicméně při obou stačilo ujet o pár ulic dál. Nestalo se mi, že by se policie spawnula přede mě nebo přímo vedle mě. Jo, pokud jsem projel okolo strážníků na ulici co tam byli už předtím, tak mě ofc zasypali přívalem kulek.

Co se týče te "overeakce" policie, mě to přijde celkem lore věrohodné. Přecejen, bavíme se o civilizaci, kde zdravotníci (trauma teams) sebou tahají útočné pušky a pokud vídí nějaký náznak hrozby, tak vás v lepším případě jen zpacifikují, v horším případě rovnou offnou, hippokratova přísaha be damned. Takže mě přijde celkem logické, že pokud k polici naběhne chlápek se zbraní v ruce, aniž by vystřelil nebo spáchal nějaký zločin tak takhle zareagují.
Tak já mám zatím docela štěstí, major bugy se mi vyhýbají - jen menu při tvorbě postavy trochu haprovalo, asi dvakrát mi na někom blikaly stíny, a viděl jsem pár ve vzduchu visících krabic, takže nic co by mě zvedlo ze židle.
Jen reakce v menu, inventáři by mohly být svižnější (resp bleskové, kdežto teď tam cítím delay) - ale to může být tím že hraju na pět let starém pc, co má v podstatě asi hraniční hw co to ještě utáhne na slušné fps (HD na střední preset - vypadá to i na tohle nastavení imho moc hezky, ale samozřejmě RT level je úplně jinde)

Ta spawnující se policie podle mě bude taky bug, protože s tím problém nemám - když někoho třeba srazím autem či zastřelím na ulici, tak prostě začnu utíkat, vyhýbám se policii co vidím že se přibližuje na mapě, a za chvíli jsem bez zatykače. Pravda možná je to až moc jednoduché, má to nějaké dlouhodobé následky?
RDR2 v Saint Denis v tomhle je mnohem větší průser, tam stačí do někoho při běhu strčit, nedejbože přejet na koni, a za chvíli jsem v přestřelce s dvaceti mrtvými a zdrhnout jim musím někam do divočiny daleko za městem.
Nj, nejdriv vsichni řvou at to vydaji uz, vyhrozujou jim a kdyz to vydaji, tak řvou taky, že to meli odložit.
Dá se to normalne hrat. Ja jsem spokojen, nehledám za kazdou cenu chyby.
Jak si tak pročítám ty internety, tak jsem fakt rád, že si u her vždycky počkám, až budou pořádně doladěné a opatchované, než si je koupím. Hrát nehotovou hru by mě fakt nakrklo :/
@Sarno (12.12.2020 08:37): vůbec bych se nedivil, kdybychom já a brasikona měli prostě jen buglej prolog. Za sebe můžu jen říct, že na některé moderate enemaky crity do hlavy fungovaly, a na hafo enemaku zase vůbec. Od prvního aktu dál už bez problému.
Mohl by mi někdo postnout nějaké krátké video ukazující problém s tím bulletspongem nepřátel? Protože osobně to hraju na hard, perk pointy dávám převážně do hackování a technical a od začátku jsem na žádnou bulletsponginess nepřátel nenarazil.
U bossu to je jiná, ale přecejen, to jsou bossové, ti mají být tužší.
https://m.youtube.com/watch?v=j0mg7GEIpio

Tohle bude vyžadovat ještě hodně patchů. I na nových konzolích je to teď na 30 fps. Performance mod na Series X akorát zajistí, že tam fps budou stále skákat mezi třiceti a šedesáti.

CDPR imho vydali nehotovou a špatně optimalizovanou hru, aby stihli vánoce.
Tak jsem myslim prisel na to, kde je u me problem. Screen Space Reflections zda se nefunguji. Pri jakemkoli nastaveni krom off a psycho toto nastaveni zpusobuje osklivou zrnitost na povrsich a stejne se nic poradne neodrazi. Na psycho jsem zadne odrazi take nezaznamenal ale zrnitost (temer) zmizi. Na low, logicky, take. Jenze odrazy jsou prave neco, co hodne pridava na "plasticite" grafiky no.
Po 13 hodinách hraní pokud se držíte ukolu je to zatim pro mě jasná stovka jakmile udělám "krok stranou" velký špatný.
@HolyMeatball (12.12.2020 05:54): To bych ráda, když já včera ten stealth vzdala, protože si kámoš (a nejen on, dost velká diskuze) stěžoval na značné obtíže toho průchodu, kdy byl detekován nepřáteli skrz zeď atd. Hrála jsem v týdnu Dishonored 2, já nejsem stealth typ, neumím ho hrát a ani mě nebaví. Těšila jsem se na akční sekvence, které okoření to RPG, a nakonec mám pocit, že je to přesně naopak. Vůbec bych tu ani neuváděla RPG jako hlavní žánr. No, zítra (jakože dneska v noci tedy) mě čeká pokus se snížením obtížnosti, výuka stealthu, a když to nepůjde, tak to prostě nepůjde, já mám nervy jen jedny a u hry se chci bavit, ne se vztekat. Jenže u takové hry mě to prostě bolí... Zřejmě mi holt není souzeno, nebo bych měla přestat s hraním. Nechci tu každopádně každou noc brečet, tak to možná prostě vzdám.
@HolyMeatball (12.12.2020 05:34): Tak v tom případě mě překvapuje, že hra od začátku hází jen samé střední úkoly, to bych nečekala.

Na nejnižší to přepnu až se k tomu zase znovu dokopu, doufala jsem ale, že k tomu nebude muset dojít, jenže teď nevidím jiné východisko. Asi si budu muset udělat adventurní mód, který vystřihne všechny přestřelky, nebo všichni budou mít akorát katany, jinak nevím :D
@Brasikona (12.12.2020 05:18): je to stejné jak v zaklínači 3, zmíněná úroveň nebezpečí se scaluje dle tvého levelu a atributech, jen na více stupňů od Very low po Very High (akorát low myslím neexistuje, zatím jsem to neviděl).

Jako prostá Adventura by to mohlo fungovat na nejnižší obtížnost, zkusila jsi?
@HolyMeatball (12.12.2020 05:06): Takže jsou ve hře i mise lehčí než střední? Já mám všechno střední, vyšší, nejvyšší. Jenže jsem ani nestihla nic udělat, dala jsem jednu hlavu, zdraví pryč žádné, za to za mnou najednou soustředěné palba přímo do zad. Pro dnešek to zase vzdávám a asi ruším tvrzení, že se do toho dostávám, protože je to evidentně naopak. Na tohle minimálně teď fakt nemám nervy, fakt mě nebaví klečet v obležení pěti nepřátel ze všech stran a minutu jednomu střílet do hlavy, aby konečně umřel a mohla jsem totéž udělat dalším čtyřem. A do toho se po každém zásobníku léčit. Škoda, že tohle jako prostou adventuru neprojdu, to bych si dala s radostí... A v tuto chvíli bych šla raději dohrát GTA V nebo dokonce Mafii 3, najednou mám pocit, že i ty neustálé repetitivní přestřelky byly zábavnější než tato podivná setkání s nepřáteli.
@Brasikona (12.12.2020 04:33): policie takto vskutku momentálně působí, a bug to IMHO nebude, evidentně v tý hře prostě nefoguruje funkce projíždějících cajtu na tvoje místo činu. a k obtížnosti - ze začátku jsem taky tím bulletapongem neskutečně trpěl, pak prepl na normální obtížnost, chvíli na to začal nacházet lepší zbraně, prepl zpátky na hard, přesunul se ke gamepadu a stejně je to už monstrózně jednoduchý (o sbírce 100+ léčiv ani nemluvím), umírám jen když u mě něco vybuchne. A chodit do potyček s High úrovní nebezpečí je zase už žádost o otravný bulletaponge. Ale tuhle jsem si střihl druhý pěstní zápas a ten jsem už musel dávat napodruhé. :D
Asi blbý dotaz, ale jak se vám ve hře chová policie? Nakonec jsem musela trochu zapátrat, i když jsem doteď nečetla žádné recenze a tak, ale dočetla jsem se, že i ostatní mají problém s tím, že se mu objevuje policie hned za zády okamžité poté, co byl vydán zatykač. Já osobně doufám, že to je bug a ne mechanika, protože to se nedá hrát, takhle nemůžu na ulici dělat žádnou zločineckou aktivitu.

Už jsem si myslela, že se do toho dostávám, druhý start s Nomádem a mužem byl lepší, i když jsem čekala od toho začátku trochu něco víc (to by bylo pak na komentář) a ještě nepřišlo žádné velké wow, které by mě plně ponořilo do příběhu, ačkoli mě zajímá a ten mě táhne kupředu. Nicméně přestřelky na mě působí jako špatný vtip, nepřátelé stojí dva metry ode mě, střílí do zdi, já jim to (není to v takové situaci moc těžké) nasázím několikrát do hlavy, ale oni skoro nic neztrácí. Sundávala jsem takhle tři Tygry a nakonec muselo dojít na ruční domlácení poslední typky, jinak by ta konfrontace trvala víc než jen pět minut. Nepopírám, že můžu být úplné nemehlo, ale takhle by to podle mě fungovat asi úplně nemělo, to je přehnané a vůbec ne zábavné. Ve výsledku pro mě hra funguje ve chvílích, kdy se kochám, vedu dialog a sbírám věci, takže v podstatě adventura. Ale městská akce za mě v tuto chvíli buď nefunguje, nebo má přepálenou obtížnost. Nebo jsem zase něco extra? Ráda si každopádně nechám poradit, pokud na to jdu fakt nějak blbě, i když nevím, jak by se mi to tady úplně povedlo.
@marwel (12.12.2020 03:14): Mě zrovna ten engine přijde perfektní co se PC optimalizace týče - bez raytracingu, ten zvyšuje CPU nároky brutálně. Žádný stuttering, perfektní framepacing, pár sekundové loadingy, dokonale stabilních 60fps i za jízdy, nepostřehnutelně rychlé ukládání, žádné loadingy ve hře. Obraz díky DLSS krásně čistej a ostrej. Oproti Watch Dogs Legion, kde je stable 60fps za jízdy nemožné dosáhnout i bez RT, je tohle balzám :)

@Brasikona (12.12.2020 03:22): u mě ne. Ale po aktualizaci jsem dal i verifikovat soubory než jsem to spustil.
Podle me je zakladni problem hry spatny engine. Jakkoli si tu lide mysli o grafice sve, podle me hra proste nevypada tak dobre aby mela takove naroky a jela jak slepici trus na starych konzolich. Sam porad nevim, jestli to hrat ted nebo ne. Sice jak jsem to vcera testoval a prislo mi subjektivne, ze to vypada na medium/low nastaveni lip jak na ultra. :D Nastavoval jsem to tak, ze polozky co cca vim co delaji na medium nebo high, ostatni co nevim na low, takze vetsinu mam na low. :) Ale i tak tech 40-50 (s obcas vetsimi propady) fps neni nic moc. Nejvetsi problem s grafikou mam takove divne vlneni kolem postav. Nevim ja to lepe popsat, ale nejak mi take chybi ve hre pocit "plasticity". Je to 3d, ale kdyz stojite uprostred namesti, tak to tak proste nepusobi. Mam z toho takove zvlastni pocity. Asi jde o zvyk.
Okej, z linky s Panam jsem namekko. Vůbec questařeni v Badlands si zatím užívám notně víc než ve městě. Možná protože v tý pustině dává to mrtvo smysl. ;D
@Paul (12.12.2020 00:12): Ja myslim ze jde, mam udelanou celkem podobnou (snazil jsme se ji obslehnout z obalu hry), ale narozdil od tebe se mi ty vlasy libi :)



@Sarno (12.12.2020 01:18): Ja mam obavu ze v nejake lepsi PC kvalite to budou mit problem rozbehnout i nove konzole. pokud tedy nekdy na nejakou next gen verzi pro ne dojde. Myslim tim 60fps a nejake solidni nastaveni.

Jinak tady gameplay na zakladnim xboxu one, to je teprve zradlo :)
https://youtu.be/Y6SMrmSbtrs?t=154

A taky koukam ze bez DLSS by si to nezahral poradne asi nikdo, na karte za 44k 20 fps :)
https://smartmania.cz/nejnarocnejsi-hra- ... -nvidie-za-41-tisic/

A patch 1.04
https://updatecrazy.com/cyberpunk-2077-u ... otes-cyberpunk-1-04/

hracum na PS4 se hra dost libi, lol
https://www.metacritic.com/game/playstation-4/cyberpunk-2077
@Charllize (12.12.2020 01:10): Jo jo. Co jsem slyšel, tak z té jejich pre-planning fáze 2012-2015 toho moc nezbylo a prakticky začali "odznova".

Ono osobně považuji jakýkoliv vývoj hry dohromady pro PC i konzole za nevděčnou práci.
Uděláš to moc hezky, s hromadou efektů atd atd a sjedou tě konzolisti, protože to na těch jejich slabších mašinách nepojede.
Uděláš to tak, aby to konzole rozjely na 60+ fps a sjedou tě PC hráči protože "downgraduješ hru kvůli console peasantům."
A oba markety jsou dostatečně velké na to, aby tě sjeli investoři, pokud se jeden z nich rozhodneš ignorovat.....
Tak já tady chválím první fixy a ono mi to teď za odměnu nejde zapnout :/ Nemá někdo stejný problém po updatu?
Doplním, že na steamu to má momentálně 78% a pomalu to leze nahoru.
@Sarno (11.12.2020 23:08): To asi nemohli. Co vim tak tu hru chteli nejak delat uz v roce 2011, ale z duvodu velke komplexnosti by to nebezelo na tehdejsich konzolich (PS3 a X360) tak to posunuli. Rika se ze naplno s Cyberpunkem zacali v roce 2016, coz byla doba kdy PS4 a X ONE byli na vrcholu a proste se ocekavalo ze to bude hra ktera na techto konzolich pobezi v pohode (samo kazdym rokem smerem k vydani zaclo byt jasne ze zase nestrefily tu spravnou generaci konzoli a hra je na ne prilis narocna). Vzasade CP2077 je hra specialne vyvijena na PS4 a Xbox ONE co se konzoli tyce od sameho zacatku, kdyz pominu jasnou prioritu PC verze.