Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Elemir to btw na svých stránkách přímo píše takhle:

Ohledně zkušeností za zabití platí, že příslušná hodnota se dělí rovnoměrně mezi všechny členy družiny. Osmý díl nám v tomto připravil menší změnu, protože družina může sestávat z jednoho až pěti členů (podle toho, kolik postav se rozhodneme přijmout), tak je počet zkušeností na postavu roven 1/(počet členů družiny). Při pětičlenné družině je to tedy např. 1/5. Zkušenosti se přičtou pouze postavám, které jsou v danou chvíli na živu a při vědomí. Skutečná hodnota obdržených zkušeností může být samozřejmě navíc modifikována vlivem dovednosti vzdělávání nebo přítomností příslušných NPC v družině.

Zdroj
@Aaron_Hill (20.02.2022 19:57): V MM 8 dostávají všechny živé postavy stejně XP. Konečně. V MM 6 a MM 7 to tak nebylo.

Je teda důležité mít potěšené vzdělání. Různé postavy s různými úrovněmi Vzdělání dostávají jinak, Lich logicky nejvíc. Řešením by bylo buď

1) Vzdělání postavy vůbec neučit..

2) Ve Vzdělání mít všechny postavy vycvičené stejně. Stejný počet investovaných bodů a nikoho neučit experta atd.
@Jab (20.02.2022 19:51): Díky za odpověď, ano, takto to dává smysl.

Hru jsem asi po patnácti letech rozehrál znovu a chtěl jsem si to trochu ztížit tím, že budu hrát pouze s jednou postavou. Předpokládal jsem, že početní nevýhodu vyváží zisk zkušeností, ale po tolika nakládačkách si tím už nejsem tak jistý :)). Každopádně je to hratelné.
@Aaron_Hill (20.02.2022 19:45): Imho dělí z nepřátel. U povyšovacích questů logicky více dostává ten, kdo je povyšován. A pak samozřejmě výše "Learning" dělá rozdíl. A pokud si také pamatuji, tak mrtvé (atp.) postavy také nedostávají xp.

Čili méně postav by mělo dávat více zkušeností. Z nepřátel tedy. U questů to bude více fixní na postavu.
Nepamatuje si někdo, jestli se získané zkušenosti dělí v partě, nebo dostává každý člen stejně bez ohledu na to, jestli mám v družině jednu nebo pět postav?
3, 4, 5, 10, 6, 1, 8, 7, 2, (9 jsem ještě nehrál). Hodně jsem přemýšlel, jestli neprohodit pořadí dílů 1 a 6, ale rozhodla hudba a asi i znovu hratelnost.
@oldgamer89 (07.04.2020 14:45): Za mě z toho co jsem hrál tak je pořadí 7-5-4-6-3-8-9. Sedmička skvělá, pak tři hodně dobré věci, trojka je dost specifická, osmička pořád ještě dobrá, devítku jsem moc nehrál, ale z toho co jsem viděl jsem nadšený nebyl.
Kdybych před sebou neměl: 6 rozehranych, 112 cekajicich a dalsich cca 30 zatim neoznacenych her, hned bych 8ku instaloval..
@Jab (07.04.2020 14:01): aby bylo jasno, nejsem na draka vylozene vysazeny, mam ho ve skupine vzdy predevsim kvuli rychlejsim presunum po mape. A vzdy jen jednoho. Zbytek doplnuji individualne, ale napriklad upira temer pokazde vynecham.
@oldgamer89 (07.04.2020 13:40): Já po druhém dohrání osmičce i zvyšoval hodnocení. Nějak mě bavila o dost více (ale sedmička je i můj top z té trojice). Nadto temný elf (/elfka) bylo opravdu povedené "povolání" a skvělá hlavní postava. Ale draci byli prostě meh. I bych řekl, že z těch "povolání" jsou nejméně zajímaví. Dobrodruh, na kterého nemohu navléknout zbroj? Ne děkuji. :)
@Jab (07.04.2020 12:26): Zase pro hrace, kterym delaly predchozi 2 dily problemy, je to moznost jak tu hru na pohodu dohrat. Sestka a sedmicka jsou uz z dnesniho pohledu uz pomerne HC zalezitosti, hlavne giganticka sestka.
@oldgamer89 (komentář): Ta hra je strasna rychlovka a je to videt na vsem. Lokace, mesta, portrety lidi ve mestech....Vydavatel 3DO to tehdy tlacil na silu, protoze byl pred krachem, takze znacku rejzoval co to slo, viz Heroes Chronicles. No a pridani draku, to bylo urcite poprve a naposled, co jsem z jiz hotove druziny vyhodil nejakou postavu proto, ze diky ni byla hra strasne jednoducha a diky tomu i nudna.:)
@Jab (08.04.2019 20:13): Já jsem nepreferoval válečníky. Nabral to první co mi přišlo pod ruku a dávalo smysl. Když jsem zjistil, že mi na charakterech víceméně nezáleží, tak jsem je vyleveloval do použitelnosti a polovinu hry prolétal s neviditelností. V Rovinách, vězeních a v některých oblastech jsem ani nikoho nezabil. Kdyby nebylo Regny, tak bych se nepřehoupl přes 30 level. Než jsem se dostal k možnosti povýšit na mistra obchodníka, tak jsem měl čtvrt miliónu ve zlatě a ta částka nikdy nešla níž. Hra je prostě moc lehká, než aby mě nutila využívat silné stránky jednotlivých povolání.
@hanak_v_exilu (08.04.2019 19:50): Tak má luk na velmistrovi, k tomu silné útočné kouzlo a hned ze začátku i kouzlo spojující wizard eye, torch light atp. Navíc v meči to dotáhne na mistra (tzn. může mít dva meče) a má velmistra kroužkových zbrojí. Odstraňování pastí pak šetří moře času. Obchodování je dobrá věc, jednoho velmistra mám v partě vždy. Magie je nejsilnějším útokem ve hře. Hlavně temná magie. Btw to stejné platí i pro sedmičku, kde je průchod Eofolem či Titan stronghold se shrapmetaly jak sekání trávy. Válečník je ke konci hry proti mágům a knězům směšný.

Imho esli si takhle fakt preferoval válečníky, tak je zbytečné si stěžovat na absenci netradičních kombinací, když je stejně ani nevyužíváš.

P. S. Imho s temným elfem by to šlo snad i solovat. Má snad všechny důležité vlastnosti na jednom charakteru. Přidat mu dark magic na velmistra... Ale to by bylo moc. :)
@Jab (08.04.2019 07:56): Temného elfa jsem měl taky jako hlavní postavu, ale že by mě ohromil, to se říct nedá. V boji spíš přicmrndával a z jeho schopností jsem využil jenom luk a odstraňování pastí. Obchodování bylo k ničemu a magii jsem víceméně ignoroval. Mně by ani nevadilo že zkusili něco nového, jen kdyby nechali na pokoji to funkční a ověřené. Tvorbou party jsem u M&M vždycky strávil spoustu času. Hlavně sedmička je super na zkoušení netradičních kombinací. Tady to vývojáři zatrhli a nenahradili ničím pořádným.
@Charllize (08.04.2019 10:01): To zni dost silene a ani to nedava moc smysl, i kdyz jsou to 3 kontinenty na jedny planete, asi by to nejak slo, ale nevim proc by to nekdo hral.

@Jab (08.04.2019 07:56): Jo no, ale kdyz uz to beres takto, tak draku je malo, blbe se mnozi a lidi je jak sracek, takze by je driv nebo pozdeji stejne nejak zpacifikovali.

Nevim ale o jinem RPG, kde slo mit draka v parte, kdyz nepocitam lizardmany a dracony ve Wizardry, tak to mozna byla v tomto smeru premiera, kdyz uz nic jinyho. Drak v parte aspon snizil obtiznost na uroven, kdy hru zvladlo i male dite.
Nedávno jsem někde viděl modifikaci která spojí 6,7,8 díl v jednu hru. Teda, moc jsem to nastudoval jak to přesně je a třeba se mýlím. Ale mělo by to celé nějak fungovat na interfacu sedmicky. Rikal jsem si že se na to musím poradne podivat. Nezna to nekdo??
@90210 (07.04.2019 23:04): Ta "povolání" jsou často taková nijaká. Příliš blízká těm ze sedmičky. Ale temný elf je cool, jeho magie je použitelná a to velmistrovské útočné kouzlo překvapivě silné. Navíc kombinuje spoustu důležitých dovedností na velmistrovské a mistrovské úrovni. Jasná hlavní postava.

Drak není podobný povoláním ze sedmičky. Drak je easter egg. Garrot Gorge a lovci draků jsou vtip. Kdyby se draci tam rozhodli hromadně vylézt z jeskyně, tak je celá ta křížová výprava do pěti minut "toast". 1212 hadr.

Škoda, že ten HD mod je jen na sedmičku (na osmičku jsem jej nezprovoznil). Je to sice nejlepší díl... Ale i tak je to škoda.
@hanak_v_exilu (komentář): MM8 je rychlovka, protoze vydavateli 3DO dochazely prachy, ale i tak je s podivem, ze je to stale fajn hra, on ten zaklad z MM6 nema chybu a prave to nabirani hrdinu pusobilo aspon trochu osvezujicim dojmem oproti predchozim dilum a ja si k upirovi, nekrovi z prvniho ostrova a minotaurovi z 2. vzrah celkem vytvoril.
@Jab (18.09.2018 10:59): Jj, toho klerika a knighta jsem ale po opusteni prvni lokace a nabrani minotaura a spol. vyrazil, abych si vytvoril partu slozenou ciste z netradicnich ras a povolani.
@90210 (18.09.2018 10:39): Jo. Stačí mi jen ten notebook vypojit od monitoru. :)

@90210 (18.09.2018 10:39): Kněz tam je taky hned od začátku v jednom domě. Válečník kousek po začátku. Je to recht, že cokoliv po lvl 5 je špatně. Už pak mají debilně rozházené body a třebas experty ve dvou různých zbrojích.
@Jab (17.09.2018 20:14): Idealni hra na NTB, tam zadny zvyseni rozliseni resit nemusim.

@Jab (17.09.2018 17:10): To je trochu nevyhoda nabirani cizich charakteru, ze maji nesmyslne rozhazeny skill pointy. Nastesti se upir, nekro a minotaur daji nabrat kratce po startu, ale pokrocily charaktery jsou diky tomu casto uplne nepouzitelny.

Ja jsem byl jinak s partou dark elf, vampire, necromancer/lich, minotaur a dragon/troll spokojen, nikdo tam nebyl onou povestnou cernou ovci a grand master v body/mind/spirit magic mi nijak nechybelo.
Hů! Retro! Mod na rozlišení mi nešel. Spustil jsem instalaci znovu přes příkazový řádek a zjistil, že to chybně hledá soubory ze sedmičky. Tak jsem ty osmičky přejmenoval na sedmičkové a už to jde. Teď už jen aby šla i hra. :)

P. S. Samozřejmě to v praxi nefunguje. Mé humanitní postupy jsou prostě na dnešní počítače příliš chytré a fikané. :(
@90210 (17.09.2018 17:03): Na ten základ klidně. Ale temný elf má disarm na grandmasteru. To je pak zbytečné do perception investovat skill body. Ten první minotaur v Ravenshore má perception 3. Tak možná max experta u něj.
@90210 (17.09.2018 16:52): Imho na tohle spousta lidí reagovala, s tím, že jen díky perception najdeš klíč ve stokách tuším pod Free Haven. Ale je to blbost. Stačí kliknout a máš jej. Jen to bez perception trvá déle (najít správný kanál).

Právě teď u té osmičky přemýšlím, jestli do toho investovat u toho minotaura. Ale to bych najednou používal skill, který mi nikdy nechyběl a je pro mě na úrovni identify monster. Tedy škoda bodů. :)
@Jab (17.09.2018 16:32): Jo, ale jen jako zaklad u vsech a nasledne jsem to cvicil u postavy, ktera tam mela nejvyssi treninkovy potencial, kdyz byly nejaky skill body nazbyt a dulezitejsi uz byly na master/GM. Jedna zajimavost, mam oficialni prirucku strategie Might and Magic VI: The Mandate of Heaven a tam o perception melou neustale jakoby to byl nejdulezitejsi skill vubec, pro autora teto jinak vyborne knizecky to bylo zruba na urovni sword nebo water magic.
Používal někdo v té trojici MaM 6-8 perception (vnímání)? Mně to vždy přišlo jako škoda bodů, neb pasti řešil disarm (perception snižuje zranění při otevírání truhel) a na možné poklady upozorní i wizard eye.

Resp. z hlavy mě nenapadá, k čemu dalšímu to bylo.
@StriderCZ (20.11.2017 16:31): No, mně naopak přišla MM8 celkově taková mdlá, šedivá, až depresivní. :-) Mnohem raději vzpomínám na MM7 nebo MM6, to byly krásné světy a dungeony. MM8 je dobrá hra, ale nějak se vytratilo to kouzlo předchozích dílů. A nejde jen o nostalgii, MM6 jsem hrál až po MM8. Ani nevím, jestli se mi ještě někdy bude chtít hrát MM8 znovu...
@90210 (20.11.2017 15:13): Hmm, šestka určitě gigantická a hc je, ale rozdíl mezi sedmičkou a osmičkou už tak výrazný imho není. Ale možná, že mě prostě jen bavila víc a tak mi rychleji utíkala... Jinak já měl MM7 z Levelu 10/2001 - nejlépe "investovaných" 170 Kč v životě. :-)
@TombSpirit (20.11.2017 14:00): Vyhoda osmicky muze byt i v tom, ze to neni vubec tak giganticka HC zalezitost, jako sestka a sedmicka a pokud si navic hrac najme hned draka, tak je to pohodicka uz od samyho zacatku hry a prochazka ruzovym sadem az do konce. To u predchozich dilu nebyvalo zvykem a proto jsem ho taky z party casem vyrazil. Nuda.

@StriderCZ (20.11.2017 14:15): Ja taky zacal s MM7 a taky to byla moje prvni originalka, dostal jsem ji za predplatne Score.
@StriderCZ (20.11.2017 14:15): Osmička neměla zas moc luxusní obsah už ne? Já tedy mám osmičku doma zatavenou, takže ani nevím, co tam mám (a myslím, že anglickou, což znamená o chlup horší než americký vydání). Před nějakou dobou jsem dělal anketní průzkům ohledně krabic MM a všichni (konkrétně 3 lidi :) ) se shodli, že nej je čtyřka, pak pětka :)
@90210 (20.11.2017 13:57): Jedná se o jednu z mých prvních originálních her. Klasická velká krabice, zakoupená v JRC v Praze, cestou na sraz spolužáků. Akce byla u kamarádky na chatě a do místní dědiny (prdel světa) jsem dojel autobusem dříve než ostatní.
Sedl jsem si do místní hospody, objednal jedno, dvě piva, jal se kochat obsahem a dvě hoďky strávené příjemným sněním utekly jako voda.
Ku*va, to byly časy...
@veka (komentář): Nevim no, svet MM8 je ve vsech ohledech min napaditej a celkove horsi a prazdnejsi, nez MM6 a 7 na stejnym enginu. Bylo fakt znat, ze to delali pro rychly prachy a zachranuje to jen nesmrtelna bozi hratelnost predchozich dvou dilu a vyber druziny.
Ta PS2 verze vysla jen v japonsku a do hodnoceni se zrejme nepromitne. Ale rozhodne sem patri.
Mně se hodně líbí soundtrack v šestce. Vždycky mě to zaplaví nostalgií, holt jedno z prvních RPG, co jsem hrál. Hned první skladba soundtracku je super. Jinak souhlas s Redem, soundtracky z měst mi obecně přijdou nejlepší.