Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Dunemaster (04.02.2023 20:24): Tunguzku a dvojku nevim, kolem deseti asi. Trojku podle Steamu 7. U mě je krátká hra do deseti právě. Sam je prej na 3, takže to sfouknu hned :) Podívej se třeba na jvempire, ten dohrál během ledna celou tu kolekci do Retro klubu a ještě pár svejch her.
Na tu Ninu se opravdu všeobecně aspoň tady nadávalo, no mně nevadila. A první tunguska je slabá adventura, ale oproti následujícím hrám studia se ještě jedná o dobrý počin. Nejlepší je ale Lost Horizon (dvojka je ale další utrpění nižší Tungusky, dohrál jsem minulý rok)
Když jsem to tehdy hrál, tak to byla úplně standartní adventura se všim dobrym a zlym. Ale asi to nebylo tak super, protože si téměř nic už nepamatuju :) Další díly už hrát nejspíš nebudu.
@Jumas (28.01.2023 16:17): Rozumím, s Poslem Smrti nejde porovnávat nic.:-D

Já u adventury řeším a hodnotím spíš pohodovou hratelnost a atmosféru, veliký plus jsou puzzly.

Tunguzka mě zase nějak extra nezklamala. Mně na ní nejvíc vadil ten strašně malý inventář.
Ten hlas byl obecně kritizovaný už od začátku. Obecně ale byla jednička, myslím, dobře hodnocená, já ji dal tehdy v recenzi 82%. Kromě dabingu Niny směřovala kritika k jistému vykrádání, celkově to byla adventurní klasika bez snahy o novoty, jen to zobrazení aktivních předmětů nebylo tehdy běžný.

Dvojka jde ve stejným duchu, hlas Niny je jiný. Trojku jsem nehrál.
@veselykralicek (28.01.2023 15:25): Já už jí taky začal a hlas má právě úplně jinej, což je super. Ten kočkomobil mi připomněl kombinaci dynamitu a krysy v Ni.Bi.Ru. 

Já už trochu náročnější na point and click adventury jsem, i když jich samozřejmě nemám za sebou tolik, jako zdejší matadoři. Při hodnocení se pak snažím porovnávat ty nově odehrané s těmi již hodnocenými a tady prostě výš jít nemůžu. Mám však průměr nastavený na 50%, takže Tunguzku stále považuji za dobrou hru.
@Jumas (28.01.2023 10:01): Já teď hraju dvojku a řekl bych, že hlas má asi pořád stejnej. Ale mně to asi nějak nevadilo.

Já spíš kroutil hlavou nad tím telefonem přilepeným ke kočce. Ale jinak mi to nepřišlo špatný, taková pohodová nenáročná adventura a jako taková mi docela sedla. Ale já asi nejsem na ty hry a potažmo adventury tak náročnej..
@Jumas (komentář): v době vydání bys ji dost možná hodnotil pozitivněji. Aspoň já to tak měl. Ten hrad byla docela zřejmá vykrádačka z Broken Swordu, co si pamatuju.
@Pluto (28.09.2020 22:10): Myslím, že tá štylizácia a snaha o napodobenie, je tam až príliš okatá. Ako nebola to zlá hra, ale zároveň nič, na čo by som s láskou spomínal alebo mal chuť si to niekedy zahrať znova, prípadne o tom rozprával ľuďom, nech si to zahrajú.
Na druhej strane je to jediná hra, v ktorej som našiel prekreslenú fotografiu hradu z môjho rodného mesta, ktorú vydávali za zobrazenie starého írskeho hradu. :)
Tunguzka je taká béčková variácia na Broken Sword. Výpravnosť, rôzne svetové lokácie, horší príbeh a horšie dialógy a postavy.
Dohráno podruhý. Grafika je stále nádherná, lepší než většina současných adventur. Líbilo se mi i pěkné zpracování deníku a ty bonusy a videa.

Jinak je to ale hrozný, Syberia či Longest Journey jsou proti tomu logické adventury a ta béčkovost je často spíš k vzteku než k pobavení. Dabing a občasné překlepy v angličtině taky nic moc, kdybych uměl líp německy šel bych do německý verze.
Grafika je super, ty další prvky si už nepamatuju. Neurazí ani nepotěší.
@Maximus (15.10.2015 21:11): V zásade nič, ale chýba jej čokoľvek, čo by z nej činilo naozaj zapamätateľný zážitok. Aj keď prvý diel je celkovo prijímaný veľmi dobre, podľa mňa je jediná hra od Animation Arts, ktorá spĺňa vyššie štandardy Lost Horizon.
Tenhle konec je mnohem lepsi, fakt netusim proc ho tolik osekali a pouzili z nej jen torzo.
Tak BS 1 mi zas tak predvídateľný neprišiel. Resp. jasné, človek vedel čomu bude asi čeliť, ale rozhodne nevedel okolnosti a pozadie záležitosti s Baphometom.
Tex Murphy je sci-fi retro noir, čo to má spoločné s BS? GK je k tomu bližšie, ale nejaký béčkové mi prvé dva BS narozdiel od 3. a 4. neprišli. Je to skrátka dobrodružný príbeh.

Isair: Veď áno, však nikto netvrdí, že béčko je automaticky zlé. :) 75% by som hovadine rozhodne nedal.
Jen dodám že BS je imho kvalitní, ale v jistém slova smyslu béčková (pokud si pod pojmem béčko představíte plochý a předvídatelný příběh) variace na GK, Texe Murphyho či legendí adventury :)
"Tunguzka je v podstate taká béčková variácia práve na BS."

Přesto (imo) docela povedená, tedy až na ten závěr.

Jinak taktéž doporučuji spíše první dva Broken Swordy (tedy hlavně ten první), ty už jsou na úplně jiné úrovni.
Johncz: "Jediné na co si vzpomenu je série Polda, Memento Mori, NiBiRu..." po takých kravinách sa ti ani nečudujem, že sa ti adventury nechce hrať. :D
Anyway, na tvojom mieste by som skúsil prvé dva diely Broken Swordu a The Longest Journey/Dreamfall. Tunguzka je v podstate taká béčková variácia práve na BS.
Fanouškům Tungusky se omlouvám, že kazim hodnocení, ale mě tahle adventura teda vůbec nesedla. Jak psal Jab, asi jsem se těch hamburgerů už přežral ;-)
Chci se zeptat, nemáte někdo ponětí,kdy bude druhý díl s českými titulky?
osobne povazuju tungusku za nadprumerne dobrou adventuru, milovnik klasickych adventur dostane presne to co chce. bez jakychkoli inovaci, ale s odzkousenymi, osvedcenymi a odladenymi adventurnimi postupy a zvyklostmi. co mi vadilo byla spis az prilisna inspirovanost (rozumej temer vykradani:) z jinych adventur. napriklad kopirovani broken swordu bylo do oci bijici... parkrat jsem mel pocit, ze autori jen vzali scenu z bs, prekopali ji a dosadili vlastni postavy
Tak jako obtížností mi to tedy také přišlo v poho. Aj to kombinování předmětů. Byť semo tamo se nějaká nepříliš logická kombinace našla (oproti starým "klasikům" ale ještě v poho). Ale třebas otravný hlas ta Nina fakt měla. A příběh opravdu moc terno nebyl. Nicméněž u mě to zachraňovaly občas úsměvné situace, dialogy a příjemná atmosféra. Tunguska je prostě další hamburger v řadě. Jde jen o to, zda už se jich člověk přežral či nikoli.
Garret: Proč by polikala zapalovač? Zakousne se do háčku, na kterém by měla být ještě návnada. Pokud nebyla návnada nutná, tak bych spíš v tomhle detailu viděl problém. To už zabíháš do drobností (i s tím druhým příkladem), je fajn na ně upozornit, ale nepřijdou mi tak kritické, aby ses často dostal do situace, kdy se snažíš kombinovat všechno na všechno. Narozdíl od tebe se myslím, že je naopak takových situací málo. A to je asi tak všechno, co jsem k tomu chtěl dodat.
Daemon: jako třpytka ano, ale že zrovna ryba polkne celý zapalovač tak, že už ho nepustí? to snad ani nejde... ještě si pamatuju na otevírání plácačky pomocí vrtačky (korkový závit zůstal neporušený!), když hned vedle byl svěrák... bylo toho více, ale momentálně si nevzpomenu.

Jab: díky za reakci. Jsem rád, že někdo dává hlasy podle samotného komentáře a ne podle toho, kolik kdo dá procent...
Garret: Tebou zmiňovanou situaci si už nepamatuju (utkvělo mi spíš např. přidělávání mobilu na kočku, protože to bylo vtipné :) ), ale nepoužívá se ten zapalovač jako třpytka, protože je prostě lesklý? Zrovna Tunguska má celkem logické řešení problémů obecně, v porovnání s ostatníma adventurama v tom skoro vyniká :-)
Garret: Sice se od tebe v hodnocení o 35% liším, ale jinak fajn komentář. Resp. obdobné chyby jsem tam též viděl. Jem mi vadily méně.