Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Sabotain: Break the Rules

Sabotazh: Kulak Imperii

12.11.2004
50
1 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Sabotain: Break the Rules je mixem akce z vlastního pohledu, rpg prvků a i adventury podobně jako známější Deus Ex či Boiling Point: Road to Hell. Cyberpunkové fps od ruských tvůrců Avalon Style Entertainment, kteří se po dokončení Sabotain věnují simulacím off-road závodů, nabízí volný pohyb po rozsáhlém městě budoucnosti a jednotlivé úkoly rozdělené do misí. Z počátku hry je hráč postaven před výběr hlavní postavy, a to Kenta Reeda, jenž se specializuje na hrubou sílu, a Alex Keeton, nenápadnou zlodějku a nájemnou vražedkyni v jednom. Nutné je také na začátku vybrat příslušné schopnosti a specializace ve zbraních (na blízko, těžké, lehké a výbušniny). Za úspěšné splnění úkolů (a jiné akce) jsou přidělené zkušenostní body nutné k postupu na další level. Metropole je podobně jako ve hře Omikron: The Nomad Soul rozdělaná na řadu distriktů, do kterých je možno se dostat pomocí městského transportu.

V daleké budoucnosti je Impérium ohrožováno rostoucí sílou takzvané Independent Confederation. Do vzájemného konfliktu ještě vstupují rebelové, kteří nesouhlasí s vládou ani jednoho z úřadující dvojice. Jako příslušník Impéria bude hráč nucen splnit další úkol k oslabení protivníků. To však, kvůli následujícím událostem, bude vést k pochybení o správnosti konání.

Hra vyšla pouze v ruském, později i francouzském a italském jazyce. Anglického neoficiálního překladu se hráči dočkali až roku 2012, díky komunitě na webu RPGwatch.


Poslední diskuzní příspěvek

Tak se mi podařilo hnout z místa. Problémem byla moje těžká nepozornost. Na Univerzitě jsou vedle sebe výtahy dva, vypadají stejně, ale jeden jede pouze nahoru a druhý pouze dolů. Já jsem si vybral v deseti případech z deseti ten, který jede nahoru (a tiše jsem předpokláddal, že nahoru vedou oba), přičemž hledaná Natalie je dole. Další velké překvapení následovalo na začátku další části mise, kdy si musí hráč vybrat stranu (Imperium/Konfederace), následkem čehož plní asi až do konce hry naprosto odlišné mise.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 50
Tak se mi konečně podařilo Sabotain po mnoha pokusech dohrát.

Z technického hlediska byl zastaralý už v době vydání, na druhou stranu má zajímavý level design a atmosféru. Dalším kladem je příběh a s ním spojená nápaditost zadání úkolů, hlavní hrdina si obstarává falešné dokumenty, vyhrožuje NPC, shání kompromitující materiály atd. RPG prvky fungují výborně, za zkušenosti (získané plněním úkolů nebo bojem) se zvyšují primární statistiky (síla ovlivňuje nostnost atd.) a sekundární vlastnosti (např. ovládání zbraní a s tím spojené údělení poškození v boji). Hlavní hrdina může použít tři speciální schopnosti (léčení, štít, zpomalování času), které postupně vyčerpávají obnovitelnou energii. Inventář je prostorný a celkem přehledný (sice se v něm roluje, ale obsahuje filtr předmětů), krom zbraní, nábojů a brnění je možné koupit za mastný obnos klíče k řiditelným vozidlům případně najít neodstranitelná tetování a implantáty.

Hru táhne k zemi převážně boj. Nepřátelé strafují a pobíhají jako nadrogovaní králíci, zejména při větších počtech boje připomínají kreslené grotesky. Zbraně na blízko díky tomu celkem postarádají smysl. Díky regeneraci hlavní postavy mi uniká smysl medkitů a energy kitů (buď mě oponent rychle sundá nebo boj zvládnu a za chviličku jsem plně uzdravený). V rozhovorech se toho až na výjimky nedá příliš vymyslet ("Dobrý den", "Máte to tady hezké", "Začátek questového pokecu"). Hra také obsahuje řadu méně závažných (levitace NPC, zasekávání NPC v objektech, zasekávání hlavní postavy při chůzi po šikmých rampách, při kolizi s vozidly je možné být vyhozen mimo mapu atd.) i závažnějších chyb (stalo se mi, že díky chybě nebyly aktivní klíčové dveře , při útěku od rebelů se mi z inventáře ztratilo vybavení, které jsem záměrně před klíčovým rozhovorem schoval v jiné části města atd.).

Je velká škoda, že byl Sabotain vydán ve stavu, který značně připomíná beta verzi. Hrát a dohrát jde, obsahuje řadu výborných nápadů a kdyby autoři dotáhli vývoj do konce, byla by to opravdu bomba.

Pro: příběh, RPG prvky, zadání úkolů

Proti: boje, bugy, celkově značně nehotový produkt

+14