Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Boiling Point: Road to Hell

Boiling Point: Cesta do pekel, Xenus

19.05.2005
66
113 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Hlavním hrdinou hry je bývalý legionář Saul Myers, kterému ve fiktivní jihoamerické zemi Realia unesou dceru - novinářku. Saul se tak do zapadlého koutu světa samozřejmě vydává na vlastní pěst, aby ji zachránil.

Boiling Point se těžko zařazuje do nějaké žánrové škatulky. Jedná se totiž o obrovský mix 1st person střílečky, RPG, adventury, závodního a leteckého simulátoru. Hráč má po příjezdu do Realie k dispozici celou herní plochu o několika set kilometrech čtverečních, na kterých může běhat, jezdit, plout a létat bez jediného loadingu. Plní různé úkoly pro několik skupin (civilisté, policie, mafie, banditi, guerilla, CIA, indiáni) a při četné spolupráci s jednou si automaticky znepřátelí druhou a naopak. Hra nabízí podobnou volnost v konání jako série GTA, v lecčems ještě vyšší.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 50
Hra, která je proslulá svou chybovostí. To by mě ani tolik netrápilo. Za celou dobu hraní jsem nenarazil na nic zásadního. Ano, občas vypadávaly zvuky nebo se prolínaly modely postav s texturami. Umělá inteligence je také úplně pitomá. S tím jsem ale už dopředu počítal. Mnohem horší jsou jiné prvky.

Nejdřív bych ale začal pozitivnější stránkou hry. Na velké herní mapě vám hra dává absolutní volnost. Volnost pro koho budete pracovat, kdy pro něj budete pracovat a hra vás za celou dobu netlačí nějakým časovým limitem. Úkoly překvapivě nejsou tak generické a hlavně, můžete si je relativně svobodně vyřešit po svém. Chcete někam vběhnout sebrat a utíkat nazpátek? Chcete z dálky odstřelit potřebnou věc nebo člověka? Chcete se do základny po vzoru Ramba vplížit z nožem a nepozorován řezat nepřátele? Chcete po vzoru Johna Matrixe (Komando) všechno rozstřílet a vzít si to, pro co jdete? Není problém.

Naštěstí se hra nebere moc vážně. Je trochu stylizovaná do komixově tarantinovského duchu a to že je to totální béčko nepokrytě přiznává. Příběh je tak jednoduchý a klišoidní, až je krásný. Hlavní hrdina se s tím opravdu moc nesere.

Ostatní věci už bohužel nejsou tak skvělé. Systém reputace je na papíře pěkný nápad, ale tady to akorát obtěžuje. Pracoval jsem pro vládu a totálně jsem proti sobě poštval partyzány. Jenže, pak přijde příběhový úkol a najednou se partyzáni hodí. Splním pro ně pár úkolů abych byl alespoň neutrální a v tu chvíli po mě začnou střílet vojáci. Proto jedu do jungle rozjezdit pár mafiánů, abych si u vlády zase trochu pozvedl kredit. Jdu splnit pár úkolů pro indiány, kteří nenávidí civilisté. Když si poštvu proti sobě civilisty, nemůžu se ukázat ve městě, které je pro mě životně důležité. Takže jdu do lesa opět odprásknout pár mafiánů, které nikdo nemá rád. Prostě vopruz.

Náčelník mi zadá zabít starostu. Splním to, vyzvednu si odměnu, vrátím se do města a starosta se mnou vesele mluví dál. Trochu nedomyšlené, ne? Chtělo by to větší následky za spáchané činy. Vedlejší úkoly jsou sice fajn, ale za každým jezdi půlhodiny autem není moc dlouho zábavné. Zvlášť, když vás hra honí každou chvíli od jednoho konce mapy k druhému a vy většinu hratelnosti strávíte na cestách.

RPG prvky jsou obtěžující a podle mě by tady neměly být. Pokud chcete být alespoň trochu přesní ve střelbě samopalem, musíte toho opravdu hodně nastřílet. Co děláte, to se vylepšuje a já se nemohl za celou dobu hry spolehnout na přesnost střelby. Střelba mě otravovala a frustrovala. Co jsem mohl, řešil jsem radši potichu nožem. Je smutné, když v tom hlavním co dělá akci akcí hra nefunguje. Vrchol byla frustrující a neférová závěrečná přestřelka ze stále se obnovujícíma a přibývajícími nepřáteli. To jsem nečekal. Na první pokus jsem na to vůbec nebyl připravený. Takže zase 17 kilometrů do města pro výbavu, na kterou nemám a na kterou si budu muset dalšími třemi hodinami ježdění vydělat.

Herní výzva: "Pořádný pařan"

Pro: volnost v plnění úkolů, nestárnoucí příběh, hra se nebere vážně

Proti: zbytečné RPG prvky, úmorně zdlouhavé cestování, systém reputace je nedomyšlený, NPC postavy se oživují, frustrující poslední přestřelka, mizerně nepřesný pocit ze střelby

+21
  • PC 70
Veľmi dobrá akcia s prvkami RPG, ktorá však vo svete doplatila na občasnú prílišnú zdĺhavosť a hlavne neskutočné množstvo bugov. Naozaj, keby autori trošku dlhšie betatestovali, mohlo to byť oveľa lepšie. Jasné, pomaly vychádzali nové a nové patche a časom to už bolo v pohode, ale ten prvotný dojem to poriadne pokazilo. Levitujúce, resp. zasekávajúce sa postavy, to by nebol až taký problém, ale keď mi zmizlo auto, ktoré som si kúpil pred pár okamihmi za moje ťažko zarobené peniaze, to ma teda seriózne naštvalo. A aby som nezabudol, treba zmieniť ešte jednu chybičku na kráse - NPC charaktery, ktoré ste mali napríklad dôviesť na nejaké miesto, sa chovali neskutočne blbo. V jednej misii som mal zachrániť nejakú významnú osobnosť a keď som ju konečne našiel, tak sa rozhodla že ma nebude nasledovať. Nuž čo, skúsil som starší save a znovu som prijal misiu. Tentoraz sa osoba podujala nasledovať ma do môjho neďaleko zaparkovaného auta. Cesta, ktorá by normálne trvala asi tak 15 sekúnd, trvala 10-krát dlhšie vďaka zasekávaniu sa o rôzne stromy a skaly. Ach jaj.

Aby som však len nehanil, musím povedať, že samotná hra nie je vôbec zlá. Najväćším kladom je dozaista rozloha celého herného sveta nazvaného Reália a vôbec pocit, že na tom cca 450 km2 veľkom území sa vždy niečo deje a vy máte čo robiť na dlhé hodiny. Pozitívny je aj fakt, že sa celý svet nahráva postupne, teda na otravné loadingy môžeme zabudnúť. Príbeh síce veľmi zaujímavý nie je, ste žoldák Saul Myers, ktorý hľadá svoju stratenú dcéru, no počas svojho postupu hrou budete musieť okrem strieľania robiť aj mnoho iných vecí, aby ste si zarobili peniaze nutné na liečenie u doktora, nejakú tu muníciu či koniec koncov aj podplácanie úradníkov, aby ste sa dostali trebárs k dôležitej informácii. Potešila aj prítomnosť viacerých záujmových skúpin, pre ktoré ste plnili rôznorodé misie, ktorými ste jednu skupinu potešili, zatiaľ čo druhú výrazne naštvali.

Pro: Hrateľnosť, rozľahlosť herného územia, atmosféra, rozmanitosť misií a vôbec činností, ktoré môžete vykonať

Proti: Bugy, v dobe vydania dosť náročné na hardvér, nemastná zápletka, občasné chyby v AI

+18
  • PC 70
Boiling Point měl výborný nápad. Na takový nápad prostě nezapomenete. Taky proto jsem tenkrát hru sledoval, ještě předtím, než vyšla a v předprodeji si jí za 300 kč koupil. Samozřejmě, za ty peníze se nedá čekat hodně, ale občas kdejaká hra může překvapit. A já v to, v rámci Boiling Point, doufal.

Když jsem hru nainstaloval, líbilo se mi, jakou hra měla volnost. Člověk si mohl dělat na celém ostrově co chtěl. Na druhou stranu bylo neuvěřitelně obtížné hru hrát a vůbec jí mít chuť dohrát. Nechce se mi ani věřit, že by to někdo dokázal. Musel by totiž nad hrou zkejsnout alespoň do tisíce hodin. Tam byl problém v samotné volnosti, která skutečně byla volností. Hra hráče vůbec nijak nenaváděla...Prostě a jednoduše jste měli určité frakce jako mafiáni, kartel nebo zdejší gardu, armádu a bůhví co ještě a Vy jste se sám rozhodl, pro co budete hrát a zdali budete zmetek a budete na oko nacionalistům řikat, jak s nimi bojujete za práva země a přitom jste vysláni národní gardou. Ono to takhle vypadalo hrozně hezky, jenže hra se setkala asi s miliardou problémů, které nešly neřešit.

Když už jste někam chtěl, většinou to byl dost zásadní problém. Vzpomeňte si na GTA, kde jste se s tím nesrali a když Vám kikslo auto tak za rohem nějaké další prostě a jednoduše bylo. Tady nebylo, takže pokud jste se rychle chtěl někam dostat a náhodou jste narazili na nějakej pixel na silnici, který Vám auto během nanosekundy odstavil, měl jste prostě smůlu a musel doufat, že džunglí něco pojede. No a nebo se vydat pěšky. Už jenom proto byla hra sama o sobě neuvěřitelně zdlouhavá a vyřešit jeden úkol pak mohlo trvat klidně i několik hodin.

Další problém jsem v minulém odstavci už zmínil. Džungle byla sice hezká, ale na úkor realističnosti byla plná neuvěřitelných bugů. Takže i když jsem hru chtěl hrát jako v reálu, mohlo se stát, že se na silnici objeví neviditelný šutr a celý to hraní mi zkurví. Nehledě na to, že samotný nepřítel se taky kolikrát choval jak kretén, i když tam měl náznaky toho, že alespoň trošku přemýšlí. Co se týče plynulosti hry, je veřejně známo, že se naprosto brutálně sekala na tehdá i výkonných počítačích. Dobře musím tvůrcům dát za pravdu, že mrtvo v té jejich zemi Realia nebylo. Jednou jsem si to tak rajtoval džunglí a zničehonic jsem se přimotal do bitky mezi kartelem a policajty. Na silnici, zničehonic. To bylo docela sympatické :-)

Nemůžu ale říct, že bych si hraní této hry neužil, právě naopak. Určitě si na ní kolikrát vzpomenu, na to množství bugů, které mi znepříjemnili hraní, ale také za samotný nápad, neuvěřitelně náročný nápad na zpracování, se kterým se tvůrci odhodlali a ve výsledku se jim to povedlo tak na půl. A možná ani to ne. Pořád se ale budu držet lepšího hodnocení. Jsou horší hry než Boiling Point. Škoda jenom, že nemám nervy z ocele, protože tady je potřebuje každý hráč.

Pro: Volnost, džungle, obrovské prostory

Proti: Příšerná zdlouhavost, miliarda bugů a AI protihráče

+18
  • PC 75
Tahle hra je něco na co nikdy nezapomenete a o to jde u her především. Nepatuju si, kdy se mi to stalo u moderních her... snad jen u Far Cry 3 a GTA V.
Hra nabízí gigantický prostor, který je ovšem dělán formou kopírovaní a tak se vám pořád zdá, že ať už jste kdekoliv, je to pořád stejné - toto platí zejména pro džungli, místa s domy a budovami jsou unikátní. Vyloženě otravné jsou stálé souboje na cestách mezi frakcemi. Potřebujete přejet celou mapu - tj si na to vyhradíte hodinu, nebo po cestě vás vždy zastaví nějaká střelba, zabijí Vás a můžete jet znovu.
Hrou jsem se dokousal až do konce po nějakých třech měsících a nespočtu strávených odpolední. Ale na rundy v baru a sprosté smlouvání s bazaristou aut nikdy nezapomenu, stejně jako na nekonečné přemýšlení, jak nepřátele vyřídit co nejlíp, nebo to opravdu nebyla sranda na nejtěžší obtížnost. Závěr je přímo úchvatný a pro mě jeden z největších herních zážitků. Jen je třeba se obrnit trpělivostí a odpustit velké sekání a bugovost.

Pro: Nápad, zážitky, délka, přemýšlení jak rozbít nepřítele co nejlíp

Proti: Naprosto šílená bugovost

+9