Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Tak se mi to konecne odemklo, doufam, ze hra bude alespon tak divoka a vzrusujici, jako moje cesta na motorce po Indonesii :D IV. dil by pro mohl pro uspokojeni mas byt 4D piskvorky ;)
@kuler91 (14.09.2018 13:40): já na nikoho neútočím, já jen nechápu tu otázku, překvapivě často kladenou v internetových recenzích. :)

Jmenuje se to Tomb Raider a je to výbornej Tomb Raider. Je to i příjemně temný, Lara není úplná světice, má vlastní charakter, grafika je fantastická, že můžeš vypnout všechny ukazatele a nápovědy a prostě si jít na výpravu.
Bavilo mne i první potkání jaguára a boj s ním a to co se stalo potom.
Má to pohlcující atmosféru.
Internetovým masám sa nedá vyhovieť. Raz vyčítajú nedostatok inovácií, inokedy im zase vadí, že je to niečo iné, ako boli zvyknutí. Ak je to aj dobré, nájdu si ako argument proti, že to neprináša žiadnu revolúciu. Dvojitý meter je celkovo bežný aj čo sa týka posudzovania bugov, downgradov, či miktrotransakcií. :)

Nakoľko ide o tretí diel z plánovanej trilógie, skutočne nevidím zmysel v úplne odlišnom prístupe, nakoľko mechaniky ako také fungujú. Po ňom nech si dajú pokojne pauzu a skúsia to inak.
Ale je to Tomb Raider a když jsem si byl pro Craft edition za tu vysokou cenu, byl bych zklamanej, kdyby to nebyl Tomb Raider. Naštěstí je. Navíc od začátku je avizováno, že je to trilogie, takže nemají co zásadně měnit, když je to navazující třetí díl po již vydaných dvou.
Opravdu netuším v čem by měl být jiný.
A čím by jako měl bejt Tomb Raider jinej?

Jako tohle čtu an internetu často "je to furt to samý", ale nerozumím tomu, nikdo nepíše co by jako vlastně chtěl místo toho, nebo co by to mělo bejt. FPS? Izometrické RPG? Mrdací adventura ve vesmíru? :D
@Nikdykde (14.09.2018 00:05): Tak je to furt to stejné, pokud omezili fighty, tak fajn :) ... já se na to tedy dost těším, myslím si, že to nemá jak zklamat.
Člověk nesmí očekávat a jít do toho s tím, že se nejedná o žádnou revoluci :)
tak to hraju už druhý den a mne to baví hodně. Ještě uvidíme co příběh.
6/10 od Game 'hodte-nam-koblihu-dame-vam-desitku' Spotu? Zacinam verit ze by to nemusela byt uplne chujova hra...

Ja jsem to videoreview teda drasticky preskakal (bo jsem zvykly na kua vysoko nastavenou latku od charismatickeho Macka z Worthabuy a naopak nesnasim plytke dristaly s pussy-hlasem) ale co jsem pobral par drobku tak se ve hre premnoho lootuje a nebyl schopen zempatizovat se s Larou, ktera je zanorena do vlastniho sveta a selfish a fuck?

To je vlastne skvela informace, uz posledne jsem hlasite volal po tom, aby z Lary vyrostla poradne komplikovana a nesnesitelna trigger-happy cubka! Takovy ty nekonfliktni hrdiny typu 'vsichni budem kamaradi vole, nebudem na sebe zli, vole' +happyend fakt bytostne nesnasim
@M.a.t.t. (20.08.2018 23:41): ver tomu ze silne podcenujes globalizaci a prolezlost, backpackeri uz se dostali temer vsude, lide co pres 50 lety varili v chysi bambusove vyhonky maji dnes na tom samem miste lcd/kopii iphone a dokonce uz si muzes i online korespondovat s predsedou asociace papuanskych lidojedu:-)
Tak grafika tehle hry je opet nekde jinde (a mne zpetne tesi, ze jsem koupil kompa primarne podle gfx, konecne mu poradne protahnu dutiny), pokladam ale za do oci bijici ze vyvojari stale nejsou schopni nebo ochotni odladit nektere do oci bijici a casto vyznamne prapodivnosti (slepa harakiri ai, zrychlene Lariny pohyby jako by jela v piku, eskapadam chybi vaha - jako by Lara byla z papiru, zvedne vse, proleze vsim - horolezectvi radeji nekomentuji :), ai nebyla dobra uz drive a stale neni.

Musi se to ale cele brat jako jedna velka pohadka (Indy-like) no, kde funguji nejake vlastni zakony gravitace :), takova mista co vidime ve hre realne uz nikde neobjevena neexistuji, resp jsou plna pubertalnich selfickaru, cinskojaponskych turistu a no-trespass ceduli. Asi by vic fungovalo zasazeni do 18.-19. stoleti kdy slo jeste neco na zemekouli najit (bez Google Maps :)

Na druhou stranu to prostredi je velmi huste, nejaky Mexicani na YT psali ze ten svatek mrtvych/svetel nebo cehosi se v Mexiku realne slavi v listopadu, a ze to tam opravdu takhle tou dobou vypada vc. detailu typu sladke cypoviny co si tam Lara prohlizi v okolnich stancich, takze v Mex nekdo ze SE asi opravdu nekdo byl :) Ja byl chvili v Nikaraguji a tam krestanske svatky probihaji podobne a pro nas i zvlastne, obliknou treba Jezise do fialoveho a pak ho nesou do kostela pres pulku mesta a tam si zazpivaji takove soft-rockove pseudo-religiozni songy, pro nas asi neco dost nepochopitelneho. No to Mexiko na mne pusobi tady podobne.
K tomu novýmu gameplay... je z toho cítit trochu Far Cry (doufám, že ty side questy nebudou tak tupý, jak vypadají), ale jinak to vypadá podle mě moc dobře... pěkný prostředí, vypadá, že ty hrobky budou konečně trochu challenge, už jen podle toho, že vypadají mnohem větší, než min. v prvním díle.. Těším se na to, ale zahraju si to tak za 3-5 let, až to bude stát pár korun, těch 80 nebo 90 euro za komplet edici se season pass je úplně mimo. Jak psal Walome, kdybych si koupil dřív jen základní hru a pak měl za každou číčovinu platit 10 éček, tak je pošlu do prdele. Ty kompletní edice po 5 letech za 200Kč mají svoje kouzlo..
ech, jop, smrdí z toho ta dobrá stará ubi mentalita "LET'S GO BIGGUR THAN EVURRRRRR HURR"

Ale o trochu líp než ROTR to na mě působí, kdo ví. Každopádně určitě nebudu dělat stejnou kravinu jak s ROTRem a kupovat to předem i s DLC (které jsem ani nikdy nehrál, kromě yagy babizny což ani nepočítám) za 80 éček bo kolik to bylo. >.<
JInak enchci vás děsit, sle dneksa vyšla ukázka z nového tomb Raidera a bude to hodně pískoviště. Ech.

A docela dost z toho smrdí inspirace open worldů Ubisoftu (a jéj).

Pro mne ale plus.
@Tarhiel (24.07.2018 13:47): ano tak to je. Dost mne to štve, ale XOX to zvládá perfektně a ukazuje, co hry umí když jsou optimalizované.
Upozorňuju ale ještě jednou, že mluvím o Xbox One X. A pro ni je i tato hra mimořádně optimalizovaná. Podobnou kvalitu grafiky dosáhneš na mnohem, mnohem dražším počítači.

@Walome (24.07.2018 14:26): Ajo, zaznamenal, i jsem viděl kousek některýho toho tvýho videa.

Nicméně Všechny tři tipy jsem sám taky hrál na pejskovi s ovladačem, a když jsem to dal já, musíš to dát i ty. :D

@Bursoft (24.07.2018 14:29): Chci tomu věřit. Co jsem koukal na ten nedávnej gejmplej, tak minimálně plavání se snad konečně vrátí v plné parádě a celkově bude co prozkoumávat a snad, doufám, se Lara nebude každých 10 minut s někým minglovat.
@Walome (24.07.2018 14:12): Já měl na týden půjčenou GF 1070 od bráchy, tak jsem si dvojku koupil a rozehrál a když jsem se dostal do toho Soviet installation, tak jsem to zase odinstaloval, páč jsem věděl, že za týden to prostě nemám šanci dát :D Holt si musím počkat na svůj PC :D

Ale jak píšete, toho craftění je tam zbytečně moc, jednička v tomto vypadala mnohem vyváženěji.. Snad se trojka víc přiblíží jedničce v tomto směru, dělá to i jiný studio, takže by mohlo..
Jop, je to jak říkáš.

Nicméně doporučím ti Arkanovic Prey (čumím, že takovej Dishonored fanda jako ty to tu ještě nehodnotil!), který má dokonalý "otevřený svět", a pak Resident Evil 7: Biohazard a The Evil Within 2, což jsou poslední kvalitní lineárky, které si v dohledné minulosti pamatuju (přestože TEW2 má jednu kapitolu, která je v podstatě takovej malej open world survival, ale jinak je to čistě lineární věc).
@HolyMeatball (24.07.2018 14:06): no tak dobrý. Přesně jsem měl ten dojem, že nic jako "soviet installation" tam nebylo. To když jsem pochopil, že je to pískoviště, tak mě to začlo srát. A teď jsem na dalším pískovišti.

Já nevim, proč se nedělaj už přiznané lineární hry, když open worldy nikdo neumí, a tyhle hybridy jsou ještě horší.

A nejhorší na tom je, že jsem si u toho několikrát řekl "zlatej Uncharted" :(

@Walome (24.07.2018 14:02): Nn, nebylo to stejný. Resp. bylo, ale bylo toho míň. "dvojka" má v podstatě tři překouřeně a zbytečně velké huby, protože to prostě muselo být víc open world, a taky v tom prostě museli mít víc pičičáren nejen na kraftění. "Jednička" měla víc menších hubů a daleko střízlivější množství všeho, výsledkem čehož působila mnohem uceleněji a prostě líp.
Já teď hraju "dvojku" a celkem mě tam sere ten crafting a "open world" a zaboha si nemůžu vzpomenout, jak to bylo v "jedničce". Protože mám pocit, že to bylo stejný, ale dojmy z toho mám lepší.

Hodně komický mi ale přijde, že na každém kroku je nějaká obří hrobka, cenný artefakt, jelen apod.

Nicméně samotné lineární pasáže mě baví. A příběh je hroznej, ale stačí.
Je pravda, že v některých vzácných případech konzolová verze má efekty, které v PC verzi ani neexistují. Viz takový Arkham Knight PS4 vs PC (alespoň při vydání), nebo nextgen verze Tomb Raider: Legend 360 vs PC. Předpokládám ale, že o takových situacích nikdokam nemluvil. :D
Já RoTR nehrál ještě, ale první díl mi vyhovoval. Mohlo tam být víc kobek akorát. Tady prý slibují až 50 různých kobek s hlavolamem, tak jsem zvědavej.
Já jsem na to opatrně zvědavý. 2013 jsem vrazil 90% a Rise jsem nebyl schopný dohrát jak mě to nudilo. Chtělo by to trochu změnit hratelnost.
Zvláštní, přestože mám k restartu i pokračování dost výhrad, tak se na to docela těším.