Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Nie je to náhodou tak, že po naštartovaní zo savu vytvoreného "quit & save" sa tento v momente loadnutia zmaže BTW? Tudíž nie je trvácny ako sejvovicový alebo posteľný savegame (tzn. v zozname savov cez loadgame nie je možné ho zvoliť na loadnutie).
@ntz (17.02.2020 00:45): počkat, takže když dam quit and save, tak se vždy hra uloží přesně tam, kde jsem skončil? Právě jsem ze začátků četl, že na to všichni nadávali jak to tam nejde tak jsem si nebyl jist a nechal hru přes noc v liště.
Jinak včera po úprku z Talmberku jsem se podíval na net, jestli jsem to udělal nějak tak, jak hra očekávala, no samozřejmě asi spíš ne :D
https://youtu.be/m5n9xY-gGDA
Ja hned napoprvé zkusil skočit z toho padacího mostu a pak jsem to teda udělal i s koněm a proste zdrhl, ale animace kdy mne zastaví stráž v podhradí s tím očividně nepočítá, pac k ní přijdu bez koně a mám do ní žduchnout :D no borecek na videu dostal prachy i zbroj, takže si to dam pěkně znovu. Mně bylo blbý na Talmberku krást, když se tam o mně tak hezky starali prostě a mám dojem že paní z Talmberku se se mnou ani bavit nechtěla, ale to bylo možná předtím už.
Jinak teda překvapilo mne, kolik je tam i po 2 letech zaseků postav, prochazejicich skrze sebe i mně, jak padají z hradeb a vyskoci zpět a jak tráva roste skrze zdi atd. No asi jsem moc detailista. Ty postavy chápu, že to je na úkor toho, aby se nezasekly no.
@koudy_cz (15.02.2020 17:16): muzes kdykoliv kdyz koncis dat quit and save ...

a dokonce muzes cheatovat, protoze kdyz das quit and save, pak to pustis znovu, tak ten posledni quit and save tam je kdyz ukoncis hru bez save (a nebo vyskocis do win a hru zabijes)
@Paul (15.02.2020 18:06): ale jasný, v hospodě pak už jo, jen tam jsem šel až nakonec samozřejmě, ptz pivo přece mělo být studený :D tak to hraju asi divně no, nejsem moc na tendle styl zvyklý ještě
@koudy_cz (15.02.2020 17:16): Přeci když jdes do hospody tátovi pro pivo, tak se pustí cutscéna kde jsou ti tři kamarádi a vyzvou tě abys šel s nimi zahovnit němcovi barák.
A jak píše Walome, na save mod se vykašli, na začátku máš sejvovice od Blanky a doma z truhly, a jak najdeš recept tak si jí můžeš začít vařit a rovnou si vylepšovat alchymistickej skill.
@Garret (15.02.2020 12:24): V Tereze byla jedna konkrétní pasáž která byla frustrující (najít nějaký specifický kytky, v noci, v oblasti kde hlídkujou kumáni, pod time limitem), ale asi na pátej pokus se mi to povedlo udělat, na hardcore. Jinak je to v pohodě.
@Charllize (15.02.2020 11:48): díky za tip! ale mám nový gravel bike, takže dneska ho půjdu rozehrát ;-)

@Paul (15.02.2020 12:04): o tu Terezu mi právě šlo. měl jsem strach, aby to na hardcore nebylo nějak frustrující. zjistil jsem, že můžu použít i svoje staré savy z konce hry, abych spustil DLC, což je super. ale počkám teda na ten hardcore run.
@Garret (15.02.2020 11:12): s tou obtížností to tak asi bude, ty DLC jsou prostě jako sidequesty. Hra za Terezu se tomu sice asi trochu vymyká a detaily si nepamatuju, ale řekl bych že to tam není nějak potřeba řešit. Prostě dej hardcore.
@Charllize (15.02.2020 11:21): když ti ženská řekne, že máš sílu jako bejk, tak jí taky budeš nadávat, že je to fyzicky nemožné?

neber ten internet tak vážně, to jsem použil jako přirovnání, pro lepší a rozmanitější projev. lidi to tak někdy dělaj.
@Garret (15.02.2020 11:12): Uz si nekdy videl aby nekdo na internetu mohl pribehnout a porvavat, Je to fyzicky a technicky nemozny. Mel by ses jit projit ven, uz ti z toho internetu spoloucha na majak :)

A jinak jo, ve Skyrimu muzes nekoho bacit sekerou ale myslim ze jen tema pro boj. Takovou tou na sekani dreva to tusim nejde taky .
předevčírem jsem si taky opakoval úvod a taky jsem měl nutkání Kunešovi zmasírovat lebku sekerou :-) akorát ji nejde vůbec použít jako zbraň. a teď přiběhne Charlize a začne pořvávat, že ve Skyrimu by to určitě šlo!

btw, ovlivní nějak obtížnost původní hry i DLC? např. rozehraju New Game na Hardcore, Womans Lot bude taky HC?
@koudy_cz (15.02.2020 02:27): Na Kuneše si můžeš zavolat kamarády. Sekat ho sekerou by asi nebylo úplně košer :) DLC bych ti doporučil koupit hned, jsou navržený aby se hrály během hry, ne až po ní (otevírají se v určitých bodech hlavního příběhu), plus přidávají některý mechaniky.
Přeju good luck, Kingdom Come jako první RPG v životě je cool volba :)
Heh Fénix dabing mne taky napadl :D
No nic, začal jsem dnes v 22.00. Je to v podstatě mé první RPG v životě a jakooo první 3 hodiny jsem se jebal se zacatkem prvního questu. No říkal jsem si, že jestli to takhle půjde dál, tak nevím :D Opravdu hoodnekrat jsem utíkal za maminkou s brekem že mám bebi. Ale tak mozna nebudu úplně sám? Každopádně jsem se dostal až po útěk a docela mne to začíná chytat. Pochopil jsem velice rychle, že to nemůžu hrát jako GTA! Dokonce i na tu angličtinu si možná zvyknu, jen s tou angličtinou mám pocit, jako by se to prostě odehrávalo někde na anglickém venkově no - ale to vlastně asi ani nevadí.
BTW je k něčemu si teď přikoupit všechna DLC anebo ty rozšiřují základní hru až po dohrání hlavního příběhu? Nebo jak to vlastně funguje?
BTW2 stejně pořád nechápu, proč mi hra nedovolila toho Kuneše přetáhnout tou jeho sekerou :(
BTW3 na i5 4690K +GF1060 to jede kolem tech 45 FPS na QHD a vysoké. Docela mne to překvapilo, možná kdybych konečně pretaktoval ten odemceny cpu, tak to bude ještě lepší.
@koudy_cz (14.02.2020 00:16): Souhlas, je to temná skvrna na jinak skvělé hře. Snaha o imerzi je univerzální hodnota, tohle by neocenil jen český trh a čeští recenzenti. A pokud jde o náklady, většina lidí by to brala jako čest a skvělou reklamu. Určitě i mezi dabéry a jinými profesionály jsou hráči počítačových her :)
Aha tak epic verze přes geforce now nejde, škoda. To bych to měl příliš snadný.
@Paul (14.02.2020 15:28): Asi jsou to jen povídačky. Bylo by fajn kdyby nám to řekl Guldy jak to je. (předpokládám, že to nepoví, jelikož je to obchodní tajemství)
Ať se mi Epic nelíbí jak chce, tak ale musím uznat jak na to jde. Co jiného by jim mělo přihrát hráče než tohle.

Opravdu vám přijde u Witchra blbý dabing na tu dobu. Dokonce bych řekl, že mě to víc v táhlo do hry. 100 lidí 100 chutí.
@Gordon (14.02.2020 16:52): Já bych tomu i věřil, protože z vlastní zkušenosti vím, že i když jsou peníze na to, tak to zabere enormní množství času a úsilí.
A i když peněz je dost, tak vždy nemusí vyvážet to riziko, že se v tak namáhavým procesu něco podělá :)
@Strady (14.02.2020 13:17): Takhle mi to bylo vysvětleno u Subnauticy.

@Shoggot (14.02.2020 13:52): Vávra vždy tvrdil, že peníze nejsou problém. :)

Hlavní problém byl vždy čas.


Jinak já už mám všechny DLC kromě té blbosti s armorem (Ahoj zbroj na koně z Oblivionu) na Steamu ze slev, ale prostě jsem si to z prdele redemnul i na Epicu. :-D
@Strady (14.02.2020 13:17): zvláštní, uváděj tam někde zdroj tý jejich informace? nebo to jsou domněnky?

@Gordon (14.02.2020 11:08): Vávra říkal že kdyby ten dabing dělali, tak by ho chtěli dělat sami a ne se spoléhat na 3rd party firmu, což by tedy obnášelo aby někdo z design/writing teamu byl vždy ve studiu s dabéry a vysvětloval jim co a jak, prostě by to chtěli mít pod palcem..a to je čas, kterej se dá využít lépe.

@Rapier (14.02.2020 15:27): dabing má jen jednička, naštěstí. Je otřesnej.
@Gordon (14.02.2020 12:07): fakt jo? Witchera 1 vlastním na PC (DVD) ale nikdy jsem ho neinstaloval. To jsem netušil, že ve hře je CZ dabing, platí to i pro dvojku a trojku? Předpokládám, že už nikoliv, trojka má jen titulky myslím a dvojka nevím.

Tak samozřejmě že můžeš, máme demokracii. :)
@Shoggot (14.02.2020 13:52): Ty to nechápeš, těm fanouškům kteří tak moc chtějí češtinu by stačilo kdyby to celé nadaboval po večerech samotný Vávra posilněný samohonkou, a zmixoval za pár šupů nějaký student na brigádě - hlavně aby to bylo česky :D

Ale osobně mi tedy nepřítomnost češtiny ve hře také připadá trochu hloupá a nabourávající původní záměr... respektive ne nepřítomnost češtiny, ale přítomnost angličtiny - ta hra by měla být JENOM česky, real, tak jako tam nejsou draci a kouzelné lektvary (wait, ty tam vlastně jsou). Pak by to opravdu působilo jako skutečná hra ze středoevropského středověku. Akorát by si to za mořem koupili jen největší nadšenci do historie, protože jinak jsou tam všichni hrozní ignoranti :))
@SimonEndt (14.02.2020 12:09): A to počítáš jen dabéra. Co mixáž? To si to ještě zdvojnásob, všechny věci se musí zmixovat, než se vůbec dají použít. Pak se musí nějak systematicky vložit do hry. To je další práce.
Některé věci se navíc musí dabovat ve dvou, některé jednotlivě, nahrávání je taky zcela závislé na tom, kdy mají dabéři čas, kdy se sejdou rozvrhy, proto to někdy trvá dlouho. Problém je už dostat na placu ve stejný den tři herce, u x dabérů je to stejné.

Dabing nebude a je to naprosto pochopitelné. Tuna práce a peněz pro nic.

@Cobot (14.02.2020 12:25): Jenže to bylo před 15 lety a ten dabing byl taky příšerný. Lead dseigner Michal Madej taky řekl, že jsou taky nadabované verze dialogu kratší, protože jinak by to na produkci byl příliš velký náklad jak práce, tak financí a tak se ořezávalo, kde mohlo.
O nějakých 10 let později už jsou očekávané standardy kvality, rozsahy a různorodosti hlasů někde uplně jinde a to se nutně projeví na ceně. Je to uplně jednoduchý.
Ale zase potěšej sem tam pěkná česká slovíčka, jako například "kurva".
Nevíte jak to je. Minule mi řekl Paul, že dostanou zaplaceno dopředu kde nerozhoduje počet odebraných kopii. A teď u každé článku vyzvednete si zdarma KCD píší, že dostanou zaplaceno za každou kopii. Což se mi zdá blbost, to bych mohl vytvořit několik účtu a naklikat jen odběr aby Warhorse dostalo co nejvíc peněz.
@Gordon (14.02.2020 12:07): To je fakt Witcher 1 měl dabingu milion. I češtinu. Poláci do toho prachy vrazili a taky nemohli tušit jestli se jim to vrátí.

Jako mě je ten dabing buřt. I když českejch reáliích by asi byl fajn, ale nijak to nevadí.
@Bursoft (14.02.2020 11:34): Souhlas, ostatně na to lze použít jednoduchou matematiku. Dabér bere cca 500-1000 Kč na hodinu, svojí postavu může dabovat v závislosti na rozsáhlosti dialogů, ale dejme tomu, že třeba 1-2 týdny. A nevím, kolik bylo v KDC postav, jestli třeba do 50 mluvících postav + generické postavy? Tak to na pár milionů korun vychází určitě, což se prostě nezaplatí.
@Gordon (14.02.2020 11:08): to nemůžeš srovnávat. Polský trh je obrovský v porovnání s tím Česko-Slovenským. Pravděpodobně by se jim to nezaplatilo. Je to samozřejmě škoda, docela by mě zajímalo kolik stál třeba dabing do Mafie nebo Operation Flashpoint. Asi tenkrát dabéři brali méně peněz. Dnes chce ideálně každý na výplaty 6 místné cifry nebo 50+k, tak se nelze divit, že vývoj je tak nákladný.
@Gordon (14.02.2020 11:08): "sliboval, že by Češtinu moc rád"? A co z toho plyne? :D

Ve Vortexu a na brněnské přednášce se o tom rozpovídali chlápci, co dělají českou Someday You'll Return. Pro tak malý projekt, kde je pár postav je to investice minimálně půl milionu Kč, který se nikdy nemají šanci vrátit. Je to zbytečný pro tak malej trh, kde to ocení pár lidí, kteří nesmyslně na dabingu v jakékoliv hrozné kvalitě lpí. Potom bych chtěl vidět, kolik by stál dabing do tak rozsáhlé hry, jako je KC:D. Byznys je byznys, myslím, že si ve Warhorse klidně zaplatili nějakou analýzu, která jim řekla, že to bude jenom velká ztráta. Zvlášť po takové době, kdy už má hra nejlepší prodeje dávno za sebou.
Není witcher náhodou taky v polštině?

Pokud si pamatuji správně, tak Vávra pořád sliboval až do posledního roku od vydání, že by Češtinu moc rád. Mimochodem, to že by při dabování nemohli dělat zbytek věcí je blbost, nedělá to jeden člověk, aby nezvládal multitasting.

Ono ale když člověk vidí ty domrdlé titulky, tak je to asi lepší takhle. :)
@koudy_cz (14.02.2020 07:49): Po vydání ještě rok dělali DLC. Ty měly (zcela logicky) větší prioritu než českej dabing. A pak vývoj další hry...dabing je prostě voser. Nečekám ho ani u případnýho dalšího dílu, i když třeba budu překvapen. Ale anglickej Henry mi tak sedl, že bych si dost možná stejně nechal anglickej. Koneckonců protagonista je po herci i vymodelován.
@účet smazán (14.02.2020 08:12): Kotka.

@koudy_cz (14.02.2020 07:49): jasne, taky bych chtel ceskej dabing a taky me to stvalo presne z tech duvodu co pises. Ale proste je to jak to je. A zvykl jsem si na to skoro hned. A paradoxne je super kdyz slysis ty cesky jmena v anglictine a rikas si "celej svet (ok, 3 miliony lidi) posloucha nase jmena, vidi nasi krajinu a nauci se neco malo o stredoveku", je to vlastne hezky.