Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Ringo (24.05.2019 23:59): Oblivion je jasný, vyjma Shivering Isles nestojí za nic ... v porovnání s Morrowindem a později Skyrimem, který se alespoň z části vrátil zpět k Morrowindu. Arena má krásný úvod, ale pak jsem prostě čekal možnosti, které už znám z Morrowindu a to byla chyba. Přitom atmosféra hry je perfektní. Proto jí také nemohu smést ze stolu z 60%, to by nebylo fér. Mě je jasné, o co s tenkrát Bethesda snažila, ale byl to prostě jen experiment lidí, co zkusili na poslední chvíli vytvořit ze svého dítka dungeon, ale přitom vůbec nepochopili, jak takový dungeon vypadá ? :D To jsem si teď vypůjčil od Tona, ale naprosto s tím souhlasím.

Ad Daggerfall ... na ten se lépe připravím, problémů s automappingem jsem si třeba všimnul.
@Elemir (24.05.2019 23:47): Rozsáhlý komentář k ní jsem napsal u tebe, tady jen stručně, hrál jsem po různu Arenu, Daggerfall, Morrowind (ten opravdu jen chvilinku) a Oblivion. Arenu jsem jako jedinou z The Elder Scrolls nakonec dohrál a je to pro mě nejlepší díl série :-) Za nejprasáčtější považuji Oblivion. Arena pro mě je ne úplně dokonalé, ale naprosto působivé impresionistické dílo vzbuzující v mé mysli záhadně spousty příběhů a pocitů, jako málokterá hra. Tak to prostě mám. I přes některé prasárny, které bych jiné hře neodpustil.

Daggerfall má našlápnuto upgradovat to, co Arena načala, ale lépe by autoři udělali, kdyby se drželi expového vývoje postav, protože ono tam jde třeba 20 hodin dělat strašně mnoho a člověk zjistí, že se za tu dobu s postavou vlastně neposunul ani o píď. No a tím zhovadilým automapingem to zabili úplně. Díky němu jsem v jedné věži v poušti potupně zemřel, prostě jsem nenašel východ a to kouzlo Lloyd Beacon jsem samozřejmě u východu zapomněl zakouzlit.
Bylo to hodně na hraně, oči se mi podlily krví a tep neskutečně vzrostl, ale Arena padla! Legrace je samozřejmě v tom, že jsem si hru zbytečně ztížil, protože i jako čistokrevný bojovník jsem šanci na úlevy měl, jenom jsem si to prostě zase schovával na konec, který to ale vůbec nepotřeboval ... tedy tím myslím porážku samotného Jagarna Tharna. Možná ten komentář nakonec sepíši, protože ač se mi řada věcí nelíbila, tak Arena je prostě unikát. Problém je v tom, že na Arenu bych koukal jinak, pokud bych jí býval odehrál před Morrowindem a jinak na ní koukám dnes. Možná proto mám na ní větší pifku, protože v ní vidím něco, čím ještě zdaleka být nemůže a to něco překlene teprve Daggerfall.

Edit: mimochodem, můj level byl 23 ;)
Vyměnil bych u mě neviděné efekty kouzel za smysluplnější svět :) Mě vždycky přijde líto, když vylezu ven z města, že tu nic extra není. Přitom je tu kolikrát hezká krajinka s prima atmosférou. Jsem potom zvědav na Daggerfall.
já tedy se musím přiznat, že za mága taky moc nehraju. Tedy pokud jde o hru s jednou postavou. Výjimku jsem udělal teď s Ultimou Underword 2, protože tam se říkalo, že za mága to je nejtěžší. (což mi až tak nepřijde, minimálně ted v pozdější době se dá spousta problémů řešit kouzlama).No a pak ta Aréna, kde jsem za mága hrál, protože jsem prostě chtěl tenkrát se kochat grafickým efektem kouzel :)))
@90210 (07.05.2019 10:03): Ono záleží dost na mechanikách v ovládání té postavy, na mágy jsem tak nějak zanevřel v době, když vyšly Neverwinter Nights. Od té doby jsem v sólo RPG málokdy hrál za čistého mága, velkou výjimkou byl Gothic 3, kde je to díky zmršenému soubojáku vedle lukostřelce druhá použitelná postava. Takže se mnou se to táhne opravdu dlouho. Ale pokud jde o hybridy, mě osobně jsou blízké odvozeniny s klerickou magií nebo jejím analogem.
@Elemir (06.05.2019 23:46): V pohode, ja bych v podobny hre, kde je jen jedna postava, za cistyho plecha nebo maga nikdy nehral. Vzdycky jsem si daval nejaky mix nebo vylozene jack of all trades and master of none povolani jako napr. bard, nebo aspon ten paladin, kterej umel obcas neco zakouzlit. Samozrejme v TES je IMHO idealni bojovnik, kterej si zakouzli nejaka ta podpurna nebo dopravni kouzla.
@Charllize (06.05.2019 23:52): Hele, na čáryfuky nesahat, vždycky za ně hraji, i když poseldni dobou teda přesedlávám na rogue charaktery :-) Poslední dobou mě nebaví šetřit manu celou hru a upižlávat vše nožíkem až do final fightu, který mě teprve donutí seslat nejsilnější kouzlo :-) Ale záleží na typu hry, u her typu Dungeon Master mám kouzelníky nejraději. Už jen proto, že umí svítit na cestu bez louče :-)
@90210 (06.05.2019 21:41): caryfuci jsou jen nutne zlo. Jedna se o zbabele povolani ktere ciha za stromem a pufne obcas oblacek koure, vubec bych se nima nezabyval. Obvykle vetsina z nich konci na ostri meho mece a jejich kutnu vyhodne prodam. Ne ze by to nekdo chtel nosit, to ne, jeste by skoncil na ostri neciho mece, ale jak je kutna nasakla carama a marama tak jsou z nich vyborne pytle na brambory ktere tak vydrzi mesice cestve a neschnijou. Pote jejich nahe telo lezi jeste nekolik dnu u cesty aniz by doslo k zaslouzeneho pohrbu hrdiny a bojovnika, protoze je ma kazdy za podiviny a posuky:)

PS: a mel by ses podivat na novy labuzo od cerva, dost se tam resi score a jak to bylo, mam dojem ze te to zajima:) (tedy jestli jsi to uz neudelal)
@90210 (06.05.2019 21:41): Proč by to měla být škoda? Systém magie TESů znám a mě osobně více vyhovují bojovníci, takže ta volba byla jasná. Mě se třeba líbil bonus barbarů, akorát jsem na počátku netušil, co ta volba způsobí. Po těch zkušenostech bych asi zvolil něco jiného, ale vůbec jsem nepředpokládal, že je Arena takhle disbalancovaná.
@Elemir (06.05.2019 21:24): Ja se docela divim, ze nekdo podobnou hru hraje za cistyho plecha. Je prece skoda si nechat uplne ujit system kouzel, ne? IMHO je na TES nejlepsi hrat za hybridy typu spellsword, u nich mam vzdycky pocit, ze jsem vyuzil maximum toho, co hra nabizi.
@Crash (06.05.2019 20:50): Já už asi screen mé postavy z konce hry nenajdu a save taky nemám asi uložený nikde, ale zajímavé bylo pročíst si teď diskusi na oldgames, kde jsme Arenu oba docela podrobně probírali :-)

Zkoumal jsem i Facebookový profil, jestli jsem to tam nereferoval a zjistil jsem, že jsem to hrál v době svého v podstatě virtuálně sociálního temna, kdy jsem nebyl moc prakticky nikde.
Ale podle mýho jsem to hrál za mága, protože vím, že v tom závěrečném souboji jsem sesílal z dálky firebally a tím i vyhrál :) šmarja to už je let :(
Jo tak polevelovat? :D ... teď jsem na levelu 21, na 22 potřebuji 7 mil xp, což je skoro polovina toho, co mám teď, takže tímhle způsobem bych se na dejme tomu level 30 dostal někdy okolo roku 2021 :D Ale teď bez legrace, ono by mi to asi moc nepomohlo, protože odhadem bych získal zdraví akorát tak na to, abych vydržel o fireball více. Lepšího už nic moc pro barbara neseženu, v tom jsem limitovaný od počátku.
@Crash (06.05.2019 16:53): Když s ním normálně máchám, tak se chová jako běžný meč, ale přes ikonku Use se dá vyvolat menu, kde je uveden společně s lektvary. Nakonec jsem zjistil, že ono to funguje poněkud podivně, protože když pak na tu volbu přes Use kliknu, tak meč zmizí a namísto toho vidím jakoby úplně normální kurzor (to mě předtím mátlo). Přes něj ovšem lze potvoru zacílit a seslat nějaký efekt (zřejmě to kouzlo z meče). Pak se meč zase objeví. Asi to funguje, protože mi přišlo, že zdraví trošku povyrostlo, ale není to nic moc. Nicméně dává mi to naději, že bych mohl v pohodě používat i další očarované předměty. Zkusím po tomhle úkolu dojít pro ten štít a uvidím.
@Elemir (06.05.2019 15:25): Teda už si taky prd pamatuji, ale ten Lifesteal na meči se určitě nijakym zvláštním způsobem nepoužíval, prostě jsem sekal a s úspěšným zásahem mě to i léčilo. Každopádně bez kouzel ten konec bude asi dost vopruz, a jestli i ty magické efekty na zbrani jsou omezené jen pro mág. postavy, tak je to průser. Já hrál za Sorcerera takže potvrdit to nemůžu, mě to normálně fungovalo. Za toho je zas vopruz začátek hry, protože na zbraně je levý a nemá doplňování many.
V záloze na GOG jsem našel scan Codex Scientia, ale asi jsem to neměl raději ani číst :D Vypadá to, že jsem žádnou botu neudělal, postavu jsem rozvinul správným směrem (už jsem o sobě trochu zapochyboval), ale pak mě tam vyděsila pasáž právě k magickým zbraním a artefaktům, kde se to tváří, jakože je to použitelné jen postavami, co umí kouzlit. Určitě jsem někde na začátku používal nějaké rukavice na obnovu zdraví a fungovalo to, ale u těch zbraní to bude asi jinak. To by vysvětlovalo, proč ten Lifesteel nic nedělal. Pokud bych nemohl kupříkladu používat štít Spell Breaker (ten mám jako úkol zadaný), tak padla moje poslední naděje, jak se efektivně bránit kouzlům.
@Richmond (06.05.2019 14:24): Lloyds Beacon je v Daggerfallu. Naprosto klíčové kouzlo, které jsem tam někde zapomněl u východu z dungeonu zakouzlit a už jsem se z toho dungeonu nevyplantal ven, tak jsem v tom dungeonu prostě jakože zemřel a tím ukončil hraní Daggerfall :-)
@Richmond (06.05.2019 14:24): Nevzpomínám si, že bych něco takového zahlédl. Navíc bych musel to kouzlo najít jako bonus nějakého předmětu, což je celkově problém. Sice bych mohl natvrdo kouknout do seznamu nabídek obchodů na UESP, ale to se mi právě dělat nechce. Zatím jsem tak nějak vše našel sám. Navíc zrovna ve Vault of Gemini jsou ty schodiště poblíž sebe, takže to nazpět asi zvládnu proběhnout. Tohle je opravdu první dungeon, kde mám takové potíže, v předchozí Crypt of Hearts jsem se třeba na začátek prosekal celkem v pohodě. Možná je to tím, že jsem si udělal v hraní delší pauzu. Předtím jsem se asi postupně adaptoval, takže mi rostoucí (proměnlivá?) tuhost hry v podstatě nepřišla, ale díky té pauze mám možná pocit většího rozdílu v obtížnosti.
Já si tedy už bohužel útoky skrze stěnu také nepamatuji :(
Ale k tomu vracení se zpět z dungenů - není tam kouzlo (nevzpomenu si na název), které se zakouzlí poprvé třeba na začátku dungeonu a pak podruhé a postava se automaticky teleportne k tomu prvnímu bodu ? Tedy něco jako Lloyds Beacon u MM.
@Elemir (06.05.2019 10:05): Asi to bude hodně odlišné dle toho, jakou postavu člověk vezme, já to je za mága. Asi jsme to měl v tomto jednodušší. Předměty co léčí, předměty, co doplňují manu a kouzla zmražení. U jednoho předmětu si nejsem jistý, jestli nešlo i o bug, zdá se mi, že doplňoval manu snad neomezeně :-)
@Ringo (06.05.2019 09:58): Dělám úplně to samé, proto se mi to patro nechce opouštět, dokud vysloveně nemusím. Cesta z nižších pater zpět je obvykle jednoduchá, protože už odpadá hledání východu, takže až se budu s částí hole vracet, tak mě čeká jen pár opakovaných soubojů, přičemž chodbou můžu proběhnout s neviditelností.

Golemy řeší kvalita zbraně, ebon spolehlivě prorazí cokoliv, takže zabít je dokážu poměrně snadno. Kdybych je dokázal zmrazit, bylo by to výborné, protože problém je to jejich kouzlení než se k nim dostanu na dosah. Tady mi totiž nefunguje díky tomu procházení kouzel skrze okraje zdí apod. taktika s lukostřelbou. Jakmile golema vidím, tak už to většinou znamená zásah.
@Elemir (06.05.2019 09:52): No já to hrál dost přímočaře, šel jsem čistě po příběhu, příběhový dungeon jsem vždy jel na jeden zátah, takže jsem to vždycky vymlátil a pak byl klid, došel jsem si, pro hůl, prošel si každý kout, kdyby tam náhodou bylo něco zajímavého (obvykle nebylo) a pak jsem navždy ten dungeon opustil a už se do něj nevracel.

Jinak na ty železné golemy něco speciálního platilo, ale už si nevzpomenu co, vím, že jsem na ně měl snad nějakou specifickou zbraň nebo jsem je kosil kouzlem, které na ně fungovalo. Proti některým zbraním jsou zcela odolní. Jestli mě paměť neklame, tak jsem je zmražoval a pak rozmlátil. Vždycky jsem je znehybnil.
@Ringo (06.05.2019 09:36): Jakmile lokaci opustíš, tak se normálně komplet resetne, to platí i pro příběhové dungeony. Ten respawn funguje trošičku jinak, jednou už jsem to popisoval u sebe u nějakého počátečního dungeonu. Při nějakém loadu vlezeš např. do určité místnosti a je tam něco tuhého, takže po prohraném boji loadneš a v té místnosti najednou není nic nebo je tam něco úplně jiného. Jenomže časem se tam ta původní potvora stejně objeví. Teprve po jejím zabití už je místnost definitivně čistá. Jako by v té místnosti byly oba typy potvor, ale hra rozhodovala, kterou "zviditelní" první. A tady to došlo nyní až do extrému, kdy stačí pár kroků v místnosti a hra mi tu druhou potvoru spawne za zády. Potvory mi přijdou tužší, ona to tedy nebyla občas sláva ani předtím. Preventivně jsem koukal, jak se to bude vyvíjet dále a vlastně mě už nic lepšího ani nečeká :) U efektů zbraní nevím, zkoušel jsem nějaké zbraně s Lifesteel, ale buďto to nefunguje, nebo to neumím používat. Hůlka se zdravím by se nyní taky docela hodila. Jako dojedu to, ale do dalších dungeonů už asi budu muset nakoupit lektvary.
@Elemir (06.05.2019 09:14): Respawn probíhá i v příběhových dungeonech? Tam se mi skoro zdálo, že jak jsem je vybil, tak už se nic neobjevovalo. Ale asi si to už blbě pamatuji. Že by mě něco vyloženě trefovalo přez zeď, to se mi nestávalo, jen se mi párkrát kdysi stalo, že mě něco zasáhlo jakoby na blízku přes nějaký roh, kde nedoléhala textura. Ale byly to výjimky.

Já jsem nějakými magickými zbraněmi kosil nepřátele, střílely nějaké firebally a pod., ale jestli to byly přímo meče si už teď taky nepamatuji. Vím, že jsem našel jednou nějakou hůlku, která doléčovala a měla snad kolem 500 nabití,to mě tak dost zachraňovalo.

Ale levelování nepřátel se mnou, to jsem teda nezaznamenal, kdyby se to dělo, tak určitě prskám, protože to snad nenávidím nejvíce takový systém.
@Ringo (06.05.2019 08:49): Já mám k dispozici akorát zbraně a jakožto barbar nemůžu nosit plátové zbroje, což je mimochodem jediný typ zbrojí, které mohou mít lepší kvalitu a být očarovány. S tím jsem se tak nějak smířil, ale problém je teď v tom, že jsem přesáhl level 20 a potvory najednou jakoby zesíllily (i ty, co už jsem potkával). Ve Vault of Geminy je to teď je jedna kouzlící potvora vedle druhé, takže svádím boj doslova o každou místnost, protože po dvou fireballech se už na mnoho nezmůžu a pro lektvary se mi vracet nechce (kvůli respawnu). Mám nějaké očarované meče, ale moc jsem nepochopil, jak to funguje, jestli kouzlo z nich jde nějak seslat nebo se to aktivuje samo? Spoléhám se tak po celou dobu jen na svůj ebonový meč. Nejvíc mě vadí ty zásahy přes stěnu apod., to mi výrazně snižuje šance, že se k potvoře vůbec přiblížím (ony jsou tam samozřejmě alespoň dvě). Další věc je, že zrovna tady se zhoršilo něco jako respawn. Vymlátím místnost, obejdu středový sloup a v zádech mám dva kamenné golemy.
Jdu si pro sedmý kousek hole a můj barbar začíná být na pokraji zhroucení, tak se jdu podívat, jestli nenajdu nějaký vhodný tip a koukám, místo toho je tu několikastránková polemika :) Upřímně, po dnešní noci jsem pevně rozhodnut, že z úcty k Bethesdě Arenu jen ohodnotím a komentář hodím do koše. Určitě jí dohraji, ale pokud bych býval alespoň z části tušil, do čeho jdu, tak bych se do hry nepouštěl. Popravdě netuším, co je tu bug a co je běžná mechanika, ale jedno je jisté, inkasovat zásah kouzlem skrze dvojici stěn je unikum ;)
@filozof (31.01.2018 22:02):

Nečekal jsem že můj komentář o grafice způsobí takový shitstorm. Přitom jsem tím jenom chtěl říct, že dvourozměrná grafika z osmdesátých let může vypadat skvěle i v současnosti, zatímco začátky 3D jsou vždycky hnusné. To je vše.
@Ringo (27.04.2018 14:53): jo taťkův inventář v mých cca 8 letech byl: Lone Wolf, FF's gamebooky, rulebooky na dračák, deskovka talisman, časopisy nemesis a hromada papírů, kde tužkou kreslil nějaké své nápady. A jak jsem přicházel na svět, tak kreslil stolní hru, která byla na dva velké kartony a dodnes nese název "hra na dvě půlky." Tolik k fantasy a proč mě mrzí, že jsou dnes ve hrách trochu jiné priority alá nákupní seznam a cool hlášky.
@Ringo (27.04.2018 14:50): To děláš dobře. A já do tebe tenkrát naletěl na rozdíl od toho delosmobra z legrace. Ale to už jsem si vysvětlili, že jsem mladší, krásnější a mám lepší paměť. Takže jsem mohl na flamy z RPG her s vtipem navázat, aniž bych si pletl jejich účastníky. ;)
@SilentWolf (27.04.2018 14:39): Jo, pro mě je mnoho stařičkých RPG na textové bázi takovým gamebookem. A z opravdových gamebooku sbírám sérii Lone Wolf, to nové vydání. Už se Těším, jak si někdy zopáknu devadesátkový zážitek, co jsem měl u Útoku ze tmy a Oheň na Vodě :-)