Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Phoenix (08.12.2020 19:34): Rozumím, ale stále myslím, že rozdíl mezi jednotlivými díly Doom není tak drastický, aby konzument mohl říct "očekával jsem právem střílečku, dal jsem peníze za střílečku a místo toho hraju hopsačku". Když zmiňuješ Quake 3, tak leckdo taky mohl hře vyčítat, že jako jedna z prvních neměla vlastně žádnou singleplayerovou kampaň, to také zní jako nesplněná očekávání. Přitom první dva díly Quake singeplayerovou kampaň měly. Ale nikdo v té době neřekl, že Quake 3 už není Quake, jestli mi rozumíš...

@Gordon (08.12.2020 19:04): Smolík spíš pro tebe, protože stále nemáš tak úplně pravdu. Skákání v přestřelkách - jak psal Cobot - akci dělá rychlejší a zběsilejší. To nelze rozporovat, protože ta možnost vertikálního pohybu umožňuje nasadit proti hráči větší množství a/nebo silnější nepřátele a klade větší nároky na hráčovy reakce a pohyb - musí uhýbat jak horizontálně, tak i vertikálně. Akce v Doom Eternal je rychlá. Spíš chápu, jestli má někdo problém s tou "arénovitostí", tedy, že jsou části hry, kde je akce a pak jsou části, kde se jen chodí a skáče...
@H34D (08.12.2020 18:51): Asi bych tomu neříkal vyloženě právo, spíše je takové očekávání logické (ano, je to celé samozřejmě subjektivní).

AlienN správně uvádí, že Doom začal nějak dvěma díly a pak (byť po delší době) pokračoval úplně jinak. Doom 3 byl spíše směr survival horror, v RoE posun zpět původním směrem, Doom 2016 si zase bral leccos z Brutal Doom, ale přibyl do toho rychlý vertikální pohyb jako třeba v Quake III Arena. Já to ale pořád vnímám asi tak, že Doom je legenda zejména kvůli prvním dvěma dílům, na které dodnes vycházejí nové mapy nebo rovnou celé engine (o věcech typu Sigil nemluvě), ale je pochopitelně otázkou jak (a jestli vůbec) navázat po tak dlouhé době. Na druhou stranu pořád vidím velký rozdíl mezi původními dvěma díly a třeba Quake III Arena (proti jeho zběsilosti je single-player průchod prvních dvou dílů pomalá taktická akce) a u posledního dílu to vypadá (zatím to sám neposoudím, čekám na kompletní hru) na tak razantní odklon i v porovnání s Doom 2016, že už to někteří (tomi2k9 není s danými výhradami zdaleka jediný) nerozdýchali.
@Phoenix (08.12.2020 12:42): Souhlasím, hezky napsáno. Je určitě pravda, že konzument má právo neočekávat příliš velkou změnu. Ale příliš velká změna je - krom toho, že samozřejmě subjektivní - např. změna žánru. Je pravda, že když si konzument koupí album Metallicy, má právo očekávat kytarovou muziku, ale jestli kapela trošku vyměkne, přestane do mikrofonu řvát a začne zpívat, to je zase právo umělce.

Doom Eternal je pořád Doom, tedy zběsilá 3D akce. To že se tam občas skáká na žánru a "doomovosti" nic nemění. Viz Alienův příspěvek. Dle mě mnohem zásadnější změne v sérii byla s příchodem Doomu 3 a i to byl pořád Doom. Doom by to nebyl jen kdybychom ve hře mělo najednou závodit s autama nebo hrát fotbal.

Nechci se Tomi2k9a dotknout, přeci jen je to nováček a ty já chráním, ale jeho výtky ke hře dle mého názoru jsou jen takové to dupnutí nožičkou, že hra nepřinesla přesně to, co očekával a chtěl. A to se tady týkalo vícero příspěvků u vícero her.

@Gordon (08.12.2020 18:50): Sorry, že tě zase musím usměrnit, není to tebou osobně, je to tvými příspěvky. Opět přicházíš s kategorickým sebevědomým prohlášením a opět ne zcela správně. Akci samozřejmě neurychluje, když má hráč skákat po platformách a chytat se žebříků, ale skákání v přestželkách tuto akci urychluje. Ty nejrychlejší akční hry - Quake 1, 3, Painkiller jsou založeny na téměř neustálém skákání.
Já jsem byl po vyzkoušení dema Eternalu, kdy jsem zjišťoval zda mi to komp utáhne taky dost rozčarovanej. Stačily mi na to první hrazdičky v prvním levelu. Nicméně jsem i přesto měl v plánu ho někdy v budoucnu hrát. Teď je v GP takže do toho půjdu. Beru to tak, že je to pokus udělat tu akci ještě rychlejší a zběsilejší. Je fakt, že už jsem teď projel tutoriál a těch tlačítek a funkcí je fakt dost. Ale beru to jako pokus o inovaci. Kde bychom byly kdyby se to nezkoušelo? Doom 2016 byl pro mě naprosto geniální reboot. Líbila se mi i ale i trojka. Hlavně její datadisk. Tam mě vadilo jen to mizení mrtvol. Což na gameplay samozřejmě žádný vliv nemělo. Jen to kazilo dojem z prezentace. Samotnej gameplay mě bavil.

Uvidim rozhodně tomu dám šanci. Já teď dojel Wolfenstein Youngblood a i když výhrady mám a hra asi z větší části už není taková jakou jí tvůrci udělali, tak mě to střílení bavilo. Byť ty výhrady naprosto chápu a taky bych tohle do Wolfa nikdy nechtěl. Třeba ale budu tak do měsíce taky nadávat no. Uvidim.

Mimochodem Eternalu se asi dařilo, protože jak jsem z pár zmínek pochopil, tak je první dátáč to samý v bledě modrým. Kdyby to skákání vadilo asi by v tom dál nepokračovali.
Heh, co je na sérii Doom zavedeného? Podobné si byly první dva díly co vyšly rok po sobě, jinak ten výrazný posun v herním stylu byl pokaždé.

V prvních Doomech se nedalo skákat vůbec a ovládaly se na klávesnici, ve třetím byla rychlost všeho poloviční, a čtvrtý se odvrátil od horororu a už nastolil trend ve vertikálním pohybu stejně jako v tom horizontálním který tu kritizujete - k čemu tedy chcete aby se v sérii vrátili?

Naopak oceňuji že se Doom vyvíjí (i ta odsuzovaná trojka byla v mnohém zajímavá a zabili ji spíš designové chyby než koncepce) a ne že by tu byl každý díl zaměnitelný jako v Call of Duty kde se mění jen kulisy.
@H34D (08.12.2020 12:29): jak píše Phoenix - být to jakákoliv jiná hra, tak ani nepípnu a prostě jí nehraju. Ale je to Doom. I když bych asi dokázal hře odpustit to vylepšování zbraní (stejně jako u Doom) a to, že zase přidali 12 kláves na ovládání hry, to že ve fialový tekutině se nedá skákat a další podobný nesmysli, tak prostě houpání na hrazdách, skákání po sklalách a šplhání po zdech jí prostě neodpustím. a podle mě to tam prostě nemá co dělat. Štvalo mě to už u předchozího dílu, ale tady je toho x-krát tolik a mnohem debilnějšího. Je to Doom slayer, není to opice co se houpe na liánách - nedělal to nikdy, není to zábavný, tak to tam za mě prostě nemá co dělat. Neříkám že nesmí, ale že když to tam bude, tak se tý hře prostě i příště vyhnu. Na tohle mám Portal a Tomb Raider. V Doomovi chci vypnout, běžet a vraždit. Nechci plánovat dvojskok s otočkou...
@H34D (08.12.2020 12:29): Principielně samozřejmě platí, že konzument nemá právo kecat do toho, co má být obsaženo v uměleckém díle. Tady ale vidím problém v tom, že jde o již zavedenou sérii, takže konzument (řekl bych celkem logicky) neočekává příliš velkou změnu proti tomu, na co byl zvyklý (pojem příliš velká změna je samozřejmě subjektivní). Můžeš samozřejmě říci, že už minulý díl byl hodně velký posun a že se mohli fandové "psychicky připravit".

Totéž se děje třeba v případě hudebních skupin, které razantněji změní žánr, režisérů, kteří najednou vytvoří film "jinak", herců, kteří se dlouhodobě nějak "škatulkují" a pak se objeví ve zcela jiném typu role nebo spisovatelů, kteří najednou napíší další román jinak, o něčem jiném, v jiném žánru atd. Nejjednodušší to z tohoto pohledu měla třeba kapela Queen nebo David Bowie, protože platilo "Expect unexpected" a fanoušci přesně s tím počítali (jakkoli šlo podle mého spíše o výjimky z pravidla).

Další věcí je, že nenaplněná očekávání mohou být dána odklonem od série, ale třeba také špatně uchopeným marketingem (kromě samozřejmého špatného pochopení konzumentem).
Nápad na komentář dobrý, originální přístup se cení, ale je mi záhadou, kde někteří uživatelé berou ty koule na to říkat, co v nějaké hře má nebo nemá být. A není to jen záležitostí Doomu Eternal. Nesplněná očekávání jsou podle mě více problém poznávajícího subjektu, než objektu poznání.
Já to jako zkoušel tři večery po sobě a pokaždý to skončilo ALT+F4 :D A to jsem normálně celkem klidnej.
@pipboy (04.12.2020 18:55): Mne sa tam práveže párkrát stalo, že som nemal k dispozícii silné zbrane a musel som si pomáhať pištoľou. V Eternale to už funguje úplne inak a mne ten nový systém vyhovoval ďaleko viac. Ale mne nevadil ani väčší dôraz na plošinovkové pasáže, takže ma nemusíš brať vážne :D
@M.a.t.t. (04.12.2020 10:43): teda, v 2016 mi munice dochazela jen extremne vyjimecne (a v podstate jsem si az nekde pred koncem uvedomil, ze mam motorovku... myslim ze ten system na dojeni munice byl uz tam? ani nevim, nikdy jsem ji nepouzil). Ten resource management v Eternalu je.... pochopil bych to na nejakou vysokou obtiznost, ale tady na to clovek musi myslet i na normal v podstate furt - to je u neceho, co ma v zasade bejt bezmyslenkovita rubanice imo dost nakokot...
@montana (04.12.2020 09:13): Ja ti neberiem, že im neberieš, že ten systém takto funguje. Ani to, že tebe to nesedí, hoci na základe tvojho výroku mi prišlo skôr, že si ten princíp nepochopil. Mne to však príde rozhodne lepšie ako v 2016, pretože sa nikdy nestane, že ti dôjde munícia do silných zbraní a a ty si nútený pobehovať po aréne s nepoužiteľnou pištoľkou.
@montana (03.12.2020 22:20): Já stejně nerozumím, že to pro někoho je dobrej zážitek, FPSka na gamepadu. Schválně jsem na Xboxovým ovladači zkoušel chvilku Eternal a teď L4D2 a to je hrozná paralympiáda v mým podání. Rozumím, že tomu chce dát víc času, ale i tak nějaká páčka a palec nenahradí přesnost zápěstí a myši. Zvlášť u tak rychlých her, jako Doom..
@Paul (03.12.2020 19:16): Já to musel dropnout na neurčitu asi po dvou hoďkách. Minulej Doom byl jedna z nejlíp ovladatelných FPS na gamepadu a tady to je najednou jako kdyby tu hru dělal (a testoval) někdo úplně jinej. Věčný pobíhání po aréně bez nábojů taky není úplně Doom, kterýho bych chtěl hrát. A ten retardovanej důraz na příběh, když celá mantra minulé hry byla FUCK THE STORY *mrsk s displejem do řitě*, mě iritoval víc než tutoriály :))
@Cobot (03.12.2020 19:33): jako váhal jsem, jestli dám too young to die nebo hurt me plenty. Zvolil jsem hurt me plenty, ale klidně snížím, moje ego to unese :) Ale ty tutoriály jsem teda vypnul...tutoriál jak použít motorovku...to mě fakt zvedlo mandle. A ta deadzone mě taky štve, co jsem googlil tak to tam asi prostě je a většině lidí to moc nevadilo, což nechápu.
@Paul (03.12.2020 19:16): Hrát Eternal na gamapadu.. cancer :D

Si asi užiješ. Je fakt, že Původní Doom relativně šel, ale tady ty skokánky...

Ale jsem na to taky zvědavej. čekal jsme až to v GP bude.
Ok...staženo z gamepassu, tak letmé vyzkoušení, tři poznámky..

- nutnost přihlásit se do bethesda.net a ještě způsob jakým je to přihlašování uděláno je bizár cancer
- tutoriál jak použít motorovku...cancer, co to jako má kurva bejt?
- proč má levej analog (na pohyb) tak šílenou deadzone, že aby se milej Slayer začal trochu hejbat, musím mít páčku až na doraz? V id software nikdy nepoužili gamepad? (Použili, předchozí Doom ani Rage ani Rage 2 tímto netrpěly)

Zajímavý teda.
Za dva dny v PC gamepassu. Sice to hrát zatím nebudu (z Anglie se přesunu rovnou do Night City) ale super, někdy příští rok si rád zamickgordonuju :)
Ale budu raději hrát na nějakou easy, z toho co jsem o tom četl, plus gamepad..
je neskutečný jak se to hýbe a pěkně to vypada na původním Xboxu One, ta optimalizace je parádní :-)
Já teda nevím, ale po svěžím Doomovi z roku 2016 mi toto přijde jako snůška špatných rozhodnutí. Vyžadovaný účet či otřesné UI bokem, aby nebyli schopni do map nasázet munici a museli si pomáhat motorovkou - mě to fakt nepřijde zajímavé a na jejich straně je to jenom zjednodušení práce. A to ani nemluvím o recyklaci zbraní z předchozí hry. Žádnou zbraň si nejde pořádně užít, nikdy si pořádně nezastřílím a do toho nepřátelé jsou spíš hloupí což bych od id prostě nečekal. O level designu ani začínat nebudu, ty neviditelné zdi a klaustrofobické generické arény mě vytáčí. Po předchozím Doomovi jsem tohle bral jako tutovku ale jsem fakt nehorázně zklamaný. Nedohráno, odkládám na neurčito bez záruky že se k tomu vrátím.
Tak v DLCčku budou dva maraudeři v jeden čas, to se recenzenti poserou. :-D
Dohráno. Budu souhlasit s těma komentama, kterým Eternal proti 2016 nepřijde vyloženě jako krok vpřed. Závěrečný titulky těch her imo mluvěj za vše, blbý je že jsou až na konci :D (I když třeba porovnání UI designu je obdobně vypovídající.)
Prosím nehraje někdo na PS4 s byl by ochoten si dát soukromí batlmod ať mohu dodělat platinum prosím