Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@PRIVATE MARTIN (23.09.2020 19:31): Zdálo se mi to strašně nepřístupné. Krysy jsem porazil až s třetí postavou a s nervama na pochodu. Děj působí strašně zamotaně a když jsem se pokoušel proniknout do mytologie, tak mi došlo, že mě vůbec nezajímá. Fakt nevím čím to je, ale prostě mě to nevtáhlo. Jestli budu mít chuť na obří RPG, tak si radši pustím Gothic 3.
@Dan9K (23.09.2020 00:47): Nenapíšeš nějakou zkrácenou verzi komentáře pro lidi bez zácpy? Já tyhle grafomansky dlouhé texty na DH nečtu, ale přitom by mě zajímal tvůj názor. :)
@stepankoby1 (22.09.2020 22:04): díky!

Myslím, že můžu říct celkem jistě, že Morrowinda už nikdy znova hrát nebudu, na to je život příliš krátký a na to je příliš mnoho dalších her, které si chci zahrát. A nějak netuším, co bych tam mohl případně objevit nového. Ano, mody, ale, upřímně, mě vlastně nějak nezajímají. Nevidím důvod, proč se zahrabat do jedné hry na celý život.
Jinak moje linka zaujetí u Morrowinda byla zhruba následující: prvních 5 hodin špatný, dalších 15 hodin úžasný, dalších 100 hodin tak nějak vyrovnaně jakože fajn, když jsem pak začal hrát hlavní linku, tak trochu zklamání, že se to od běžných questů nějak zásadně neliší (říkal jsem si, že by tam mohlo být více dabingu alespoň v té hlavní lince, úplný začátek hry navnadí, že to tak bude furt a ono prd + trápení s Casiusem) no a pak až do konce ok. Trochu mě ještě vyvedlo z míry to, že jsem mohl asi 50% hlavní linky přeskočit díky pověsti, ale to jsem za 1) nechtěl a za 2) to hra nějak neoznámí a je v tom trošku zmatek - na jednu stranu mi postavy říkají, že už není potřeba se stát hortatorem a na druhou to hned v dalším tématu zase vyžadují.
@stepankoby1 (22.09.2020 22:36): Kolikrát si ten Skyrim od začátku do konce prošel? Já Morrowind jednou. Vícekrát jsem jej pak znovu rozehrál, ale vždy mě to za další postavy přestalo bavit. A Skyrim je takové další rozehrání Morrowindu. Možná to máš podobně. :)
@Jab (22.09.2020 22:09): Skyrim jsem hrál poprvé někdy 2012,13, protože strašně nabral na popularitě a mě zajímalo, co to je zač. Hodně mě chytl a během několika dalších let jsem ho dohrál ještě jednou. 2017 jsem zkoušel Arenu, Daggerfall, Morrowind, Oblivion (+ replay Skyrimu). Arenu a Daggerfall jsem z podobných důvodů jako Dan9K hnedka zavrhl, Morrowind ani Oblivion nechytly. Loni jsem Morrowind a Oblivion (+ další replay Skyrimu) zkoušel znovu, zase se stejným výsledkem. Hrozně bych si je chtěl oblíbit, nebo alespoň užít, protože Skyrim se stal mojí srdcovkou, které odpustím mnoho, ale prostě to nejde. :D Těmi úvodními hodinami jsem se horko těžko prokousával. Třeba to fakt chce víc trpělivosti a další šance prospěje.
@stepankoby1 (22.09.2020 22:04): V jakém pořadí si to hrál? Já mám teď obdobný problém u Skyrimu. Už jsem hrál Morrowind. Mám v něm stovky hodin. A Skyrim mně zatím přijde jako slabší verze téhož. Až tedy snad na dungeony. Ty se jeví zatím lepší.
@Dan9K (komentář): Skvělý koment. Obdivuju tu herní dobu, já to při každém ze tří pokusů po 10 hodinách vypnul s tvrzením, že to někdy snad dohraju. Asi bych tomu mohl dát ještě jednu, poslední šanci. Zase na druhou stranu, když se mi nelíbil začátek hry, zbytek podle toho, co píšeš, bude ještě horší. :D Uvidím. Skyrim mě v tom ohledu "dělej si, co chceš", chytl hned na začátku a postupně se to jen zlepšovalo (4 dokončené průchody mluví za sebe), Morrowind se i po 10 hodinách pořád rozjížděl a začínalo to vypadat, jako by neměl vůbec co nabídnout.
@Charllize (22.09.2020 19:41): [hnidopich] Dvě části jsou pod Mournholdem :P - Pravý Pauldron a Kyrys, levý pauldron je pak na Solhsteimu [/hnidopich] Bez datadisků nelze jinak než zabitím Divayth Fyra nebo nacheatováním kompletní Daedric set získat.
Má se Morrowind ke zbytku série The Elder Scrolls jako Dragon Age 2 ke zbytku své série?
No taky jsem měl před časem chuť se vrátit, strávil jsem tři večery instalováním modů abych při prvním herním večeru...sakra ty automatový rozhovory.., ježíši ty souboje vymyslel kdo?.....sakra ty kobky jsou pořád stejný opruz... další létavec?!?.... a odinstalace---- tak nějak člověk vytěsní ty špatný vzpomínky a zůstanou mu jen ty dobrý. Ale objektivní kvality Morrowind má, to zase jo.
@Dan9K (22.09.2020 16:42): Tribunal ma žůžovej dungeon pod mestem. Navic pokud si chces dat dokupy komplet Daedric armor jedna cast je tusim prave v tom žůžo dungenu bez datacu to nepujde pokud si nezabil pana Fyra.
Bloodmoon je imho nejlepší z celého TES 3. Tribunal je celkem "meh".
@90210 (22.09.2020 16:08): Tak já to prochodil plus mínus úplně celé. Na datadisky se teprve chystám, ale ještě nevím, jestli si je dám hned, nebo si dám pauzu.

Já měl taky rád ty vesnice v klasickém stylu, Pelegiad je právě ta vesnice v klasickym medieval stylu, nad Balmorou je pak zase Caldera. Ty jsem měl rád. Ony i ty houby jsou jako fajn, ale trochu mě vytáčely, hlavně furt hledat tu levitaci a zasekávat se v těch úzkých chodbičkách. Na severu zas tak nic moc není. Je tam, že jo, ten Sheogorath, nebo jak, ten ostrov s Dagon Felem, což je taky klasická vesnice (tím jsme je už myslím vyjmenovali všechny), no ale v rámci Vanderfellu na severu v podstatě vůbec nic není, jen dva tábory a spoustu dungeonů, kam není vůbec potřeba chodit.
@Dan9K (22.09.2020 15:52): Ja, kdyz Morrowind dohral, tak jsem tady mnoho let tomu nazad a stovky prispevku zpet v diskuzi taky jeste pln dojmu psal dlouhe elaboraty o tom, co je v ty hre spatne, vcetne jakesi rukoveti toho, jak hru dohrat a co nedelat, aby se v ni clovek neztratil, je to proste velka a ambiciozni hra, IMHO nejvic ambiciozni RPG, ktere do te doby vyslo. Mohl bych treba ocenit architektonickou unikatnost, rozmanitost sveta je uzasna a ja mel rad treba jeste Pelegiad, nebo tu vesnici v klasickym medieval stylu pod Balmorou, uvodni vesnici, naopak na sever jsem az tak moc nechodil a lituju, ze.jsem se nepodival na zasnezeny ostrov v datadisku. Jsou to proste krasne vzpominky i po letech, i kdyz me tam asi spoustu veci taky sralo, zvlast to zmizeni Cosada, to mam v pameti doted...
@90210 (22.09.2020 15:30): o tom tlačítku jsem slyšel, ale nějak jsem ho nemohl najít. Prý, že je to snad tab, ale tam jsem si dal něco jinýho, a pak už jsem nevěděl. Jen, jestli to není součástí nějakýho módu?

Samozřejmě, že kritizovat se dá asi všechno, ale tady jsem si to opravdu z prstu cucat nemusel, to přicházelo úplně samo, že jsem nevěděl, co dřív :-) I tak platí, to, co si napsal, už jenom proto, kolik času s tím člověk stráví, tak by bylo trochu divný, kdyby si na to nevzpomněl. Hudbu jsem navíc, jak je mým zvykem, poslouchal 18 let předtím, než jsem to vůbec hrál (což pak zas nebylo úplně šťastné, protože se mi to oposlouchalo ještě dřív). A ano, Balmora je skvělá, na druhou stranu na mě ale působila jako jediná jako nějaké fungující město s logickým uspořádáním. To ostatní byl buď houbový úlet, krunýř želvy, nebo to byla prostě pevnost, nebo to bylo maličký.
Okolí Vivecu jsem měl ale rád pro jednu věc - nejlepší podnebí :-)
@Dan9K (komentář): Dobrej koment, s leccim se da souhlasit - prazdnost Vivecu (tu jsem musel vyresit modem), mizeni Caiuse Cosada a fakt, ze jsou dungeony podle jednoho/nekolika mustru (hrobka, jeskyne a par dalsich), souboje jsou casem po vytrenovani postavy v klidu (hlavni padouch padl snad na 2 rany) a ekonomika, ktera casem nefunguje, ale popravde neznam moc her, kde by v pokrocile fazi hry fungovala. Morrowind by slo urcite kritizovat na zaklade mnoha veci, ale podle me je to hra, kterou pokud clovek dohral, tak si na ni i po letech vzpomene,hudba, Balmora a dalsi oblibene lokace. Super vec.

Jo a ohledne zasekavani NPC - je tam tusim nekde tlacitko shout, po jehoz zmacknuti se NPC roznenou a vetsinou uhnou, takze okouzlovat je nebylo nutny.
@Jab (22.09.2020 12:21): já Hlaalu dodělal ze všeho nejdřív a nemělo to vliv (?). Ještě pak teoreticky, když se dělá hortator za Hlaalu a je kamarád s tím Drenem. Ale asi tam ta možnost mírumulovného řešení bude, ja ji neobjevil a zabil jsem je rad, protože ty úkoly, co mi dávali, byly ošklivé :-).
@Charllize (22.09.2020 10:55): to jsou ty dva cechy, co jsou právě v konfliktu. Nejdřív chce cech bojovníků jednu knihu od zlodějky, což když člověk udělá, nevezmou ho do cechu zlodějů, musí se k nim přihlásit před splněním toho questu. No a pak šéf u bojovníků chce zabít všechny šéfíky od zlodějů, ale protože je zkorumpovaný, chce ho bývaly šéf odstranit, takže se dá rozhodnout, co chce člověk splnit a dá se tak dostat v obou guildách až na vrchol. Ono to jde asi udělat, i když se zabíjí všichni vůdci zlodějů, jen musí mít člověk splněno všechno u zlodějů, krom posledního questu, ten splnit, nechat se povýšit a pak hlavního zloděje hned vyprovokovat k útoku, protože on jinak potom zmizí, a už by to nešlo a pak postupně vyprovokovat speechcraftem všechny ostatní šéfy zlodějů. Já to udělal prostě tak, že jsem zabil ty zkorumpované členy bojovníků.
koukam ze tohle je jedna z nejrozporuplnejsich her podle hodnoceni :D , no ja ji mam uz vic jak rok nainstalovanou a nechce se mi to odinstalovat protoze sem to douho a pracne modoval a nasledne testoval abych to se vsemi mody rozjel, ale ne a ne se do toho pustit. fantasy a kouzleni zrovna nemusim no. Ale verim ze az na tenhle zanr prijde rada tak tohle bude prvni, protoze vetsina fantasy her neni ve 1st person.
@Dan9K (komentář): Zdravím, pěkný komentář k Morrowindu! Vypíchl jsi, co já už pro sentiment přehlížím. Hraju teď Morrowind znovu, ale tentokrát s Open MW (optimalizace) a Rebirth (jeden velký mód). Rebirth řeší mimo jiné ekonomiku, která uspokojení ze hry v původním titulu opravdu kazila. Současně ale celkem mění vanila svět (předně města). I díky odstupu, se kterým to hraju, mám pocit, že se vracím na totéž místo po 10 letech a sleduju, jak se mezitím změnilo.
@Dan9K (27.07.2020 16:37): Ano, mělo by to takhle jít. V Morrowindu je více možností, jak tohle obechcat, některé byly patchnuté (mě se třeba povedlo jednoduše dostat na lvl. 110 díky nějakého mastertrainera, kdy jsem pořád leveloval jeden skill, nedávalo to sice skill pointy, ale přidávalo to progress pro další level, ale nejsem si jist, jestli tohle nebylo patchnuté), pak je tady to vězení (tuším to jde i v Oblivionu) a ještě nějaké jsou myslím ...
Ja preferuji, při prvohraní, to mít tak, jak to autoři stvořili, opět můj autismus, už jenom pro to hodnocení zde :-)
Ale ty questy bych bral, jen nechci nic jiného no. Ale jak jsem psal, jsem tvor veskrze přizpůsobivý, takže dělám questy hned jak je dostanu a použivám deník postaru a v pohodě no. Ale samozřejmě na tom pak v komentáři nenechám nit suchou.

Btw. taková blbost jo, ale pochopil jsem, že maximální level je omezen maximální silou v hlavních a vedlejších skillech, ale dostal jsem se do vězení, skilly mi ubyly, ale v rámci povýšení nic neubylo. Vážně se to dá takhle snadno obejít, nechat se stokrát zavřít a udělat si 200. level?
@Dan9K (27.07.2020 12:51): Tak on je Morrowind poměrně stabilní i když jsem těch modů měla nějak v rozmezí 20-60, ta hra je na modování stavěná.
Na druhou stranu - přiznávám, nemám nejmenší tušení (to jsem prve přehlédla), jak to bude reagovat na češtinu, jestli to bude problém, nebude to problém... a taky je asi otázka, jestli se ti s tím chce drbat. Pro mě je u Morrowindu a Skyrimu modování důležitou součástí zábavy, ale chápu, že z toho každý nadšený být nemusí.
@Dan9K (27.07.2020 12:51): Neboj, 3 mody jsou extremni minimum na bethedsdacke hry ... u Morrowindu mám momentálně jen 64 modu, protože jsem jich docela dost odstranil, ale u Oblivionu jich mám momentálně asi 120 ... Skyrim jsem modoval ještě nezačal ...
Tento problém s nemiznúcimi questami v denníku môže inak súvisieť aj s češtinou, ktorá nemusí byť úplne kompatibilná s inými módmi.