Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Molceon (04.05.2020 16:42): Mě ze začátku hrozně často zabíjeli, umíral jsem častěji, než hypochondr, co si čte Domácího lékaře, takže jsem se taky naučil to zběsilé uskakování + lektvar + quen a teď mám víceméně po starostech...

Na soubojový systém z dvojky už si moc nevzpomínám, ale vím, že mě dost štval. Tady už mi aspoň "nevadí", ale stejně mě nejvíc bavila ta jednička, já za to nemůžu :)
@Molceon (04.05.2020 19:15): Vždycky se trochu stydím to přiznat, ale s obtížností u her to mám podobně jako tvoje kamarádka. Hrávám většinou na takový ten normal, ale v poslední době jsem se polepšil a zkouším i těžší :-) Zrovna TW3 jsem hrál na těžší, aby mě hra donutila používat i elixíry a petardy a zážitek to dost obohatilo.
Na té výtce ohledně osobnosti Geralta něco určitě je. Na jednu stranu mě přirozeně baví hrát za toho drsňáka se zlatým srdcem, ale určitě by stálo za zkoušku mít Geralta chladnějšího s o to většími výbuchy jak pozitivních tak negativních emocí. Nějaký prequel s Geraltem, který nemá ještě tak obroušené hrany by určitě marný nebyl.
A s tím, že nějaký názor sdílí menšina bych si nedělal starosti. Jak říkala moje češtinářka na střední - nikde není napsáno, že má většina vždycky pravdu. A o to tu stejně nejde :-)
@Radecker (04.05.2020 18:42): s tim nesouhlasim, co se tyce te rovnovahy ... byla tady na tohle tema vyostrena diskuse drive .. CDPR udelali witchera extremne casual ... withcher 3 je naprosto oklestenej o veskere mechaniky a elementy, ktere by potrebovaly zapojeni mozku .. pripada mi tady takova analogie napriklad s fallout 3, kterej vyhral vsechny mozny game of the year awards a pritom komunita narocnych hracu rika, ze ta hra je vylozene priserna .. CDPR proste hru vybalancovali tak ne aby byla dobra, ale aby se libila co nejsirsi mase lidi ..

soubojak, dialogy, questy - to vse je absolutne no-brain .. a smutne je, ze to je no-brain by design (tys to nazval vybalancovane) ..


@AlieN (04.05.2020 19:23): t to klidne udelaj i CDPR, o studio nejde .. muj takovej wet dream je, ze proste prolezes 100+ hodinovej playthrough witchera a za cely to playthrou zabijes 30 priser a 20 lidi a jeste to bude vymysleny tak, ze nebudes muset (az na hlavnih padoucha) zabit treba nikoho z lidi kdybys chtel
@ntz (04.05.2020 18:12): Proč jiné studio, já věřím že by to tímhle stylem zvládlo i CDPR - já právě doufám že uspěje i nový díl který už nebude za Geralta a bude mít vlastní storylajnu, což by mohlo otevřít prostor pro to do toho světa nasázet i hry stylově odlišné. Třeba právě takové spíš hororová adventura s pár bossy jakou zmiňuješ, ta by mohla být fakt skvělá.
@Molceon (04.05.2020 19:15): " i herecký výkon Henryho Cavilla ze serialu mi přišel blíž tomu co si představuju pod označením zaklínač. "

ouch, tak to byla podpásovka :)

Mě zrovna přijde že Geralt je v TW3 o dost méně emo než v knihách (kde se mu za to v jeden moment nepokrytě vysmívaj), což sedí k tomu čím vším si prošel, už ho to tolik nerozhazuje.
@Radecker (04.05.2020 18:42): Tak CDPR si stejně ohýbají spoustu věcí po svém, takže problém bych neviděl v tom, že Geralt je hotová postava, ale máš pravdu, že to srovnání není tak fér, když např. shadow of war je skoro čistě jen o souboji proti skřetům.
Co se obtížnosti týče, je to dost subjektivní věc, třeba moje kamarádka hraje všechny přiběhové hry na tu nejlehčí obtížnost, protože se nechce stresovat souboji.
Vím, že to vyzní divně, ale Geralt je v první řadě nájemný zabiják nestvůr, pro to jsem od toho vždy čekal větší bohatost a rozmanitost, ale dostal jsem spíše něco co se po pár přišerách okoukalo. Chápu, že se to kompenzuje příběhem, atmosférou atd..
Ale obecně bych měl vítku i k jeho osobnosti Geralt ve třetí hře působí jako normalní člověk plný emocí, kterému záleží skoro na každém, i herecký výkon Henryho Cavilla ze serialu mi přišel blíž tomu co si představuju pod označením zaklínač.
Temná atmosféra, chladný Geralt (kterýmu emoce naběhnou když jde o ženský nebo o smrt blízkého), výborný souboj kdy Geralt tančí na sto způsobů kolem nestvůr a příběh který pojednává o jeho minulosti a točí se hlavně kolem něho.
Ale tohle je spíš moje fantazie, protože vím, že takový názor sdílí menšina.
@Molceon (04.05.2020 18:06): Nevím jestli je úplně fér srovnávat soubojový systém TW3 s hrami, u kterých souboje tvoří hlavní náplň a při vývoji se skoro všechno točilo kolem nich. Witchera jsem nikdy tak nevnímal. Pro mě to je velké příběhové dobrodružství, a ty souboje mi připadají prostě ok a přiznám se, že jsem ocenil, že mě nefrustrují obtížností a připadalo mi docela fajn si v nějaké hře od začátku připadat jako terminátor :-)
S odemykáním schopností to je těžké no. Geralt je prostě hotová postava a tady dokonce na samém konci celé ságy. Vzhledem k jeho zkušenostem a věku by se dalo namítnout, že je dobře, že tady vůbec nějaký vývoj postavy existuje. Netvrdím, že je TW3 dokonalá hra v každém ohledu, nebo že něco v nějaké hře nebylo vymyšlené lépe, ale jako celek to byl pro mě 100% zážitek. Asi se CD projektu podařilo najít tu správnou rovnováhu.
@ntz (04.05.2020 18:12):
To zní taky dobře, značka už má pevnou zakladnu, určitě si můžou dovolit experimentovat, ale kvůli komerčním důvodům by asi pokračovali v tom již nastaveném trendu barevných her se spoustou soubojů, lootu atd.
@Molceon (04.05.2020 18:06): dalsi dil iirc nebude ..

to ja bych si pral, aby witchera udelalo nejake jine studio, takovym stylem rekneme jako stalker ... tzn malo intenzivnich a narocnych souboju, fakt temna story a atmosfera, velika atmosfericka pusta mapa
Ještě bych rád zmínil shadow of war, kde ten souboják i přes zběsilé klikání levého tlačítka je často pastva pro oči a Talion si umí s nepřáteli pohrát efektivně a zároveň stylově.
Slyšel jsem názory, že ten souboják ve witcher 3 je dost autentickej tomu, jak zaklínač bojoval v knihách, takže převážně piruety, vždy meč a na tuhé nepřátele používal znamení.
Kámen urazu vidím v tom, že každá další uroveň není tak odměňující, protože vám většinou vaše vylepšení přidá jen čísla do obrany, utoku a jiných statu krom vzacných vyjímek.. Asi bych měl větší radost z toho, kdybych si na další urovni sám odemčel znamení Igni a hned na další urovni ho mohl vylepšit na ten plamený proud... to stejné se šermem. Prostě cítit jak se Geralt postupným hraním stává opravdu zkušenější (a né dostat celý jeho arzenál na začatku). Snad se u dalšího dílu dočkám.
stejne tady ale vsichni, co vzdychate nad soubojakem ve witcherovi, dali 95%+ :D, si nestezujte ..
Mě combat ( tehdy ) při first runu bavil ... dneska už s ním mám problém. Combat u W3 je bohužel jediný důvod, proč si nedám 2 kolo.
Bylo by super, kdyby někdo v budoucnu udělal hru typu W3 se Sekiro combatem.
@Fritol (04.05.2020 17:08): asi jsem nejakej pomalejsi, ale me v hellblade nez pochopim co se po me chce trva strasny hodiny :D ... prestal jsem to hrat po odsmazenejch asi 8mi hodinach pac tam vzdycky jako kok*t chodim po tom levelu nez to vzdam a kouknu se na yt aby mi to tam ukazalo, ze se skrze kosteny portal mam ze severu podivat na jih, pak tim portalem projit a pozadu vyjit po neviditelnejch schodech ... no tvl, to je hrozny :D

ps. me soubojak ve witcherovi nevadi .. je to neco na urovni vylepsene diabla .. ostatne ja vzdy, abych si to nejak obohatil, tak se snazil pouzivat opravdu na limit jak petardy, tak lektvary a taky kouzla

to co mi vadi je spis ten princip ... vsechny prisery se proste nakonec nechaji upizlat uplne stejne, neni tam vubec nic navic ... kdyby tam byl glitch ze misto kazdy prisery (kazdyho protivnika obecne) vidis napriklad velkou masarku s liscima nohama, tak ten souboj proste bude vypadat uplne stejne
@Molceon (04.05.2020 16:42): já to mám tedy naopak - AC Odyssey combat mě bavil méně než TW3 (a TW3 pak zakopává Odyssey do země i ve všem ostatním). Ale definovat proč..nějak mi Geraltův moveset sedl víc, hlavně po odemčení Whirl/Rend a všech znamení, mě bavilo si s nepřáteli hrát, občas Axii, občas je podpálit..ale je fakt, že mě v TW3 mnohem víc baví dispatchovat bandity než monstra. Souboje s monstry jsou celkem rutina.
@Fritol (04.05.2020 17:08): No tak ono ide o to, ako hráč W3 prechádza. Niekto si ide pokecať s npc, potom si trochu exploruje, splní quest, zahrá gwent. Hellblade je vo svojej podstate len lineárna hra, ktorá má navyše veľmi zlú kadenciu, čo sa týka "hádaniek" a boja, si vezmi, že veľkú čas hry nebojuješ a potom pre zmenu len bojuješ a ono to celé obsahovo v tom lineárnom prostredí pôsobí chudobne. Ja som teda pri hraní tú hru s Witcherom 3 neporovnával, ale i tak mi prišla dosť obsahovo chudobná.
@Tulareanus (04.05.2020 17:02): To bych uznal za ok argument v momentě, kdy by Hellblade byla 3x delší hra. Ale dva questy v Zaklínači ti s trochou nadsázky zaberou stejnou dobu jako dohrání celého Hellblade. Poměr příběh/souboje bude v obou hrách nejspíše na stejné úrovni. Možná bych i řekl, že Hellblade má v tom poměru soubojů ještě menší množství.

A víc "pohybů" tam dodávají akorát ta kouzla, v základním soubojáku o mečích nabízí víc pohybů Hellblade.
@Fritol (04.05.2020 16:53): Rozdiel medzi Hellblade a Witcherom 3 je asi hlavne v tom, že Witcher 3 ponúka množstvo ďalšieho obsahu (osobne si myslím, že aj ten súbojový systém má viac "pohybov" a možností), v ktorom jedna mechanika hry tak nekričí, ak sú iné, ktoré hráča bavia.
Mě souboják bavil hodně, ale faktem je že většinou jsem hrál s mody které ho nějakým způsobem upravují/balancují. A třeba kotouly používám jen na větší monstra, koulet se kolem pořád by mě taky nebavilo a quen taky moc nespamuji.
@Molceon (04.05.2020 16:42): +1!

Jsem rád, že se tu najde i někdo, kdo Zaklínače nevyzdvihuje do nebes za každou cenu. Také se mi ta hra moc líbila, ale ten souboják je prostě špatný. Respektive dostatečný, ale nezajímavý a rozhodně asi nejhorší stránka celé hry.

Mě tohle vždycky nejvíc vytáčelo u lidí, kteří nadávali na Hellblade souboják, že je primitivní a stereotypní, přitom Zaklínač je na tom uplně stejně, možná ještě hůř a všichni ho milují... nepochopím. :D
@Molceon (04.05.2020 16:42): jako, mě třeba bavil, ale uznávám, že se po chvíli může jevit jednotvárným, kor když přijdeš na to, jak funguje nejjednodušší cesta, tak proč se trápit jinak, dělal jsem to podobně - Queen, potion na zdraví a staminu, kotouly a rychlý útok + občas olej na specifickou obludu... a stačilo téměř na všechno (mám pocit, že někde bylo třeba Yrden, výjimečně nějaký lektvar, když jsem nechtěl spamovat moc dlouho)... pod vodou teda ještě kuše... na druhou stranu mám pocit, že jednotvárné začínají být souboje u většiny her, co hraji, vždy je to jen o tom, za jak dlouho najdeš nejefektivnější cestu... u Witchera mi to trochu obohatilo druhé DLC, kde mi souboje přišli o dost těžší než u zbytku hry (dobře, o něco těžší, ať nežeru).
Dnes dohráno podruhé a zase zklamanej. Vše kromě soubojů si ve hře užívám a je na 10/10, ale ten souboják... můj bože.
Střibrnej meč, klikání levého tlačítka, kotoul za kotoulem, quen a to i na těžkou obtižnost, takhle se dá hra dohrát včetně obou DLC, takže takových 150hodin herní doby. Tím pádem jsem šel do soubojů už předem otrávenej. Vím, že se dají zpestřit pomocí znamení a petard, ale vzhledem k tomu že jsou odemčený už od začatku hry tak jsem se jich přežral velice rychle.
Předtím jsem hral AC: Odyssey a i tam byl combat rozmanitější a zajímavjší díky schopnostem, zbranovému arzenalu atd...I ve witcher 1 jsem si užíval nové bojové animace, které jsem si odemykal ve stromě dovedností a to tam ten combat byl opravdu v MMO stylu...
Takže by mě zajímalo co dělám špatně, že mi combat witcher 3 přijde tragická kopírka předchozího dílu, každej koho jsem se ptal tak si ten stereotypní combat i po 150 hodinách pochvaloval.
@Radecker (02.05.2020 09:04): Já to sledoval celý v českým dabingu xD dabingy mám rád ale tohle bylo strašný. Trpaslíci byl blbí, jo, ale byli tam málo takže mě to neiritovalo tak jako třeba právě u Yennefer, kterou zřejmě namluvila nějaká mlaskavá puberťačka, aby se to shodovalo s její herečkou. Geralta namluvil Tyrion - to mě taky dost rušilo, pořád jsem ho v tom viděl, navíc k němu ten hlas ani moc neseděl. Jak říkám, dabingy obecně mi nevadí ale tady to bylo špatné
@Azure (01.05.2020 22:51): Mimochodem, když se bavíte o seriálu - pusťte si v dílu Hranice možností český dabing a poslechněte si jak jsou namluvení trpaslíci. Nevím, možná se vám to bude zdát super, ale já jsem se málem propadl trapností a spíš než profesionální dabing jsem si vzpomněl na Pár pařmenů. Ale on na mě celý seriál působí jako amatérský projekt za pár korun.
@Paul (28.04.2020 21:13): S tím nelze nesouhlasit. Seriálová Yennefer má s tou knižní/herní společné zatím jen jméno - ze sebestředné sebevědomé mrchy se stala ublížená, lásku hledající holčička, která (ne)nápadně prosazuje rakovinu feminismu tvůrkyně. Přitom snad obsadit někoho způsobilého pro roli není zas až tak složité. Oproti, ehm, ehm, "Triss", ale pořád koukatelná záležitost. Jako "Netflixovskou Yennefer" jsem ji původně označit chtěl, ale nakonec si to rozmyslel, protože příliš často nesetkávám s někým, kdo má na seriál podobný názor. Většinou schytávám hejty od nakrklých Amíků, kteří nemohou uvěřit vlastním očím, když si někdo dovolí tupě nespolknout všechno co Netflix vyblije a dokonce se o tom opováží polemizovat. Proto ta opatrnost :-D
@Jab (13.04.2020 18:37): "sebepropagace" :D

nespechej s odpovedi, sedni si a premyslej pred tim, nez neco priste napises :D

@Kunick (13.04.2020 19:05): `jen hlupak kouka na prst, kdyz prst ukazuje k nebi ..' (nebo jak to v te amelii bylo), neresil jsem witchera a technikalie stran prodeje, ackoliv i na ty jsem sdilel svuj soukromej nazor, abych nezustal neco dluzen .. resil jsem, ze si myslim, ze jisti dva gentlemani se chovali vysoce negentlemansky ke 3timu gentlemanovi, ktereho jsem nezastal kvuli technikaliim stran puvodniho topiku, ale kvuli zcela jinemu principu . .. (kvuli sve sebepropagaci :D)
@ntz (13.04.2020 18:26): Teda, s Tvým hodnocením debaty naprosto nesouhlasím. Nicméně mám pocit, že Ti odpovím na Tvou otázku ve spoileru. Pokud nevíš jako co se snažil diktovat ten "jedinej spravnej nazor", pak je odpověď jako TY. ;) Tolik k uvádění věcí na pravou míru ...
@AlieN (13.04.2020 18:20): sorry, tady jeden nevi ... a podkurovani je tady skutecne rozsirenej zlozvyk .. tfujtajbl :D, pokud si nepodkuroval, ale lstive si vyjadril svuj nazor `jakoby podkurovacim humorem', tak jsem to nepochopil ...
@Jab (13.04.2020 18:08): vyvolalo to pomerne vyostrenej handbag fight, ve kterem jsi ty Jabe, spolu s Paulem hral jednu z ustrednich roli .. pak to vyvolalo ruzna podkurovani od jinejch lidi (ktera se me osobne hnusi uplne stejne) .. proste fakt divny veci ... me to nepripada v poradku

jako to, ze tady mas zjevne nejakou historickou otevrenou partii z Carlim (pouziju to, jak ho sam obcas zoves - `Čárlí' - snad se neurazi), snad jeste neznamena, ze tu budes diktovat ten jedinej spravnej nazor jak (nevimco :D) .. a ty to delas (a v tomto pripade, abych byl spravedlivej, tak ti Paul krasne sekundoval), mozna to sam nevidis, mozna to zanika v nechutackem low podkurovacim swagu, co tady dost casto jede .. byli jste na Carliho hnusny a nespravedlivy - tot muj nazor ...

(a aby jste neknourali, ze jsem se lstive vyhnul topicu puvodni debaty, tak souhlasim `rozhodne' (na stupnici rozhodne-spise ano - nevim - spise ne .. lol) s Carlim .. w3 je napr. na torrentech porad absolutne top trendy vec v ramci her i pet let po vydani ... na svete jsou stovky milionu hracu, podle me ho > 66% PCkaru ukradlo, endnote)
@ntz (13.04.2020 17:40): "padl tady zajimavej postulat, ze hraci na PC vice pirati .. "
Na první pohled tohle muselo vyvolat takovou debatu. Skutečně šokující informace. Díky moc za trefné shrnutí!