Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Kunick (07.10.2018 23:18): Jo, jsou tam super hry, ale některé z těch nej trestuhodně na SNES mini nedali, Chronotrigger a Final Fantasy 4 byly naprosto klíčové hry. Klidně tam mohla být Lufia 2.
@Crash (07.10.2018 20:44): Vzhledem k žánrům, které hraješ, je tohle asi těžko říci, jestli máš být rád, že tě to minulo. Pro mě jako RPGčkáře je SNES naprosto stejně zásadní jako PC.

Nehledě na to, že ten Metroid jako TOP hra ještě neznamená, že to je tak jediné, co stojí za to si zahrát, konkrétně na SNES mini dávám na stejnou rovinu zábavnosti The Legend of Zelda A Link to the past, Secret of Mana, je tam vynikající Super Mario RPG nebo Earthbound a naprosto nej hra SNES mini je pro mě Final Fantasy 6 (číslovaná jako FF3 v USA).

Na své si přijdou hráči i akčních lehce zapříběhovaných vesmírných stříleček Star Fox 1 a 2, takový tak trochu SNESovský Wing Commander), samozřejmě fanoušci plošinovky Maria se Super MArio World 1 a 2.

Já jsem si SNESovky královsky užil v přes 20 nádherných RPG. Asi to bude celé o žánrové preferenci.

@Bodkin (07.10.2018 23:39): tak každá hra z výběru je kurevsky známa. Ale u nás mělo Nintendo vždycky slabší pozici takže hodnoceno z našeho lokálního pohledu to myslím za min známe jde označit.
@Bodkin (07.10.2018 23:03): a zkoušel jsi i ty co neznáš dle názvu? Třeba ghouls n ghosts není až tak moc známe.

Ale za mě je tam těch super titulů většina. Škoda že jsem ho nevzal na sraz... ikdyž tam na to stejně nebyl čas.
Tak jo, marodil jsem a nic lepšího kolem nebylo, tak jsem to dojel. A nebylo to úplně zlý. A blbý bylo, že po dohrání už na SNES classic nebylo nic tak zábavného :/
@Phoenix (23.09.2018 22:19): Inspiraci Zeldou 2 Hollow Knight nezapře, no :) Mě naopak celkem vyhovovalo, že jediná těžká věc v celé hře nebylo jen najít cestu dál, trochu té akce a náročnějšího platformingu neuškodí :) Nepotřebuju, aby se každá metroidvania otrocky držela Metroidu, od toho mám Metroid (a nejspíš proto mě zas tak nevzalo Axiom).

Každopádně mapy jsou určitě kontroverzní prvek, ale zvykl jsem si, navíc až na dvě výjimky (jestli si dobře vzpomínám) byl Cornifer vždycky skoro na začátku lokace, takže to bloudění nikdy netrvalo dlouho. Ve verzi, co jsem hrál já, dokonce ani nebyly ty poházené papíry, co tě k němu vedou :)
@Ronik (23.09.2018 20:59): Mně pořád Hollow Knight nějak nesedí, nevím, jestli je to tím, že

- klade důraz na boje zblízka (Metroid sérii má díky tomu výrazně raději než Castlevania sérii)
- dělá takové cavyky s mapou (místo postupného objevování je ještě potřeba v bludišti potkat NPC, od kterého teprva mapu koupím)
- celkově z toho mám dojem, že je to na poměry metroidvanií už příliš směrem platform akce

Ale zase se mi hrozně líbí grafický styl (připomíná mi tvorbu Tima Burtona), takže mu chci dát ještě šanci.

A Axiom Verge se mi líbil opravdu hodně, jde vidět, že autor měl nahráno skutečně plno klasických metroidvanií.
@Ronik (23.09.2018 20:59): Jinak z Metroid her jsem si kdysi do wishlistu na Steamu dával ještě jakousi s Forestem, teď si přesně nevzpomenu na název. Hollow Knight mám taky ve Wishlistu, na ty poslední tři zmíněné mrknu, o Enviromental Station jsem slyšel, ty poslední dvě neznám vůbec. Díky za tipy.
@Ronik (23.09.2018 20:59): Ty mapy jsou náhodou lákavé, ja ten Samus Returns na 3Ds prostě zkusím a uvidím, ta mapa mě nalákala, já se bál, že to bude koridor s pár odbočkama, ale to vypadá dobře. Pokud jde jen o to, že projdeš jednotlivou pasáž a pak už se do ní nevrátíš, tak to bych asi nakonec přežil.
@Ringo (23.09.2018 20:39): Ty jednotlivé oblasti docela bludišťové jsou (nemusíš se bát, že by to byl koridor) a pro energy/missile tanky se taky vracet musíš, ale pro postup dál backtracking potřeba nikdy není. A jo, v původní dvojce to bylo velmi podobné (v původní hře ty oblasti spojuje jeden tunel, v remaku jsou jen výtahy), akorát tam nebyla mapa a byla to černobílá hra, takže se tam dalo lehce ztratit :) Aby to byl věrný remake, tak se od toho pochopitelně nejde moc odchýlit. V AM2R to je podobné, ale to se tu lineárnost snaží víc maskovat, takže to působí víc jako Super Metroid. Tady máš mapy, aby sis to dokázal líp představit (vždycky se začíná nahoře a jde se po směru hodinových ručiček): Metroid 2, AM2R, Samus Returns

Axiom Verge je taky docela dobré, i když svoje výhrady k němu taky mám (lineárnost to ale rozhodně není). Na vrcholu žánru je za mě v současnosti Hollow Knight, za zmínku taky stojí Environmental Station Alpha, Momodora: Reverie Under the Moonlight nebo Guacamelee!.
@Ronik (23.09.2018 19:13): Tak ta lineárnost ale odebírá hře to, co je na Metroid hře podstatné, hledání speciálních předmětů v bludišti, které otevírají dosud zamčené nebo nepřístupné místa. Pokud jen projedeš lokaci, splníš a přesuneš se do další a ty předchozí už není třeba znovu navštěvovat, tak se to vrátilo někam k Castlevaniim do 4. dílu. Už jen chybí časový limit. To by mi asi zásadně vadilo, tak nevím, jestli by to nebylo vyhozené pětikilo, to si raději pořídím na Steamu Axiom Verge za tytéž prachy. Ten původní Metroid II Return of Samus byl taky lineární?
@Ringo (23.09.2018 18:48): Je docela dobrý, ale v porovnání se zbytkem série je příšerně lineární (přijdeš do oblasti, tam se ti vyznačí metroidi, ty vymlátíš, přesuneš se do další oblasti). A osobně mi přijde hnusný i graficky a nesedly mi nějaké menší věci (třeba nový systém míření, přílišný důraz na melee counter v soubojích a odstranění speed boosteru/shinesparku, co z 100% dohrání dělá přehnaně snadnou záležitost). Zmiňovaný AM2R na PC považuju za po všech stránkách lepší hru.

Každopádně asi hlavní je, že v žánru metroidvanií je posledních pár let taková konkurence, že jen "docela dobrá" hra není velká výhra, i když má nálepku Metroid.
@Ronik (23.09.2018 10:51): Chystám koupit na 3DSko Samus Returns. Metroid Zero Mission a Metroid Fusion asi budu muset oželet. Pirátit to nebudu a GBA hry už nekupuji, když jsem prodal kdysi celou GBA sbírku.
@Ringo (23.09.2018 10:07): Hunters se od Prime série liší především v tom, že se soustředí víc na akci až do takové míry, že si vůbec neodemykáš upgrady postavy (screw attack, space jump, speed booster apod.), ale jen nové zbraně. Pak taky je kvůli hardwaru DS samozřejmě lineárnější a primitivnější.

Other M je dno, Prime trilogie je ale podařená alternativa 2D Metroidů. Rozhodně si ale zahraj další 2D díly a nevynechej ani AM2R, za mě lepší než Samus Returns :)
@Phoenix (23.09.2018 09:04): Já ty ostatní, které se vymykaly 2D plošinkovitostí a vlastně tomu Metroid stylu hodil trochu do jednoho pytle jako vedlejší vývoj série. Ale teda u Metroid Prime a Prime Hunters moc nevidím rozdíl. V čem je to tolik jiné? Akorát u toho M jsem se trochu sekl, to jde mimo Prime. Spíše je to Metroidvania v 3D. Takto se bohužel pak přerodily i novější Castlevanie a už to jsou dost jiné hry.
@Ringo (23.09.2018 00:38): Chápu, já jsem to bral tak, že Hunters, Other M a Federation Forces jsou od ostatních tří dílů Prime dost odlišné a tak bych to nebral jako hexalogii.

Nicméně přiměl jsi mě znovu pátrat po tom, jestli by Hunters nešly hrát jinak než dotykově, takže dík :-)
@Phoenix (23.09.2018 00:27): Metroid Prime jsem nějak moc nesledoval, vycházel jsem z hrubých dat
2002 Metroid Prime (Game Cube)
2004 Metroid Prime 2: Echoes (Game Cube, Wii)
2006 Metroid Prime Hunters (NDS, Wii)
2007 Metroid Prime 3: Corruption (Wii)
2010 Metroid Other M (2010) - který je spíše pravda Tomb Riderovka a ne 3D střílečka
2016 Metroid Prime: Federation Force (3DS)

Trochu jsem teda ten koment ještě na základě techto dat upravil.
[neexistující komentář]: Jen technická stran těch šesti dílů Metroid Prime

Metroid Prime má
- dva díly na Gamecube
- na Wii vyšla trojka a znovu tytéž dva díly jako na Gamecube (jen se díky ovládání lépe hrají) pod názvem Metroid Prime Trilogy
- na DS vyšel Metroid Prime Hunters, který ale více než ostatní Prime díly klade důraz na střelbu
- na Wii vyšel Metroid: Other M, který nemá nic společného s Prime (a osobně se snažím od dohrání tvářit, že ani s celou sérií Metroid)
@Ringo (15.08.2018 19:05): Nechci rozpoutávat hádku staré hry versus nové hry, jen mi zkrátka přijde, že obecně je prostě jednodušší někoho přesvědčit, ať si zahraje něco, co si může koupit na Steamu, než něco, co je přes dvacet let staré, nedejbože japonské a musel by k tomu koupit konzoli nebo použít emulátor. To už je moc překážek :)
@Ronik (15.08.2018 10:19): No, vycházím z toho, že hraji na handheldech nové hry a vždycky, když se vrátím ke starým SNESovkám, tak zjistím, že mě baví neskonale více, než ty novinky. A že by to bylo nostalgií bych teda neřekl. Není důvod, já si ty nové hry kupuji vždycky s takovým tím přesvědčením, že strašně chci, aby se mi líbily a bavily mě. Některé jako jo, ale nikdy už to nemá ten náboj.
@Drolin (14.08.2018 09:38): Možná někdy, ale o Super už se popsalo tolik stránek a natočilo tolik hodin videí, že s ničím objevným už stejně nepřijdu :))

Navíc u těhle starších konzolovek se nejspíš nestane, že by komentář někoho inspiroval k zahrání, což beru jako jeden z jejich hlavních účelů.
Žádný komentář prakticky u jedné z nejslavnějších her 90. let? :O