Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@ntz (18.05.2020 23:04): Tak nevím, zda rozumím řeči tvého kmene, ale pokud tu chceš čekat, až nějaká hra dosáhne 10000 komentářů, tak to tu budeš strašit hodně dlouho.
@ntz (18.05.2020 15:34): pokud hra na steamu nemá DRM (jako witcher), tak si jí můžeš stáhnout a tu složku se hrou si zkopírovat a zazálohovat kam chceš a bude fungovat.
@ntz (18.05.2020 15:34): Afaik si zo steamu nemôžeš stiahnuť installer hry. Ja osobne by som tie veľké inštalačky ani nemal kde uskladňovať. Na DVD to nenapáliš a väčšinou ani na jeden bluray. Ale to už je na inú debatu do inej diskusie.
@Tulareanus (18.05.2020 15:23): ja osobne nesnasim z principu DRM a takove hry nepodporuju ... GOG mam kvuli tomu, ze proste muzu stahnout to, cemu rikaj offline installer a defakto tim tu hru mam zalohovanou (uschovanou) na porad ...

samozrejme par her s drm jsem uz v zivote koupil (a za mlada jeste vice uloupil), ale v poslednich alespon 10ti letech si nepamatuju, ze bych nekde instaloval nejakou hru z torrentu a rozbaloval nekde nejake cracky ...

nicmene pokud tomu dobre rozumim, tak ja si prece nemuzu stahnout ze steamu hru na offline uskladneni ??
@ntz (18.05.2020 15:18): Akurát niektoré hry je nutné prvý raz spustiť online kvôli tomu, že ti ešte stiahnu a nainštalujú prípadne c++ packages, dx a podobne. Ono to nie je súčasť samotnej inštalácie, lebo si to diagnostikuje a nájde, len ak to nemáš. Preto mám rád aj služby ako steam. Nebaví ma a hlavne v minulosti som neznášal, ak som si nainštaloval hru, že som ručne musel hľadať správne win balíčky, dx a iné drivery, aby som si hru konečne mohol zahrať. + automatické patche sú fajn (aj keď osobne ich mám nastavené na queue s vlastnoručným spustením, aspoň sú nachystané).
@Paul (18.05.2020 15:03): aha, ja si vzdy myslel ze potrebujes pro hry ze steamu takove to steam.dll a ze musis bejt online kdyz to poustis ... tedy jinejma slovama ze steam pridava vlastni drm
@ntz (18.05.2020 14:57): napsaný asi ne, ale vzhledem k tomu že je Witcher DRM-free i na steamu se dá předpokládat, že se s DRM u epicu nenamáhali. Epic ani nemá žádné DRM řešení, vývojáři si to tam musí zajistit sami.

@Toaleťák (18.05.2020 14:34): nechtějí devaluovat hodnotu své hry..za 15 babek jsou ochotni ji prodávat, za pět zatím ne (logicky, když se skvěle prodává i za těch 15).

@AlieN (18.05.2020 15:02): GOTY verze je na GOGu taky za 15. Níž zatím nešli.
@ntz (18.05.2020 14:57): Netuším, doteď jediné hry které jsem tam "bral" byly ty které rozdávali zadarmo, a i z těch jsem dohrál jedině právě první Subnauticu... a i tu jsem si pak stejně stahoval v jiných verzích z torrentů, protože byla neskutečně nestabilní, lol
trosku jsem koukal po epicu ... nejsem tam schopen zjistit u popisu te ktere hry, jake ma DRM .. Je to tam nekde napsany ? Napr. u witchera ?
@Toaleťák (18.05.2020 14:34): Toliko k nedávným rumors že tam vyjde Witcher 3 jako další hra zdarma :))

Ale koukám že Subnautica: Bellow Zero tam je za 16e, tak to je milé - 6e za hru v early access jsem schopný obětovat.
Nevšimli jste si náhodou té zvláštnosti, že GOTY verze na Epicu slevnila o 1 €cent na 14.98, aby nešel využít ten 10€ kupón (platí pro hry za 14.99 a více), který je vám dán, když si pořídíte GTAV? Nenapadá vás co tím může kdo sledovat? :-D
@ntz (05.05.2020 10:37): Co se týče další hry ze světa zaklínače, tak jsem našel vyjádření od samotného Michała Kicińského. Ty 3 hry bere jako trilogii a nechce aby případná další hra byla Witcher 4, každopádně ve světě zaklínače chcou zůstat a i jejich vztah se Sapkowskym se už dal do pořádku. Zaklínače jako značku která je vytáhla si moc váží a společně se Cyberpunkem by díky ní chtěli dál růst jako společnost. Další věcí je, že na Zaklínači dělali 15let a ta značka po uzavřené trilogii si zaslouží pár let odpočinout stejně jako vývojáři, kteří by po takové době mohli dělat místo mečů pořádný bouchačky :).
Každopádně během finální fáze dokončování Cyberpunku ujištuje, že se na novém zaklínači rozhodně zatím nepracuje a všichni trpělivě pracují pro to aby Cyberpunk vyšel v takovém stavu na který budou nejvíc pyšní.
Mně na soubojovém systému KCD vadí hlavně first person pohled, ten prostě nemám rád při soubojích se zbraněmi rád :(
@ntz (07.05.2020 10:07): takhle do +5 lvl to je ještě docela na pohodu, je to teda otravnější sekání, ale dá se... ale chápu point, jenže to bys pak asi zabil hratelnost úplně... podle mě se tady zbytečně porovnávají dvě docela odlišné věci... všichni se asi shodneme, že v KCD je souboják komplexnější a větší výzva, mnohem blíž realitě, to nikdo nepopírá... jak je to se zábavností, to už je na osobních preferencích, já si užíval oba...
@S4TW (07.05.2020 08:44): to jo, dokud na levelu 7 nenarazis na topivce na levelu 15 a nebo dokud se nedostanes do krizku s mestskou strazi, kteri jsou vzdy automaticky +5 levelu nad tebou kdykoliv ...

a nebo nedejboze, kdyz se na levelu 6 rozhodnes udelat mestsky quest pro level 11 a do pul tela svlecena potetovana chatra se musi rozsekavat pul hodiny :D
@trawex (07.05.2020 08:32): tak ono to samozřejmě dává smysl... v KCD se jedná o syna kováře, který během pár dnů loví všechny lapky v okolí, dokonce je schopen vybít kumánský tábor... na druhou stranu tu máš Zaklínače, který je považovaný za jednoho z nejlepších bojovníků s mečem ve svém světě... takže za mě je naprosto logické, že ten feeling z boje musí být takový, že je to vlastně jednoduché :-)
@ntz (06.05.2020 13:40): tak tak. V KCD je ten boj spravedlivější. Nezáleží na levelu, ale na schopnostech a když na tebe naběhne smečka tak je to v prd....
V Zaklinaci bez problémů umlátíš jakýkoliv dav.
@Radecker (04.05.2020 20:35): KCD není hardcore a super, že je náročnější než W3, nebo třeba Skyrim. Beru jej jako Stalkera ve středověku. Udělat to jednodušší by asi nemělo smysl. Takových her jsou mraky a herní doba by se potom razantně snížila
@ntz (05.05.2020 10:37): no, dělají hru ze světa Zaklínače, aspoň takhle vnímám já info, které jsem pochytil z různých analů, ke Geraltovi jako hlavní postavě by se vracet neměli...
tak hlavně Geralt je hotová postava, tam nedává smysl dávat nějakou větší variabilitu v hýbání se schopnostmi a nějakým zdlouhavějším učením... v tomhle směru se CDPR bude mít možnost se předvést s dalším díle, kde bude jiná hlavní postava, tak uvidíme... vlastně už Cyberpunk může trochu napovědět...
@Molceon (04.05.2020 23:09): Některý ty věci co zmiňuješ jsou dobré nápady ale třeba výřečnost je úplně mimo, nezapomínej že tady nehraješ za nějakého ukecaného frajera, ale za zaklínače co byl uměle zbaven emocí, vidět Geraltovy dialogy s výřečností na desítce by byl sice zážitek ale do jeho charakteru to vůbec nepasuje. Jinak souhlas, mohlo to být lepší, mohlo být víc možností, ale na to kolik energie a nápadů do toho v CDPR investovali jim repetitivní souboják odpustím.
@Azure (04.05.2020 21:43): Witcher 3 je prostě skvělá akční adventura, RPG element zastupují především dialogové možnosti a ovlivňování děje. Ale co přidat rozdělování bodíků do síly,obratnosti, odolnosti, výřečnosti?
Více síly ti umožní nosit těžké brnění, dávat více síly do uderů, dostat se na místa kam se jinak nedostaneš, useknout nepříteli půlku těla.. více obratnosti tě zrychlí v soubojích, běhání, uhybání.. výřečnost ti odemče dialogové možnosti, ale nikdy nevíš kolik bodů potřebuješ pro jednotlivé postavy.
K tomu si přidej propracovaný 2 talentový stromy, jeden pro boj s meči a druhý pro znamení, každý 1lvl ti dá 1 bod, který odemče vždy něco nového co můžeš v souboji použít.. ať už nové znamení, nový manévr s mečem, zpomalení času atd.. Vždy by jsi se mohl těšit až si něco odemčeš a vyzkoušíš v praxi. Neříkej mi, že by ti to přišlo komplikovaný jako FIFA.

Ale aby tohle vše mělo cenu, musí být souboje i na normalní obtížnost alespoň trošku výzva, jinak to ztrácí význam...

To, že si těď můžu ve witcher 3 souboj spestřit petardama, kuší nebo mrazivým igni je sice super, ale nemusím to dělat, stačí používat uskakování a levé tlačítko, tak se dá ta hra projít. To mi bere tu zábavu ze soubojů.

Když vezmu AC: odyssey který je ve všech aspektech jinak horší, tak na těžkou obtížnost někteří nepřátelé tě zabijou na 2 rány, možnost taktizovat a nepřítele přepadnout, vytrhnout mu štít z ruky nebo ho zhodit ze skály aby přišel o část zdraví mi přišlo fresh a užíval jsem si to prostě víc.. i když uznávám, že i v AC: O je ten souboják do značné míry po čase dost stereotypní.
@Azure (04.05.2020 21:43): Hele ale proč by to mít neměl? Že ten souboják funguje i bez toho a je (imho) dost zábavný, přece neznamená že nemůže mít i něco navíc - a třeba právě tím zvládnutím náročnějších fines by mohl představovat tu výzvu na vysoké obtížnosti, která teď prakticky neexistuje. A na normal by to mohlo být stále stejné, jednoduché. Nebo třeba různé weakspoty na příšerách, což teď je představováno jen oleji (primitivní, smysl to má v podstatě jen jako motivace si ten který olej vyrobit) a pár specialitami u znamení.
Já se tomu volání po větších možnostech, po variabilnějších soubojích, moc nedivím.
@ntz (04.05.2020 21:47): To si představovat proboha nechci, W3 je příběhová hra a cokoli příběhového je v KCD zoufale nezvládnuté. V něm je líp než ve W3 zvládnutá simulace světa, ale ten žijící svět by i tak hrál ve Witcherovi jen marginální roli právě kvůli tomu kolik kontentu v něm je (a vice versa... i když, kdyby KCD dělali CDPR, tak jsou v něm aspoň i ty kuše... a vlci, tolik vlků, že by jsme se z toho posrali :D)
w3 neni i pres vsechnu (moji) kritiku spatna hra .. ona je to fakt dobra hra s az obludne mnozstvi kontentu ...

zkuste si ale schvalne predstavit, jaky by byl witcher (neupinejme se ted na pribeh a nereste rozpocet - mluvim o invenci, inovacich, mechanikach, apod), kdyby ho delali Warhorse .. (A jaky by bylo KC:D, kdyby ho delali v CDPR)

mejch 75% je mozna (asi mozna urcite) az moc prisnejch, jasne uznavam, ale kdybych mel dat 90%+, tak mi to pripada jako druhej extrem .. (tzn odpovidajici by bylo dat tomu (70+90)/2=80%, ale ja musel strhnout 5% za kombinaci uz tak strasne delky a hrozne nastavovany ty main story)
Každý má právo na názor ale přijde mi že si většina stěžujete na něco co ani být nemohlo. Žádný díl ze zaklínačské trilogie nikdy nebyl o soubojích, v jedničce byl soubojový systém absolutně jednotvárný, nudný, bez jakékoliv hloubky, přičemž jediná možnost bylo tupě zírat na statického bělovlasa a čekat, než se objeví ohnivý meč, a pak kliknout, a stejně to tu někteří vyzdvihujete jako modlu. Witcher nikdy nebyl o soubojích, ale o propracovaném světě a komplexním příběhu. To nejde srovnávat s hrami které mají souboje jako primární náplň a tudíž asi i logicky víc rozmanité. Mě zkrátka souboje ve Witcherovi baví i po více jak 500 hodinách, zejména proto že se vždycky dá něco změnit, vylepšit, ozvláštnit, obzvlášť díky mutacím z BaW - mrazící Aard, nepoužívaná znamení (Axie, Yrden) atd. A na námitky, že je zaklínač přece hlavně zabiják příšer a tudíž musí mít super souboják, mám jen jednu odpověď: co by jste si představovali víc? Na každou příšeru mít unikátní movement, nebo zvláštní trojklávesovou kombinaci která provede mega úhybný manévr s dvojitou piruetou a prořízne příšeře břicho? To mi hodně připomíná přestřelené ovládání FIFA kde je tolik zbytečných kombinací kliček a fintiček že jsem na to čuměl asi 5 minut a pak to vypnul s tím, kdo se tohle má učit. Naopak jsem rád že je souboják v TW3 tak jednoduchý. V jednoduchosti je krása.
@Molceon (04.05.2020 20:35): Chápu jak to myslíš, ale dokud budou dialogy tak chytlavě napsané, oželím tu variabilitu a rád se spokojím s tím, že jako hráč jen velmi jemně ovlivňuji jejich směřování. Taky to beru trochu jako knížku do pohody, kterou mě ale hrozně baví číst a nevadí mi, že do ni nemůžu moc kecat :-) A taky už to nechci dál nějak hrotit, popravdě já asi zase nejsem cílovka pro Original Sin, ale tam z jiného důvodu.
@Radecker (04.05.2020 20:17): no-brain questy a dialogy. Ale fakt mě zajímá, proč má někdo tento pocit

K tomu bych se vyjádřil i já, ty dialogové možnosti ačkoliv ovlivnují určitým způsobem budoucí následky, tak jsou stále dost casual.
Představ si třeba rozhovor, kde odpovíš blbě, protože nesleduješ pečlive diskuzi, banda pobudů tě zkope, probereš se bez zlatáků a dostaneš nějaký další postih, tak přiště budeš víc přemýšlet.
Nevím zda jsi hrál Divinity original sin 2, ale tam mi přijde ten balance idealní, spoustu rozhodnutí tě často stojí opravdu život, nebo alespoň spustí velice náročný souboj, popřípadě dokáže zabít postavu se kterou jsi dlouhé hodiny kamarádil. Po takové zkušenosti na tebe dolehne ten pocit, že na všem záleží a člověk musí opravdu přemýšlet, witcher 3 jsem dohral 2x na těžkou obtížnost a spíš jsem u toho chilloval a bral to jako knížku do pohody. Ale tahle diskuze stejně jde už všeljakým směrem, ono ve finále každému vyhovuje něco a pro to CDPR udělal hru takovou aby měla co největší dosah.
@Paul (04.05.2020 20:24): Aha, chápu. Hmm, asi se na tyhle věci, které někoho štvou opravdu moc nezaměřuji a zajímá mě spíš k čemu mě witcher sense v rámci toho úkolu dovede a pokaždé mě dovedl nějakému zajímavému minipříběhu, vyústění, nebo dialogu. V tom si myslím, že je síla TW3. KCD jsem zatím nezkoušel, ale těším se. Akorát mám kacířskou myšlenku - možná by teď Daniel Vávra trochu toho hardcoru vyměnil za širší publikum :-)
@Radecker (04.05.2020 20:17): TW3 questy hodně spoléhají na geraltovy smysly znázorněné skrz witcher sense. Někteří lidé to nerozdýchají. A faktem je, že třeba KCD má znatelně víc hardcore a propracovaný gameplay mechanismy. Ale to neznamená že by TW3 bylo špatný. Má trochu jiný zaměření a design.
@Jab (04.05.2020 20:10): No mě právě překvapila každá jednotlivá informace v tom příspěvku od ntz. Od srovnání s F3 až po no-brain questy a dialogy. Ale fakt mě zajímá, proč má někdo tento pocit. Jestli kvůli tomu, že je málo možností jak dialogy ovlivnit, nebo že mu připadají prostě tupé atd.
@ntz (04.05.2020 19:27): Nevím no, já žádnou analogii s Fallout 3 nevidím. Rozhodně se neřadím do skupiny náročných hráčů a za mě je F3 špatná hra taky a všechno co dělá špatně, dělá TW3 dobře. Ani nevidím rozpor v tom aby byla hra dobrá a zároveň se líbila široké mase lidí. Není to sen každého vývojáře? Mají se za to snad stydět?

Souboják už neřeším, není pro mě stěžejní a příjde mi ok, ale dialogy a questy - absolutně no-brain? Jak to myslíš (bez ironie)?
@ntz (04.05.2020 19:27): Úplně s tebou souhlasím. Taky vlastně neznám nikoho, kdo by měl ve Witcherovi 3 někdy problém s penězi či surovinami na zaklínačské zbroje. Třebas si ani nedokážu představit, že by k téhle hře a jejímu casual soubojáku někdo vymýšlel nějaké "buildy". To by bylo fakt směšné!