Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

No tímto dílem asi zabili celou sérii Wolfenstein a další díl už asi nebude a pokud přece jen bude tak snad to nebude jako YoungBlood.
@RemixSvK (komentář): Hrála jsem snad všechny díly a tohle pro mě byl totální odpad. 15% jen ze slušnosti. Jinak pěkný koment, že tě to bavilo. Já na to neměla sílu to dohrát.
Dohrál jsme to a splnil asi 80-90% vedlejšáků. Dokonce jsem splnil sérii vedlejšáků po konci hry. Je celkem neuvěřitelný, že právě v nich hra nabídla nové lokace. Sice nic převratnýho, ale to jsem nečekal. Poslední vedlejšák byl skoro jak z Tomb Raidera. Ovšem jeho vyvrcholení už vedlo jen k dalšímu zbytečnému hledání nějakých artefaktů a na to už jsem kašlal.

Jinak jsem si to překvapivě užil. Wolf nic moc. Příběh hodně slabej. Nicméně střílení prostě tahle série umí. Navíc parádní zbraně. Ta elktrická byla super. V minulém příspěvku jsem trochu křivdil tý osmdesátkový stylizaci. Začal jsem se na to pak víc soustředit a jo není to tak zlé jak jsem psal.

Pokud si chce někdo hodně dobře zastřílet a akceptuje nutnost plnění relativně nudných ale hlavně nutných vedlejšáků, tak to jde. Otázka je zda na to budete mít trpělivost až se z toho stane stereotipní rutina. K tomu totiž dojde. Já jsem ale asi tolerantnější než je zdrávo a na 3/5 to stačí.
Tak mám u toho asi osm hodin a není to zdaleka taková tragedie jak jsem se bál. Bohužel dobrej Wolf to není. Po naprosto skvělém New Colossus tomu chybí to hlavní a to jsou vymazlený cutscény a pořádnej příběh. Ale jako něco tam je no. V podstatě to beru jako střílečku z Wolf univerza. Bohužel ta osmdesátková stylizace na kterou jsem se hodně těšil stojí za prd. Od minule se až na drobné detaily ve hře nový vizuál prakticky nevyskytuje. Osmdesátky se tak odehrávaj prakticky jen v menu, kde si můžete prohlížet kazety a přebaly videokazet. Blbý a odfláknutý. Aspoň hurá za hudbu.

Hra je ve verzi 1.09 už asi dost jiná než při startu. Funguje tu pauza. Nemám problém s tím někoho ustřílet. Jen tedy nevím moc proč tu ty úrovně jsou. Asi to změnili kvůlu kritice, ale hrou procházim na střední snadno a žádný houby na kulky se nekonaj. Ostatní průběžně levelujou se mnou. Dá se říct, že právě celkem intenzivní přestřelky tu hru dost zachraňujou. Ty vedlejší úkoly jsou sice dost o ničem, ale ani by nevadili. Bohužel když vás hra pošle plnit dva vedlejšáky do lokace z které jste se zrovna vrátili je to trochu dost na přesdržku. Takže ano cestování je voser i když to naštěstí většinou není nijak daleko a loading je rychlej. O to víc mě vadí společný a zřejmě kvůli loadingu pomalý otevírání dveří. Debilní animace holek ve výtahu jde naštěstí přeskočit.

Dohraju to, střílečka to není špatná. Překvapivě i AI druhý holky funguje, ale je to promarněnej potenciál hlavně po příběhový stránce. Takovej sloaboučkej datadisk. Nemá to ty produkční hodnoty. A příště prosím vrátit se ke klasickýmu singelplayeru.
Totální odpad dohrál jsem ted The new order a těžce jsem nechápal, jak hnusná divná hra to je tenhle díl..
Já teda nedohrál před tímhle jediného Wolfa, Retrun to Castle ani New Order mě těžce nebavilo, za což mě tady asi ukamenujete, nicméně jediný důvod, proč jsem to dohrál, byl coop a musím se té hry trochu zastat. Rozhodně není tak špatná, aby tu byla v červených číslech (Což poslední hodnocení teď napravily).

Jako prostá FPS to je poměrně zábavné a to mě tenhle žánr poslední roky zoufale nebaví. Samotné střílení nácků množstvím různorodých zbraní je uspokojující. Vytkl bych tomu teda ty rádoby RPG prvky a milion bordelu ke sebrání na každém kroku, stejně jako generické vedlejší aktivity, ale hlavní linka je ok a navíc krátká, takže to nezačne vyloženě nudit. Hrdinky jsou taky ok, často cringe, ale občas jsem se i zasmál. Hlavně ale musím pochválit design a detailnost interiérů. Ideální hra na kochání se. :D

Škoda, že ten coop dělal problémy a s blížícím se koncem mi začala crashovat hra, odpojovat z Bethesda.net a před finálním bossem jsem se propadl texturou. Jinak docela v klidu, v coopu rozhodně nezatracujte pokud tu sérii máte rádi.
Včera jsme to na chvilku zapnul. První mapa, vzducholoď, co asi slouží jako tutorial. A jako jo chytlo mě to. Hlavně ty reálie jsou super. Ty HP ukazatele zatím nechápu, ale hrál jsme to deset minut. Rozhodně lepší než Rage 2 co hraju zároveň. U toho vydržim hodinku max než mě začne nudit.

No jo jenže klasickej problém. První novodobej díl a Old Blood si už nepamatuju a dvojku jsem ještě nehrál. Dát si repete prvních dvou dílů a pak navázat dvouma novejma. To asi časově nedám. Ale celkem mě to láká. I když ten první Wolf je co si pamatuju dost dlouhej.
@Chuck (02.03.2020 08:58): zas tak krátký to není, New Colossus mi trval cca 12 hodin, tohle 10 a skoro polovinu sidequestů jsem neudělal (odemkly se po dohrání hlavního příběhu a odehrávaj se v již pročištěných lokacích, což mě neláká).

@Cobot (02.03.2020 09:22): když v main menu zmáčknu B na controlleru, tak se mi objeví "do you want to quit?". Jinak být tebou tak bych W2TNC dal před Youngblood. Příběhově to dost navazuje.
@Chuck (02.03.2020 08:39): Já teda dojel tu první kampaňovou misi (když nepočítám tutoriál) a mám kampaň dohranou na 48%, takže ta hra je fakt krátká.. Pokud teda nechceš strávit dalších 500 hodin sbíráním číčovin..
edit - ok, je dole. Přešel jsem kvůli němu na myš a šlo to hned, bylo potřeba mu střílet do jetpacku.. :)

Jinak tedy dost pozitivní dojmy, bavilo mě to víc než Old Blood i New Colossus. Audiovizuální design 10/10. Udělal jsem 55% sidequestů, herní doba 10 hodin, tak akorát aby mě to nezačalo nudit.

původní příspěvek: Ten finální boss je zas tak neskutečnej voser..proč maj developeři pokaždý nutkání mi kazit zážitek z jinak zábavný hry.
@M.a.t.t. (29.02.2020 18:28): nějaký kanály už byly, ale naštěstí docela krátký. Ale je fakt, že těch sidequestů je tu na množství lokací příliš a stereotyp se lehce dostavuje. Asi už půjdu na brudery 2 a 3 a dojedu to.
wtf, náckovské podzemní základy jsou naprostej základ WW2 stříleček!
@Paul (29.02.2020 18:20): Podzemné základne budú :D Obecne tá hra nie je žiadny zázrak a ako celok tam nie všetko funguje. No strieľanie je veľmi zábavné a Paríž skutočne nádherný s prepracovaným dizajnom ala Arkane, takže v zásade som sa opatrne bavil. Tunajšie hodnotenie je zbytočne podstrelené :)
No, kupodivu mě to baví, a to tak že jako dost. Dal jsem si to hezky na druhou nejlehčí obtížnost, abych nemusel příliš řešit tupost AI spoluhráčky a otravný levelování (plus hraju na gamepadu) a hraje se to zatraceně příjemně, plus je to konečně Wolfenstein kde 90% hry není v posranejch nudnejch podzemních základnách. Ta Paříž tu vypadá nádherně, interiéry maj naprosto maniakální množství detailů jak z Dishonored hry (to logo Arkane při startu tam není jen pro parádu), gunplay furt stejně solidní a Stig Andersenův soundtrack je dobrej jak od Micka.
Samozřejmě, holky by občas za ty tupá "fuck yeaaaah duuuude" zasloužily profackovat a celkově mě trochu irituje ta co-op struktura.
@Phoenix (22.02.2020 18:55): vylepšování zbraní samozřejmě vliv má a zásadní a mimochodem, hra není looter shooter, je to FPS s mírnejma RPG mechanismama, to looter shooter jsis vymyslel ty sám. A to je ten problém.
Něco sis vymyslel, na základě svého dojmu a pak s tím operuješ jako s fakty, pak se dostáváš ale do pozice, kdy prostě fabuluješ a v případě toho jak se mnou jednáš prostě sebevědomě lžeš.
A vůbec jsi neporozuměl tomu, jak se hra hraje. Což je základ problému.

Já na to přišel a bez problémů ji dohrál na tři zátahy a bylo to pro mne nejlepší Wolfenstein od jedničky, právě protože je to o řežbě fetišisticky do kůže a latexu oblečenejch nácků, levných 80tkových vtipech, vylepšování zbraní a arzenálu obecně, změně skinů a mydlení dalších nácků po několika mapách. Poslouchání parodických popů 80 let v nacistické verzi, včetně poměrně politicky nekorektních textů. Mimochodem vynikajících.

Když čtu ty vaše stesky, tak nechápu proč tyhle hry vůbec hrajete, když od nich očekáváte totiž nemožné a něco, co vůbec nenabízejí.
Ok, to s tím respawnem jsem nevěděl. Potom se nedivím těm příšerným hodnocením. Mně přijde nahovno už tento systém respawnu.

Ale tak ok, holt nejsme zocelení progameři jako Nikdykde, nemáme rádi sebemrskačství a neumíme hrát tupě nadesignované hry. Žíly mi to netrhá :)
@Bursoft (22.02.2020 18:03): Smrt člověka v první verzi přesunula na začátek té mapy, ve které začínala daná mise, nikoli jako teď na začátek poslední navštívené mapy (tj. rozdíl poznáš v momentě, kdy se mise odehrává na více než jedné mapě).

Čárky a kostičky mají stále vliv na DMG (jestli menší než dříve skutečně netuším), zrušené jako celek to opravdu není.

@Nikdykde (22.02.2020 18:16): Tvůj obecný problém spočívá v tom, že buď nepořádně čteš nebo máš problém s pochopením psaného textu, protože už poněkolikáté jen v této debatě argumentuješ něčím, co tady nikdo netvrdí. Stěžejním problémem této hry není taková nebo maková obtížnost (už proto, že se dá nastavit). Stěžejním problémem této hry je pro někoho žánr odlišný od předchůdců (to jí vytýká třeba Chuck), pro lidi jako jsem já je stěžejním problémem to, že v rámci autory zvoleného žánru looter shooter funguje jednoduše špatně. Co-op je nucený a kontraproduktivní, mapy jsou pořád dokola bez ohledu na obtížnost, nutnosti střílet různým typem zbraní není hra přizpůsobená, loot ve slova smyslu vybavení neexistuje, vylepšování zbraní nemá vliv na to, jakým způsobem zbraně používáš. A tak bych mohl pokračovat dál a dál a nic z toho, co jsem teď uvedl, nemá nic společného s obtížností.
já jsem to hrál ihned po vydání a pak ještě abych si splnil achievementy. Mezitím přišel ten patch a viděl jsem, jak všechno bylo najednou mnohem jednodušší. O tom, že se hra patchuje je samozřejmě normálně nejen zpráva v patch notes, ale i třeba v novinkách na hrej, ve videu vortexu, zingu a dále.

naprosto nechápu jak někoho může napadnout, proč bych si tohle měl vymýšlet...
@Nikdykde (22.02.2020 17:41): Ty jsi vtipálek :D Hrál jsem to včera. Takže smrt tě přesune na začátek mapy. Čárky a kostičky MAJÍ vliv na damage. Tím neříkám, že špatnej typ zbraní nedělá žádnou dmg, ale je to i graficky znázorněný a jednoduše špatným typem vystřílíš tak 4x tolik munice. Měl by sis to prvně ověřit, než tu budeš psát znovu bludy.

"ne, zůstalo to tam graficky, ale je to zrušený" si děláš srandu, ne? :D
@Bursoft (22.02.2020 11:19): ne, zůstalo to tam graficky, ale je to zrušený. Nyní jim dáváš vysoké damage i s neodpovídající zbraní.
Podobně jako pak zrušili i ten respawn a v současné verzi je oproti té původní minimální.
A všude je munice, a přidaný je i to, že před tím jste při smrti začínali na úplném začátku, jsou tam nyní checkpointy.

To není žádný nepravda, jak se tiu nějaký šašek snaží naznačit.

A přes to to na vás je pořád těžký a já to hrál navíc na gamepadu, takže někde bude chyba, ale ne ve hře.
Netušíte někdo, jestli se dá nějak nacpat čeština do verze na Windows storu?
@Bursoft (22.02.2020 11:19): Asi tak. Nikdykde tady tvrdí něco, co zcela zjevně není pravda.

Samotná idea potřeby různého typu zbraní na různé nepřátele mi vůbec nevadí, jen tomu musí být hra uzpůsobená viz Tebou popisované přehazování zbraní. Protože jde o svižnou akci, ne o tahovou strategii.

Venkovní pasáže jsou nedomyšlené jednak právě systémem respawnu a druhak tím, že Tě do nich hra žene neustále dokola, protože vedlejšáky. Na vedlejšácích opět není a priori nic špatného, jenomže tady mě autoři nutí do zblbnutí střílet na stejných mapách stejné nepřátele (jediné, co se konstantně zvyšuje, je jejich level).

A ano, s živým hráčem bude hra bez debat zábavnější než s počítačem řízeným, tak to chodí :-)

@Nikdykde (22.02.2020 11:13): Krásná projekce.
@Nikdykde (22.02.2020 11:12): Nic nezrušili. Týpek má nad hlavou health bar a vedle něj kostičky nebo čárky a ty máš zbraně, který mají u nábojů nakreslený kostičky nebo čárky. Když pominu, že je to blbost, tak mohli prostě nechat jen weakspoty a ať si hráč střílí čím chce.
typy zbraní na různé enemáky - jeslti myslíš na různý druh armoru různý druhy zbraní, tak to zrušil patch a už to neplatí.
Já mám první dojmy taky těžce rozporuplný. Rozehrál jsem to s kámošem s čistou hlavou, spíš doufáním, že to nebude takovej průser, jak se všude píše.. no a nadšení z toho nejsme. Zadarmo (26 Kč za game pass) asi dobrý, ale kdybych si to koupil, tak refunduju.

Ani mi tak nevadí typy zbraní na různé enemáky, ale sere mě, jak neresponzivní a pomalý je přehazování zbraní. Když mě hra nutí ty zbraně měnit, má to být svižný jak v Doomovi. Obtížnost je kolísavá, ale obecně všechny venkovní pasáže jsou frustrující. Enemáci vylízají odnikud, totálně mě serou insta killy od dronů nebo psů i když mám zdraví i štít na plno a nejhorší je po smrti respawn se znovu přecpanou mapou enemákama. Nechápu systém bočních úkolů, kdy mě hra nutí jak šulina běhat sem tam, přičemž to vždycky naspawnuje milion další nepřátel.

Na druhou stranu interiérové fighty považuju za hodně zábavný, i ti bossové jsou fajn, je to takovej progress než se člověk naučí pattern.

Miliarda collectiblů k hovnu je palec dolů. Obecně si neumím představit, že bych to hrál sám s botem, to ta hra musí být 100x víc těžší a frustrující..
@Korbitch (22.02.2020 02:32): njn, nepochopení smyslu psaného textu, zejména když jej píše člověk s odlišným názorem, je dnes poměrně rozšířený sport bez ohledu na téma diskuze :-)

Co na tom, že Youngblood a priori nevytýkám přechod k looter shooter (kterých už jsem pár dohrál, včetně obskurností typu Sabotain: Break the Rules), ale jeho provedení, takže výtka "neumíš hrát hru" je zcela irelevantní :-)
@Phoenix (19.02.2020 17:45): nechápu proč bych se měl smiřovat s tím, že neumíš hrát hru. Nechápu proč bych to vlastně měl vůbec řešit, přečetl jsem cos napsal a je mi naprosto jasný, kde je problém.
@Nikdykde (19.02.2020 17:37): Víš, když na něco reaguješ, možná by bylo dobré si to nejprve přečíst. A pak také zkusit pochopit.

"což ve hře není extra poznat, protože číslíčka"

Což znamená, že sice logicky dáváš větší DMG, jenomže to žádným způsobem nemění samotné použití zbraní. V Borderlands střílí různé zbraně dost jiným způsobem třeba co se týče trajektorie a je třeba tomu přizpůsobit herní styl. Tady se nic podobného neděje.

Co se týče Tvého: sestra mi neumírala, FPS dropy jsem nezažil ... Tobě se to nedělo, nám ano, co má být? Nemám absolutně problém s tím, že ses u hry bavil, někdo jiný ji zase považuje za podprůměr, se s tím smiř.
Zvláštní, sestra mi neumírala, fps dropy jsem nezažil a nic nevím ani o útocích, přes které není vidět. Taky na zbraních byl upgrade ihned poznat.

A to jsem to hrál před tím patchem, kterej to o půlku zjednodušil a radikálně snížil obtížnost.
@Chuck (18.02.2020 00:31): jj, ty boss fighty jsou taky dobré pytlovina od neustálého opakování (je tam v podstatě několikrát dokola skoro stejný boss) přes totální chaos (přes ty útoky není na obrazovce moc vidět) až po pokles FPS a umírání sidekicka.
@Phoenix (17.02.2020 23:40): Kromě toho, že souhlasím se vším, co hře vytýkáš, jsem si vzpomněl na to, jak mě ve spleti dojmů tehdy napadlo, jak by bylo fajn, kdyby dali vývojáři hráči event. volitelnou možnost hrát tu hru bez té ségry. Když jsem nedávno zkoušel Ray Tracing a bylo to v téhlepasáži s bossem, tak největším problémem toho boje bylo umírání ségry, zatímco já jsem měl porci zdraví solidní.
Ke "kvalitě" animací a scénáře se nevyjadřuji, krom první animačky, která mi na zhodnocení stačila, jsem zbytek přeskakoval.

Osobně nevidím největší problém v tom, že Youngblood nefunguje jako klasické FPS, ale že nefunguje právě jako to, co z něj autoři chtěli udělat (tedy něco jako Borderlands).

Krom jiného je totálně zmatené co je main quest a co je side quest, hra člověka stále dokola posílá na stejné mapy (celá hra je takto uměle rozkouskovaná místo aby šlo o jednu obří mapu), z obtížnosti mapy neplyne vůbec nic (jdete do map s požadovaným levelem 20 a stejně potkáte nepřátele "s lebkou"), respawn nepřátel je nedomyšlený a prakticky neexistuje loot. Žádný bambilion diametrálně odlišných zbraní jako v Borderlands (prostě si trochu vylepšíte pár nalezených bouchaček, což ve hře není extra poznat, protože číslíčka), žádné brnění ani nic podobného. A nápad na povinné hraní coop je naprostá pitomost.

Když už z toho chtěli udělat Borderlands, měli z toho alespoň udělat Borderlands pořádně.
To zdejší hodnocení mě naplňuje entuziazmem. Ale je to v gamepassu, tak to aspoň testnu. Aspoň si prohlídnout tu rejtrejsovanou Paříž.
Přiznávám, že mě asi více baví vaše dohady než samotná hra :-) Ale osobně musím říct, že mě nový Wolf fakt zklamal a i ta věrnost značce by měla nějaká zůstat, ale to nepíšu, že bych chtěl zůstat s davem.

Mě třeba nebavil nikdy moc Hitman, ale kdyby z toho udělali akční hru, což vyhovuje více mým osobním preferencím, tak by mě to u série zklamalo a nebavilo by mě to jako jiné akční hry, protože to tamní universum už by bylo hodně pokroucené a nesedlo by mi to tam. Tady se to mělo jmenovat jinak a hra by nesklidila takovou kritiku.

Ale upřímně i jako samotný celek mě zklamala v řadě věcí. Hrál jsem původní verzi, takže i když oceňuji přidání pauzy po nějakém patchi, tak ta absence v původní verzi je velmi sprostý přístup. Zkoušet co si hráči nechají líbit. To je jako v mém zaměstnání, kde se snaží vydupat se zaměstnancem a až po nějakém neúspěchu trochu ustoupí, když se jim to nevyplatí jinak.

Co se týče samotné akce, tak tady problém nemám a přišlo mi to stupidně jednoduché. Já dával hru s přehledem a předchozí dva díly byly těžší než Youngblood. Tady je jen jiný přístup k té akci a u některých se fakt jedná o nepochopení principů samotné hry. Teď ale nemluvím o tom, zda to hráči vyhovuje nebo ne, protože já to také u této značky nechtěl, ale samotný princip a herní mechanismy jsem si osvojil a prošel hrou jako nůž máslem. Akce s rovnocennými protivníky je skvělá a je srovnatelná s předchozími díly v takovém případě.

Jenže pak jsou tu amatérské odbyté animačky, repetivní procházení stejných lokací, banální příběh. Tohle vše mi na hře vadilo a neodpustil bych to ani jiné hře s jiným názvem.

Takže za mě 50% a hru přímo neodsuzuji a neříkám, že je to hovadina. Akorát to, že mě hodně zklamala, co se týče této série. I když upřímně mě bavily asi jen poslední tři díly víceméně, ale ty vycházely zase z předchozích dílů, takže měly dost společného. Youngblood už je úplně něco jiného.
Já myslel, že s DH Nikdykde sekl, hmm, asi to nevydržel a musel přijít držkovat. Škoda je podle mě v tom, že píše celkem k věci, dokud za svým textem někoho neoznačí za debila, nebo není zbytečně vztahovačný, tím v podstatě prostě ten docela pragmatický text totálně ztrácí váhu.
@Nikdykde (12.09.2019 14:54): Hm, tak to mě vůbec neznáš. Hru jsem hodnotil až po jejím dohrání a na nějaký recenze na steamu jsem se vůbec nedíval. Jsou v tom herní prvky, které do téhle série prostě nechci a nevidím důvod dávat hře dobré hodnocení, když se dobře nehraje. Tobě možná jo, tak buď za to rád. Měj se blaze.
@Nikdykde (12.09.2019 14:36): Ta hra představuje určitej trademark. Kdyby se to jmenovalo Steinwolfen nebo 80's nazi killer sisters. Ale jmenuje se to Wolfenstein. A od Wolfensteina hráči čekají hratelnost, jako v předchozích dílech, zvlášť když se jedná o takto starou značku. Ne životy nad postavama, ne vynucenej coop, ne určitý typy zbraní na určitej druh nepřátel. Hráči chtějí čistokrevnou oldschool střílečku, ne Ubisoft-like grindovací hovadinu, kterých je herní trh zaplavenej až až..